وقتی صحبت از کارواش نانو می‎شود، یعنی قرار است اتومبیل خود را بدون استفاده از آب شستشو دهید. شستشوی اتومبیل از آن دست کارهایی است که به آب فراوان نیاز دارد. گرچه با استفاده از ابزارهای خاص میزان مصرف آب تا حدود زیادی کاهش یافته است، اما همچنان از آن به عنوان اصلی‌ترین عنصر تمیز کننده استفاده خواهد شد. فناوری نانو توانسته است علم را به‌گونه‌ایی به خدمت بگیرید، که برای شستشوی اتومبیل نیازی به آب نباشد. از نانو فناوری به عنوان چهارمین موج انقلاب صنعتی یاد می‎شود که توانسته است کارایی خود را در علوم مختلف به خوبی نشان دهد. نانو به واحد اندازه‌گیری ذرات بازمی‎گردد. در این حالت ذرات اندازه‌ایی کمتر از میکرو خواهند داشت. در این علم سعی می‎شود رفتار اتم و مولکول‌ها مورد بررسی قرار گیرد و با تغییر در ساختار آنها، به شیوه مفیدتر استفاده شوند. در این حالت این ذرات کوچک به راحتی کارایی محصول مورد نظر را افزایش خواهند داد.

کارواش نانو چیست؟

در کارواش نانو نیز از موادی استفاده می‎شود که با بهره‌مندی از این علم، می‎توانند بدون استفاده از آب، یک شستشوی بی‎نقص را ارائه دهند. در واقع این روش  یکی از مدرن‌ترین شیوه‌های کارواش به‎شمار می‌رود. شاید از خود بپرسید چگونه می ‎شود بدون مصرف آب و مواد شوینده، آلودگی‌ها را از سطوح مختلف اتومبیل پاک کرد؟ در واقع باید بدانید آنچه که این تکنیک را از سایر روش‌های دیگر مجزا می‌کند، نوع مواد شوینده آن است. در روش‌های پیشین فشار آب و مواد شوینده، چه به صورت دستی و چه به صورت اتوماتیک، مهمترین نقش را در نظافت دارند. اما در این تکنیک مواد شوینده به‌گونه‎ایی طراحی شده‌اند که هر دو نقش را با هم ایفاء می‎کنند.

مولکول‌های گرد و غبار و آلودگی، دارای نیروی چسبندگی بوده و به سطح و بدنه اتومبیل خواهند چسبید. برای از بین بردن آنها باید این حالت چسبندگی از بین برود. مواد شوینده نانو، در ابتدا این مولکول‎ها را دربرگرفته و سپس آنها را در خود حل می‌کنند. برای این منظور کافی است آنها را  بر روی سطح مورد نظر اسپری کرده و سپس با دستمال تمیز اقدام به پاک کردن آنها نمایید. به این ترتیب مواد آلوده به راحتی از سطح جدا خواهند شد، بدون اینکه مجبور باشید، از آب استفاده نمایید.

کارواش نانو بخار چیست؟

کارواش نانو به  دو صورت می‎تواند انجام شود. در نوع اول، تنها از مواد شوینده نانو استفاده خواهد شد. در نوع دوم از فشار بخار آب، در کنار مواد شوینده نانو بهره برده می‎شود. البته این امر به این معنا نیست که مواد شوینده در مخزن بخار ریخته می‎شوند. برای این منظور، دستگاه شوینده دارای دو مخزن مجزا است که توسط ابزاری به نام لنس، هنگام خروج با یکدیگر ترکیب خواهند شد و به بدنه اتومبیل اسپری می‎شوند. این امر سبب می‌شود تا آلودگی‌ها به سرعت و بهتر از روی سطوح پاک شوند. از دیگر نکات مهم در کارواش نانو بخار این است که نباید از هر نوع شوینده‌ایی برای آن استفاده نمایید.

مزایای استفاده از کارواش نانو چیست؟

  • مهمترین مزیت کارواش نانو این است که خبری از مصرف آب نخواهد بود. این امر یعنی اینکه نباید منتظر فاضلاب نیز باشید و در نتیجه آسیبی به محیط زیست نیز نخواهد رسید.
  • بدنه خودرو به شیوه‌ایی کاملا موثر از انواع آلودگی‌های پاک شده و حالتی براق و شفاف به خود خواهد گرفت.
  • در این تکنیک، آسیبی به رنگ بدنه خودرو وارد نخواهد شد.
  • شما می‎توانید از خدمات سیار کارواش نانو در محل مورد نظر خود استفاده نمایید.
  • شستشوی اتومبیل در مدت زمان کمتری انجام خواهد شد.
  • مصرف انرژی در پایین‌ترین حد خود قرار دارد.
  • مقرون ‎به صرفه است.

هم اکنون می‌توانید خدمات کارواش خودروی خود را با قیمت مناسب و با تخفیف ویژه در آیتول سفارش دهید. سفیران ما در زمان انتخابی به شما مراجعه کرده و سرویس‌ها را در محل اعلامی شما انجام می‌دهند.