آیتول

عوارض خودرو ،خلافی خودرو ،بیمه

خلافی خودرو

استعلام و پرداخت خلافی خودرو

بیمه خودرو

شخص ثالث ، بدنه ، شخص ثالث موتور سیکلت

باتری خودرو

خرید انواع باتری، نصب رایگان

ثبت نام روغن دولتی با کد ملی ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

ثبت نام روغن دولتی با کد ملی

روغن موتور از جمله مایعات مصرفی خودرو به‌شمار می‌آید که در خودروهای مختلف به ازاء پیمایش کیلومتری باید حتما تعویض شود. خبر خوب این‌که شما می‌توانید از طریق سامانه تخصیص تایر و روغن موتور دولتی نسبت به خرید روغن موتور دولتی با کدملی اقدام کنید. به این ترتیب هزینه به مراتب کمتری برای خرید این نوع مایع مصرفی خودرو پرداخت خواهید کرد. در این مطلب با ما همراه باشید تا نحوه خرید روغن موتور دولتی با کد ملی از سامانه تخصیص تایر و روغن موتور را با هم مرور کنیم.

سامانه تخصیص روغن موتور دولتی

همان‌طور که اشاره کردیم، سامانه تخصیص تایر و روغن موتور به آدرس kala.ntsw.ir، به منظور کنترل قیمت‌ها در بازار و همچنین کمک به هزینه‌های مالکان خودرو (به ویژه خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین)، راه‌اندازی شده است. در این سامانه سهمیه تایر و روغن موتور به شماره شاسی خودرو متعلق به هر کدملی اختصاص داده شده است و توزیع مطابق با آن صورت خواهد گرفت.

تعویض باتری خودرو

مراحل ثبت نام روغن موتور دولتی

پیش از هر چیزی در نظر داشته باشید که ثبت نام در سامانه تخصیص برای روغن موتور فقط برای دارندگان خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین میسر است و این تخصیص روغن موتور با نرخ دولتی به خودروهای سواری معمولی ارتباطی ندارد. البته درخصوص لاستیک دولتی ماجرا متفاوت است و مالکان خودروهای سواری معمولی نیز می‌توانند برای خرید لاستیک دولتی از این سامانه اقدام کنند. برای ثبت نام روغن موتور دولتی باید به شرح زیر اقدام کنید:

  • مرحله اول: ابتدا به وب سایت kala.ntsw.ir وارد شوید.
  • مرحله دوم: برای ثبت‌نام در سامانه باید کدملی، تاریخ تولد، نام کاربری، کلمه عبور، تلفن همراه، تلفن ثابت محل سکونت، کدپستی محل سکونت و پست الکترونیک خود را وارد کنید.
  • مرحله سوم: پس از دریافت کد اعتبارسنجی که به موبایل شما ارسال می‌شود، آن را در بخش مربوطه ثبت کنید و با ورود به وب‌سایت، به بخش مربوط به خرید روغن موتور دولتی وارد شوید.
  • مرحله چهارم: در اینجا باید شماره شاسی و شماره موتور وسیله نقلیه خود را در بخش‌های خواسته‌شده ثبت کنید.
  • مرحله پنجم: در این مرحله انتخاب و خرید روغن موتور مورد نظر خود را انجام دهید تا حواله و فیش روغن موتور دولتی صادر شود.
  • مرحله ششم: پس از دریافت فیش رزرو از سامانه، شما می‌توانید با در دست داشتن فیش و همین‌طور سند خودرو، به عامل فروش مراجعه و روغن موتور را دریافت کنید.

خرید روغن دولتی فرصتی عالی برای کاهش هزینه‌ها به حساب می‌آید. البته کاملا ضروری است به این نکته نیز توجه کنید که تعویض روغن موتور ماشین‌ مانند تعویض باتری ماشین در زمان‌بندی خاصی انجام می‌شود.

روغن موتور دولتی

مدارک لازم برای ثبت نام روغن موتور دولتی

مدارک لازم برای ثبت نام روغن موتور دولتی به شرح زیر هستند:

  • اصل سند خودرو (برگ سبز)
  • فیش دریافتی
  • بیمه شخص ثالث
  • کارت ملی شخص متقاضی
  • کارت ماشین

قیمت روغن موتور دولتی

قیمت روغن موتور دولتی نسبت به نرخ آن در بازار آزاد، بسیار ارزان‌تر عرضه می‌شود. البته این را هم بگوییم که به اندازه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به نرخ نهایی اضافه خواهد شد. به هر ترتیب برای اطلاع پیدا کردن از قیمت خرید روغن ماشین دولتی باید به سامانه تخصیص تایر و روغن دولتی ماشین مراجعه کنید تا به درستی از نرخ‌های روز آن آگاهی پیدا کنید. البته در این سامانه قیمت روغن دولتی در تهران با دیگر شهرها تفاوتی نخواهد داشت.

روغن دولتی

سخن پایانی

همان‌طور که در این مطلب مشاهده کردید، ثبت نام روغن موتور دولتی با کدملی در سامانه تخصیص تایر و روغن موتور به سادگی انجام می‌شود. درواقع خرید روغن دولتی فرصتی برای دارندگان ناوگان سنگین و نیمه‌سنگین کشور است که در هزینه‌های مصرفی وسیله نقلیه خود صرفه‌جویی کنند. شما خرید روغن موتور دولتی از این سامانه را تا چه اندازه مقرون‌به‌صرفه و موثر در هزینه‌های نگهداری ماشین می‌دانید؟ نظرات خود در این باره را با ما و دیگر کاربران ما به بحث و اشتراک بگذارید.

آیتول یک سامانه جامع خدمات خودرو است که خدماتی مانند استعلام و پرداخت خلافی، نوبت دهی تعویض پلاک، استعلام عوارض آزادراهی،  پرداخت طرح ترافیک ، مالیات نقل و انتقال خودرو و صدها خدمت دیگر را ارائه می‌دهد.

01اگر فیش رزرو خرید روغن موتور دولتی منقضی شود، چه اتفاقی می‌افتد؟

در صورت انقضای فیش تا زمانی که سهمیه جدید اختصاص داده شود، فرد باید منتظر بماند و راه‌حلی برای بازگرداندن اعتبار فیش منقضی‌شده وجود ندارد.

 

02در صورت انتخاب اشتباه روغن موتور از سوی متقاضی چه راهکاری وجود دارد؟

مسئولیت انتخاب اشتباه روغن موتور برعهده خود مشتری خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و مربوط به شرکت کیان افق هیربد است.