آیتول

عوارض خودرو ،خلافی خودرو ،بیمه

خلافی خودرو

استعلام و پرداخت خلافی خودرو

بیمه خودرو

شخص ثالث ، بدنه ، شخص ثالث موتور سیکلت

باتری خودرو

خرید انواع باتری، نصب رایگان

ثبت نام سایپا (آخرین اخبار سامانه یکپارچه خودرو سایپا) ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

ثبت نام سایپا (آخرین اخبار سامانه یکپارچه خودرو سایپا ۱۴۰۲)
اخبار نقل و انتقال خودرو

برای ثبت نام هر یک از خودروهای سایپا، به صورت کلی می‌توان به دو شکل پیش فروش و فروش فوق العاده اقدام کرد. متقاضیان ثبت نام سایپا می‌توانند به سامانه‌ای به آدرس saipa.iranecar مراجعه کنند که فرم ثبت نام سایپا را ارائه کرده است؛ یا این‌که در ثبت نام قرعه کشی سایپا از طریق «سامانه یکپارچه» اقدام کنند. با توجه به اعلام قرعه‌کشی‌های مختلف، سایت ثبت نام سایپا در سامانه یکپارچه فروش خودرو برای متقاضیان باز خواهد شد و درخواست‌کنندگان می‌توانند فرایند ثبت نام ماشین سایپا را انجام دهند. همچنین می‌توان وارد سایت ثبت نام سایپا بدون قرعه کشی شد و به این روش ثبت نام را انجام داد. در این مطلب با ما همراه باشید تا مراحل انجام و شرایط لازم برای هر دو نوع  ثبت نام سایپا را با هم مرور کنیم.

جدیدترین خبر: فروش ۹۰ روزه سایپا به مناسبت عید سعید فطر

گروه تولیدی سایپا طی آخرین بخش نامه خود شرایط ثبت نام به صورت فروش فوق العاده و پیش فروش ویژه متقاضیان عادی را اعلام کرد. متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام از ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ با ورود به سایت سایپا (saipa.iranecar.com) اقدام به ثبت نام خودرو کنند. در این مدت متقاضیان می‌توانند خودرو انتخاب کنند و پس از وارد کردن اطلاعات خود، کد کاربری و رمز عبور دریافت نمایند. شرایط این بخش‌نامه را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید. مدارک و شرایط لازم برای ثبت نام سایپا در ادامه این صفحه مفصل توضیح داده شده است.

شماره تاریخ نوع خودرو زمان تحویل قیمت خودرو (تومان) مبلغ علی الحساب پیش پرداخت (تومان)
۱ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ اطلس G دی و بهمن ۱۴۰۳ قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریان ۲,۰۲۵,۳۶۵,۰۰۰
۲ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ ساینا اس با استاندارد ۸۵ گانه دی ۱۴۰۳ قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریان ۱,۷۰۰,۹۸۰,۰۰۰
۳ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ کوئیک GXR_L با رینگ آلومینیومی و ترمز ESC شهریور و مهر ۱۴۰۳ قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریان ۱,۸۹۹,۲۲۰,۰۰۰
۴ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ سهند تیپ S شهریور و مهر ۱۴۰۳ قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریان ۲,۲۷۷,۰۸۵,۰۰۰

 

ردیف محصول قیمت خودرو (به ریال) موعد تحویل رنگ
۱ کوییک -«GXR با رینگ آلومینیومی و ترمز ESC ۳.۷۹۸.۴۴۰.۰۰۰ حداکثر ۹۰ روز پس از پذیرش سفید-مشکی ، کرم-مشکی ، نقره‌ای-مشکی ، سفید-قرمز  و مشکی-قرمز

بخشنامه سایپا ویژه دهه فجر

بخشنامه سایپا ویژه دهه فجر ۱۴۰۲ در دو بخش فروش نقدی و پیش فروش ارائه شده است. متقاضیان دارای شرایط می‌توانند از ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه تا جمعه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ وارد این سامانه شوند و نسبت به ثبت نام سایپا اقدام نمایند.

شرایط ثبت نام در این ایام مانند شرایط پیش فروش سایپا است. اما از شرایط اختصاصی این بخشنامه به موارد زیر می‌توانیم اشاره کنیم:

  • در روش پیش فروش، قیمت غیر قطعی بوده و هیچگونه مبلغی بعنوان پیش دریافت، تا قبل از اعلام اسامی انتخاب شدگان در قرعه کشی، اخذ نمی گردد.
  • درصورت ثبت نام بیش از ظرفیت، قرعه کشی به عمل خواهد آمد.
  • در صورت عدم تکمیل وجه ثبت نام منتخبین در موعد مقرر، ثبت نام کان لم یکن تلقی می گردد.

جشنواره فجر سایپا
ثبت نام سایپا به مناسبت دهه فجر

استعلام و تسویه بدهی خودرو برای فروش خودرو

انواع فروش سایپا: پیش ثبت نام و فروش فوق العاده

لازم به ذکر است که در حال حاضر انواع فروش سایپا، به دو الگوی «عادی» و «طرح مادران سایپا» تقسیم‌بندی شده است. این شرایط فروش برای تمامی فرمت‌های فروش از جمله ثبت نام فروش فوق العاده سایپا و… معتبر است. در این الگوهای فروش، خبری از ثبت نام خودرو فرسوده سایپا نیست؛ اما شما می‌توانید در طرح تعویض خودرو کارکرده خود با خودرو جدید این کارخانه شرکت کنید.

انواع خودروهایی که در حال حاضر در طرح های فروش سایپا شرکت داده شده‌اند، موارد زیر هستند:

  • سایپا ۱۵۱ SE تیپ DA
  • سایپا ۱۵۱ SE با کفی اتاق بار تیپ DA
  • ساینا S تیپ DA
  • ساینا S اتوماتیک
  • ساینا S دوگانه‌سوز
  • ساینا S استاندارد ۸۵ گانه
  • کوییک S تیپ DA
  • کوییک پلاس اتوماتیک
  • کوییک S استاندارد ۸۵ گانه
  • شاهین G با ترمز ESC
  • شاهین اتوماتیک
  • اطلس تیپ G
  • چانگان CS35 پلاس تیپ ۲
  • چانگان CS35 پلاس تیپ ۳

تفاوت روش پیش فروش و فروش فوق العاده سایپا چیست؟

لازم به ذکر است که در اکثر مواقع قیمت درب کارخانه این خودروها، تفاوت فاحشی با قیمت آنها در بازار دارد؛ از این‌رو شرکت در طرح‌های فروش سایپا در سامانه یکپارچه، کاملا اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه به نظر می‌رسد.

در روش فروش فوق‌العاده، متقاضیان با ثبت نام در قرعه‌کشی، شانس برنده شدن برای خرید خودرو را خواهند داشت. در این روش، برنده‌ها موظف به پرداخت مبلغ کامل خودرو در زمان مشخصی هستند.
سایپا در حال حاضر از سامانه یکپارچه فروش خودرو برای انجام فروش محصولات خود استفاده می‌کند. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سامانه و ثبت نام در یکی از طرح‌های فروش، نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.

تفاوت‌های اصلی بین دو روش پیش فروش و فروش فوق‌العاده سایپا به شرح زیر است:

ویژگی پیش فروش فروش فوق‌العاده
زمان تحویل خودرو مشخص نامشخص
نیاز به پرداخت پیش پرداخت بله خیر
نیاز به شرکت در قرعه‌کشی خیر بله
زمان پرداخت کامل وجه خودرو مشخص مشخص

سایت ثبت نام سایپا بدون قرعه کشی (ثبت نام به روش پیش ثبت نام)

همان‌طور که گفتیم، برای ثبت درخواست خودرو مورد نظر شما در ثبت نام شرکت سایپا، کافی است که به آدرس اینترنتی saipa.iranecar.com مراجعه کنید. شما می‌توانید در این سایت، تمامی طرح‌های جاری فروش را مشاهده و شرایط مربوط به هریک را مطالعه کنید. در روش پیش فروش، متقاضیان می‌توانند با پرداخت مبلغی به عنوان پیش پرداخت، نسبت به ثبت نام برای خرید خودرو اقدام کنند. این خودروها در بازه زمانی مشخصی تولید و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

همین‌طور به راحتی می‌توانید با استفاده از فیلترهای موجود در سایت شرکت سایپا، ثبت نام خودرو را مطابق با آنچه که به دنبال آن هستید، از جمله فروش فوری سایپا، فروش فوری اعتباری یا پیش‌فروش، انجام دهید.

در  saipa.iranecar کلیه خودروهایی که در طرح‌های جاری شرکت دارند، نمایش داده می‌شوند و شما می‌توانید اطلاعات مربوط به هریک را مرور و نسبت به انتخاب خودرو و تکمیل اطلاعات و فرم ثبت نام سایپا اقدام کنید. در نظر داشته باشید که همه چیز در سایت ثبت نام سایپا، بدون قرعه‌کشی یا با قرعه‌کشی، به‌صورت آنلاین و اینترنتی انجام می‌شود و نیازی نیست که در مرحله ثبت‌نام، هیچ‌گونه مراجعه‌ای به نمایندگی‌های این شرکت داشته باشید.

سایت ثبت نام سایپا بدون قرعه کشی

شرایط لازم برای پیش فروش سایپا

>در روش پیش فروش، متقاضیان می‌توانند با پرداخت مبلغی به عنوان پیش پرداخت، نسبت به ثبت نام برای خرید خودرو اقدام کنند. این خودروها در بازه زمانی مشخصی تولید و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.
برای شرکت در طرح پیش فروش سایپا، متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • داشتن حداقل سن ۱۸ سال
  • عدم داشتن پلاک انتظامی فعال
  • عدم امکان ثبت‌ نام برای مشتریان حقوقی
  • هر کد ملی، یک دستگاه خودرو
  • عدم امکان انتقال وکالتی خودرو در این پیش‌فروش‌ها
  • عدم امکان ثبت نام هر کد ملی دربیش از یکی از طرح‌های پیش‌فروش‌
  • ابطال کارت گارانتی در صورت مراجعه نکردن برای دریافت سرویس طی ۳ ماه

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه فروش خودرو و ثبت نام در یکی از طرح‌های پیش فروش، نسبت به خرید خودرو اقدام کنند. در این مرحله، متقاضیان باید اطلاعات شخصی خود، اطلاعات خودرو مورد نظر و اطلاعات بانکی خود را وارد کنند.

پس از پایان مهلت ثبت نام، قرعه‌کشی بین متقاضیان انجام می‌شود و برندگان قرعه‌کشی مشخص می‌شوند. برندگان قرعه‌کشی موظف به پرداخت مبلغ کامل خودرو در زمان مشخصی هستند.

مدارک لازم برای ثبت نام سایپا

مدارک لازم برای ثبت نام سایپا به شرح زیر هستند:

  • شماره کارت حساب بانکی و شماره شبا شخص متقاضی ثبت‌نام
  • شماره کارت ملی
  • گواهی‌نامه دارای اعتبار

حتما این مدارک را آماده کنید تا زمان ثبت نام ماشین سایپا و تکمیل فرم مربوطه، دچار مشکل نشوید. پس از اتمام ثبت‌نام نیز کد رهگیری خود را در جای مطمئنی نگهداری کنید تا بتوانید پیگیری ثبت نام سایپا با کد ملی یا کد رهگیری را به راحتی انجام دهید.

فروش فوق العاده سایپا (سامانه یکپارچه خودرو سایپا)

در روش فروش فوق‌العاده، متقاضیان با ثبت نام در قرعه‌کشی، شانس برنده شدن برای خرید خودرو را خواهند داشت. در این روش، برنده‌ها موظف به پرداخت مبلغ کامل خودرو در زمان مشخصی هستند. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه فروش خودرو و ثبت نام در یکی از طرح‌های فروش فوق‌العاده، نسبت به خرید خودرو اقدام کنند. در این مرحله، متقاضیان باید اطلاعات شخصی خود و اطلاعات خودرو مورد نظر خود را وارد کنند.

پس از پایان مهلت ثبت نام، قرعه‌کشی بین متقاضیان انجام می‌شود و برندگان قرعه‌کشی مشخص می‌شوند. برندگان قرعه‌کشی موظف به پرداخت مبلغ کامل خودرو در زمان مشخصی هستند. در حال حاضر، شرکت سایپا محصولات مختلفی را از طریق روش‌های پیش فروش و فروش فوق‌العاده به فروش می‌رساند. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه فروش خودرو، از محصولات موجود و شرایط فروش آنها اطلاع پیدا کنند.

شرایط لازم برای شرکت در قرعه کشی سایپا چیست؟

برای شرکت در طرح فروش فوق‌العاده سایپا، متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • داشتن حداقل سن ۱۸ سال
  • داشتن گواهی‌نامه معتبر (در صورتی‌که اعتبار گواهی‌نامه سپری و منقضی شده باشد، فرد متقاضی در قرعه‌کشی شرکت داده نخواهد شد و لازم است که حتما گواهینامه با اعتبار برای او صادر شود تا بتواند در طرح فروش سایپا شرکت کند.)
  • عدم داشتن پلاک انتظامی فعال (به این منظور که این طرح‌های فروش، برای رسیدن خودرو به مصرف‌کننده واقعی در نظر گرفته شده و تلاش بر این است که افراد دارای خودرو، مجددا شرکت نداشته باشند)
  • عدم امکان ثبت‌ نام برای مشتریان حقوقی
  • هر کد ملی، یک دستگاه خودرو (اختصاص یک خودرو به هر کد ملی)
  • عدم امکان انتقال وکالتی خودرو در این پیش‌فروش‌ها
  • عدم امکان ثبت نام هر کد ملی دربیش از یکی از طرح‌های پیش‌فروش‌
  • ابطال کارت گارانتی در صورت مراجعه نکردن برای دریافت سرویس طی ۳ ماه
  • باز کردن حساب وکالتی (این مورد در فروش ویژه مادران و جایگزین کردن خودرو نو به جای فرسوده نیاز نیست)
  • داشتن خط تلفن به نام شخص متقاضی (برای دریافت پیامک)

نکته ۱: طرح مادران به منزله امتیاز فروش به مادرانی است که فرزند دوم خود را پیش از ۱۹ام آبان ماه سال ۱۴۰۰ به دنیا آورده باشند. این طرح برای پشتیبانی و حمایت از طرح جوانی جمعیت و خانواده در نظر گرفته شده است.

نکته ۲: در صورتی‌که فردی شرایط لازم را نداشته باشد و در طرح‌های فروش سایپا، شرکت و ثبت‌نام کند، به‌صورت خودکار از چرخه فروش و قرعه‌کشی محصولات این شرکت حذف خواهد شد.

نکته ۳: پیش‌پرداخت هر محصول سایپا، به نرخ روز خودرو و همین‌طور نوع آن بستگی دارد و نمی‌توان یک عدد قطعی را از پیش مشخص و اعلام کرد.

لازم به ذکر است که تمام این موارد در زمان ثبت‌نام ایران خودرو نیز صادق هستند و برای ثبت‌نام در سامانه یکپارچه، باید شرایط بالا در مورد متقاضیان احراز شود.

ثبت نام فروش فوق العاده سایپا

کلام آخر

همان‌طور که مشاهده کردید، فرایند ثبت نام خودرو سایپا، به‌صورت اینترنتی پیش می‌رود و همه چیز در قالبی قرار دارد که خودروها با قیمت کارخانه به دست مصرف‌کننده اصلی برسند و افزایش نرخ دلالی خودرو در این میان حذف شود. به نظر شما این طرح تا چه اندازه موفقیت‌آمیز بوده است و تا چه حد مصرف‌کننده اصلی از خرید با قیمت کارخانه منتفع شده است؟ نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر کاربران ما به بحث و اشتراک بگذارید.

01سایت ثبت نام قرعه کشی سایپا کدام است؟

آدرس سایت ثبت نام بدون قرعه‌کشی سایپا Saipa.iranecar.com است.

ثبت نام

 

 

 

 

 

 

02شرایط ثبت نام قرعه‌کشی سایپا چیست؟

نداشتن پلاک فعال خودرو، دارا بودن گواهی‌نامه رانندگی معتبر، داشتن سن حداقل 18 سال تمام و… از جمله این شرایط هستند.

03زمان ثبت نام در قرعه‌کشی سایپا چه وقت است؟

زمان ثبت نام از چند روز قبل اعلام می‌شود و متقاضیان می‌توانند فرم ثبت نام سایپا را در سامانه یکپارچه خودرو تکمیل کنند.

04مهلت شرکت در ثبت نام فروش فوق‌العاده سایپا چقدر است؟

مهلت ثبت نام سایپا با توجه به اعلام کمپانی و میزان موجودی فروش، از سوی این شرکت تعیین خواهد شد.

  • بهروز بازیار ۱۴۰۲٫۱۲٫۲۷

    خودرو سهند میخواهم

    پاسخ دهید
  • رضا ارباب امرغان ۱۴۰۳٫۰۱٫۱۶

    داخل سایت طرح جایگزینی خودرو فرسوده -سایپا -میرم اطلاعات خورد وارد میکنم پیام میده در درگاه اطلاعات موجود نیست باید چکار کنم

    پاسخ دهید
  • مرجان ضامن دوست ۱۴۰۳٫۰۲٫۱۰

    سلام و عرض ادب چه طور میشه خود رو اطلس بدون قرعه کشی ثبت نام کرد

    پاسخ دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و مربوط به شرکت کیان افق هیربد است.