اکثر رانندگان با مزایای بیمه بدنه و نحوه خرید آن آشنا هستند. بیمه بدنه از جمله بیمه‌های پرفروشی است که نقش بسیار تاثیرگذاری در پرداخت خسارت خودرو هنگام وقوع حوادث رانندگی و حوادث طبیعی دارد. با توجه به افزایش روزانه قیمت خودرو و هزینه‌های سنگین تعمیر قطعات آن، بیمه بدنه راه‌حلی مطمئن برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی خواهد بود. نرخ بیمه بدنه هر سال با توجه تورم افزایش پیدا می‌کند.

با دریافت تخفیف بیمه بدنه می‌توان مبلغ قابل توجهی از هزینه بیمه بدنه را کسر کرد. اما تخفیف بیمه بدنه چقدر است؟ چگونه می‌توان تخفیف بیمه بدنه را دریافت کرد؟ برای دریافت پاسخ سوالات خود پیرامون تخفیف بیمه بدنه در ادامه این مقاله از سایت آیتول همراه ما باشید.

بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه یک بیمه اختیاری است. همان طور که می‌دانید اگر در یک تصادف شما مقصر حادثه باشید، بیمه شخص ثالث تنها خسارت واردشده به شخص مقابل را پرداخت خواهد کرد. در این شرایط بیمه بدنه به کمک شما آمده و با پرداخت بخش زیادی از خسارت‌های مالی واردشده به خودروی شما، هزینه خسارت را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. خطراتی که بیمه بدنه تحت پوشش قرار می‌دهد به دو دسته پوشش‌های اصلی و پوشش‌های اضافی تقسیم می‌شوند.

پوشش اصلی بیمه بدنه شامل حوادثی همچون آتش‌سوزی، سرقت کلی خودرو، واژگونی خودرو و انفجار می‌شود. با پرداخت هزینه‌ای بیشتر هنگام خرید بیمه بدنه می‌توانید از خدمات پرداخت خسارت پوشش اضافی بیمه مانند شکستن شیشه، سرقت قطعات و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله نیز بهره‌مند شوید.

تخفیف بیمه بدنه چیست؟

تخفیف بیمه بدنه چیست؟

هزینه بیمه بدنه بر اساس قیمت اصلی خودرو محاسبه می‌شود. با توجه به انتخاب پوشش اصلی یا پوشش اضافی نیز هزینه بیمه بدنه متغیر خواهد بود. شرکت بیمه با در نظر گرفتن تخفیف‌های مختلف مانند تخفیف عدم خسارت و تخفیف خودروهای صفر کیلومتر تا حد زیادی قیمت بیمه بدنه خودرو را کاهش می‌دهد. تخفیف بیمه بدنه خودرو مانند تخفیف بیمه شخص ثالث، نقش بسیار تاثیرگذاری در نرخ پرداختی بیمه خواهد داشت. تخفیف بیمه بدنه انواع مختلفی دارد که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا خواهید شد.

انواع تخفیف بیمه بدنه، محاسبه تخفیف بیمه بدنه به چه صورت است؟

اگر شما یکی از شرایط لازم برای دریافت تخفیف بیمه بدنه را داشته باشید، شرکت بیمه با توجه به نوع تخفیف، مبلغ مشخصی از هزینه بیمه بدنه خودرو را کسر خواهد کرد. نحوه ارائه تخفیف و قیمت بیمه بدنه مانند قیمت بیمه شخص ثالث در هر شرکت تفاوت‌هایی با یکدیگر خواهند داشت. در ادامه شما را با انواع بیمه بدنه و شرایط دریافت آن آشنا می‌کنیم.

تخفیف‌های اصلی بیمه بدنه‌

تخفیف اصلی بیمه بدنه شامل مواردی همچون تخفیف خودروی صفر کیلومتر، تخفیف عدم خسارت و تخفیف پرداخت نقدی بیمه بدنه است. شرکت بیمه پس از دریافت استعلام بیمه ماشین، تخفیف موردنظر را اعمال خواهد کرد. تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه در اکثر شرکت‌ها مشابه جدول زیر خواهد بود.

سال تمدید بیمه‌نامه سال اول سال دوم سال سوم سال چهارم
درصد به ازای سال‌های تخفیف ۲۵% ۳۵% ۴۵% ۶۰%

 

همان طور که مشاهده می‌کنید با بالا رفتن سال‌های تمدید بیمه‌نامه و دریافت گواهی عدم خسارت، تخفیف بیشتری از سمت شرکت بیمه دریافت خواهید کرد. تخفیف خودروی صفر کیلومتر از دیگر تخفیف‌های اصلی بیمه بدنه است که معمولا ۲۰ الی ۳۰ درصد تخفیف از سمت شرکت بیمه به این خودروها تعلق می‌گیرد. همچنین با پرداخت نقدی هزینه بیمه نیز می‌توانید ۱۰ درصد تخفیف دریافت کنید.

استعلام و خرید بیمه بدنه آیتول

تخفیف‌های فرعی بیمه بدنه

تخفیف‌های فرعی بیمه بدنه انواع مختلفی دارند. معمولا میزان این تخفیف‌ها در شرکت‌های بیمه متفاوت خواهند بود. از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین تخفیف‌های فرعی بیمه بدنه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تخفیف ارزش خودرو
  • تخفیف‌های گروهی بیمه بدنه
  • تخفیف بیمه بدنه برای خودروهای وارداتی
  • تخفیف ویژه بیمه بدنه برای برخی از مشاغل
  • طرح‌های تشویقی خرید بیمه بدنه به مناسبت اعیاد و زمان‌های خاص

آیا امکان انتقال تخفیف بیمه بدنه وجود دارد؟

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که اکثر افراد هنگام خرید بیمه خودرو به آن توجه دارند، امکان انتقال تخفیف بیمه از خودرویی به خودروی دیگر است. خوشبختانه امکان انتقال تخفیف بیمه بدنه وجود دارد و شما می‌توانید پس از خرید خودروی جدید، کلیه امتیازات و تخفیفات بیمه بدنه را به اتومبیل جدید انتقال دهید.

طبق قوانین شرکت بیمه، تخفیفات بیمه بدنه مختص به بیمه‌گذار است. همچنین اگر قصد تعویض شرکت بیمه‌ای که بیمه بدنه را از آن خریداری کرده‌اید دارید، نگران نباشید. بیمه بدنه و تخفیفات آن به بیمه بدنه جدید شما در شرکت موردنظر منتقل خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه انتقال تخفیف بیمه بدنه خودرو و موضوعاتی همچون محاسبه هزینه خواب خودرو و نحوه استعلام بیمه خودرو، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا به صفحه اخبار سایت آیتول مراجعه کنید و اطلاعات موردنظرتان را به دست آورید.

خرید اینترنتی بیمه بدنه

خرید بیمه بدنه خودرو از بهترین شرکت‌های بیمه در چند دقیقه

در این مقاله با ذکر جزئیات دقیق سوال تخفیف بیمه بدنه چقدر است را به صورت کامل پاسخ دادیم. همان طور که مطالعه کردید تخفیف بیمه بدنه خودرو، تاثیر چشمگیری در کاهش قیمت بیمه بدنه دارد. برای تمدید یا خرید بیمه بدنه با بهترین قیمت همین حالا می‌توانید به صفحه اصلی سایت آیتول مراجعه کنید و در کمترین زمان، عملیات موردنظر را انجام دهید.

چنانچه سوالی در زمینه خرید بیمه خودرو دارید، سوال و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در کمترین زمان پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.