اگر چه خط تولید پراید مدتی است که برای همیشه خاموش شده؛ اما این خودرو، هنوز یکی از خودروهای نسبتا پرفروش بازار داخلی کشور محسوب به حساب می‌آید که با توجه به ارزان بودن قطعات و عملکرد خوب آن، طرفداران زیادی دارد. برای آن که بتوانید بهترین سواری را از خودروی پراید بگیرید، لازم است که حتما از لاستیک‌های مرغوب برای آن استفاده کرده و به موقع نیز به فکر خرید لاستیک‌های نو و تازه باشید. در این مطلب با ما همراه شوید تا ببینیم بهترین لاستیک برای پراید چیست و چطور می‌توان بهترین لاستیک را برای این خودرو از برند سایپا، انتخاب کرد.

بهترین لاستیک 175 برای پراید

سایز لاستیک مناسب پراید

هر خودرویی با توجه به ابعاد و مشخصات خود، به سایز مشخصی از لاستیک نیاز دارد که البته این مورد را می‌توانید در دفترچه راهنمای وسیله نقلیه خود، به درستی و به شکلی دقیق، مشاهده کنید. سایز استاندارد لاستیک پراید، ۱۶۵/۶۵R13 است. البته در صورت تمایل، شما این امکان را دارید که از لاستیک‌های دو پله پهن‌تر برای خودروی پراید خود استفاده کنید: ۱۷۵/۶۰R13 و همین طور ۱۸۵/۶۰R13.

سایز استاندارد لاستیک پراید، همان مدل ۱۶۵/۶۵R13 است و اگر بخواهید از لاستیک‌های پهن‌تر استفاده کنید، پیشنهاد مناسب می‌تواند تنها یک ردیف بالاتر یعنی ۱۷۵/۶۰R13 باشد.

بهترین لاستیک برند ایرانی برای پراید

به عنوان بهترین لاستیک برای پراید از میان برندهای ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لاستیک برند بارز

یکی از بهترین لاستیک‌ها برای خودروی پراید، لاستیک بارز است. لاستیک‌های برند بارز، همیشه توانسته‌اند رضایت مشتریان خود را به دست بیاورند و استفاده از این لاستیک‌ها برای خودروی پراید نیز کاملا ایده آل است. بهترین لاستیک بارز برای پراید را باید همان سایز استاندارد ۶۵ بدانیم که در دفترچه فنی انواع خودروی پراید نیز آورده شده است.

بهترین لاستیک برای پراید 132

لاستیک برند کویر تایر

برند کویر تایر، بهترین لاستیک ۱۷۵ برای پراید را در میان محصولات خود جای داده است. به این ترتیب اگر تصمیم داشته باشید که لاستیک خودروی پراید خود را از یک نمونه تا حدودی پهن‌تر انتخاب کنید، برند کویر تایر، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. لاستیک پراید کویر تایر، عملکرد بسیار خوبی در شکل رانندگی خیابانی و جاده‌ای داشته و در مسیرهای کوهستانی و سردسیر نیز تجربه‌ای عالی به همراه خواهد داشت.

لاستیک برند دنا

همین طور لاستیک دنا نیز بهترین لاستیک برای پراید محسوب شده و می‌توان با استفاده از این نوع لاستیک، سواری خوبی از خودروی پراید، تجربه کرد. البته لاستیک‌های دنا در مقایسه با لاستیک‌های کویر تایر و بارز، از طول عمر نسبتا کمتری برخوردار هستند و دو مورد بارز و کویر تایر را باید محصولات مرغوب‌تری دانست. البته این به سبک رانندگی شما و شرایط جغرافیایی و آب و هوایی نیز بستگی دارد.

لاستیک پراید ایران تایر

یکی از برندهای محبوب و پرفروش در بازار لاستیک داخلی، لاستیک برند ایران تایر است. به واقع ایران تایر را باید به نوعی، بهترین لاستیک ایرانی دانست که قدمت زیادی نیز دارد. این برند، برای خودروی پراید نیز لاستیک‌های خوبی را در سبد محصولات خود جای داده است. با انتخاب لاستیک ایران تایر، می‌توانید سبک رانندگی نرم و راحتی را تجربه کرده و سطح اصطکاک میان لاستیک و جاده و هندلینگ، عالی پیش برود. این چیزی است که در رانندگی در مسیرهای طولانی، بسیار لذت بخش بوده و باعث می‌شود تا امنیت سفر نیز بهتر حفظ شود.

بهترین لاستیک پراید خارجی

پیش از هر چیزی باید گفت که مطابق انتظار، نرخ لاستیک‌های خارجی معمولا از قیمت لاستیک‌های ایرانی، بالاتر است. از جمله بهترین لاستیک برای پراید از میان برندهای خارجی، موارد زیر از برندهای مختلف شناخته شده و مشهور، قابل توجه هستند:

لاستیک برند هدوی

لاستیک پراید هدوی، سایز لاستیک‌های مناسب پراید را در میان محصولات خود جای داده است و شما می‌توانید از لاستیک‌های این برند برای خودروی پراید در هر شرایط آب و هوایی با اطمینان خاطر، استفاده کنید. همین طور در صورتی که مسیر رفت و آمد شما، کفپوش خوبی نداشته باشد، جای نگرانی نیست و لاستیک هدوی، تمام این نقص‌ها را پوشش خواهد داد. هدوی، یکی از برندهای مطرح به عنوان بهترین لاستیک خارجی است و همیشه نامی درخشان در صنعت لاستیک سازی را به خود اختصاص داده است.

لاستیک برند رودستون

اگر می‌خواهید خودروی پراید خود را کاملا اسپرت کنید؛ بهتر است که از لاستیکی مانند لاستیک‌های برند رودستون استفاده نمایید که پهنای آن به ۶۰R13/185 می‌رسد. البته این که بخواهید لاستیک استاندارد کارخانه را برای خودروی پراید خود استفاده کرده یا ترجیح بدهید که با انتخاب نمونه ۸۵، خودرو را اسپرت کنید؛ بستگی به سلیقه شخصی شما و میزان بودجه‌تان دارد.

بهترین مارک لاستیک پراید

لاستیک خودرو تراینگل

در میان محصولات برند چینی تراینگل، لاستیک‌های ۶۵R13/165، عرضه شده‌اند که هم برای تمام فصول گرم و سرد سال مناسب هستند و هم در سرعت‌های بالا و جاده‌ای، عملکرد رضایت بخشی از خود نشان داده‌اند. اگر می‌خواهید سرعت و امنیت را در کنار هم تجربه کرده و خودروی پراید شما از هندلینگ خوبی برخوردار بوده و در سرعت بالا، میزان چسبندگی مناسبی با کف جاده داشته باشد، برند خارجی تراینگل، می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب، مطرح شود.

همین طور شما می‌توانید برای خرید لاستیک پراید، به سراغ مدل‌های چینی و بهترین لاستیک کره ای برای پراید باشید که قیمت ارزان‌تری نیز دارند. البته در صورت ثبت نام لاسیتک دولتی می‌توانید در سال ۴ حلقه لاستیک را تا ۳۰ درصد زیر قیمت بازار خریداری کنید.

کلام آخر

با توجه به مواردی که اشاره کردیم، خرید بهترین لاستیک برای پراید، می‌تواند از میان برندهای ایرانی و خارجی باشد. با این حساب، بهتر است که پیش از هر چیزی در مورد برندهای مختلف داخلی و خارجی، تحقیقات لازم را انجام داده و در نهایت بهترین محصول را مطابق با بودجه و سطح انتظارات خود و همین طور شرایط رانندگی‌تان انتخاب کنید. شما چه نظری در این باره دارید؟ کدام برند را برای استفاده لاستیک خودروی پراید، مناسب دانسته و درباره کدام یک، تجربه دارید؟ نظرات و تجربیات خود را در صورت تمایل، با ما و دیگر کاربران وب سایت، به بحث و اشتراک بگذارید.