آیتول

عوارض خودرو ،خلافی خودرو ،بیمه

خلافی خودرو

استعلام و پرداخت خلافی خودرو

بیمه خودرو

شخص ثالث ، بدنه ، شخص ثالث موتور سیکلت

باتری خودرو

خرید انواع باتری، نصب رایگان

مراحل ترخیص خودرو از پارکینگ راهور +(مدارک لازم و آدرس ستادهای ترخیص)

ترخیص خودرو
اخبار

اگر خودروی شما، توسط پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف و به پارکینگ منتقل شده باشد، برای ترخیص خودرو لازم است مراحلی را طی کنید، که در ادامه  صفر تا صد مراحل ترخیص خودرو از پارکینگ به همراه مدارکی که لازم است به همراه داشته باشید و همچنین هزینه‌های آن را توضیح داده‌ایم. به ازای هر روز توقف خودروی شما در پارکینگ راهنمایی و رانندگی، باید مبلغی را پرداخت کنید. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا چیزی را از قلم نیندازید.

مراحل ترخیص خودرو

در گام اول با تماس با پلیس ۱۱۰ و اعلام مشخصات خودرو خود از محل توقیف آن توسط پلیس راهنمایی و رانندگی مطلع شوید.

لازم به ذکر است که پس از انتقال خودرو به پارکینگ پلیس راهور، خودروی شما برای مدت بیست و چهار ساعت در پارکینگ توقیف خواهد بود، البته در شرایطی ممکن است این توقیف مدت‌دار باشد، که در این صورت خودروی شما باید تا مدت اعلام شده در پارکینگ راهنمایی و رانندگی بماند و پس از آن می‌توانید نسبت به ترخیص آن اقدام نمایید.

مدارک مورد نیاز برای ترخیص خودرو

  • کارت ماشین، برگ سبز خودرو، بیمه نامه خودرو به همراه کپی از تمام مدارک
  • کارت ملی، شناسنامه و گواهینامه به همراه کپی از تمام مدارک
  • برگه تسویه خلافی خودرو به همراه نسخه کپی
  • برگه پرداخت عوارض شهرداری به همراه نسخه کپی

نکته : اگر خودروی توقیفی به نام شما نیست، باید از مالک خودرو وکالت نامه دریافت کنید.

قبل از مراجعه به ستاد ترخیص لازم است به پارکینگ محل توقیف خودروی خود مراجعه کنید و برگه مربوط به توقیف خودرو و برگه جریمه‌ای که همراه با آن است را دریافت کنید.

پس از آماده سازی مدارک، به ستاد ترخیص خودرو مراجعه کنید و پس از ارائه مدارک و پرداخت هزینه‌های مربوطه شامل هزینه جرثقیل، پارکینگ و … در ستاد ترخیص، مجوز ترخیص خودرو را دریافت خواهید کرد. سپس می‌توانید به پارکینگ محل توقیف خودرو برای تحویل خودرو مراجعه کنید.

آماده کردن مدارک خلافی خودرو توقیفی برای مراجعه به پارکینگ راهور ۱۲۰

برای کمتر معطل شدن و کمتر هزینه دادن پارکینگ، بهتر است تا فردای روز توقیف خودرو، کار ترخیص را شروع کرده و مدارک را به همراه یک نسخه کپی آماده کنید. حضور مالک الزامی است و درصورت نبود مالک، او باید حتما به فرد دیگری وکالت نامه بدهد. مدارکی که به‌همراه کپی برای ترخیص مورد نیاز بوده،  به شرح زیر است:

  • کارت ملی مالک خودرو
  • شناسنامه مالک ماشین
  • گواهینامه
  • کارت ملی وکیل درصورت نبود مالک و دادن وکالت
  • کارت خودرو توقیفی یا موتور سیکلت خاطی
  • برگ سبز ماشین توقیفی

علاوه بر این، بیمه نیز مدرک مهمی است که باید حتما همراه داشته باشید. همچنین برگه مربوط به توقیف خودرو و برگه جریمه را نیز باید در زمان مراجعه به پارکینگ دریافت کنید. در زمان دریافت این برگه‌ها از متصدی پارکینگ در این مورد بپرسید که باید به کدام اداره ترخیص رجوع کنید. در برخی شهرستان‌ها اداره ترخیص در ساختمان مرکزی پلیس قرار دارد.

شما نیاز است تا مدارک خود را پوشه‌ای کنید، به این خاطر که رنگ پوشه براساس نوع تخلف متفاوت است و مامور رانندگی با توجه به آن صورت جلسه خواهد کرد.

آماده کردن مدارک خلافی خودرو توقیفی برای مراجعه به پارکینگ راهور ۱۲۰

برای کمتر معطل شدن و کمتر هزینه دادن پارکینگ، بهتر است تا فردای روز توقیف خودرو، کار ترخیص را شروع کرده و مدارک را به همراه یک نسخه کپی آماده کنید. حضور مالک الزامی است و درصورت نبود مالک، او باید حتما به فرد دیگری وکالت نامه بدهد. مدارکی که به‌همراه کپی برای ترخیص مورد نیاز بوده،  به شرح زیر است:

  • کارت ملی مالک خودرو
  • شناسنامه مالک ماشین
  • گواهینامه
  • کارت ملی وکیل درصورت نبود مالک و دادن وکالت
  • کارت خودرو توقیفی یا موتور سیکلت خاطی
  • برگ سبز ماشین توقیفی

علاوه بر این، بیمه ماشین نیز مدرک مهمی است که باید حتما همراه داشته باشید. همچنین برگه مربوط به توقیف خودرو و برگه جریمه را نیز باید در زمان مراجعه به پارکینگ دریافت کنید. در زمان دریافت این برگه‌ها از متصدی پارکینگ در این مورد بپرسید که باید به کدام اداره ترخیص رجوع کنید. در برخی شهرستان‌ها اداره ترخیص در ساختمان مرکزی پلیس قرار دارد.

شما نیاز است تا مدارک خود را پوشه‌ای کنید، به این خاطر که رنگ پوشه براساس نوع تخلف متفاوت است و مامور رانندگی با توجه به آن صورت جلسه خواهد کرد.

مراجعه به اداره ترخیص خودرو توقیفی

بعد از اینکه مدارک را به‌همراه کپی آن آماده کردید، باید جهت ترخیص و استعلام توقیفی خودرو با کد ملی به اداره ترخیص مراجعه کنید. در آنجا به شما یک برگه ترخیص داده می‌شود که باید پر کنید و در صورتی که مدارکتان مشکل نداشت، بعد از اینکه هزینه جرثقیل و پارکینگ را بپردازید، مجوز ترخیص صادر خواهد شد.

ستادهای ترخیص خودرو

نهادهایی که برای ترخیص خودرو درنظر گرفته شده‌اند، از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴ بعدازظهر روز‌های شنبه تا چهارشنبه و از ساعت ۷ تا ۱۲ ظهر روز‌های پنجشنبه باز هستند و در این ساعات می‌توانید برای ترخیص ماشین توقیفی خود اقدام کنید. در جدول زیر می‌توانید لیست کامل این ستادها را مشاهده کنید.

ستاد ترخیص خودروهای توقیفی تهران:

نام منطقه آدرس
ستاد ترخیص مرکزی (شامل مناطق ۲، ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۸، ۲۱ و ۲۲) خیابان آزادی، بزرگراه یادگار امام، خیابان حبیب‌الله، بلوار گل‌ها، خیابان زنجان شمالی، جنب کلانتری ۱۱۸ ستارخان
منطقه ۱ بزرگراه ارتش، نرسیده به چهارراه مینی سیتی، انتهای بلوار اوشان، روبه‌روی بیمارستان ۵۰۵ ارتش
منطقه ۲ بزرگراه حقانی، شرق به غرب، بعد از خروجی مدرس، سمت راست
منطقه ۳ راهور (شامل مناطق ۱، ۳ و ۴ شمال تهران) خیابان دکتر شریعتی، جنب حسینیه ارشاد، خیابان گل نبی
منطقه ۴ فلکه چهارم تهرانپارس، خیابان توحید، خیابان نهم غربی، میدان قرآن
منطقه ۷ خیابان سهروردی جنوبی، پایین تر از مطهری، نبش کوچه مریوان پلاک ۱۱۴
ستاد منطقه ۱۱ راهور (شامل مناطق ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۶ و ۱۷ تهران) میدان قزوین، خیابان قزوین، جنب شهرداری منطقه ۱۱
منطقه ۱۵ راهور (مناطق شرق تهران شامل ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۹ و ۲۰) سه‌راه افسریه، پشت شهرداری منطقه ۱۵، جنب ترمینال خاوران، جنب شهرداری ۱۵، منطقه ۱۵ پلیس راهور تهران بزرگ
ستاد ترخیص خودرو خلیج فارس کیلومتر ۷ جاده قدیم کرج، خیابان خلیج فارس، خیابان راهنما
منطقه ۵ راهور بزرگراه همت، جنت‌آباد شمالی، خیابان دانش
منطقه ۶ راهور میدان ولی عصر، ابتدای بلوار کریمخان زند
منطقه ۸ راهور بزرگراه شهید باقری، تقاطع خیابان رسالت
منطقه ۱۷ راهور بزرگراه آیت‌الله سعیدی، پل ساوه، خیابان آزادی، جنب آتش‌نشانی
منطقه ۲۰ راهور شهرری، خیابان شیرازی، روبروی فروشگاه شهروند

ستاد ترخیص خودروهای توقیفی شهرستان:

نام استان آدرس
اصفهان کیلومتر ۸ جاده اصفهان – شیراز، بزرگراه شهید دستجردی
مشهد بلوار وکیل آباد، هفت تیر، هفت تیر ۴
چهارمحال‌ بختیاری شهرکرد، سه‌راه شهرکیان، مقابل اداره راه و ترابری
کیش خیابان فردوسی، روبروی مرکز تجاری
کرمانشاه بلوار بنت‌الهدی، روبروی پلیس مبارزه با مواد مخدر
فارس شیراز، خیابان راهنمایی
قزوین بلوار مدرس، ستاد سابق فرماندهی انتظامی
سیستان و بلوچستان زاهدان، بلوار طباطبائی
قم بلوار ۱۵ خرداد، میدان شهید محلاتی
کهکیلویه و بویر احمد یاسوج، بلوار آبشار
کردستان سنندج، حاجی‌آباد
همدان میدان سپاه، ایستگاه شماره ۲ راهور
هرمزگان آدرس ستاد راهور، بلوار جمهوراسلامی
زنجان بلوار دانشجو، اراضی پایین کوه، روبروی دانشگاه آزاد
یزد خیابان شهید رجائی
مرکزی اراک،َ میدان ارگ، خیابان عمار یاسر، جنب کلانتری ۱۱
سمنان بلوار شهید نوروزی

ستادهای ترخیص خودرو در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ لغایت ۱۴ و در روزهای پنج شنبه از ساعت ۷ لغایت ۱۲ پاسخگو هستند.

مراجعه به پارکینگ نیروی انتظامی برای تحویل ماشین توقیفی

بعد از آنکه برگه ترخیص را دریافت کردید، جهت آزاد کردن خودرو به پارکینگ نیروی انتظامی مراجعه کرده و بعد از ترخیص، حتما بدنه خودرو و سیستم تعلیق آن را بررسی کنید که سالم باشد، چون ممکن است در زمان منتقل شدن ماشین به پارکینگ، به آن آسیب وارد شده باشد که در این صورت باید نیروی انتظامی هزینه آن را متقبل شود.

مراجعه به پارکینگ راهور برای ترخیص خودوری توقیفی هزینه ترخیص خودرو از پارکینگ چقدر میشود؟

هزینه ترخیص خودروی توقیفی بستگی به تعداد روزهایی دارد که ماشین شما در پارکینگ بوده، البته این نکته هم بدانید که شامل هزینه جرثقیل، پارکینگ و ۹% ارزش افزوده می‌شود. هزینه هر روز تقریبا ۲۰۰۰ تومان است. همچنین شما زمانی می‌توانید اقدام به ترخیص خودرو کنید که حداقل ۲۴ ساعت در پارکینگ بوده باشد و قبل از آن ترخیص امکان‌پذیر نیست.

شما برای ترخیص و استعلام خودرو توقیفی می‌توانید از طریق وبسایت و یا اپلیکیشن آیتول اقدام کنید که در ادامه درمورد آن توضیح می‌دهیم. همچنین مواردی چون استعلام وضعیت گواهینامه، نمره منفی، پیگیری برگ سبز خودرو، خرید و تمدید انواع بیمه و هرآنچه که به خودرو مربوط است، امکان‌پذیر خواهد بود.

پرداخت و تسویه عوارض شهرداری خودرو

برای ترخیص خودرو از پارکینگ، در کنار برگه تسویه خلافی، باید برگه تسویه عوارض شهرداری خودرو را نیز همراه خود داشته باشید. برای این ‌کار می‌توانید به سایت شهرداری محل زندگی خود مراجعه کرده یا از طریق اپلیکیشن یا وبسایت آیتول این کار را انجام دهید. این را نیز در نظر داشته باشید که نوع خودرو و تاثیری که بر محیط زیست دارد، عوارض را متفاوت می‌کند. در صورتی که توقف ماشین در محیط شهری صورت گرفته باشد. برگه عوارض شهرداری و رسید پرداخت یکی از مدارک مهم برای ترخیص خودرو از پارکینگ است.

 ترخیص غیرحضوری خودرو توقیفی در آیتول

شما می‌توانید از طریق کارپرداز آیتول، خدمات غیرحضوری خودرو مثل ترخیص خودروی توقیفی از پارکینگ راهور را مطمئن و سریع انجام دهید و دیگر نگران شلوغی و اتلاف وقت در فرایند انجام امور اداری نباشید. کارپرداز سامانه‌ای امن و مطمئن است که نظارت کاملی به سفیران خود دارد و کلیه فرایند‌ خدمات آن توسط تیم نظارتی کارپرداز و شما کاربر عزیز قابل رصد و مشاهده است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی با شماره ۰۲۱۸۹۵۱۸۰۱۰ در تماس باشید.

01در چه شرایطی خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود ؟

علاوه بر پارک در محل‌های توقف ممنوع و پیاده رو، سرعت بیش از حد مجاز، همراه نداشتن مدارک اصلی ماشین و گواهینامه، تصادفی که منجر به آسیب یا فوت شود و جریمه خلافی بیش از ۱ میلیون تومان می‌تواند موجب توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ راهور شود.

02چگونه می‌توان از انتقال خودرو به پارکینگ پلیس راهور اطلاع پیدا کرد؟

برای اطلاع از انتقال اتومبیل به پارکینگ پلیس راهور و استعلام خودرو توقیفی از طریق پیامک، می‌توانید اعداد شماره پلاک خودرو را بدون حرف و کلمه ایران، به شماره ۳۰۰۰۵۳۵۳ ارسال کنید. همچنین برای اطلاع از محل توقیف خودروی خود، می‌توانید با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید.

03آیا امکان ترخیص خودرو توقیفی بدون نیاز به مراجعه به ستاد ترخیص وجود دارد؟

بله، کارپرداز خدمت جدیدی از آیتول می‌باشد که فرایند ترخیص خودرو از پارکینگ راهور را بدون نیاز به حضور مالک خودرو، در پارکینگ و ستاد ترخیص، بسیار سریع انجام می‌دهد. هم‌اکنون می‌توانید با مراجعه به این آدرس درخواست خود را برای ترخیص خودرو ثبت کنید تا کارشناسان کارپرداز در سریع‌ترین زمان با شما تماس بگیرند و برای مراحل بعدی شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برچسب ها :

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و مربوط به شرکت کیان افق هیربد است.