خودرو شاهین از جمله خودروهای پرطرفداری است که در طرح‌های فروش اخیر عرضه شده است. متقاضیان خرید خودرو شاهین از کارخانه، باید پس از ثبت‌نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، مطابق با اولویت‌بندی در طرح‌های فروش کارخانه شرکت کنند. بدیهی است که طرح‌های فروش برای ثبت ‌نام خودرو شاهین، مطابق با اولویت‌بندی متقاضیان و با ارسال پیامک به آن‌ها اعلام خواهد شد.

شرایط ثبت نام شاهین سایپا

پیش از هر چیز شرایط ثبت نام شاهین سایپا در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، مربوط به شرایط عمومی برای ثبت نام سایپا است که می‌توان به مواردی از جمله داشتن حداقل ۱۸ سال سن تمام، داشتن گواهینامه و… اشاره کرد. پس از اطمینان از داشتن این شرایط، برای ثبت نام خودروی شاهین باید طبق اولویت‌بندی اعلامی و دریافت پیامک اقدام شود. البته در دوره‌ای ثبت نام شاهین در بورس انجام می‌شد. در این شیوه ثبت‌نام نیز هر کدملی تنها می‌توانست یک خودرو را از کارخانه‌های خودروسازی داخلی از بورس خریداری کند که باید مبلغ آن را در بورس تخصیص می‌داد.

 

طرح ثبت نام شاهین اتوماتیک دی ماه ۱۴۰۲

طرح ثبت نام شاهین اتوماتیک دی ماه ۱۴۰۲ مربوط به متقاضیان عادی و همین‌طور طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است که پیش از این در خرداد ماه ۱۴۰۲ در سامانه یکپارچه، ثبت‌نام اولیه را انجام داده‌اند. هریک از این متقاضیان که پیامک مربوط به دی ماه را دریافت کرده باشند، می‌توانند با واریز وجه خودرو به مبلغ پیش‌پرداخت ۳۲۰.۸۵۹.۰۰۰ تومان، برای خرید قطعی شاهین اتوماتیک با موعد تحویل اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳ اقدام کنند.

لازم به ذکر است که قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریان محاسبه خواهد شد. بنابراین متقاضیان باید تفاوت پیش‌پرداخت فعلی با نرخ روز خودرو را در زمان تحویل در وجه خودروساز واریز کنند.

ثبت نام شاهین سایپا

قیمت روز شاهین سایپا

قیمت روز شاهین در بازار و به نرخ کارخانه را در جدول زیر مشاهده می‌کنیم:

مدل خودرو سال ساخت قیمت کارخانه نرخ بازار
شاهین GL ۱۴۰۲ ۴۰۷.۰۸۳.۰۰۰ تومان ۵۶۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان
شاهین G ۱۴۰۲ ۴۳۵.۱۹۹.۰۰۰ تومان ۵۹۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان
شاهین G اتومات ۱۴۰۲ ۶۴۱.۷۱۸.۰۰۰ تومان ۷۰۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان

قیمت‌ها تابع عوامل مختلف است. به‌طور کلی در بازار خودرو و قطعات خودرو، نوسانات قیمت به فاکتورهای گوناگونی بستگی دارد. به‌طور مثال برای خرید بهترین لاستیک برای پراید یا دیگر قطعات مصرفی خودرو نیز ممکن است با چنین اختلاف قیمت‌هایی روبه‌رو باشیم.

شرایط ثبت نام بدون قرعه کشی

شرایط ثبت نام شاهین سایپا بدون قرعه کشی تنها در صورتی اعلام خواهد شد که کارخانه خودروسازی طرح فروش با تعداد خودرو مشخص تا زمان تکمیل ظرفیت را اعلام کند. البته تاکنون چنین طرحی اعلام نشده و ثبت نام شاهین سایپا با قرعه کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو همراه بوده است؛ شبیه به شرایطی که برای ثبت نام کوییک بدون قرعه کشی یا دیگر خودروها وجود دارد.

ثبت نام خودرو شاهین در بورس

ثبت نام شاهین اقساطی

در حال حاضر برنامه‌ای برای ثبت نام خودرو شاهین به‌صورت اقساطی وجود ندارد، اما در صورتی‌که خودروساز چنین طرحی داشته باشد، اطلاعات مربوط به آن منتشر خواهد شد.