آیا به دنبال یک مرکز معاینه فنی معتبر در نزدیکی مرکز شهر هستید؟ مرکز معاینه فنی بیهقی انتخابی مطمئن و ایده آل برای شما عزیزان خواهد بود. مرکز معاینه فنی بیهقی یکی از مراکز مهم دریافت گواهی معاینه فنی در غرب تهران است. اگر قصد دریافت نوبت و مراجعه به این مرکز را دارید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید. در این مقاله اطلاعات کاملی از موقعیت، شماره تماس و مراحل انجام معاینه فنی بیهقی را بررسی خواهیم کرد.

آدرس و شماره تلفن مرکز معاینه فنی بیهقی

میدان آرژانتین، داخل پارک سوار بیهقی، جنب کارواش سواری (سامانه پاسخگو ۹۶۰۰۶۰۰۰)
ساعت کار: شنبه تا پنجشنبه: ۷:۰۰ الی ۱۵:۰۰ – جمعه: ۷:۰۰ الی ۱۴:۰۰ (بازدید چشمی مخازن خودروهای دوگانه سوز شنبه تا چهارشنبه ۷:۳۰ الی ۱۴:۰۰ و پنجشنبه ها ۰۷:۳۰ الی ۱۳:۰۰)( دراین مرکز معاینه فنی برتر نیز انجام می شود.)
توجه داشته باشید که برای دریافت نوبت معاینه فنی باید چند روز قبل به سامانه ثبت نام معاینه فنی خودرو تهران مراجعه کنید.

آدرس و لوکیشن مرکز معاینه فنی بیهقی

نحوه دریافت نوبت از مرکز معاینه فنی بیهقی

مراکز معاینه فنی یکی از شلوغ‌ترین مجموعه‌هایی هستند که برای مراجعه به آن، نیازمند دریافت نوبت خواهید بود. دیگر نیازی نیست مانند قدیم برای دریافت نوبت مراکز معاینه فنی به ‌صورت حضوری به مراکز موردنظر مراجعه کنید. سامانه آیتول در انجام کلیه خدمات و امور مرتبط با خودرو همراه شما عزیزان است. علاوه‌بر گرفتن خلافی ماشین با شماره پلاک از اینترنت در سامانه آیتول می‌توانید با وارد کردن شماره پلاک و شماره تلفن همراه در چند دقیقه اقدام به رزور نوبت خود کنید.

استعلام آنلاین جریمه معاینه فنی خودرو

مدارک مورد نیاز برای مراجعه به مرکز معاینه فنی خودرو بیهقی

برای مراجعه به مراکز فنی باید مدارک خودرو شامل سند یا کارت خودرو، فرم تشخیص عیوب ظاهری خودرو و مدارک مربوط به معاینه فنی سال قبل را به همراه داشته باشید. برای دریافت قیمت بیمه شخص ثالث و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراکز معاینه فنی شهر تهران همین حالا به سامانه آیتول مراجعه کنید.

مدارک موردنیاز برای دریافت گواهی معاینه فنی بیهقی

فرایند انجام معاینه فنی خودرو در مرکز مکانیزه معاینه فنی بیهقی

فرآیند انجام خدمات معاینه فنی در کلیه مراکز مشابه یکدیگر است. پس از دریافت نوبت و مراجعه به مراکز معاینه فنی، بلافاصله بعد از ورود شما به محوطه مرکز معاینه فنی، پلاک خودرو توسط دوربین ثبت و اطلاعات خودروی شما در سامانه مرکز معاینه فنی ثبت می‌شود. سپس وارد مراحل اجرایی و بررسی ویژه کارشناسان مراکز معاینه فنی خودرو خواهید شد. این مراحل به شرح زیر هستند:

  1. بازرسی چشمی خودرو: در بازرسی چشمی خودرو، کلیه بخش‌های ظاهری خودرو شامل آینه، شیشه‌، برف‌پاک‌کن، میزان پوسیدگی بدنه، صدای اگزوز و سایر موارد بررسی خواهد شد.
  2. آزمون آلایندگی خودرو: در آزمون آلایندگی خودرو به کمک یک دستگاه مخصوص، میزان آلایندگی یا آلودگی گازهای خروجی خودرو بررسی می‌شود.
  3. آزمون کمک فنرها: کمک فنرهای خودرو توسط دستگاه‌های مخصوص بررسی می‌شود.
  4. بررسی و آزمون ترمزها: در مرحله بررسی ترمزها، به‌منظور بررسی و ارزیابی وضعیت سیستم ترمز، حد نهایی شتاب ترمزگیری خودرو مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
  5. بررسی سیستم تعلیق خودرو: در این مرحله کلیه اتصالات و قطعات سیستم تعلیق خودرو بررسی می‌شود.
  6. تست سلامت چرخ‌ها: در این مرحله به‌صورت‌کامل هم راستایی چرخ‌ها و بالانس بودن آن‌ها چک خواهد شد.
  7. تست سلامت چرخ‌ها: بررسی چراغ‌های خودرو از نظر شدت و زاویه تابش نور چراغ‌ها

پس از انجام کلیه مراحل ذکر شده، گواهی تایید معاینه فنی خودرو را می‌توانید دریافت کنید. ممکن است پس از دریافت جریمه از سمت پلیس راهنمایی رانندگی مالکین اقدام به اعتراض به جریمه رانندگی کنند. اما در مرکز معاینه فنی هر ایرادی که پس از بررسی به خودروی شما وارد باشد را باید برطرف کنید و سپس به سراغ دریافت گواهی تایید معاینه فنی خودروی خود بروید. نظرات کلیه مراکز معاینه فنی‌های خودرو، نظرات کارشناسی بوده و مالکین خودرو موظفند در صورت وجود هرگونه مشکل یا ایرادی در سریع‌ترین زمان به رفع و تعمیر آن بپردازند.

هزینه دریافت گواهی معاینه فنی سال ۱۴۰۰ در مرکز بیهقی چه‌قدر است؟

هزینه‎ انجام معاینه فنی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال‌های گذشته چند درصد افزایش داشته است. در جدول زیر می‌توانید هزینه‌ی معاینه فنی در سال ۱۴۰۰ را مشاهده کنید، همچنین اگر قصد تعویض پلاک خودرو و آشنایی با قوانین مربوط به مراکز تعویض پلاک و مدارک موردنیاز برای انجام آن را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله تعویض پلاک میثم را در صفحه بلاگ آیتول مطالعه کنید.

نوع ماشین تعرفه سال ۱۴۰۰
خودرو سبک بنزین سوز ۴۷ هزار تومان
خودرو سبک دوگانه ‌سوز ۴۷ هزار تومان
بازرسی چشمی خودرو سبک دوگانه ‌سوز ۱۲ هزار تومان
خودروهای نیمه سنگین و سنگین ۷۱ هزار تومان
موتور سیکلت ۱۲ هزار تومان

 

دریافت نوبت مرکز معاینه فنی بیهقی در سامانه آیتول

در این مقاله شما را با کلیه جزئیات و نکات مهم پیرامون دریافت نوبت، مراحل انجام کار و شرایط دریافت گواهی معاینه فنی در مرکز بیهقی آشنا کردیم. برای دریافت نوبت مرکز معاینه فنی بیهقی و انجام کلیه خدمات مربوط به خودرو می‌توانید همین حالا به سامانه آیتول مراجعه کنید. آیتول در انجام کلیه خدمات خودرو همراه شما عزیزان خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۰۲۱۸۹۵۱۸۰۱۰ تماس بگیرید.