از تاریخ ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۳ بود که گروه صنعتی ایران خودرو طرح فروش جدید خود را آغاز کرد. ثبت نام ایران خودرو در نهایت تا ۲ شهریور ادامه داشت و متقاضیان هم باید برای شرکت در آن مبلغ ۲۳۰ میلیون تومانی را در حساب وکالتی خود مسدود می کردند. اما از آنجایی که تعداد شرکت کنندگان در این موقعیت بسیار بیشتر از ظرفیت ایران خودرو برای عرضه خودرو با این شرایط است، باید بین شرکت کنندگان قرعه کشی صورت گیرد.

سوالی که وجود دارد این است که چه زمانی نتایج قرعه کشی اعلام می شود؟ در پاسخ باید گفت هنوز تاریخ دقیقی مشخص نشده است ولی طبق اعلام قبلی ایران خودرو ۴۸ ساعت بعد از پایان مهلت ثبت نام، فرآیند قرعه کشی آغاز می شود که با توجه که مهلت ثبت نام باید تا یکشنبه ۴ شهریور این کار انجام شود. برخی دیگر از منابع نیز سه شنبه ۶ شهریور را پیش‌بینی می‌کنند. بنابراین، در مجموع باید بین ۴ تا ۶ شهریور منتظر اعلام نتایج قرعه کشی بود.

نتایج قرعه‌کشی ایران‌خودرو در طرح جوانی جمعیت اعلام شد

طبق آخرین اطلاعیه های منتشر شده، برندگان قرعه‌کشی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از طریق سایت فروش یکپارچۀ ایران‌‎خودرو اطلاع‌رسانی شد و شما می توانید در این سایت نتایج را مشاهده کنید.

زمان اعلام نتایج قرعه‌کشی ایران‌خودرو

طبق جدیدترین اطلاعیه منتشر شده، نتایج قرعه کشی ایران خودرو روز شنبه ۱۷ شهریور ماه و یا نهایتا تا ۱۸ شهریور اعلام می شود. لازم به ذکر است که این نتایج از طریق پیامک اطلاع رسانی می شوند و حتی شما می توانید از سایت‌های ikco.ir یا ikcosales.ir برای مشاهده آن اقدام کنید.

براساس اعلام قبلی ایران‌خودرو، یکشنبه ۱۱ شهریور مراسم قرعه‌کشی فروش محصولات این شرکت برگزار می‌شود اما زمان اعلام نتایج فعلا مشخص نشده؛ چون دریافت استعلام‌های مربوط کمی زمان‌بر است. پس از قرعه کشی و تعیین مشتریان منتخب براساس ظرفیت فروش، استعلام از نهاد‌های ذی‌ربط از جمله ثبت احوال، فراجا و تایید شرایط متقاضیان در طرح‌های مختلف فروش، انجام و فراخوان واریز وجه آغاز می‌شود. در نهایت هم مشتریان در فروش فوق العاده، به مدت ۱۰ روز مهلت خواهند داشت تا برای واریز وجه اقدام کنند.

زمان برگزاری قرعه‌کشی طرح فروش ایران‌خودرو اعلام شد

ایران خودرو اعلام کرد پس از برگزاری قرعه‌کشی در روز یک‌شنبه ۱۱ شهریور ماه، متقاضیانی که مطابق با ظرفیت فروش در قرعه‌کشی پذیرفته می‌شوند، به مرور تا پایان سال بر اساس نوع روش فروش (فوق العاده یا پیش فروش) برای انعقاد قرارداد فراخوان خواهند شد. مراسم قرعه‌کشی محصولات ایران‌خودرو ساعت ۹ یکشنبه هفته آینده، با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار خواهد شد.

قرعه‌کشی ایران‌خودرو به هفته آینده موکول شد

بر اساس زمان شش روزه در نظر گرفته شده برای مشارکت‌کنندگان در طرح اخیر ایران خودرو جهت انتخاب نوع طرح فروش، طبیعتا تا زمان اتمام این مهلت و انتخاب نوع طرح توسط مشتریان، قرعه‌کشی ممکن نخواهد بود؛ بنابراین قرعه‌کشی این طرح برای تعیین مشتریان نهایی به هفته آینده موکول خواهد شد.

استعلام و تسویه بدهی خودرو برای فروش خودرو

توجه کنید که اگر قصد ثبت نام خودرو در دیگر فرصت ها را دارید، نباید پلاکی با کد ملی شما فعال باشد. با کمک آیتول می‌توانید پلاک‌هایی که با کد ملی شما فعال هستند را استعلام بگیرید. آیتول یک سامانه جامع خدمات خودرو است که خدماتی مانند استعلام و پرداخت خلافی، نوبت دهی تعویض پلاک، استعلام عوارض آزادراهی،  پرداخت طرح ترافیک ، مالیات نقل و انتقال خودرو و صدها خدمت دیگر را ارائه می‌دهد.