خرید خودرو اتفاقی خوشایند است؛ اما گاهی اوقات مراحل اداری آن کمی طولانی می‌شود که یکی از این مراحل، دریافت کارت خودرو است. در واقع، این احتمال وجود دارد که پس از انجام تمام مراحل تعویض پلاک، مدت زیادی منتظر بمانید و همچنان کارت خودرو به دستتان نرسد. در این شرایط، نگرانی شما کاملا طبیعی است. اما نگران نباشید؛ راه‌هایی برای استعلام پستی کارت ماشین وجود دارد. در همین راستا در این مطلب از آیتول با ما همراه باشید تا درباره نحوه استعلام پست کارت ماشین صحبت کنیم و هر آنچه را که باید در این زمینه بدانید، به شما ارائه دهیم.

استعلام و تسویه بدهی خودرو برای فروش خودرو

نحوه پیگیری مرسوله پستی کارت ماشین

پیگیری کارت خودرو با بارکد پستی

موضوعی که برای پیگیری کارت ماشین از پست باید به آن توجه کنید، این است که پس از انجام مراحل تعویض پلاک، کارت خودرو شما از طریق پست به آدرسی که در درخواست خود ثبت کرده‌اید، ارسال می‌شود. ممکن است به دلایل مختلف، دریافت کارت خودرو کمی زمان‌بر شود. اما نگران نباشید؛ چون به سادگی می‌توانید وضعیت ارسال کارت خود را پیگیری کنید.

رهگیری کارت خودرو با بارکد پستی

با پیگیری مدارک ماشین از پست این امکان را دارید که از وضعیت دقیق ارسال آن مطلع شوید و در صورت بروز هرگونه مشکل، به موقع اقدام کنید. همچنین با دانستن تاریخ تقریبی رسیدن کارت می‌توانید برنامه‌ریزی‌های خود را بهتر انجام دهید. برای پیگیری کارت خودرو از سامانه رهگیری مرسولات سازمانی ناجا استفاده کنید. این سامانه به شما امکان می‌دهد تا با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، وضعیت ارسال کارت خود را به‌صورت آنلاین مورد بررسی قرار دهید. مراحل پیگیری از پست کارت ماشین به شرح زیر است:

  • ورود به سامانه: به آدرسpost.ir مراجعه کنید.
  • انتخاب نوع سند: در بخش جستجوی نوع سند، گزینه «کارت خودرو» را انتخاب کنید.
  • وارد کردن اطلاعات: شماره پلاک خودرو و اعداد کنترلی نشان‌داده‌شده را به دقت در محل مربوطه بنویسید.
  • جستجو: بر روی دکمه «جستجو» کلیک کنید.
  • مشاهده نتیجه: در صفحه بعدی، اطلاعات مربوط به مرسوله شما از جمله وضعیت ارسال، تاریخ ارسال و تاریخ تحویل پیش‌بینی‌شده نمایش داده می‌شوند.

موضوعی که باید به آن توجه کنید، این است که پیگیری کارت ماشین از اداره پست مزایای مختلفی دارد. از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت و سهولت: از طریق سامانه استعلام سند مالکیت با بارکد پستی با چند کلیک ساده می‌توانید از وضعیت کارت خود مطلع شوید.
  • دقت: اطلاعات ارائه شده در این سامانه، دقیق و قابل اعتماد هستند.
  • دسترسی آسان: سامانه رهگیری مرسولات سازمانی ناجا به‌صورت ۲۴ ساعته و از هر مکانی با اتصال به اینترنت قابل دسترسی است.

موضوعی که برای پیگیری کارت خودرو با بارکد پستی باید به آن توجه کنید، این است که پیگیری کارت خودرو از طریق سامانه ناجا تنها زمانی امکان‌پذیر است که کارت خودرو از سوی ناجا به پست تحویل داده شده باشد. در صورتی‌ که پس از گذشت مدت زمان طولانی همچنان موفق به دریافت کارت خودرو نشدید، می‌توانید با مراجعه به مراکز تعویض پلاک یا تماس با پلیس راهور، مشکل خود را پیگیری کنید.

استعلام و پیگیری کارت ماشین از آیتول

استعلام پستی کارت ماشین با آیتول

آیتول نوعی سرویس آنلاین است که به شما کمک می‌کند تا به سرعت و به سادگی کارهای مربوط به خودرو خود را به‌صورت آنلاین و اینترنتی انجام دهید. شما می‌توانید از این سامانه برای استعلام پلاک خودرو، پرداخت جریمه‌ها، پرداخت عوارض، استعلام تاریخچه تخفیف بیمه شخص ثالث و … استفاده کنید. یکی از خدماتی که به تازگی توسط این سامانه ارائه می‌شود، پیگیری کارت خودرو از پست با شماره پلاک است.

شما می‌توانید برای استعلام سوابق خودرو و همچنین استعلام آسان و سریع کارت خودرو از خدمات فروشگاه اینترنتی آیتول استفاده کنید. از مهم‌ترین مزایای پیگیری کارت ماشین در آیتول به جای پیگیری کارت ماشین از طریق بارکد پستی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت و دقت: شما این امکان را دارید که در سایت آیتول با وارد کردن شماره پلاک و کد ملی برای استعلام فوری و دقیق اطلاعات کارت خودرو خود اقدام کنید. این در حالی است که در این سامانه نیازی به داشتن بارکد پستی کارت ماشین نخواهید داشت.
  • اطلاعات کامل: در سایت آیتول امکان مشاهده جزئیاتی مانند تاریخ صدور، بارکد پستی خودرو و وضعیت فعلی کارت برای شما فراهم است.
  • دسترسی آسان: برای استفاده از این سرویس تنها کافی است از وب‌سایت یا اپلیکیشن آیتول استفاده کنید و اقدامات لازم را از این طریق برای پیگیری کارت ماشین خود انجام دهید.
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته: تیم پشتیبانی سایت آیتول پاسخ‌گوی پرسش‌های شما در هر زمانی است که این موضوع باعث می‌شود تا بتوانید خیلی سریع مشکلات خود را برطرف کنید.

برای این‌که بدون نیاز به پیگیری بارکد پستی کارت ماشین بتوانید از طریق پلاک و کد ملی از خدمات سایت آیتول برای رسیدن به این هدف استفاده کنید، نیاز به طی مراحل زیر است:

  • وارد سایت یا اپلیکیشن آیتول شوید.
  • شماره پلاک و کد ملی مالک خودرو را وارد کنید.
  • هزینه استعلام را که ۶۲۰۰ تومان است، بپردازید.
  • نتیجه استعلام را به‌صورت آنی مشاهده کنید.

موضوع مهمی که باید آن را مدنظر قرار دهید، این است که مدت زمان صدور کارت ماشین معمولا بین دو هفته تا یک ماه طول می‌کشد. همچنین همان‌طور که بیان شد، پس از صدور کارت می‌توانید وضعیت ارسال آن را در سامانه پست پیگیری کنید.

حرف آخر

اگر می‌خواهید مراحل استعلام کارت ماشین از پست را با کمترین چالش و مشکل پشت‌سر بگذارید، می‌توانید از اطلاعات بیان‌شده درباره نحوه استعلام کارت خودرو از پست استفاده کنید. برای رسیدن به این هدف تنها کافی است تا مراحل پیگیری را پس از دریافت بارکد پستی کارت خودرو از طریق وب‌سایت najatracking.post.ir انجام دهید.

البته شما این امکان را نیز دارید که در کنار پیگیری کارت خودرو از پست، از خدمات آیتول استفاده کنید و در این سایت با وارد کردن شماره پلاک و کد ملی، پیگیری وضعیت کارت ماشین خود را انجام دهید.