آیتول

عوارض خودرو ،خلافی خودرو ،بیمه

خلافی خودرو

استعلام و پرداخت خلافی خودرو

بیمه خودرو

شخص ثالث ، بدنه ، شخص ثالث موتور سیکلت

باتری خودرو

خرید انواع باتری، نصب رایگان

راهنمای نوبت دهی سایپا یدک – راهنمای نوبت دهی گارانتی سایپا

نوبت دهی سایپا یدک - راهنمای نوبت دهی گارانتی سایپا
تعمیر و نگهداری خودرو مقالات

دسترسی همگانی به گوشی‌های هوشمند و استقبال بیش از پیش مردم از شیوه‌های نوین خدمات‌دهی، سبب گسترش خدمات مجازی و آنلاین شده‌است. باتوجه به این گستردگی، شرکت‌های بزرگ خودروسازی نیز، استراتژی‌های ارائه خدمات خود را به‌روز کرده و بسیاری از نیازهای مخاطبان را به‌صورت آنلاین و برخط رفع می‌کنند.

در ایران نیز، شرکت  سایپا؛ به‌عنوان یکی از معروف‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده‌ی خودروهای داخلی،  با راه‌اندازی وبسایتی اینترنتی، بسیاری از خدمات خود را به‌صورت آنلاین برای بی‌شمار مشتریان خود فراهم کرده‌است، اما از آنجائیکه برخی کاربران معتقدند که پروسه ثبت‌نام و رزرو نوبت در این سامانه، کمی گنگ و چالش برانگیز است، ما بر آن شدیم تا در این مقاله تا صفر تا صد مراحل نوبت دهی سایپا یدک را به‌زبانی ساده و گویا شرح دهیم.

سایپا یدک چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

سایپا یدک، یکی از بخش‌های تکمیلی و مهم گروه خودروسازی سایپا است‌. در واقع، این کمپانی بزرگ تولیدکننده خودروهای ایرانی، دارای زیر مجموعه‌های مختلفی ‌است که هر یک، ارائه‌دهنده بخشی از خدمات پس از فروش شرکت سایپا مانند؛ گارانتی، امدادرسانی سیار، تعمیر خودرو در تعمیرگاه‌های مجاز سایپا،  تعمیر تخصصی گیربکس خودروهای اتومات، تأمین قطعات یدکی، خدمات ویژه در قالب کارت نارنجی سایپا و سرویس ادواری هستند. تأمین و فروش قطعات یدکی و خدمات حضوری مربوط به رفع ایرادات و تعمیرات فنی خودرو، توسط نمایندگی‌ها و مراکز متعدد این شرکت، پس از دریافت و رزرو نوبت اینترنتی، به مشتریان محترم سایپا عرضه می‌شود. برای آشنایی با نحوه ثبت نام خودرو (با قرعه کشی و بدون قرعه کشی) و اخبار سامانه ثبت نام، پیشنهاد می‌کنیم،‌ مطلب راهنمای ثبت نام سایپا را مطالعه کنید.

چگونه نوبت دهی سایپا یدک رزرو کنم؟

اگر مالک یکی از خودروهای صفر کیلومتر برند سایپا هستید مطمئنا پس از مدتی سواری،  در نتیجه کارکرد مداوم ماشین، نیاز به تأمین قطعات نو، تعمیر و یا رفع دیگر اشکالات فنی آن خواهید داشت. شرکت سایپا، با علم به این موضوع که؛ خودرو نیز، مانند هر وسیله مصرفی دیگری، به‌مرور، دچار ایرادات فنی خواهد شد، خدمات تأمین قطعات و انجام امور تعمیرات ماشین های تولیدی خود را، در کلیه نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌های مجاز سایپا ممکن ساخته‌است.

از آنجائیکه میزان تقاضا برای دریافت این نوع خدمات بسیار زیاد است، سایپا به‌منظور نظم‌دهی بیشتر امور و عدم اتلاف وقت رانندگان، امکان « نوبت دهی اینترنتی» قبل از مراجعه حضوری را از طریق نوبت دهی نمایندگی سایپا فراهم کرده‌است، بدین ترتیب؛ برای دریافت نوبت اینترنتی سایپا لازم است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول: ورود به سامانه

برای آغاز مراحل نوبت دهی اینترنتی سایپا، ابتدا در جستجوگر تلفن همراه یا گجت هوشمند خود، نشانی اینترنتی https://www.saipayadak.org/home را وارد کنید. پس از باز شدن صفحه اصلی سایپا یدک، شاهد منویی متنوع از خدمات این شرکت خواهید بود. در تب؛ «خدمات مشتری» مطابق با عکس، گزینه « نوبت دهی اینترنتی» را انتخاب کنید.

راهنمای نوبت دهی اینترنتی سایپا

مرحله دوم: ثبت نام در سایت و ساخت حساب کاربری

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، برای امکان نوبت دهی اینترنتی سایپا یدک، نیاز به ثبت نام در این سایت دارید، بنابراین اگر از قبل اطلاعات‌تان را ثبت کرده‌‌ و دارای پنل کاربری مختص خود هستید، پس از ورود به صفحه نوبت دهی اینترنتی، تنها کافی است باکس‌های مربوط به؛ نام کاربری، رمز عبور و عبارت امنیتی را پر کرده و روی گزینه ورود کلیک نمائید. اگر نام کاربری یا رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید، نگران نباشید، می‌توانید از طریق گزینه « نام کاربری یا رمز ورود خود را فراموش کرده اید؟» این اطلاعات را بازیابی کنید.

نوبت دهی سایپا مرکزی شماره 1

در صورت عدم ثبت نام قبلی در سایت، باکس آبی رنگ که نشان‌دهنده «ایجاد حساب کاربری» است را بفشارید، سپس کد ملی، شماره تلفن همراه و کد امنیتی را در کادرهای مربوطه وارد کنید و تیک قبول شرایط و قوانین را نیز فعال نمائید، در نهایت با کلیک روی گزینه «ادامه» وارد صفحه بعد خواهید شد.

در پنجره جدید نوبت دهی اینترنتی سایپا، از میان سه گزینه؛ حقیقی، حقوقی یا اتباع خارجی، گزینه مورد نظر خود را تیک می‌زنید، پس از آن اطلاعات تکمیلی خود مانند؛ نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، تلفن ثابت، کد پستی و آدرس را وارد کرده و روی کادر «عضویت در سایت» کلیک می‌کنید.

با لمس گزینه عضویت، به پنجره وارد کردن کد فعالسازی هدایت خواهید شد. اکنون باید کد تأییدی ارسال شده روی تلفن همراهتان را در باکس مربوطه تایپ کرده و گزینه مرحله بعد را بفشارید. در صفحه بعد یک رمز عبور برای خود قرار داده و پس از تکرار آن، روی گزینه «ثبت» کلیک می‌نمائید. پس از طی این مراحل، ثبت نام شما انجام شده و می‌توانید برای دریافت انواع خدمات تعمیرگاه‌ها یا نمایندگی‌های مجاز سایپا، به‌صورت اینترنتی و آنلاین نوبت بگیرید. دقت داشته باشید که شما تنها یکبار نیاز به ثبت نام در این سامانه خواهید داشت و رمز عبورتان همان کدی است که برای هربار ورود به سایت به آن نیاز دارید.

پورتال سایپا یدک

مرحله سوم: ثبت اطلاعات خودرو

پس از ورود به سامانه و انجام مراحل ثبت نام در سایت، نوبت به وارد کردن اطلاعات خودرو خواهد رسید. در این مرحله با فشردن کادر سبز رنگ «افزودن خودرو جدید» می‌توانید اطلاعات ماشین خود را ثبت نمائید، در واقع بدون ثبت این اطلاعات، به هیچ‌ عنوان نمی‌توانید نوبت خود را در سامانه رزرو کنید.

نوبت دهی اینترنتی سایپا تعمیرگاه شماره 2

در این قسمت باید شماره شاسی خودرو و کد امنیتی را در کادرهای مختص آن وارد کنید. حال گزینه «تأیید موقت» را لمس نمائید.

نوبت دهی اینترنتی سایپا

با تأیید موقت ماشین خود در سایپا یدک، تنها می‌توانید از خدمات نوبت دهی اینترنتی سایپا استفاده کنید و محدودیت استفاده از سایر خدمات این افزونه تا قبل از تأیید نهایی برای شما وجود خواهد داشت. جهت دریافت تأیید نهایی به محض اولین مراجعه به یکی از شبکه‌های خدمات پس از فروش سایپا، مدارک هویتی خود و خودروتان را تحویل مسئولان مربوطه بدهید تا پس از بررسی‌های لازم و تأیید رسمی، بتوانید از تمامی خدمات سایپا یدک بهره‌مند شوید.

مرحله چهارم: نحوه رزرو نوبت دهی گارانتی سایپا

در این مرحله، شیوه رزرو نوبت تعمیرگاه سایپا و دیگر سرویس‌های این شرکت از لیست نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌های آن را به شما آموزش خواهیم داد. بعد از ورود به پنل کاربری، می‌توانید از همان پنجره نوبت دهی اینترنتی، طی سه مرحله، نوع سرویس درخواستی خود در نمایندگی‌های سایپا را ثبت کنید. بدین ترتیب؛ ضروری است که باکس‌های پیش‌رو را با دقت پر کنید؛ از طریق کادر تاریخ می‌توانید زمان مراجعه خود به نمایندگی را تعیین کنید؛ در کادر استان و شهر، محل سکونت خود را مشخص می‌کنید.

نوبت دهی سرویس اولیه سایپا

شما می‌توانید با زدن تیک هر یک از سه نوع خدمت؛ سرویس تعمیراتی، نصب آپشن و سرویس اولیه سایپا و ادواری، هدف خود از رجوع به نمایندگی یا تعمیرگاه سایپا را معین نمائید. همچنین در باکس شرح خدمات، می‌توانید جزئیات یا توضیحات لازم جهت سرویس درخواستی خود را به تفصیل توضیح دهید. پس از تکمیل تمام کادرهای این پنجره، با زدن گزینه مرحله بعد، وارد پنجره تعیین نمایندگی خواهید شد. توجه داشته‌باشید که برای دریافت خدماتی چون؛ صافکاری و نقاشی، جهت اطمینان از ارائه این خدمات در نمایندگی مورد نظرتان، حتما از قبل با این دفاتر تماس بگیرید.

با وارد شدن به پنجره انتخاب نمایندگی، لیست بلندی از نشانی دفاتر نمایندگی‌های مجاز سایپا در اختیارتان قرار داده خواهد شد. شما می‌توانید با انتخاب نمایندگی مورد نظر خود، گنجایش و ساعات فعالیت مجموعه را مشاهده کرده و متناسب با تاریخ انتخابی، ساعت مراجعه خود را تیک بزنید. اگر دفتر نمایندگی مد نظرتان در تاریخ انتخاب شده، ظرفیت پذیرش نداشت، با فعال کردن تیک «دارای ظرفیت» از تاریخ و ظرفیت دیگر نمایندگی‌های دارای گنجایش پذیرش، مطلع شوید. پس از اطمینان از اطلاعات وارد شده گزینه مرحله بعد را لمس کنید.

نوبت نمایندگی سایپا

در این مرحله از نحوه نوبت دهی اینترنتی سایپا، پس از وارد کردن شماره پلاک خودرو، اطلاعات هویتی شخص آورنده خودرو به مرکز و شماره تلفن همراه او، ثبت نهایی انجام خواهد شد. دقت کنید که آورنده خودرو (مالک خودرو و یا هر شخص دیگری که به عنوان آورنده معرفی کرده‌اید) به مرکز، همان شخصی است که به‌صورت حضوری، قصد مراجعه به دفتر نمایندگی انتخاب شده را دارد، بنابراین همراه داشتن مدارک هویتی مانند کارت ملی و … الزامی است. همچنین همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید، قبل از ثبت نهایی، جهت تصحیح اطلاعات خود می‌توانید گزینه بازگشت به مرحله قبل را بفشارید.

نوبت اینترنتی سایپا

نحوه درخواست اینترنتی قطعه از وبسایت سایپا یدک

از دیگر خدمات آنلاین سایپا یدک، فروش قطعات خودرویی است. کاربران می‌توانند قطعات مورد نظر خود را با مناسب‌ترین قیمت از این سامانه خریداری کرده و سفارش خود را از طریق پنل «خدمات خودرویی» ثبت نمایند. یکی از مزایای مهم خرید قطعه از سایپا یدک آن است که به‌وسیله این پورتال شما می‌توانید قطعات کمیاب خودروی خود را که در بازار آزاد وجود ندارند را نیز از نمایندگی‌های این شرکت تأمین کنید.

برای درخواست یا پیگیری قطعه نیز لازم است از طریق آدرس اینترنتی سایپا یدک وارد این سامانه شوید. سپس از طریق پنل خدمات خودرویی و یا ورود به فروشگاه قطعات، درخواست خود را با رزرو نوبت اینترنتی ثبت کنید. همچنین از طریق پنل «وضعیت درخواست قطعه» امکان انتخاب قطعات مورد نظر خود را از لیست «قطعات درخواستی» خواهید داشت.

چگونه رزرو نوبت دهی سایپا را لغو کنم؟

پس از انجام مراحل نوبت دهی اینترنتی سایپا و ثبت نهایی درخواست‌تان، اگر به هر دلیل ناچار به لغو نوبت اینترنتی خود شدید، ابتدا از پنل مشتری وارد حساب کاربری‌تان  شوید. در قسمت «نوبت‌های من» ریز جزئیات نوبت انتخابی رزرو شده توسط شما برایتان به نمایش درخواهد آمد که به‌منظور لغو این نوبت تنها کافی است گزینه لغو رزرو را لمس کنید.

نوبت سایپا

نکات لازم قبل از اقدام به رزرو نوبت دهی سایپا

همانطور که مشاهده کردید، مراحل ثبت نوبت در سایپا یدک همانند؛ سامانه نوبت دهی اینترنتی معاینه فنی خودرو، بسیار ساده و آسان است و فقط نیاز به کمی دقت و توجه دارد، اما بد نیست قبل از انجام اینکار موارد زیر را مد نظر داشته‌باشید.

  • وبسایت سایپا یدک خدمات ۲۴ ساعته ندارد و شما تنها می‌توانید در ساعات کاری این سامانه به سرویس‌های آن دسترسی داشته‌باشید، بنابراین برای انجام مراحل نوبت دهی اینترنتی سایپا و یا استفاده از سایر خدمات آنلاین این سامانه، می‌توانید در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶ صبح تا ۸ شب و در روزهای پنجشنبه، جمعه و سایر روزهای تعطیل از ساعت ۶ صبح تا ۴ عصر به این وبسایت مراجعه کنید.
  • به علت محدودیت پذیرش و پر شدن ظرفیت نمایندگی‌ها، برای حضور در تاریخ و ساعت ثبت شده به مرکز نمایندگی مورد نظر خود، مسئولانه رفتار کنید چرا که؛ لغو یا عدم حضور به‌موقع شما، انتخاب سایر متقاضیان را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد.
  • قبل از تحویل خودرو به تعمیرگاه‌های منتخب سایپا، حتما لوازم شخصی خود را از داخل خودرو خارج کنید.
  • ترخیص خودرو تنها به شخص آورنده خودرو و در ازاء ارائه برگه ترخیص انجام خواهد شد.
  • برای استفاده راحت‌تر از امکانات و خدمات متعدد سایپا یدک می‌توانید نرم افزار این سامانه را روی تلفن همراه خود نصب کنید.

آشنایی با دیگر خدمات تکمیلی سایپا یدک

شرکت سایپا خدمات پس از فروش متنوع و متعددی را به دارندگان خودروهای خود ارائه می‌کند. حال که مراحل نوبت دهی اینترنتی سایپا را به‌طور جامع معرفی کردیم بد نیست با برخی دیگر از مهم‌ترین خدمات این شرکت نیز آشنا شوید.

خدمات گارانتی سایپا

همانطور که می‌دانید خرید بیمه شخص ثالث و داشتن برگه معاینه فنی، امری ضروری و اجباری است، بسیاری از رانندگان، برای جبران هزینه‌های ناشی از حوادث انسانی یا غیر انسانی علاوه بر خرید بیمه ثالث، اقدام به خرید بیمه بدنه خودرو نیز می‌کنند. از این‌رو، خودروسازی سایپا به سبک خود، خدمات نوین بیمه‌ای را جهت گارانتی خودروهای خود در برابر انواع سرقت، سوانح رانندگی و … در نظر گرفته‌است.

این بیمه دارای سه سطح؛ پایه، اکونومی و گارانتی کامل است. پوشش گارانتی بدنه سایپا بسته به سطح درخواستی، مواردی چون؛ سرقت کلی و جزئی، تصادفات جزئی و کلی، آتش سوزی، شکستن شیشه، حوادث طبیعی، حمل خودرو غیر قابل حرکت و نوسان قیمت را در بر می‌گیرد.

مالکین خودروهای سایپا می‌توانند به‌صورت دوره‌ای از سرویس‌های خدماتی این شرکت در نمایندگی‌های مجاز سایپا استفاده کنند، بدین منظور، علاوه بر مراجعه حضوری، امکان  رزرو نوبت گارانتی سایپا به‌شکل آنلاین و اینترنتی را خواهید داشت. برای انجام مراحل نوبت دهی گارانتی سایپا نیز، باید به پورتال «سایپا یدک» مراجعه کنید، همچنین برای انجام سایر امور خودرویی خود مانند؛ استعلام معاینه فنی خودرو با پلاک، خرید باتری و روغن موتور، پرداخت آنلاین مالیات نقل و انتقال خودرو و … وارد سایت یا اپ آیتول شوید.

کارت نارنجی سایپا

در صورتیکه می‌خواهید از تمامی خدمات چند جانبه شرکت سایپا، به‌صورت یکجا بهره‌مند شوید، بهترین راه؛ خرید کارت نارنجی (طلایی) سایپا است. این کارت دارای دو نوع تکی و ترکیبی است که؛ بسته به نوع و تعداد ستاره‌های آن، تمام یا بخشی از خدمات بیمه‌ای، امدادی و تعمیرات خودرویی سایپا را پوشش می‌دهد. هزینه کارت طلایی خودرو صفر توسط خود این شرکت اعلام می‌شود.

نوبت دهی تعمیرگاه مرکزی شماره 1 سایپا

خدمات امداد خودرو سایپا

خدمات امداد خودرو سایپا در صورت بروز حوادثی چون؛ ایرادات فنی، خرابی قطعات و … شما را از درب منزل تا هر محل دیگری که ماشین‌تان دچار نقص فنی شده‌است حمایت و همراهی خواهد کرد. در واقع شرکت سایپا از این طریق، با اتکا به کارشناسان مجرب خود، تمامی خدمات مربوط به عیب‌یابی خودرو را تا مرحله رفع آن برعهده خواهد گرفت.

بدین شکل؛ در هر نقطه و هر مکانی که خودروی سایپا شما دچار نقص یا اختلال شد، می‌توانید از خدمات سیار امداد خودرو سایپا بهره‌مند گردید. در صورت بروز چنین حوادثی پیشنهاد می‌کنیم تا زمان رسیدن متخصصین امداد خودرو سایپا، فرصت را غنیمت شمرده و از خدمات بی‌نظیر سامانه جامع آیتول برای پرداخت آنلاین بدهی‌های خودرو خود استفاده کنید. با آیتول خلافی خودرو، عوارض سالیانه ماشین، عوارض آزادراهی و … را در کمترین زمان پرداخت کنید.

جمع بندی

سایپا به‌عنوان دومین کمپانی بزرگ تولیدکننده خودروهای ایرانی، همواره سعی دارد تا از طریق ارائه خدمات جانبی، پوشش‌دهی و امدادرسانی مناسب به دارندگان خودروهای خود، رضایت آن‌هارا جلب نماید. اما از آنجائیکه میزان تقاضا برای استفاده از خدماتی نظیر؛ خرید قطعات، انجام تعمیرات و … بیش از حد ظرفیت نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌های این کمپانی بود، شرکت سایپا با اتکا به متد روز مشتری مداری و به‌منظور حفظ حقوق و آرامش خاطر مشتریان ، امکان استفاده‌ی غیر ضوری و اینترنتی بسیاری از خدمات خود را در سامانه‌ای به‌نام سایپا یدک مهیا کرده‌است.

بدین ترتیب؛ مالکین خودروهای سایپا می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری در مراکز و شعبه‌های سایپا، با کمترین اتلاف وقت ، مراحل نوبت دهی اینترنتی سایپا را به همان طریقی که در این مقاله شرح دادیم انجام داده و از امکانات آنلاین این وبسایت استفاده کنند.

01چگونه سوابق تعمیراتی خودرو خود در سایپا یدک را مشاهده کنم؟

اگر سابقه مراجعه به نمایندگی یا تعمیرگاه‌های مجاز سایپا یدک و استفاده از خدمات آنلاین آن را دارید، برای مشاهده سوابق تعمیراتی خودرو خود، پس از ورود به سامانه، از تب «خدمات خودرویی» گزینه سوابق تعمیراتی را انتخاب کنید تا وارد پنجره بعدی شوید. در این قسمت، تمامی اطلاعات خودرویی شما اعم از؛ نام نمایندگی، نوع خودرو، میزان اجرت، نوع قطعات، تاریخ پذیرش، تاریخ ترخیص و … ثبت شده‌است که برای دریافت رسید آن می‌توانید کادر سبز رنگ «رسید تحویل خودرو» را لمس کنید.

02چگونه رزرو نوبت دهی سایپا را لغو کنم؟

پس از انجام مراحل نوبت دهی اینترنتی سایپا و ثبت نهایی درخواست‌تان، اگر به هر دلیل ناچار به لغو نوبت اینترنتی خود شدید، ابتدا از پنل مشتری وارد حساب کاربری‌تان  شوید. در قسمت «نوبت‌های من» ریز جزئیات نوبت انتخابی رزرو شده توسط شما برایتان به نمایش درخواهد آمد که به‌منظور لغو این نوبت تنها کافی است گزینه لغو رزرو را لمس کنید.

03چه کسانی می‌توانند از خدمات سایپا یدک استفاده کنند؟

گروه خودروسازی سایپا، خودروهای مختلفی را تولید می‌کند که برخی از آن‌ها به‌طور خاص با برند سایپا و برخی دیگر با مشارکت برندهای دیگر ساخته و روانه بازار می‌شوند. خودروهای؛ سهند، ساینا، تیبا، تیبا۲، اطلس، آریا، شاهین و کوئیک از جمله ماشین‌هایی هستند که توسط مهندسین و کارشناسان خبره شرکت سایپا، طراحی شده و به مرحله تولید رسیده‌اند. بدیهی است خدمات پس از فروش سایپا یدک، تنها مختص دارندگان خودروهای این برند ایرانی است.

  • itoll ۱۴۰۲٫۱۲٫۲۲

    نوبت دهی سرویس اولیه کوییک رو تو همین سامانه میتونم انجام بدم؟

    پاسخ دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و مربوط به شرکت کیان افق هیربد است.