مالکیت خودرو، هر راننده‌ مسئولی را ملزم به رعایت یکسری قواعد و قوانین مربوط به وسیله نقلیه مانند تهیه بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه خودرو و … می‌نماید. علاوه بر این، وقوع برخی اتفاقات نظیر خرابی ماشین، سرقت و … نیز ناگزیر هستند که مجموع این موارد گاهی سبب می‌شوند راننده عطای داشتن خودرو را به لغایش بخشیده و یا بابت گرفتارشدن در پروسه‌های پیچیده اداری بیمه کردن و … کمی گیج، خسته و سر درگم شود.

حال اگر خدماتی ارائه شود که مالک خودرو به محض خرید آن تمامی موارد یادشده را یکجا دریافت کند چه؟ این همان خدمتی است که گروه بزرگ خودروسازی سایپا با توجه به نیازسنجی مخاطبین و طی سال‌ها خدمت به هموطنان عزیز تحت عنوان «کارت نارنجی سایپا» به مشتریان خود عرضه کرده‌است. در واقع این کارت در برگیرنده خدمات پس از فروش خودروسازی سایپا است که با خرید و فعال کردن آن می‌توان با خیالی آسوده و بدون هیچ دغدغه از مزایای متنوع، جذاب و بی‌نظیر این کارت استفاده نمود.

کارت نارنجی سایپا که اخیرا به عنوان کارت طلایی سایپا نیز شناخته می‌شود سه نوع خدمت کلی؛ خدمات بیمه‌ای، خدمات تعمیر و نگه‌داری خودرو و خدمات امدادی را شامل می‌شود. این خدمات بصورت ۲۴ ساعته و به دو شکل تکی و ترکیبی قابل ارائه‌است که خدمات ترکیبی خود به چهار نوع دوستاره، سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره تقسیم می‌شود. ما در ادامه مطلب به تفصیل درباره هریک از آن‌ها توضیح خواهیم داد.

  • خدمات بیمه: بیمه بدنه خودرو، گارانتی بدنه خودرو
  • خدمات تعمیر و نگه‌داری: تمدید گارانتی، خدمات پوششی، سرویس دوره‌ای خودرو
  • خدمات امدادی: امداد عمومی، امداد تصادفات شهری و جاده‌ای، امدادهای واجب، امداد پشتیبانی، امداد ۲۴ ساعته، امداد ۲۴۷ پلاس
خدمات کارت نارنجی سایپا

خدمات امدادی کارت نارنجی سایپا شامل چه مواردی می شود ؟

  • راه اندازی خودرو در اثر نقص فنی
  • حمل به دلیل نقص فنی
  • تعویض زاپاس

بیمه بدنه خودرو بخریم یا کارت نارنجی سایپا؟

این سؤال ممکن است برای خیلی از دارندگان خودروهای سایپا پیش آمده‌باشد. بنابراین قبل از پاسخ به سؤال مطرح شده ابتدا به تعریفی از بیمه بدنه خودرو خواهیم پرداخت. بیمه بدنه خودرو بیمه‌ای غیر اجباری است که برای خرید آن باید هزینه پرداخت کنید. این بیمه‌نامه با ارائه خدمات، امتیازات و پوشش‌های مختلف، مالکین خودرو را جهت بیمه کردن ماشین خود تشویق می‌کند. در واقع بیمه بدنه خودرو هزینه‌های احتمالی مربوط به وسیله نقلیه سواری را کاهش داده و موجب سهولت بسیاری از امور مالکین خودرو می‌شود.

گاهی در میان شرکت‌های بیمه‌کننده مختلف پیدا کردن بهترین بیمه‌گذار و کاغذبازی‌های اداری مربوط به آن بسیار وقت‌گیر و پیچیده می‌شود. اولین مزیت رقابتی بیمه بدنه خودرو کارت نارنجی سایپا نسبت به سایر بیمه‌ها آن است که با خرید این کارت، مالک خودرو به راحتی از تمام این پیچیدگی‌ها خلاص شده و ماشین را تحت پوشش بیمه‌ای شرکت سایپا در می‌آورد. این شرکت نیز از طریق نمایندگی‌های متعدد خود در سرتاسر ایران خدمات بیمه‌ای خودروهای تولیدی‌اش را با بالاترین کیفیت به دارندگان این کارت عرضه می‌کند.

مقاله پیشنهادی: نوبت دهی سایپا

مقایسه سطوح مختلف گارانتی بدنه کارت نارنجی

طبق کارت نارنجی، هر خودرو می‌تواند در سه سطح پایه، اکونومی و کامل بیمه بدنه شود. هم چنین با این کارت علاوه بر بیمه بدنه، امکان گارانتی بدنه خودرو نیز وجود دارد. گارانتی بدنه خودرو خدمتی جذاب و کارآمد است که طی آن مالک خودرو با شرایطی ویژه صحت و سلامت سرمایه ارزشمند خود را در برابر انواع و اقسام حوادث و سوانح ضمانت می‌کند. استفاده از خدمات بیمه‌ کارت نارنجی و گارانتی بدنه شامل چهار بخش زیر است.

  • خسارات پایه: اعم از حادثه کلی(خسارت بیش از ۷۰ درصد ارزش روز خودرو) و جزئی(خسارت کمتر از ۷۰ درصد ارزش روز خودرو)، آتش سوزی، سرقت کلی خودرو
  • سرقت درجا:سرقت تمامی قطعات فابریک و نو خودرو در محل
  • بلایا و حوادث طبیعی: شامل گردباد، سیل، زلزله، تگرگ و بلایی از این دست
  • سایر موارد تحت پوشش: شکست شیشه بر اثر حادثه، آسیب به وسیله مواد شیمیایی، حمل رایگان خودروی آسیب دیده به نزدیک‌ترین نمایندگی مجاز سایپا

حق فرانشیز و سقف مناسب دفعات خسارت ، بازسازی خودروهای آسیب دیده بر اساس استانداردهای تعمیرات و قطعات استاندارد، وجود نیروهای ماهر و حرفه‌ای در حوزه فروش، پوشش حاشیه بازار قطعات در ارائه خدمات  و خسارت،  پشتیبانی و اولویت تامین قطعات با کیفیت و استاندارد توسط شرکت، ارائه شرایط ویژه جهت تعویض خودروی آسیب دیده، پاسخگویی ۲۴ ساعته از دیگر مزایایی است که با خرید آسان بیمه بدنه کارت نارنجی سایپا از آیتول توسط کمپانی خودروسازی سایپا به شما عرضه خواهد شد. هم چنین لازم است بدانید که به تناسب هر سال عدم استفاده از کلیه خدمات بیمه‌ای کارت نارنجی مشمول  ۲۵ تا ۷۰ درصد تخفیف خواهید شد و برعکس اگر از این خدمات بیشتر از ۳ بار استفاده کنید ۲۵ درصد جریمه خواهید شد.

فعالسازی کارت نارنجی سایپا

فرانشیز بیمه چیست و نحوه محاسبه آن با کارت نارنجی سایپا به چه صورت است؟

فرانشیز بیمه به اصطلاح همان مبلغ یا سهمی است که  بیمه‌گذار(مشتری) طبق قانون بیمه و با در نظر گرفتن میزان خسارت واردشده به خودرو  باید بپردازد. حق فرانشیز یکی از فاکتورهایی است که افراد بر اساس آن شرکت بیمه‌گر خود را انتخاب می‌کنند. نحوه محاسبه حق فرانشیز بیمه با توجه به شرکت بیمه‌کننده و نوع بیمه متفاوت است به طور مثال در بیمه شخص ثالث اگر بیمه‌گذار مقصر نباشد نیازی به پرداخت حق فرانشیز نیست اما اگر مقصر شناخته شود؛ برای بار اول ۲.۵ درصد و برای دفعات دوم و سوم به ترتیب ۵ تا ۱۰ درصد از مبلغ خسارت از او دریافت خواهد شد. در کارت نارنجی سایپا هم نحوه محاسبه فرانشیز بیمه بدنه به شرح زیر انجام می‌شود.

  1. در صورت بروز تصادف، آتش‌ سوزی، شکست شیشه: در این شرایط سهم گارانتی بدنه پایه برای بار اول تا چهارم به ترتیب از ۱۰ تا ۴۰ درصد است. سهم گارانتی بدنه اکونومی برای بار اول تا چهارم به ترتیب از ۰ تا ۴۰ درصد است. با داشتن سهم گارانتی بدنه کامل نیز نیازی به پرداخت وجه نیست.
  2. سرقت کلی: در این شرایط دارنده خودروهای سواری، اتوکار، بارکش و تاکسی با سطح پوشش گارانتی بدنه، تنها مبلغ ۲۰ درصد از ارزش روز خودرو را می‌پردازند. هم چنین در صورت سرقت کامل با رعایت قانون خودروی جایگزین به فرد مالباخته تحویل داده می‌شود.
  3. خودروهای کار به استثنای وانت: در این صورت فرد بیمه‌شده ملزم به پرداخت ۲۰ درصد وجه پس از کسر و اعمال فرانشیز مورد ۱ می‌شود.
  4. رانندگی با سن کمتر از ۲۳ سال و یا سابقه رانندگی کمتر از ۳ سال: در این مورد نیز بیمه‌شده باید ۱۰ درصد از مبلغ را پس از کسر و اعمال فرانشیز مورد ۱ بپردازد.
  5. خرابی یا سرقت جزئی قطعات مصرفی: اگر قطعات اصل و فابریک خودرو سایپا مانند لاستیک، رینگ، رادیو و سایر قطعات آن مورد سرقت قرار بگیرند و یا صدمه ببینند بیمه‌گذار ۵۰ درصد از مبلغ را خواهد پرداخت.

چگونه درخواست خود را در سامانه کارت نارنجی سایپا ثبت نمائیم؟

تمامی دارندگان کارت نارنجی خودروهای سایپا می‌توانند در صورت بروز هرگونه حادثه از خدمات تلفنی، حضوری و یا مجازی این شرکت بهره‌مند گردند. بدین ترتیب جهت دریافت تلفنی سرویس خودرو می‌توانید با شماره ۸۴۴۴_۰۲۱ داخلی شماره ۱ و یا شماره تماس گویا ۰۹۶۵۵۰ تماس بگیرید. در صورت داشتن اینترنت نیز می‌توانید وارد سایت امداد سایپا شوید و درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید تا به طور اتوماتیک پیام برای خدمت‌رسان مربوطه ارسال شده و در زمان مقرر در محل حضور یابد. شایان ذکر است که درخواست خدمت از طریق اپلیکیشن موبایل نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

مراحل ثبت نام و دریافت کارت نارنجی سایپا چگونه است؟

اگر مالک یکی از خودروهای شرکت سایپا هستید اما هنوز کارت نارنجی خود را فعال یا خریداری نکرده‌اید بهتر است قبل از هر چیز در اولین فرصت از طریق سامانه آنلاین آیتول وارد سایت شده و از خدمات بی‌نظیر آن جهت خرید کارت نارنجی سایپا،  پرداخت بیمه بدنه قسطی، اطلاع از میزان تخفیف بیمه شخص ثالث و … بهره‌مند گردید چرا که با در دست داشتن این کارت در صورت وقوع هر نوع حادثه یا خسارت می‌توانید به مراکز ارائه دهنده خدمات بیمه طلایی(نارنجی) سایپا مراجعه کرده و با ارائه شماره کارت نارنجی نسبت به دریافت خسارت خود اقدام نمایید.

ثبت نام کارت نارنجی سایپا

مزایای کارت نارنجی(طلایی) سایپا چیست؟

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم حق فرانشیز بیمه بدنه این کارت یکی از مزایای رقابتی آن نسبت به سایر بیمه‌های بدنه است. علاوه بر این، خدمات خودرو در محل اعمم از سرویس خودرو توسط کارشناسان خبره، نصب آپشن(دزدگیر، سینی زیر موتور و …)، آموزش اولیه سرویس و نگه‌داری، امکان انجام تعمیرات غیر فوریتی، خدمات سرویس‌های ادواری، بازدید فنی و پیش از سفر خودرو نیز از دیگر امتیازهای کارت نارنجی سایپا است.

هم چنین ارائه فاکتور رسمی، قیمت عادلانه و شفاف، اختیار در انتخاب خدمت رسان، صرفه جویی در زمان و هزینه، همراهی لحظه به لحظه با مشتری، استفاده از قطعات اصلی و کنترل کیفیت شده، ثبت و پیگیری شکایات، گارانتی قطعه و خدمات، انجام سرویس در حضور مشتری، ایاب ذهاب رایگان خدمت رسان، ثبت تاریخچه و جزئیات خدمات ارائه شده در سامانه امداد خودرو سایپا نیز مجموعه‌ای بی‌نظیر از سایر امکانات و قابلیت‌های خرید و فعالسازی  کارت‌های نارنجی شرکت سایپا است.