اگر از مبلغ جریمه معاینه فنی در سال ۱۴۰۲ مطلع شوید سودای تردد با خودرو بدون برگه معاینه فنی را به کل از سر خارج کرده و در اسرع وقت به یکی از مراکز معاینه فنی سطح شهر خود مراجعه خواهید کرد! برگه‌ معاینه فنی گواهی‌ای است که سلامت ظاهری و فنی خودرو را تأیید می‌کند. طبق قوانین راهنمایی و رانندگی کشور همراه داشتن این برگه در چند سال اخیر به قانونی اجباری تبدیل شده‌است، بنابراین کلیه وسایل نقلیه موتوری و زمینی که فاقد این برگه باشند مشمول جریمه معاینه فنی خواهند شد.

در پی اجباری شدن قانون معاینه فنی، مسئولین امر تمهیداتی را جهت افزایش تعدد مراکز معاینه فنی در نظر گرفتند تا دارندگان وسایل نقلیه بتوانند در زمان مقتضی با مراجعه به یکی از مراکز معاینه فنی برگه معاینه فنی خودروی خود را دریافت نمایند. مرکز معاینه فنی بعثت از جمله همین مراکز است که در محله اتابک تهران واقع شده‌است. برای اطلاع از خدمات، ساعات کاری و آدرس این مجموعه با ما تا انتهای این مطلب از آیتول همراه باشید.

در مرکز معاینه فنی بعثت چه خدماتی ارائه می‌شود؟

مجموعه بعثت جزو مراکز ثابت معاینه فنی است که به سیستم‌ها و ابزارهای استاندارد و مکانیزه جهت انجام کلیه فرآیند ارزیابی و بررسی خودروهای سبک مجهز گردیده‌است. کارشناسان و تکنسین‌های مجرب این مرکز سعی دارند تا در کمترین زمان و با بالاترین میزان دقت، سلامت ظاهری و فنی خودروها را مورد تست و بررسی قرار دهند.

پروسه معاینه فنی در مرکز بعثت همانند سایر مراکز معاینه فنی است. بدین ترتیب دارندگان خودروهای سبک لازم است پس از دریافت نوبت اینترنتی معاینه فنی، در تاریخ و ساعت مشخص شده همراه با مدارک خود به مرکز بعثت مراجعه نمایند. در بدو ورود مرحله پذیرش خودرو و وارد کردن اطلاعات آن به سیستم صورت می‌گیرد. سپس باقی مراحل که شامل؛ بررسی ظاهری خودرو، تست آلایندگی، ارزیابی چراغ‌ها، بررسی میزان انحراف ماشین، تست کمک فنرها، تست ترمزها و بررسی سیستم تعلیق خودرو است یک‌به‌یک انجام می‌شود.

اگر خودرو تمامی مراحل فوق را با موفقیت بگذراند و صحت و سلامت آن از سوی کارشناسان مرکز معاینه فنی بعثت تأیید شود، دستور دریافت برگه معاینه فنی صادر می‌شود. اما اگر خودرو دارای نقص فنی باشد و در تست‌های مختلف معاینه فنی مردود شود، تکنسین‌های مجموعه ایرادات ماشین را در لیستی مشخص، تعیین کرده و تحویل دارنده خودرو می‌دهند. وی موظف است ظرف مدت ۱۵ روز نسبت به رفع آن‌ها اقدام نموده و پس از برطرف کردن نواقص مذکور مجددا جهت دریافت برگه معاینه فنی به مرکز بعثت مراجعه نماید.

از آنجائیکه نداشتن برگه معاینه فنی مشمول جریمه روزانه ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۲ است توصیه می‌کنیم که پیگیری معاینه فنی خودروی خود را به‌ هیچ عنوان به تعویق نیندازید. همچنین رانندگان محترم می‌توانند جهت اطلاع از اعتبار و وضعیت برگه معاینه فنی خودروی خود به خدمات «استعلام معاینه فنی» آیتول مراجعه نمایند.

آدرس و ساعت کاری مرکز معاینه فنی بعثت

مرکز معاینه فنی بعثت کجاست؟

مرکز بعثت در جنوب تهران و در محله اتابک واقع شده‌است. جهت دریافت خدمات این مرکز می‌توانید به نشانی زیر مراجعه نمائید.

آدرس مجموعه معاینه فنی بعثت: تهران، بزرگراه بعثت، خیابان اتابک، خیابان رضایی، خیابان عباسی، خیابان دوازده متری بهشتی، پلاک ۸۹

مدیریت مجموعه: آقای حیدری

شماره تماس: شما می‌توانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۳۶۳۱۷۴۱۰ با مجموعه بعثت در ارتباط بوده و یا از طریق سامانه پاسخگو ۰۲۱۹۶۰۰۶۰۰۰ واحدهای سیار و غیرسیار معاینه فنی سؤالات خود را مطرح نمائید.

ساعات کار مرکز معاینه فنی بعثت به چه صورت است؟

لازم به ذکر است که، در مرکز بعثت، برگه معاینه فنی برتر اعطا نمی‌شود. برای دریافت برگه معاینه فنی خودروهای سبک و انجام مراحل بازدید چشمی سیستم  CNG خودروهای دوگانه‌سوز مطابق با روز و ساعات زیر به این مرکز مراجعه نمائید.

ساعات کاری مجموعه برای معاینه فنی خودروهای سبک

روزهای شنبه تا پنجشنبه: از ساعت ۶ صبح الی ۱۸ عصر

روزهای جمعه: از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ بعدازظهر

برای مشاهده لیست مراکز معاینه فنی خودرو در تهران بر روی این لینک کلیک نمایید.

ساعات کاری مجموعه برای بازدید چشمی سیستم  CNG خودروهای دوگانه‌سوز

روزهای شنبه تا چهارشنبه: از ساعت ۷ صبح الی ۱۶ بعدازظهر

روزهای پنجشنبه: از ساعت ۷ صبح الی ۱۳ ظهر

روزهای جمعه: تعطیل

مرکز معاینه فنی بعثت در تهران

نحوه رزرو نوبت اینترنتی مرکز معاینه فنی بعثت چگونه است؟

با اجباری شدن قانون معاینه فنی و استقبال رانندگان، به‌منظور ارائه خدمات بهتر، پذیرش خودرو در بسیاری از مراکز معاینه فنی تنها به‌شکل اینترنتی و با رزرو قبلی امکان‌پذیر است، بنابراین اگر تصمیم دارید به مرکز معاینه فنی بعثت مراجعه کنید حتما باید از قبل؛ روز، ساعت و تاریخ مدنظر خود را در سایت تهران من ثبت کرده‌باشید.

استفاده از خدمات این سامانه نیاز به ثبت نام قبلی و احراز هویت دارد. بدین ترتیب اگر قبلا عضو این سامانه شده‌اید تنها با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، می‌توانید سرویس «نوبت دهی اینترنتی معاینه فنی خودرو» را انتخاب نموده و مراحل اخذ نوبت را مطابق با راهنمایی‌های سایت انجام دهید.

اما اگر سابقه ثبت نام در این وبسایت را ندارید لازم است ابتدا مطابق با راهنمای سایت در سامانه ثبت نام کنید. پس از انجام مراحل ثبت نام با وارد شدن به پرتابل نوبت دهی معاینه فنی، گام به گام اطلاعات خواسته‌شده را وارد نمائید، سپس در مرحله انتخاب مرکز معاینه فنی از میان لیست ارائه شده، نام مرکز معاینه فنی بعثت را بیابید و نوبت خود را با توجه به روز و ساعت مدنظرتان رزرو کنید. بد نیست بدانید که با دریافت برگه معاینه فنی برتر می‌توانید از تخفیف‌های طرح ترافیک تهران برخوردار شوید.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی درباره چگونگی رزرو نوبت اینترنتی معاینه فنی می‌توانید از راهنمایی‌های مقاله «نحوه رزرو و نوبت گیری اینترنتی معاینه فنی خودرو» بهره ببرید. اگر زمان کافی برای انجام پروسه معاینه فنی را ندارید از پنجره اصلی این وبسایت گزینه خدمات کارپرداز آیتول را انتخاب نمائید، پس از فعال نمودن این سرویس، سفیران شما در آیتول کلیه امور مربوط به معاینه  فنی خودرویتان را به نیابت از شما به‌طور کاملا قانونی انجام خواهند داد.