استعلام آنلاین جریمه معاینه فنی خودرو

در گذشته به دلیل عدم الزام قانونی برای همراه داشتن برگه معاینه فنی، بسیاری از رانندگان دریافت این گواهی را به تعویق می‌انداختند اما در چند سال اخیر قانونگذار قوانین سخت‌گیرانه‌ای را در این مورد وضع کرده‌است، بنابراین هم‌اکنون همراه داشتن برگه معاینه فنی نه امری اختیاری، بلکه کاملا اجباری و ضروری است.

همراه نداشتن این برگه، منجر به جریمه معاینه فنی خواهد شد! در واقع دلیل این سخت‌گیری نهایتا به‌نفع رانندگان و شهروندان است چرا که از این طریق نه تنها از سلامت خودرو خود مطمئن می‌شوند بلکه درصد آلایندگی تولید شده توسط وسیله نقلیه‌شان را به حداقل ممکن رسانده و هوای پاک‌تری را تنفس خواهند کرد.

قبلا پروسه انجام معاینه فنی بسیار زمان‌بر و خسته‌کننده بود به همین علت رانندگان از انجام آن شانه خالی می‌کردند اما امروزه به‌دلیل بروز شدن سیستم‌های اداری و مکانیزه شدن مراکز معاینه فنی، برگه معاینه فنی با سرعت و دقت بیشتری صادر می‌شود.‌ مجموعه معاینه فنی خاوران از جمله همین مراکز است که در پاکدشت تهران واقع گردیده‌است. برای اطلاع از چگونگی انجام مراحل معاینه فنی، نشانی و ساعات کاری این مرکز با ما تا انتهای این مطلب از آیتول همراه شوید.

اطلاعات کامل مرکز معاینه فنی خاوران

فرآیند دریافت برگه معاینه فنی در مرکز معاینه فنی خاوران چگونه است؟

در مرکز معاینه فنی خاوران، کارشناسان و تکنسین‌های مجربی حضور دارند که در تلاش هستند با استفاده از ابزارهای دقیق و به‌روز و با اتکا به دانش و تخصص خود، صحت و سلامت ظاهری و فنی انواع  خودروهای سبک را به‌دقت مورد بررسی و بازبینی قرار دهند. در این مرکز پروسه دریافت برگه معاینه فنی مطابق با مراحل ذیل انجام می‌شود، بنابراین اگر نمی‌خواهید که مشمول جریمه معاینه فنی ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۲ شوید حتما در وقت مقتضی جهت دریافت این گواهی به مرکز معاینه فنی خاوران و یا سایر مراکز نزدیک به محل سکونت خود مراجعه نمائید.

  • پذیرش خودرو: پذیرش و تحویل خودرو اولین مرحله از مجموعه مراحل معاینه فنی است. بهتر است برای انجام این‌ کار از قبل نوبت خود را به صورت اینترنتی رزرو کرده‌باشید تا دچار دردسر نشوید.
  • بررسی ظاهری: در این مرحله، کارشناسان مرکز شرایط ظاهری خودرو مانند: سالم بودن شیشه‌ها و لاستیک‌ها، داشتن کمربند ایمنی، بوق و … را مورد بررسی قرار می‌دهند.
  • بررسی آلایندگی: آلایندگی خودروها از جمله موارد چالش‌ برانگیز چند دهه اخیر است، بنابراین تکنسین‌های مجموعه سعی دارند تا با بررسی دقیق و اصولی خودرو و با در نظر گرفتن پارامترهای استاندارد، میزان آلایندگی ماشین را چک نمایند.
  • تست چراغ‌ها: بررسی چراغ‌ها و اطمینان از سالم بودن آن‌ها دیگر موردی است که به‌شکل مکانیزه توسط کارشناسان مجموعه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
  • بررسی میزان انحراف خودرو: در این مرحله در طی مسافت یک کیلومتر میزان انحراف ماشین تست می‌شود.
  • تست کمک فنر: کمک فنر به‌عنوان قطعه‌ای که وظیفه جذب نوسانات ناشی از تحرک فنرهای خودرو را دارد نقش مهمی را در حرکت و کنترل بهتر خودرو توسط راننده ایفا می‌کند، بنابراین بررسی سلامت این قطعه جزو مراحل مهم معاینه فنی ماشین است.
  • تست ترمز: اطمینان از عملکرد درست و به‌موقع ترمز اصلی و دستی بسیار مهم و ضروری است. به همین علت است که این مرحله از معاینه فنی نیز از حساسیت بالایی برخوردار بوده و کارشناسان حاضر در مجموعه معاینه فنی خاوران تمام دقت و تمرکز خود را جهت بررسی دقیق ترمزهای ماشین به‌کار می‌گیرند.
  • بررسی سیستم تعلیق خودرو: مجموعه‌ای از اجزای؛ فنر، کمک فنر، سیبک، بوش، طبق، میل موجگیر و استرات کمک می‌کنند تا خودرو هنگام عبور از ناهمواری‌های سطح جاده‌ها دچار آسیب و ضربه نشود. علاوه بر این، سیستم تعلیق خودرو وظیفه؛ هدایت صحیح ماشین، شتاب گرفتن و نحوه توقف آن را نیز برعهده دارد که همگی این موارد در این مرحله از معاینه فنی خودرو مورد بازبینی تکنسین‌ها قرار می‌گیرد.
  • صدور برگه: پس از انجام مراحل متعدد معاینه فنی و اطمینان از سلامت ظاهری، فنی و میزان آلایندگی تولید شده توسط خودرو، در نهایت با تأیید کارشناسان مجموعه، گواهی معاینه فنی با اعتبار یکساله برای خودرو صادر می‌شود. در صورت مردود شدن ماشین در معاینه فنی، مالک خودرو ۱۵ روز فرصت دارد تا عیب یا عیوب لیست شده را رفع نموده و مجددا به مرکز معاینه فنی خاوران مراجعه نماید.

ساعت کاری معاینه فنی خاوران

مرکز معاینه فنی خاوران کجاست؟

این مرکز مکانیزه، در محدوده پاکدشت تهران قرار گرفته‌است، بنابراین برای رسیدن به مرکز معاینه فنی خاوران می‌توانید به نشانی زیر مراجعه نمائید.

آدرس مجموعه معاینه فنی خاوران: تهران، پاکدشت، بزرگراه امام رضا(ع)، کیلومتر۱۲، بعد از سه‌راه خاورشهر، روبه‌روی مرکز تعویض پلاک

مدیریت مجموعه: آقای حسین متین فرجام

شماره تماس: ۰۲۱۳۳۸۵۶۸۶۸

ساعات کار مرکز معاینه فنی خاوران به چه صورت است؟

کلیه مالکان خودروهای سبک  و دوگانه سوز می‌توانند با توجه به ساعات کاری ذیل به مرکز معاینه فنی خاوران تهران مراجعه نمایند. توجه داشته‌باشید که بازدید چشمی مخازن خودروهای دوگانه سوز در این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ بعدازظهر و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۸ صبح الی ۱۳ ظهر انجام می‌گردد.

ساعات کاری مجموعه برای معاینه فنی خودروهای سبک

روزهای شنبه تا چهارشنبه: از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۷ بعدازظهر

روزهای پنجشنبه: از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۵ بعدازظهر

روزهای جمعه: ۷:۳۰ الی ۱۴ بعدازظهر

برای کسب اطلاع از ساعت کاری و آدرس مرکز تعویض پلاک خاوران روی این لینک کلیک نمایید.

نحوه رزرو نوبت اینترنتی مرکز معاینه فنی خاوران چگونه است؟

طی آمار ارائه شده از سوی سازمان‌های زیربط، روزانه بیش از ۶۵۰۰ خودرو به مراکز معاینه فنی رجوع می‌کنند، بنابراین باتوجه به این حجم از مراجع، استفاده از سیستم‌های سنتی نوبت‌دهی معاینه فنی قطعا مشکل‌زا و کلافه کننده خواهد بود. به همین منظور با علم به فراگیری اینترنت و دسترسی عمومی به تلفن‌های همراه، چند سالی است که امکان رزرو نوبت اینترنتی معاینه فنی برای کلیه مالکین خودرو فراهم گردیده‌است تا متقاضیان با آرامش خاطر بیشتر و به‌شکلی منظم‌تر امور مربوط به دریافت برگه معاینه فنی خودرو خود را انجام دهند.

بدین ترتیب؛ رانندگان محترم می‌توانند جهت رزرو آنلاین نوبت معاینه فنی از طریق  ثبت نام در وبسایت دولتی تهران من اقدام نمایند. در این سامانه پس از طی کردن مراحل مختلف و وارد کردن اطلاعات خواسته شده، در آخر امکان انتخاب مرکز معاینه فنی خاوران را از لیست مراکز معاینه فنی لیست شده خواهید داشت. پس از ثبت مرکز و تعیین تاریخ، روز و ساعت مراجعه خود، نوبت اینترنتی معاینه فنی خودرو شما نهایی خواهد شد.

بدیهی است در روزگار پر مشغله امروز، بسیاری از صاحبان خودرو زمان کافی برای انجام پروسه معاینه فنی را ندارند. این دسته از افراد می‌توانند از خدمات کارپرداز آیتول بهره‌مند شوند. طبق این سرویس شما می‌توانید بدون هیچ دغدغه و نگرانی با اعطای وکالت به سفیران خود در آیتول وظیفه دریافت برگه معاینه فنی و انجام مراحل آن را تماما به آن‌ها بسپارید. برای اینکار تنها کافی است وارد پنجره اصلی این سامانه شده و از میان سرویس‌های مختلف؛ استعلام خلافی خودرو، پرداخت عوارض سالیانه، خرید بیمه ثالث و … گزینه معاینه فنی غیر حضوری را انتخاب نمائید.

خدمات کارپرداز آیتول تنها معطوف به معاینه فنی نیست بلکه می‌توانید اموری هم‌چون؛ تعویض پلاک غیر حضوری و ترخیص خودروی توقیف شده را نیز از طریق نمایندگان و سفیران خود در این سامانه در کمترین زمان انجام دهید.