استعلام آنلاین جریمه معاینه فنی خودرو

طبق آخرین اصلاحات قوانین راهنمایی و رانندگی کشور، همراه نداشتن گواهی معاینه فنی منجر به صدور جریمه معاینه فنی خواهد شد. از سوی دیگر عدم توجه به سلامت خودرو می‌تواند حوادث تلخ و جبران ناپذیری را برای راننده و سرنشینان آن رقم بزند. بدین ترتیب؛ دریافت برگه معاینه فنی از جهات گوناگون بسیار مهم و ضروری است. طی سال‌های اخیر متولیان امر سعی کرده‌اند با افزایش احداث مراکز معاینه فنی ثابت و سیار، به شکلی بهتر پاسخگوی نیاز مراجعین باشند. معاینه فنی امام رضا(ع) از جمله این مراکز در جنوب شهر تهران است که می‌توانید با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله در اختیارتان خواهیم گذاشت مطابق با  روز و ساعات فعالیت این مجموعه به این مرکز مراجعه نمائید.

مراحل دریافت برگه معاینه فنی در مرکز معاینه فنی امام رضا(ع) چگونه است؟

از زمانیکه همراه داشتن برگه معاینه فنی امری الزامی شد میزان تقاضا برای مراجعه به مراکز معاینه فنی چندین برابر شده‌است، چرا که نداشتن این برگه علاوه بر محرومیت از انجام اموری هم‌چون؛ نقل و انتقال خودرو، تعویض پلاک و … با پرداخت جریمه نیز همراه خواهد بود. جریمه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۲ مبلغی برابر ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان است. بدین منظور رانندگان محترم می‌توانند جهت دریافت برگه معاینه فنی به مراکز مختلف، از جمله مرکز معاینه فنی امام رضا(ع) مراجعه نمایند.

در این مرکز مکانیزه متخصصین و کارشناسان امر در تلاش هستند تا کلیه مراحل معاینه فنی به‌درستی و در کمال نظم و آرامش انجام شود. در مرکز معاینه فنی امام رضا(ع) کلیه خودروهای سبک مطابق با فرآیند زیر مورد بازبینی دقیق قرار می‌گیرند.

مراحل بازبینی خودرو در مرکز معاینه فنی امام رضا

  • پذیرش خودرو: اولین مرحله در پروسه دریافت معاینه فنی، پذیرش خودرو است. اگر مالک خودرو نوبت معاینه فنی خود را به‌شکل اینترنتی رزرو کرده‌باشد که در روز و تاریخ معین‌شده همراه با مدارک به مرکز معاینه فنی امام رضا(ع) مراجعه کرده و خود و را تحویل می‌دهد، در غیر اینصورت می‌تواند به‌صورت حضوری به مرکز مراجعه نموده و پس از ارائه اطلاعات مربوط به خود و ماشین و ثبت آن‌ها در سیستم، با تحویل خودرو به مراحل بعد برود.
  • بررسی ظاهری: پس از تحویل خودرو، کارشناسان شرایط ظاهری ماشین مانند: سالم بودن شیشه‌ها و لاستیک‌ها، داشتن کمربند ایمنی، بوق و … را مورد بررسی قرار می‌دهند.
  • بررسی آلایندگی: آلایندگی خودروها از جمله موارد چالش‌ برانگیز چند دهه اخیر است، بنابراین تکنسین‌های مجموعه سعی دارند تا با بررسی دقیق و اصولی خودرو و با در نظر گرفتن پارامترهای استاندارد، میزان آلایندگی ماشین را چک نمایند.
  • تست چراغ‌ها: بررسی چراغ‌ها و اطمینان از سالم بودن آن‌ها دیگر موردی است که به‌شکل مکانیزه توسط کارشناسان مجموعه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
  • بررسی میزان انحراف خودرو: در این مرحله در طی مسافت یک کیلومتر میزان انحراف ماشین تست می‌شود.
  • تست کمک فنر: کمک فنر به‌عنوان قطعه‌ای که وظیفه جذب نوسانات ناشی از تحرک فنرهای خودرو را دارد نقش مهمی را در حرکت و کنترل بهتر خودرو توسط راننده ایفا می‌کند، بنابراین بررسی سلامت این قطعه جزو مراحل مهم معاینه فنی ماشین است.
  • تست ترمز: اطمینان از عملکرد درست و به‌موقع ترمز اصلی و دستی بسیار مهم و ضروری است. به همین علت است که این مرحله از معاینه فنی نیز از حساسیت بالایی برخوردار بوده و کارشناسان حاضر در مجموعه معاینه فنی امام رضا(ع) تمام دقت و تمرکز خود را جهت بررسی دقیق ترمزهای ماشین به‌کار می‌گیرند.
  • بررسی سیستم تعلیق خودرو: مجموعه‌ای از اجزای؛ فنر، کمک فنر، سیبک، بوش، طبق، میل موجگیر و استرات کمک می‌کنند تا خودرو هنگام عبور از ناهمواری‌های سطح جاده‌ها دچار آسیب و ضربه نشود. علاوه بر این، سیستم تعلیق خودرو وظیفه؛ هدایت صحیح ماشین، شتاب گرفتن و نحوه توقف آن را نیز برعهده دارد که همگی این موارد در این مرحله از معاینه فنی خودرو مورد بازبینی تکنسین‌ها قرار می‌گیرد.
  • صدور برگه: پس از انجام مراحل متعدد معاینه فنی و اطمینان از سلامت ظاهری، فنی و میزان آلایندگی تولید شده توسط خودرو، در نهایت با تأیید کارشناسان مجموعه، گواهی معاینه فنی با اعتبار یکساله برای خودرو صادر می‌شود. در صورت مردود شدن ماشین در معاینه فنی مالک خودرو ۱۵ روز فرصت دارد تا عیب یا عیوب لیست شده را رفع نموده و مجددا به مرکز معاینه فنی امان رضا(ع) مراجعه نماید.

مرکز معاینه فنی امام رضا

مرکز معاینه فنی امام رضا(ع) کجاست؟

این مرکز مکانیزه، در محدوده جاده خاوران قرار گرفته‌است بنابراین برای رسیدن به مرکز معاینه فنی امام رضا می‌توانید به نشانی زیر مراجعه نمائید.

آدرس مجموعه معاینه فنی امام رضا(ع) : جاده خاوران، سه‌راه افسریه، بزرگراه امام رضا(ع)، یک کیلومتر بعد از سه راه سیمان

مدیریت مجموعه: آقای حسین متین فرجام

شماره تماس: ۱ -۰۲۱۳۳۸۵۵۶۰۰

ساعات کار مرکز معاینه فنی امام رضا(ع) به چه صورت است؟

کلیه مالکان خودروهای سبک می‌توانند با توجه به ساعات کاری ذیل به مرکز معاینه فنی امام رضا (ع) مراجعه نمایند. توجه داشته‌باشید که در روزهای جمعه این مرکز باتوجه به میزان مراجعات پذیرش خواهد داشت.

ساعات کاری مجموعه برای معاینه فنی خودروهای سبک

روزهای شنبه تا چهارشنبه: از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۸ بعدازظهر

روزهای پنجشنبه: از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۷ بعدازظهر

روزهای جمعه: ۷:۳۰ الی ۱۴ بعدازظهر

آدرس دقیق مرکز معاینه فنی امام رضا در تهران

نحوه رزرو نوبت اینترنتی مرکز معاینه فنی امام رضا(ع) چگونه است؟

در گذشته مالکان خودرو برای انجام مراحل معاینه فنی تنها یک راه داشتند  و آن هم مراجعه حضوری به مراکز معاینه فنی و ایستادن در صف‌های طولانی آن بود، به همین علت بسیاری از رانندگان یا زمان دریافت برگه معاینه فنی را به تعویق می‌انداختند و یا ترجیح می‌دادند که تبعات ناشی از عدم دریافت گواهی معاینه فنی مانند؛ محرومیت از تخفیف طرح ترافیک معاینه فنی برتر، جریمه معاینه فنی و … را به جان بخرند.

اما امروزه مسئولین امر با واقف بودن به مشکلات انجام معاینه فنی به شکل سنتی آن، امکان رزرو نوبت اینترنتی را فراهم آورده‌اند تا کلیه مالکین خودرو بتوانند بدون اتلاف وقت و در کمترین زمان برگه معاینه فنی اتومبیل خود را دریافت نمایند.

بدین ترتیب؛ رانندگان محترم می‌توانند جهت رزرو آنلاین نوبت معاینه فنی از طریق  ثبت نام در وبسایت دولتی تهران من اقدام نمایند. در این سامانه پس از طی کردن مراحل مختلف و وارد کردن اطلاعات خواسته شده، در آخر امکان انتخاب مرکز معاینه فنی امام رضا(ع) را از لیست مراکز معاینه فنی لیست شده خواهید داشت. پس از ثبت مرکز و تعیین تاریخ، روز و ساعت مراجعه خود، نوبت اینترنتی معاینه فنی خودرو شما نهایی خواهد شد.

اگر جزو آن دسته از رانندگانی هستید که زمان کافی برای حضور در مراکز معاینه فنی را ندارید می‌توانید از خدمات غیر حضوری آیتول استفاده نمائید. برای اینکار تنها کافی است وارد پنجره اصلی این سامانه شده و از میان سرویس‌های مختلف؛ استعلام خلافی خودرو، پرداخت عوارض سالیانه، خرید بیمه ثالث و … گزینه معاینه فنی غیر حضوری را انتخاب نمائید.

خدمات کارپرداز آیتول تنها معطوف به معاینه فنی نیست بلکه می‌توانید اموری هم‌چون؛ تعویض پلاک غیر حضوری و ترخیص خودروی توقیف شده را نیز از طریق مجریان و سفیران خود در این سامانه در کمترین زمان انجام دهید.