مرکز تعویض پلاک چیتگر یکی از مراکز پرتردد پایتخت بود که روزانه میزبان مراجعه‌کنندگان زیادی برای انجام امور مختلف مرتبط با نقل و انتقال خودرو، فک پلاک و… بود. لازم به ذکر است که در حال حاضر در این مرکز تعویض پلاک صورت نمی گیرد و مرکز تعویض پلاک چیتگر به بازار خرید و فروش خودرو تبدیل شده است.

با این حال برای آشنایی بیشتر شما در این مطلب از آیتول قصد داریم تا شما را با مرکز تعویض پلاک چیتگر آشنا کنیم و درباره آدرس، نحوه نوبت‌دهی، مدارک مورد نیاز و ساعات کاری این مجموعه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

موقعیت مکانی و آدرس مرکز تعویض پلاک چیتگر

آدرس مرکز تعویض پلاک چیتگر

در‌صورتی‌که قصد دارید به مرکز تعویض پلاک چیتگر مراجعه کنید، باید بگوییم که این مجموعه در غرب تهران، کیلومتر ۱۲ بزرگراه شهید لشگری واقع شده است و شما در حال حاضر می توانید تنها برای خرید و فروش خودرو به آن مراجعه کنید.

نوبت‌دهی اینترنتی تعویض پلاک چیتگر

اگر به دنبال دریافت نوبت تعویض پلاک چیتگر هستید، باید این نکته را مدنظر قرار دهید که از شهریور سال ۹۹ به دلیل شیوع بیماری کرونا، نوبت‌دهی اینترنتی تعویض پلاک انجام می‌شود. برای دریافت نوبت کافی است به سامانه نوبت دهی الکترونیکی ناجا مراجعه کنید.

ساعت کار تعویض پلاک چیتگر

ساعت کار تعویض پلاک چیتگر

در ارتباط با ساعت کار تعویض پلاک چیتگر باید بگوییم که این مجموعه در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ۷ صبح تا ۱۴ ظهر و در روز پنج‌شنبه از ۷ صبح تا ۱۲ ظهر باز است و می‌توانید به این مرکز مراجعه کنید.

شماره تلفن تعویض پلاک چیتگر

اگر پرسش خاصی دارید، برای برقراری تماس با مرکز فک پلاک چیتگر با شماره تلفن ۰۲۱۴۴۹۰۱۹۲۹ تماس بگیرید و از کارشناسان این مجموعه کمک بخواهید.

مدارک لازم برای تعویض پلاک

فروشنده خودرو باید مدارک لازم برای تعویض پلاک با وکالت را زمان مراجعه به مراکز تعویض پلاک به همراه داشته باشد. این مدارک شامل موارد زیر هستند:

  • اصل کارت ماشین و سند خودرو
  • اصل شناسنامه و کارت ملی صاحب خودرو
  • برگه تسویه خلافی و عوارض خودرو
  • اصل آخرین کارت معاینه فنی خودرو

از سوی دیگر خریداران خودرو نیز باید زمان حضور در مرکز تعویض پلاک، با مدارک زیر به این مجموعه مراجعه کنند:

  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • اصل و کپی مدارک احراز محل سکونت (اجاره‌نامه، سند منزل و…)
  • حضور خود خریدار یا نماینده قانونی (در صورت عدم حضور، وکالت‌نامه الزامی است)

لازم به ذکر است که در صورت وجود وکیل، ارائه اصل وکالت‌نامه و کارت ملی وکیل الزامی است.

نکات مهم برای تعویض پلاک در مرکز چیتگر

نکات مهم برای تعویض پلاک در مرکز چیتگر

برای این‌که هنگام مراجعه به مرکز تعویض پلاک با مشکل خاصی مواجه نشوید، نیاز است تا به چند نکته مهم توجه کنید. نخست این‌که تمام هزینه‌های مربوط به تعویض پلاک در مرکز چیتگر فقط از طریق کارت بانکی فعال قابل پرداخت است. بنابراین، زمان مراجعه به این مجموعه به همراه داشتن کارت بانکی الزامی است. ضمن این‌که برای تعویض پلاک، نیازی به تسویه عوارض شهرداری در مرکز چیتگر نیست و این کار باید در دفاتر اسناد رسمی و هنگام انتقال سند انجام شود.

در صورت داشتن خلافی باید آن را از طریق دستگاه POS موجود در مرکز پرداخت کنید. همچنین انتخاب زوج یا فرد بودن پلاک به دلخواه شما نیست و به‌صورت تصادفی تعیین می‌شود. اگر چند پلاک آزاد و فعال دارید، می‌توانید زمان مراجعه به مرکز، پلاکی را که می‌خواهید روی خودرو نصب شود، انتخاب کنید. اگر پلاک آزاد شما در مرکز چیتگر موجود نباشد، دو راه پیش‌روی شما وجود دارد:

  • انتقال مدارک: می‌توانید مدارک خود را پس بگیرید و به همراه فروشنده به مرکزی که پلاک آزاد شما در آنجاست، مراجعه کنید.
  • قیچی کردن پلاک و صدور پلاک جدید: با پرداخت ۵۰ هزار تومان، پلاک آزاد شما در مرکز قبلی قیچی می‌شود و در چیتگر پلاک جدیدی با همان شماره صادر خواهد شد.

به‌طور کلی، در صورت عدم وجود مشکل، کل فرآیند تعویض پلاک در مرکز چیتگر طی ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد. اگر قصد دارید تسویه تمام بدهی‌های لازم قبل از تعویض پلاک را به‌صورت یک‌جا انجام دهید، می‌توانید برای رسیدن به این هدف از خدمات آیتول استفاده کنید.

حرف آخر

در این مطلب از آیتول شما را با مرکز تعویض پلاک چیتگر آشنا کردیم. همان‌طور که گفتیم، این مجموعه در غرب تهران، کیلومتر ۱۲ بزرگراه شهید لشگری واقع شده است ولی در حال حاضر به بازار خرید و فروش خودرو تبدیل شده و امکان تعویض پلاک در آن وجود ندارد.

ساعت کار این مرکز نیز روزهای شنبه تا چهارشنبه از ۷ صبح تا ۱۴ ظهر و در روز پنج‌شنبه از ۷ صبح تا ۱۲ ظهر است. شما با حضور در این مجموعه می‌توانید طی ۲ تا ۳ ساعت برای خرید و فروش خودرو اقدام کنید.