اگر می‌خواهید برای خرید ماشین صفر کیلومتر از طریق ثبت نام و قرعه کشی اقدام کنید، یکی از مراحل اصلی برای حضور در طرح‌های فروش ایران خودرو، وکالتی کردن حساب در بانک ملی یا سایر بانک‌های مورد تایید ایران خودرو است.

در واقع، کسانی که حساب خود در بانک ملی یا سایر بانک‌های تعیین‌شده را وکالتی کرده باشند، می‌توانند با ثبت‌نام در این سایت در قرعه‌کشی شرکت کنند. برای طی مراحل ثبت نام خودرو نیز باید از طریق سایت رسمی ایران خودرو اقدام کنید. اگر قصد دارید که حساب خود در بانک ملی را وکالتی کنید، با ما همراه باشید تا در این مطلب به نحوه وکالتی کردن حساب بانک ملی بپردازیم.

روش‌های وکالتی کردن حساب بانک ملی

اگر قصد دارید جهت افتتاح حساب وکالتی بانک ملی برای ایران خودرو اقدام کنید، در حال حاضر واریز مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان به حساب وکالتی لازم خواهد بود. پس از انجام این کار و طی مراحل افتتاح حساب وکالتی بانک ملی و ثبت نام خودرو، قرعه‌کشی پس از پایان مهلت ثبت‌نام برگزار می‌شود و نتایج آن به اطلاع برندگان خواهد رسید.

موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که این احتمال وجود دارد که شرایط و ضوابط ثبت‌نام در هر دوره متفاوت باشد. بنابراین، قبل از اقدام به ثبت‌نام حتما شرایط جدید را مطالعه کنید. در ارتباط با نحوه وکالتی کردن حساب برای ثبت نام خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نحوه وکالتی کردن حساب بانک ملی به صورت حضوری

بسیاری از افراد به دنبال وکالتی کردن حساب بانک ملی به‌صورت حضوری هستند. این در حالی است که در حال حاضر این امکان وجود ندارد و شما تنها می‌توانید برای افتتاح حساب وکالتی آنلاین بانک ملی اقدام کنید.

افتتاح حساب وکالتی آنلاین بانک ملی

وکالتی کردن حساب بانک ملی به صورت آنلاین

اگر برای ثبت نام ایران خودرو می‌خواهید حساب خود را وکالتی کنید، با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید:

  • ورود به سامانه فیروزه: ابتدا وارد سامانه فیروزه بانک ملی ایران شوید. این سامانه مخصوص وکالتی کردن حساب‌های بانکی است.
  • انتخاب گزینه ورود: در صفحه اصلی سامانه، گزینه «ورود با اطلاعات کارت بانک ملی» را انتخاب کنید.
  • ورود اطلاعات شخصی: در مرحله بعد، کد ملی و شماره تلفن همراه خود را به دقت وارد کنید. سپس، کدی را که به شماره تلفن شما ارسال شده است، در کادر مربوطه بنویسید.
  • انتخاب حساب و پرداخت: از بین حساب‌های بانکی خود در بانک ملی، حسابی را که قصد وکالتی کردن آن را دارید، انتخاب کنید. سپس، با استفاده از رمز پویا و واریز مبلغ مورد نیاز به این حساب برای ثبت نام خودرو را انجام دهید.
نحوه وکالتی کردن حساب بانک ملی

پس از پرداخت مبلغ، قوانین و مقررات سامانه را با دقت مطالعه و تایید کنید. با انجام این کار، درخواست شما برای وکالتی کردن حساب جهت ثبت نام خودرو نهایی خواهد شد. پس از انجام مراحل فوق منتظر بمانید تا بانک نتیجه بررسی درخواست شما را به‌صورت پیامک یا در سامانه به اطلاع شما برساند.

شرایط افتتاح حساب وکالتی بانک ملی برای ایران خودرو

جهت ثبت نام در طرح‌های فروش خودرو شرکت ایران خودرو و بهره‌مندی از مزایای آن، متقاضیان محترم می‌بایست شرایط ذیل را داشته باشند:

  • افتتاح حساب بانکی: متقاضی خرید خودرو موظف است در یکی از بانک‌های همکار ایران خودرو نسبت به افتتاح حساب بانکی اقدام کند.
  • حداقل سن: سن متقاضی می‌بایست حداقل ۱۸ سال تمام باشد.
  • عدم خرید خودرو در سنوات اخیر: متقاضی نباید طی چهار سال گذشته از شرکت‌های ایران خودرو یا سایپا و دو سال گذشته از سایر خودروسازان، ماشین خریداری کرده باشد.
  • کارکرد خودرو فعلی: در صورت دارا بودن خودرو به نام شخص، ماشین مذکور باید حداقل پنج سال کارکرد داشته باشد.
  • عدم امکان انتقال امتیاز: امتیاز ثبت‌نام قابل انتقال به شخص ثالث نمی‌باشد.
  • ممنوعیت ثبت نام برای اشخاص حقوقی: شرکت‌های حقوقی امکان ثبت‌نام در این طرح را ندارند.

جهت کسب اطلاعات دقیق و به‌روز درباره شرایط و مدارک مورد نیاز، به وب‌سایت رسمی ایران خودرو مراجعه کنید.

افتتاح حساب وکالتی بانک ملی برای سایپا

در حال حاضر افتتاح حساب وکالتی بانک ملی برای ثبت نام ایران خودرو است و هنوز شرکت سایپا اطلاعیه‌ای برای ثبت نام خودرو و افتتاح حساب وکالتی بانک ملی اعلام نکرده است. با این حال در صورت اعلام ثبت نام سایپا می‌توانید با استفاده از راهنمای بخش قبلی برای افتتاح حساب وکالتی بانک ملی اقدام کنید.

حرف آخر

در این مطلب به بررسی نحوه وکالتی کردن حساب بانک ملی پرداختیم. با توجه به موارد بیان‌شده به خوبی می‌توانید از خدمات سامانه فیروزه برای افتتاح حساب وکالتی بانک ملی اقدام کنید. پس از انجام این فرایند به راحتی امکان ثبت نام خودرو را خواهید داشت. در پایان توجه داشته باشید که اگر قصد ثبت نام خودرو در طرح های فروش شرکت های خودروسازی را دارید، وکالتی کردن حساب تنها کاری نیست که باید انجام دهید. شما باید مطمئن شوید که پلاک دیگری به نامتان نیست و برای این کار می توانید از استعلام پلاک فعال استفاده کنید. به این ترتیب می توانید ببینید چه پلاک هایی به نام شما ثبت شده است و پس از اطمینان کامل از داشتن شرایط ثبت نام، با حساب وکالتی برای تهیه خودروی مورد نظرتان اقدام کنید.