با بالاتر رفتن قیمت خودرو و کمیاب شدن قطعات آن، اکثر رانندگان خودرو به دنبال راهی مطمئن برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی هستند. بیمه بدنه یکی از مطمئن‌ترین روش‌های پرداخت خسارت و جبران هزینه‌های ناشی از تصادفات است. این بیمه نقش تاثیرگذاری در کاهش هزینه‌های پرداختی و خسارت خودرو دارد.

اما بیمه بدنه چقدر خسارت می‌دهد؟ نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه به چه صورت است؟ در ادامه این مقاله از سایت آیتول همراه شما عزیزان خواهیم بود تا به‌طور کامل شما را با میزان خسارت پرداختی بیمه بدنه و جزئیات پیرامون آن آشنا کنیم. مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

چرا از بیمه بدنه استفاده کنیم؟

از آنجا که بیمه بدنه بیمه اختیاری است، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند هزینه‌ای بابت آن پرداخت نکنند. اما پوشش‌های بیمه بدنه خسارت‌های خودروی شما را در مقابل خطرات بی‌شماری از جمله تصادف، سرقت و آتش‌سوزی جبران خواهد کرد. عدم استفاده از بیمه بدنه معمولا برای رانندگان خودرو گران تمام می‌شود و در صورت وقوع حادثه، فرد مجبور به پرداخت خسارت‌های جبران ناپذیر و غیرقابل بازگشتی خواهد شد.

استفاده از این بیمه مزایای بسیاری به همراه دارد. از مهم‌ترین مزایای استفاده از بیمه بدنه خودرو می‌توان به دریافت خسارت وارد شده به خودرو به صورت نقدی، استفاده از تخفیفات عدم خسارت بیمه بدنه، قابلیت انتقال بیمه بدنه به همراه تخفیفات به خودروی دیگر و دریافت خسارت در صورت سرقت خودرو اشاره کرد.

بیمه بدنه چیست؟

در حوادث خودرویی بیمه بدنه چقدر خسارت می دهد؟

بیمه بدنه در کلیه شرکت‌های بیمه به دو دسته پوشش‌های اصلی و پوشش‌های اضافی تقسیم می‌شود. نحوه محاسبه هر یک از این پوشش‌ها با یکدیگر متفاوت خواهند بود. از آنجا که بیمه بدنه در پرداخت خسارت‌هایی که راننده در آن مقصر است نقش به‌سزایی دارد، پیشنهاد می‌کنیم در اولین فرصت برای خرید بیمه بدنه وسیله نقلیه خود اقدام کنید.

با خرید از یک شرکت بیمه معتبر می‌توانید همانند بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه را نیز به صورت اقساطی پرداخت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم به صفحه بیمه اقساطی شخص ثالث مراجعه کنید. در ادامه با رسم جدول شما را با میزان پرداخت خسارت بیمه بدنه در پوشش اصلی و پوشش اضافی آشنا خواهیم کرد.

میزان پرداختی بیمه بدنه در پوشش اصلی

میزان پرداخت خسارت در پوشش اصلی بیمه بدنه همانند قوانین بیمه شخص ثالث در همه شرکت‌ها یکسان است. بیمه‌گذار با پرداخت حق بیمه مشخص شده از جبران خسارت تحت پوشش اصلی بیمه بدنه بهره‌مند خواهد شد. پوشش اصلی بیمه بدنه سرقت کلی خودرو، رخ دادن حادثه برای اتومبیل، خسارات ناشی از آتش سوزی، انفجار و صاعقه را شامل می‌شود. هنگام وقوع هر یک از موارد ذکر‌ شده، میزان خسارتی که از سمت بیمه بدنه به بیمه‌گذار پرداخت می‌شود به شرح زیر خواهد بود:

نوع پوشش درصد پرداخت خسارت
خسارت حوادث به جز سرقت برای خسارت اول تا ۹۰% مبلغ خسارت

برای خسارت دوم تا ۸۰% مبلغ خسارت

برای خسارت سوم تا ۷۰% مبلغ خسارت

خسارت حوادث تا ۹۰% ارزش خودرو
خسارت آتش سوزی تا ۹۰% ارزش خودرو
سرقت کلی تا ۸۰% ارزش خودرو

 

میزان پرداخت خسارت بیمه بدنه در پوشش فرعی

پوشش‌های اضافی یا پوشش فرعی بیمه بدنه با پرداخت حق بیمه اضافی برای مشتریان عزیز ارائه خواهد شد. پوشش اضافی بیمه بدنه، اکثر خسارات وارد شده به خودرو را به عهده خواهد گرفت. سرقت لوازم و قطعات خودرو، شکستن ‌شیشه، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب خودرو و از بین رفتن رنگ خودرو با استفاده از مواد اسیدی از جمله مواردی هستند که تحت پوشش اضافی بیمه بدنه قرار می‌گیرند. مواردی همچون جریمه خودرو، خسارات ناشی از جنگ، شورش یا خسارات عمدی تحت پوشش این بیمه قرار نخواهند گرفت. در ادامه میزان پرداخت خسارت بیمه بدنه در پوشش فرعی یا پوشش اضافی را به صورت کامل مشاهده خواهید کرد:

نوع پوشش درصد پرداخت خسارت
خسارت ناشی از پاشیدن رنگ، مواد اسیدی و شیمیایی بسته به میزان خسارت واردشده
خسارت ناشی از بلایای طبیعی بسته به میزان خسارت واردشده
سرقت کلی تا ۸۰% ارزش نو قطعات و لوازم به سرقت رفته
سرقت درجای لوازم فابریک تا ۲۰% ارزش خودرو
سرقت رینگ، لاستیک و باتری تا ۵۰% ارزش نو آن‌‌ها
نوسانات قیمت خودرو تا ۵۰% از ارزش خودرو در زمان صدور
ایاب و ذهاب روزانه به میزان یک در هزار ارزش خودرو تا سقف ۷۰۰۰۰ تومان به مدت ۳۰ روز
شکست شیشه سقف تعهدات با توجه به ارزش روز قیمت شیشه و هزینه نصب تعیین خواهد شد
ترانزیت بسته به میزان خسارت در بیرون از کشور

 

استعلام و خرید بیمه بدنه آیتول

مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه بدنه

پس از وقوع حادثه برای دریافت خسارت بیمه بدنه به مدارک مشخصی نیاز خواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم پیش از آنکه در شرایط سخت و حوادث برنامه‌ریزی نشده قرار بگیرید با قوانین مهم راهنمایی و رانندگی به خوبی آشنا شوید. مدارک موردنیاز برای دریافت خسارت بیمه بدنه به شرح زیر هستند:

  • اصل و کپی بیمه‌نامه بدنه وسیله نقلیه
  • اصل و کپی بیمه‌نامه شخص ثالث وسیله نقلیه
  • گزارش دقیق کروکی
  • اصل و کپی گواهینامه راننده
  • اصل و کپی کارت‌ ملی بیمه‌گذار و راننده
  • اصل و کپی شناسنامه مالک خودرو
بیمه بدنه چند درصد از خسارت را پرداخت می‌کند؟

خرید بهترین بیمه بدنه خودرو از شرکت‌های معتبر در سامانه آیتول

در این مقاله با بررسی میزان پرداختی بیمه بدنه در پوشش‌های مختلف، پاسخ سوال شما پیرامون بیمه بدنه چقدر خسارت می‌دهد را به صورت کامل پاسخ دادیم. همان طور که مطالعه کردید، بیمه بدنه، بیمه بسیار مهم و ضروری است و با خرید آن می‌توانید از خسارت‌های احتمالی تا حد زیادی پیشگیری کنید. برای خرید اینترنتی بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث خودرو، همین حالا به صفحه اصلی سایت آیتول مراجعه کنید.

با خدمات آیتول در کمتر از چند دقیقه بیمه خود را ثبت و تمدید خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۸۹۵۱۸۰۱۰ تماس بگیرید و سوالات و نظرات خود را در همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.