با استفاده از کد یکتا بیمه نامه در کم‌ترین زمان می‌توانید استعلام بیمه شخص ثالث خود را دریافت کنید. بر اساس بخشنامه بیمه مرکزی و طبق قوانین جدید از چند سال گذشته، نسخه کاغذی بیمه‌نامه شخص ثالث حذف شده است. با توجه به حذف نسخه کاغذی بیمه‌نامه، شرکت‌های بیمه یک پیامک که حاوی اطلاعات بیمه است را برای کاربران خود ارسال می‌کنند‌. در این پیامک کد یکتای بیمه، لینک نسخه پرینت بیمه و لینک سامانه استعلام بیمه‌نامه مشخص شده است. مالکین خودرو با کمک کد یکتا در کم‌ترین زمان به بررسی بیمه نامه شخص ثالث خود خواهند پرداخت و از بیمه بودن خودروی خریداری شده اطمینان کسب خواهند کرد.

اما چگونه کد یکتا بیمه بگیریم؟ نحوه استعلام کد یکتا بیمه شخص ثالث به چه صورت است؟ با توجه به اهمیت آشنایی دارندگان وسایل نقلیه با کد یکتا قصد داریم در ادامه این مطلب با پاسخ به سوالات شما پیرامون کد یکتای بیمه شخص ثالث، شما را به صورت کامل با این کد چند رقمی در بیمه شخص ثالث آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

خرید قسطی بیمه شخص ثالث

کد یکتا بیمه نامه چیست؟

کد یکتا بیمه نامه شخص ثالث همان‌طور که از نامش مشخص است، یک عدد چند رقمی اختصاصی است که به صورت منحصربه‌فرد برای هر بیمه‌نامه شخص ثالث صادر می‌شود. این کد با داشتن چند رقم اختصاصی، نقش موثری در شناسایی و کسب اطلاعات، مشخصات دقیق بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه مختلف و مطمئن شدن از اصالت بیمه‌نامه دارد. البته کد یکتا تنها برای بیمه‌شخص‌ثالث استفاده نمی‌شود و اکثر بیمه‌نامه‌هایی که توسط شرکت‌های مختلف بیمه صادر می‌شوند، یک عدد چند رقمی را به صورت انحصاری برای تشخیص بیمه‌نامه هر فرد از فرد دیگر انتخاب می‌کنند.

کد یکتا براساس توافق بین بیمه مرکزی و سایر شرکت‌های بیمه به وجود آمده تا سرعت استعلام‌ بیمه را تا حد زیادی افزایش و اشتباهات کارشناسان در زمان صدور بیمه‌نامه را به حداقل برساند. با استفاده از کد یکتا به راحتی می‌توانید سوابق بیمه‌نامه خودرویی که قصد خرید آن را دارید بررسی کنید.

کد یکتای بیمه شخص ثالث چیست؟

نحوه تمدید و خرید بیمه شخص ثالث با استفاده از کد یکتا

دیگر نیازی نیست برای تمدید و خرید بیمه شخص ثالث به دفاتر شرکت‌های بیمه مراجعه کنید. به راحتی و در کم‌ترین زمان می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص و کد یکتای بیمه شخص ثالث، خرید، تمدید و دریافت نرخ بیمه شخص ثالث را انجام دهید. سامانه آیتول انتخابی مطمئن برای انجام کلیه خدمات تخصصی خودرو برای شما عزیزان است.

برای تمدید و خرید آنلاین بیمه شخص ثالث با استفاده از کد یکتا کافی است وارد سایت یا اپلیکیشن آیتول شده و با وارد کردن شماره پلاک و کد یکتای بیمه‌نامه خود پس از انتخاب شرکت بیمه مورد نظر در کمترین زمان تمدید یا خرید بیمه شخص ثالث را انجام دهید. با استفاده از سامانه آیتول تنها با چند کلیک و بدون خروج از منزل می‌توانید از معتبرترین بیمه شخص ثالث شرکت‌های مختلف بهره‌مند شوید.

دریافت خسارت با استفاده از کد یکتا بیمه نامه شخص ثالث در کم‌ترین زمان

از کد یکتا علاوه‌بر خرید و تمدید بیمه شخص ثالث، برای استعلام خسارت‌های خودرو در طول سالیان گذشته نیز استفاده می‌شود. برای دریافت خسارت بیمه با استفاده از کد یکتا همانند استعلام بیمه شخص ثالث می‌توانید به سامانه آیتول مراجعه کنید.

پس از ورود به سامانه با وارد کردن کد یکتا اطلاعاتی مانند شماره بیمه‌نامه، شماره پلاک، نام خودرو و شماره شاسی را مشاهده خواهید کرد. علاوه‌بر مشخصات فنی خودرو، با وارد کردن کد یکتا در این سامانه، سابقه خسارت‌های مالی و جانی بیمه شخص ثالث را نیز می‌توانید مشاهده کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد معامله خودرویی را دارید با استفاده از کد یکتا و دریافت استعلام بیمه شخص ثالث خودرو در سامانه آیتول از تعداد و میزان خسارت‌های پرداختی خودرو به صورت کامل آگاه شوید.

نحوه دریافت خسارت با استفاده از کد یکتا

در چه صورتی بیمه گذار کد یکتا را دریافت نخواهد کرد؟

کلیه مالکین خودرو پس از خرید بیمه شخص ثالث از شرکت‌های مختلف موظفند تا از اصالت بیمه‌نامه خود مطمئن شوند. برای این کار باید به سایت بیمه مرکزی مراجعه کرده و در سامانه سنهاب، اطلاعات بیمه خود را به صورت کامل مشاهده کنند. کلیه بیمه‌نامه‌های شخص ثالث به محض صدور در سامانه سنهاب ثبت می‌شوند.

اگر بنا به دلایل مختلف بیمه‌نامه نزد بیمه مرکزی ثبت نشود، کد یکتا به بیمه‌گذاران تعلق نخواهد گرفت. برای استعلام بیمه شخص ثالث و انجام کلیه خدمات و امور خودرو شامل تعویض پلاک، پرداخت عوارض و دریافت خلافی خودرو به سامانه آیتول مراجعه کنید.

صدور کد یکتا بیمه شخص ثالث چقدر زمان می‌برد؟

بعد از تمدید یا خرید بیمه‌نامه، کد یکتا بلافاصله همزمان با صدور بیمه‌نامه برای شما صادر خواهد شد. اگر زمان کافی برای مراجعه حضوری به موسسات بیمه را ندارید، می‌توانید با مراجعه به سایت آیتول در کمتر از ۲ ساعت کد یکتا و لینک نسخه الکترونیکی بیمه‌نامه ثالث خود را دریافت کنید. علاوه‌بر دریافت کد یکتای بیمه شخص ثالث، کلیه امور خدماتی خودرو شامل گرفتن رایگان خلافی خودرو، تمدید بیمه شخص ثالث و پرداخت عوارض سالیانه خودرو در کمتر از چند دقیقه در سامانه آیتول برای شما عزیزان انجام خواهد شد.

دریافت کد یکتا از سامانه آیتول یا سایت سنهاب

دریافت کد یکتا، تمدید و بیمه شخص ثالث با آیتول!

در این مقاله با پاسخ به سوال چگونه کد یکتا بیمه بگیریم، شما را به صورت کامل با نحوه دریافت کد بیمه شخص ثالث، استعلام و کاربردهای آن آشنا کردیم. همان ‌طور که مطالعه کردید با استفاده از کد یکتا در کم‌ترین زمان می‌توان بیمه شخص ثالث را تمدید و خریداری کرد. با استفاده از خدمات آیتول دیگر نگران انجام امور خودروی خود نباشید. برای دیدن خدمات بیشتر می‌توانید به سایت آیتول به آدرس itoll.ir سر بزنید.