استعلام آنلاین جریمه معاینه فنی خودرو

اگر به دنبال مرکز معاینه فنی در غرب تهران هستید، مرکز معاینه فنی چمران یکی از گزینه‌های شما خواهد بود. این مجموعه علاوه بر اینکه در موقعیت مکانی مناسبی قرار دارد؛ دارای دستگاه‌های پیشرفته است. به همین دلیل بسیاری از افرادی که در غرب تهران سکونت دارند، مرکز معاینه فنی چمران را انتخاب می‌کنند. اگر قصد استفاده از خدمات این مرکز معاینه فنی را دارید پیشنهاد می‌کنیم قبل از نوبت گرفتن و مراجعه به آن تا پایان این مطلب همراه آیتول باشید تا با آدرس، شماره تماس، زمان کاری و شرایط مرکز معاینه فنی چمران آشنا شوید.

آدرس، شماره تماس و زمان کاری مرکز معاینه فنی چمران

مرکز معاینه فنی چمران در بزرگراه شهید رجایی، بالاتر از پل شهید آوینی، جنب مرکز خریدوفروش قرار دارد. ازاین‌رو دسترسی به آن، برای افرادی که در غرب تهران سکونت دارند، کاملاً مناسب است. شما می‌توانید پیش از مراجعه به این مرکز از طریق شماره تلفن ۰۲۱۵۵۲۳۱۷۰۰ با کارشناسان مجموعه معاینه فنی چمران ارتباط برقرار کنید. با توجه به شلوغ بودن این مرکز توصیه می‌کنیم، پیش از مراجعه برای انجام فرایند معاینه فنی حتماً از قبل نوبت دریافت کنید.

ساعت کاری مرکز معاینه فنی چمران از شنبه تا پنجشنبه: ۰۷:۰۰ الی ۱۴:۰۰- جمعه: تعطیل (بازدید چشمی مخازن خودروهای دوگانه سوز شنبه تا چهارشنبه ۷:۳۰ الی ۱۴:۰۰ و پنجشنبه ها ۰۷:۳۰ الی ۱۳:۰۰ ، همچنبن دراین مرکز معاینه فنی برتر نیز انجام می شود.)

نوبت‌دهی برای انجام معاینه فنی در مرکز چمران

چگونه از مرکز معاینه فنی چمران نوبت بگیریم؟

در شهر ۱۲ میلیون نفری تهران بیش از ۸ میلیون خودرو و موتورسیکلت تردد می‌کنند. از طرفی دریافت معاینه فنی برای کلیه وسایل نقلیه ضروری است. به همین دلیل، معمولاً مراکز معاینه فنی در سطح شهر تهران شلوغ و پر مراجعه هستند. در گذشته برای دریافت معاینه فنی از مراکز مختلف همچون مرکز معاینه فنی چمران یا مرکز معاینه فنی بیهقی راهی جز مراجعه حضوری وجود نداشت. خوشبختانه، در سال‌های اخیر امکان نوبت‌دهی معاینه فنی به صورت آنلاین در شهر تهران فراهم شده است، تا مراجعین با خیال راحت از همه مراکز معاینه فنی بدون نیاز به مراجعه حضوری، نوبت دریافت کنند.

برای دریافت نوبت مرکز معاینه فنی چمران تنها کافی است، که از خدمات نوبت‌دهی معاینه فنی در سایت یا اپلیکیشن آیتول استفاده کنید. برای دریافت نوبت باید شماره پلاک و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. در ادامه می‌توانید از بین گزینه‌های مختلف، مرکز معاینه فنی چمران را انتخاب و نوبت خود را دریافت کنید.

مدارک موردنیاز برای گرفتن معاینه فنی خودرو از معاینه فنی چمران

در مرکز معاینه فنی خودروی چمران، همانند سایر مراکز معاینه فنی، شما باید مدارک اصلی خودرو شامل اصل کارت خودرو یا سند ماشین را به همراه فرم تشخیص عیوب ظاهری به همراه داشته باشید. علاوه بر این در صورتی که قبلاً برای خودروی خود معاینه فنی دریافت کرده‌اید، مدارک معاینه فنی سال قبل را نیز باید ارائه کنید. شما می‌توانید علاوه بر دریافت انواع خدمات بیمه، خلافی و نوبت‌دهی معاینه فنی از سایت و اپلیکیشن آیتول، با دنبال کردن وبلاگ آیتول پاسخ سؤالات پرتکراری مانند نحوه بخشودگی هزینه پارکینگ را نیز پیدا کنید.

فرآیند معاینه فنی در مرکز معاینه فنی چمران

فرایند معاینه فنی خودرو در مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سبک چمران

در تمامی مراکز معاینه فنی، از جمله مرکز معاینه فنی خودروهای سبک چمران، فرایند انجام معاینه فنی یکسان است. در اولین مرحله پس از ورود به مرکز، دوربین‌های نصب‌شده پلاک خودرو را تشخیص می‌دهند و اطلاعات خودرو را در سامانه ثبت می‌کنند. در ادامه فرایند اصلی معاینه فنی شروع می‌شود که شامل موارد زیر است:

  1. بازرسی ظاهر خودرو
  2. آزمون میزان آلایندگی گازهای خروجی اگزوز
  3. بررسی کمک‌فنرها
  4. آزمایش شتاب ترمزها
  5. آزمون سیستم تعلیق خودرو
  6. بررسی سلامت چراغ‌ها
  7. هم‌راستایی چرخ‌ها

در صورتی ‌که کارشناسان مرکز معاینه فنی در هرکدام از مراحل بالا، مشکلی را تشخیص دهند، شما تا ۱۵ روز زمان دارید که نواقص تشخیص داده ‌شده را رفع کنید و گواهی تأیید معاینه فنی را دریافت کنید. معمولاً مراکز مجاز نیز توسط کارشناسان معاینه فنی چمران به شما پیشنهاد خواهد شد. اگر در شمال تهران سکونت دارید، می‌توانید به‌جای مرکز معاینه فنی چمران، به مرکز معاینه فنی نیایش در شمال تهران مراجعه کنید. در این مرکز نیز فرایند مشابهی دنبال خواهد شد.

هزینه معاینه فنی در مرکز چمران چقدر است؟

هزینه معاینه فنی در مرکز چمران با سایر مراکز معاینه فنی یکسان است و طبق دستورالعمل مشخصی محاسبه می‌شود. در سال ۱۴۰۰ شاهد افزایش هزینه‌های معاینه فنی بودیم. در حال حاضر هزینه معاینه فنی سال ۱۴۰۰ در مرکز معاینه فنی چمران طبق جدول زیر محاسبه می‌شود:

تعرفه سال ۱۴۰۰ نوع ماشین
۴۷ هزار تومان خودرو سبک بنزین سوز
۴۷ هزار تومان خودرو سبک دوگانه‌سوز
۱۲ هزار تومان بازرسی چشمی خودرو سبک دوگانه‌سوز
۷۱ هزار تومان خودروهای نیمه سنگین و سنگین
۱۲ هزار تومان موتورسیکلت

 

متأسفانه در حال حاضر امکان پرداخت آنلاین هزینه معاینه فنی وجود ندارد. با این حال، شما با استفاده از خدمات سایت و اپلیکیشن آیتول می‌توانید به صورت آنلاین هزینه خلافی خود را مشاهده و در صورت تمایل به پرداخت آن اقدام کنید.

دریافت نوبت معاینه فنی چمران از آیتول

در این مقاله با مرکز معاینه فنی چمران و اطلاعات مهم آن مانند آدرس، ساعت کاری، هزینه معاینه فنی و فرایند انجام معاینه فنی خودروها آشنا شدیم. در صورتی که قصد استفاده از خدمات این مرکز معاینه فنی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا با استفاده از خدمات نوبت‌دهی معاینه فنی سایت و اپلیکیشن آیتول، پیش از مراجعه به مرکز چمران نوبت خود را دریافت کنید. به این ترتیب نیازی به مراجعه حضوری برای نوبت‌دهی و حضور در صف‌های طولانی نخواهید داشت. علاوه بر این، در سایت و اپلیکیشن آیتول امکان استفاده از خدمات آنلاین خرید و تمدید بیمه شخص ثالث، دریافت خلافی خودرو و ثبت آگهی خریدوفروش خودرو برای شما همراهان عزیز فراهم شده است.