با دیجیتالی شدن اکثر کارها و استفاده از شبکه‌های آنلاین در سرتاسر دنیا، همواره کلیه شرکت‌ها و حرفه‌های مختلف سعی در آنلاین شدن کسب و کار و استفاده کمتر از برگه‌ها و کاغذهای اضافی دارند. امور بیمه و کارهای مربوط به آن نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در سال‌های اخیر با حذف کوپن و برگه‌های بیمه نامه، ارتباط با مشتری و دفاتر بیمه بسیار آسانتر از قبل شده است.

شاید پس از ثبت بیمه شخص ثالث از خود بپرسید چرا بیمه شخص ثالث کوپن ندارد؟ در واقع با حذف کوپن تغییری در اصل ماجرا صورت نگرفته و کلیه امور مطابق با روند قبلی انجام می‌شود. اما اگر می‌خواهید بدانید با بیمه بدون کوپن در هنگام تصادف چه باید کرد و قوانین جدید بیمه در این زمینه چه تغییراتی داشته است در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

چرا کوپن بیمه ثالث حذف شد؟

به دنبال الکترونیکی شدن اکثر امور کشور، شرکت بیمه مرکزی نیز سعی در تشویق بیمه داران و شرکت‌های زیر مجموعه به انجام کارهای بیمه به صورت آنلاین و انجام سریع امور مربوط به بیمه داشت. بنابراین از سال ۹۷ چاپ کوپن حذف و کلیه اطلاعات بیمه به صورت سیستمی ثبت و ذخیره شد. با این کار استعلام بیمه شخص ثالث به صورت آنلاین بسیار سریعتر از قبل انجام می‌شود و در کمتر از چند ثانیه شرکت بیمه می‌تواند کلیه اطلاعات بیمه شخص ثالث بیمه گذار، تخفیف و جرایم آن را بررسی کند. با انجام این کار رقابت بین شرکت‌های بیمه بسیار بیشتر از قبل شد. تحقیقات نشان می‌دهد ثبت اینترنتی بیمه شخص ثالث، سرعت انجام کارها را افزایش و باعث کاهش اشتباهات رایج در بیمه خودرو شده است.

نحوه دریافت خسارت بدون کوپن بیمه

پرداخت خسارت مالی بیمه شخص ثالث بدون کوپن چگونه انجام می‌شود؟

شاید حذف کوپن‌های بیمه شخص ثالث علاوه‌بر ایجاد سوال‌هایی مانند چرا بیمه شخص ثالث کوپن ندارد و پرسش‌هایی درمورد چگونگی انجام امور بیمه بدون کوپن، باعث ترس و سردرگمی رانندگان شود. اما حذف کوپن تغییری در حمایت بیمه از فرد بیمه گذار و روند قانونی کارها نداشته است و تنها با حذف برگه‌های اصافه و تبدیل آن به امور دیجیتال کار شرکت‌های بیمه و مشتریان راحت شده است. همانطور که برای دریافت خلافی خودرو آنلاین دیگر نیازی به مراجعه پلیس ۱۰+ نیست با اینترنتی شدن کارهای بیمه نیز به راحتی می‌توانید کارهای بیمه شخص ثالث را انجام دهید. نحوه دریافت خسارت در بیمه شخص ثالث در قانون جدید به دو صورت انجام می‌شود.

۱.      دریافت خسارت بدون کروکی

در تصادف‌هایی که میزان خسارت وارد شده به خودروی مقابل کمتر از ۳۰ میلیون تومان باشد نیازی به ترسیم کروکی توسط افسر نیست. هر دو راننده مقصر و آسیب دیده باید به همراه ماشین، مدارک خودرو و گواهینامه به واحد خسارت شرکت بیمه مراجعه کنند و نیازی به داشتن کوپن یا کاغذ بیمه نامه نیست. تنها با استفاده از کارت ماشین می‌توان کلیه اطلاعات مربوط به بیمه شخص ثالث را بررسی کرد.

۲.      دریافت خسارت با ترسیم کروکی

در تصادف‌هایی که خسارت بیش از مبلغ تعیین شده توسط راهنمایی و رانندگی باشد، افسر پس از ترسیم کروکی تصادف کلیه مدارک فرد مقصر را به فرد خسارت دیده می‌دهد و فرد شاکی با مراجعه به بخش خسارت شرکت بیمه، خسارت خود را کامل دریافت می‌کند. در هر دو شرایط نیازی به کوپن و برگه بیمه نیست و تنها با استفاده از کارت ماشین و کد QR موجود روی کارت‌های هوشمند بیمه، دریافت خسارت انجام می‌شود.

قوانین جدید تخفیف بیمه شخص ثالث

قوانین جدید بیمه شخص ثالث در زمینه انتقال تخفیف بیمه

با حذف شدن کوپن بیمه شخص ثالث و آمدن قوانین جدید سوالی که ذهن اکثر مشتریان بیمه را به خود مشغول کرده مربوط به انتقال تخفیفات و جریمه‌های بیمه شخص ثالث است. باید در پاسخ به این سوال بگوییم کلیه تخفیفات و جرایم با جزئیات بیشتر در سیستم به ثبت رسیده و دیگر نیازی نیست نگران اعمال تخفیفات بیمه خود باشید.

در قانون جدید بیمه شخص ثالث پاسارگاد و دیگر شرکت‌ها، تصادفات رانندگی مانند گذشته باعث از بین رفتن کل تخفیفات بیمه نمی‌شود و تنها بخشی از امتیاز آن کم می‌کند. قانون راننده محور شدن بیمه شخص ثالث باعث شده کلیه تخفیفات خودرو بر روی گواهینامه انجام ‌شود و فرد می‌تواند امتیاز بیمه شخص ثالث خود را به خودروی دیگر خود انتقال دهد. این کار تاثیر بسیار مثبتی در تشویق رانندگان و استفاده از بیمه شخص ثالث خودروها داشته است.

خرید سریع و آسان بیمه شخص ثالث از آیتول

همیشه تغییر قوانین و هماهنگی با آن در ابتدای مسیر کاری مشکل و پیچیده به نظر می‌رسد، اما با کسب اطلاعات در زمینه این تغییرات می‌توان به مزایا و ویژگی‌های مثبت آن‌ها در کمترین زمان پی برد. حذف کوپن و اینترنتی شدن امور مربوط به بیمه نیز سرعت انجام کارها را تا حد زیادی افزایش داده است. شما نیز می‌توانید همین حالا با مراجعه به صفحه اصلی آیتول علاوه‌بر دریافت خدماتی مثل پرداخت جریمه و عوارض خودرو به صورت آنلاین، بیمه شخص ثالث خود را در کمترین زمان تمدید یا خریداری کنید. آیتول با ارائه سرویس آنلاین مربوط به انجام امور خودرو در روزهای سخت رسیدگی به خودرو همراه شما خواهد بود.

نحوه خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث

حذف کوپن بیمه شخص ثالث، گامی موثر در انجام امور بیمه

در این مقاله سعی کردیم با پاسخ به سوال چرا بیمه شخص ثالث کوپن ندارد، توضیح مزایای حذف کوپن بیمه و معرفی قوانین جدید بیمه پس از حذف کاغذها، ابهامات پیرامون قوانین جدید بیمه شخص ثالث را برای شما برطرف کنیم.

همانطور که خواندید در حال حاظر بهترین روش برای تمدید و خرید بیمه شخص ثالث، خرید بیمه به صورت آنلاین و اینترنتی است. با کمک آیتول می‌توانید در کمتر از چند ساعت بیمه شخص ثالث خود را از شرکت بیمه موردنظر خریداری کنید.