باتری ماشین از جمله قطعات مصرفی خودرو است که در فاصله زمانی مختلف، باید تعویض شود. با توجه به برندهای مختلف باتری ماشین در بازار، انتخاب یک باتری خودرو مناسب، کمی چالش برانگیز به نظر می‌رسد. در این مطلب قصد داریم نگاهی به برندهای مختلف باتری در کشور و همین طور راهنمای انتخاب بهترین باتری برای خودرو، بیندازیم. پیشنهاد می‌کنیم که شما نیز تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم چطور باید بهترین باتری ماشین را انتخاب کرد. این مقاله به دو بخش کلی تقسیم می‌شود. در ابتدا نکات مهم برای انتخاب و خرید بهترین باتری مناسب خودرو توضیح داده شده است. در بخش دوم مقاله به بررسی و معرفی بهترین برند باتری های ایرانی و خارجی موجود در بازار داخلی کشورمان پرداخته‌ایم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

راهنمای خرید بهترین باتری ماشین موجود در  بازار ایران

برای انتخاب و خرید بهترین باطری ماشین، لازم است که موارد زیر را در نظر داشته باشید:

بهترین باطری ماشین

۱- مشخصات خودروی خود را بررسی کنید:

در کتابچه راهنمای خودرو، به دنبال نوع باتری توصیه شده، اندازه و آمپرهای با میل لنگ سرد (CCA) باشید. مطمئن شوید که باتری انتخابی شما، این شرایط را برآورده می‌کند. گاهی اوقات بهترین باتری خودرو برای یک ماشین، ممکن است برای ماشینی دیگر، مناسب نباشد.

۲- شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید

برای خریدن بهترین باتری ماشین ایرانی، حتما باید اگر در آب و هوای گرم یا سرد، زندگی می‌کنید؛ باتری با درجه CCA بالاتر را انتخاب کنید. این کار عملکرد مطلوب را در دماهای شدید، تضمین می‌کند. در واقع خرید باتری ماشین، با سطح عملکردی آن در آب و هوای گرمسیری یا سردسیری، همراه بوده و حتما باید این فاکتور را در نظر بگیرید.

۳- اسیدی یا اتمی بودن باتری را انتخاب کنید

باتری‌های ماشین موجود در بازار، در دو نوع اتمی و اسیدی هستند و هر یک معایب و مزایای خاص خود را دارند. با بررسی این دو نوع گروه باتری ماشین، می‌توانید بهترین باتری خودرو موجود در بازار را از میان آن‌ها داشته باشید.

۴- ظرفیت ذخیره باتری‌ها را بررسی کنید

اگر خودروی شما تجهیزات زیادی دارد که از انرژی باتری استفاده می‌کنند، بهتر است به سراغ نوعی از باتری ماشین بروید که ظرفیت ذخیره بالاتری داشته باشد. به این ترتیب شانس آن را خواهید داشت تا بهترین باتری خودرو در ایران را برای ماشین خود، انتخاب و خریداری کنید.

آلت تصویر: بهترین برند باتری خودرو

۵- نام تجاری و کیفیت ساخت را در نظر بگیرید

همان طور که اشاره کردیم برندهای معتبری از انواع باتری در بازار وجود دارند و لازم است برندی را انتخاب کنید که با کیفیت و قابلیت اطمینان بالا، شناخته شود. به خاطر داشته باشید که یک باتری ماشین خوب، باید شامل گارانتی باشد تا هر گونه نقص و خرابی زودرس را پوشش دهد.

۶- عمر باتری را چک کنید

تاریخ ساخت که معمولا با یک برچسب روی باطری حک شده است را بررسی کنید تا مطمئن شوید که باتری تاریخ مصرف گذشته یا قدیمی نمی‌خرید.

۷- قیمت را متناسب با بودجه، لحاظ کنید

حتما برای خرید باطری خودرو، بودجه خود را در نظر بگیرید؛ اما به یاد داشته باشید که باتری‌های ارزان قیمت، ممکن است به اندازه باتری‌های باکیفیت‌تر، دوام نداشته یا عملکرد سطح پایین‌تری، از خود نشان دهند.

همیشه ایده خوبی است که پیش از اقدام به خرید باتری ماشین، با یک کارشناس در این حوزه، مشورت داشته باشید.

تعویض باتری خودرو

معرفی بهترین مارک باطری ماشین

همان طور که اشاره کردیم، لازم است که برای خرید بهترین باتری ماشین، به سراغ برندهای برتر بازار بروید. در زیر به معرفی بهترین مارک باطری ماشین خواهیم پرداخت:

۱- صبا باتری

صبا باتری از بهترین برند باتری خودرو در ایران است که هم قیمت مناسبی داشته و هم کیفیت قابل قبولی روی محصولات خود، ارائه می‌کند. صبا باتری یکی از شرکت‌های تولید کننده باتری خودرو در ایران است. این برند به عنوان یکی از پیشروان در صنعت باتری خودرو در کشور، محصولات با کیفیت و قابل اعتمادی تولید می‌کنند.

صبا باتری، به عنوان بهترین برند باتری خودرو ایرانی، در حال حاضر مجموعه‌ای از باتری‌های مختلف را برای انواع خودروها عرضه می‌کند. این برند تولیدی محصولاتی را در دسته‌هایی مانند باتری‌های اسیدی-برقی و باتری‌های AGM ارائه می‌دهند. باتری‌های AGM آنها برای عملکرد بهتر و عمر طولانی‌تر باتری مشهور هستند و به عنوان باتری‌های برای خودروها با سیستم‌های استارت‌استاپ استفاده می‌شوند.

بهترین باتری ماشین صبا

صبا باتری با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، تولید باتری‌هایی با عمر طولانی و کارایی بالا را تضمین می‌کند. در خط تولید صبا باتری، از مواد با کیفیت برای ساخت باتری‌های خودرو استفاده کرده و باتری‌های خود را طبق استانداردهای مربوطه تولید می‌کنند.

همچنین، صبا باتری دارای شبکه‌ی وسیعی از نمایندگی‌ها و مراکز خدمات پس از فروش در سراسر کشور است. این امر به مشتریان امکان می‌دهد تا به راحتی باتری‌های خود را خریداری و همچنین در صورت نیاز به خدمات پس از فروش و تعمیرات به نزدیکترین مرکز مراجعه کنند. برای خرید یا استعلام قیمت انواع باتری صبا،‌ به صفحه قیمت صبا باتری آیتول مراجعه کنید.

۲- سپاهان باتری

سپاهان باتری، شرکتی است که در زمینه تولید باتری‌های خودرو در ایران فعالیت می‌کند. سپاهان باتری به عنوان از مهمترین تولیدکنندگان باتری در کشور شناخته می‌شوند و محصولاتی با کیفیت و قابل اعتماد را عرضه می‌کند.

سپاهان باتری در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و با تجربه و تخصص بالا، توانسته است در بازار باتری خودرو، اهرم قدرتمندی باشد. برند تولیدی سپاهان باتری، در حال حاضر مجموعه‌ای گسترده از باتری‌های مختلف برای انواع خودروها تولید می‌کند. این محصولات شامل باتری‌های اسیدی-برقی و باتری‌های AGM  می‌شوند.

باتری‌های سپاهان با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و مواد با کیفیت، دارای عمر طولانی و کارایی بالا هستند. آنها برای تأمین توان مناسب برای انتقال برق به سیستم‌های الکتریکی خودرو و استارت‌استاپ از باتری‌های AGM استفاده می‌کنند.

سپاهان باتری به طور فعال در تحقیق و توسعه باتری‌ها مشغول است و تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید، عمر باتری‌ها را افزایش دهد و کارایی آنها را بهبود بخشد. همچنین، سپاهان باتری دارای شبکه‌ی گسترده‌ای از نمایندگی‌ها و مراکز خدمات پس از فروش در سراسر کشور است تا مشتریان را در خرید، نصب و خدمات پس از فروش به خوبی پشتیبانی کند.

در نهایت، سپاهان باتری با تمرکز بر کیفیت و نیازهای مشتریان، به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان باتری خودرو در ایران شناخته می‌شود. برای خرید یا استعلام قیمت انواع باتری سپاهان،‌ به صفحه قیمت باتری سپاهان آیتول مراجعه کنید.

۳- باتری اوربیتال سپاهان

باتری اوربیتال سپاهان باتری، با برخورداری از بروزترین تکنولوژی روز دنیا، کیفیت عملکردی عالی به همراه دارد. باتری‌های اوربیتال، را به جرأت باید بهترین باتری ماشین موجود در بازار دانست که از لحاظ قدرت عملکرد، کاملا با باتری‌های بروز و برند خارجی، برابری می‌کند. از این روی اگر می‌پرسید چه باتری برای ماشین بخریم، باتری اوربیتال سپاهان باطری، می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

بهترین برند باتری خودرو اوربیتال

این گروه باتری، هم از طول عمر بالایی برخوردار است و هم این که می‌توانید مطمئن باشید که از لحاظ کیفیت عملکرد، در سطح تراز بالایی قرار دارد.

اگر به دنبال بهترین باتری پراید یا هر خودروی دیگری هستید، از میان انواع باتری اوربیتال، می‌توانید تجربه عالی از عملکرد باتری خودرو و گارانتی باتری اوربیتال را داشته باشید.

۴- وایا باتری

شرکت وایا باتری، یکی از شرکت‌های باتری سازی ایرانی است که زمان تاسیس و شروع به کار آن، به سال ۱۳۹۰ بازمی‌گردد. باتری‌های برند وایا باتری، صفحات کلسیمی اکسپند داشته و از نوع باتری‌های MF هستند. این باتری‌ها، نیاز به نگهداری نداشته و طول عمر بالایی را به خود اختصاص داده‌اند.

اگر تصمیم به خرید یک باتری ماشین از برند وایا باتری را داشته باشید، می‌توانید باتری نوع سیلد و اسید شارژ را خریداری کنید. همین طور باتری‌های این برند در آمپرهای مختلف تولید می‌شوند و تنوع بالایی از انواع باتری را برای انتخاب پیش روی خود دارید. به این صورت می‌توانید به راحتی با توجه به مشخصات خودروی خود، بهترین آمپراژ باتری را انتخاب و نسبت به خرید آن، اقدام کنید.

به طور مثال شما می‌توانید از میان باطری‌های سری L شرکت وایا باتری، باتری ۵۰ آمپری، ۵۵ آمپری، ۶۰، ۶۶، ۷۴، ۸۸ و ۱۰۰ آمپرساعتی را انتخاب کنید.

باتری‌های شرکت وایا، توان استارت زنی قابل قبولی داشته و کیفیت ساخت و طول عمر بالایی از خود ارائه می‌دهند. همین طور در مقایسه با دیگر باتری‌های موجود در بازار، قیمت محصولات وایا باتری، مناسب ارزیابی می‌شوند.

۵- برنا باتری

برنا باتری، یکی دیگر از شرکت‌های معتبر و معروف در زمینه تولید باتری‌ها است. برنا باتری، تولید کننده انواع باتری‌های با کیفیت برای استفاده در مختلف صنایع و برنامه‌های مصرفی است. باتری‌های برنا به دلیل قدرت و طول عمر بالا، عملکرد استثنایی و استانداردهای بین‌المللی که رعایت می‌کنند، محبوبیت بالایی دارند.

این شرکت در سال ۱۳۶۹ تاسیس شده و شروع به کار کرد. از همان زمان نیز کیفیت باتری‌های تولیدی برند برنا، زبانزد بوده و برنا باتری، نخستین کارخانه تولید باتری در کشور بود که توانست گواهینامه استاندارد ملی ایران را به دست بیاورد. همین طور این شرکت گواهینامه ISO 9001:2015 بین الملل و ITF ایتالیا را دارد.

اگر به دنبال خرید باتری با قیمت مناسب و کیفیت عملکردی قابل قبول هستید، باتری‌های برند برنا، می‌توانند گزینه خوبی برای شما باشند.

خدمات تعویض باتری پلتفرم جامع آیتول

در شرایطی که نیاز به تعویض باتری خودروی خود را داشته باشید، می‌توانید از سرویس خدمات تعویض فوری آیتول توسط نیروهای متخصص و مجرب آیتول، هر روز از ۸ صبح تا ۱۰ شب در شهر تهران، برخوردار شوید. متخصصان آیتول، تست خرابی باتری را به صورت رایگان انجام داده و پرداخت بعد از نصب در محل، بابت باتری جدید که حتما تاریخ تولید بروز دارد، انجام خواهد شد. به این ترتیب از امداد باتری برخوردار شده و در صورتی که شرایط مراجعه به تعمیرگاه برای تعویض باتری را نداشته باشید، همه کارها همان جا در محل پارک خودروی شما، انجام خواهد شد. آیتول یک سامانه جامع خدمات خودرو است که خدماتی مانند استعلام و پرداخت خلافی، نوبت دهی تعویض پلاک، استعلام عوارض آزادراهی،  پرداخت طرح ترافیک ، مالیات نقل و انتقال خودرو و صدها خدمت دیگر را ارائه می‌دهد.