یکی از خودروهایی که در ایران فروش خیلی بالایی دارد، ماشین پراید است و به همین دلیل فروش باتری برای این خودرو هم نسبت به بقیه ماشین‌ها بیشتر است. شاید برای خیلی از افرادی که این خودرو را دارند سوال پیش بیاید که چه نوع باطری برای پراید مناسب‌تر بوده و باید دارای چه ویژگی‌های باشد. اینکه آیا میزان آمپر باتری برای پراید مهم است؟ چه برندی برای این خودرو مناسب‌تر است؟ مطمئنا برندهای زیادی هستند که برای پراید باتری تولید می‌کنند. در ادامه با ما باشید تا به معرفی بهترین باتری پراید و سوالاتی که در این زمینه دارید، پاسخ دهیم

 معرفی بهترین برندهای تولید کننده باتری پراید

از آن جهت که پراید خودروی پرمصرفی‌ست، باتری‌های مختلفی برای آن وجود دارد که در ادامه به بهترین برندهای آن می‌پردازیم.

صبا باتری

صبا باتری یکی از اولین‌ها برای تولید بهترین باتری پراید در ایران است. علاوه بر این برای خودروهای دیگر نیز تولید باتری دارد. از جدیدترین تولیدات این شرکت، باتری پراید واریان است که بسیار محبوب شده و خواستار زیادی دارد.

این نکته را بدانید که برای تعویض باطری خودرو و اطمینان از اصالت آن می‌توانید کد #۷۷۷۷*۴*  را شماره‌ گیری کنید. در ابتدا گزینه استعلام کالا را انتخاب کرده، بعد از آن شناسه داخلی کالا را بزنید و سپس کد GC درج شده روی لیبل را وارد سامانه کنید، تا بعد از چند دقیقه اصالت باتری خودرو برای شما ارسال شود.

سپاهان باتری

یکی از شرکت‎های بزرگ باتری که در سال ۱۳۷۸ در اصفهان تاسیس شد، سپاهان باتری است که در شروع کار خود اقدام به تولید باتری در تیراژ بالا کرد و می‎توان گفت یکی از شرکت‎های معتبر در زمینه تولید بهترین باتری ماشین است. سپاهان باتری با گذشت زمان و در سالهای اخیر نیز زمینه فعالیت خود را گسترش داده و توانسته تولیدات خود را به حدود ۵ میلیون باتری در سال برساند و در کنار آن حدود ۲۰۰۰ فرصت شغلی در اصفهان به وجود آورد. همچنین برندهای شناخته شده‌ای مثل اوربیتال، سوزوکی و بارکاس را وراد بازار کرد. اوربیتال یکی از باتری‌های معروف این شرکت است که بازار خوبی در ایران پیدا کرده و فروش زیادی را به خود اختصاص داده است. باتری‌های اوربیتال وان سپاهان طول عمر زیادی را در شرایط اقلیمی ناپایدار دارند. به همین خاطر این باتری امتیاز محبوب‌ترین برند و بالاترین کیفیت را در بین بقیه باتری‌های ماشین پرایدی که در بازار موجود است به خود اختصاص داده است.  در ادامه به مدل‌های دیگر برند سپاهان باتری می‌پردازیم.بهترین باتری پراید سپاهان باتری است

باتری اطلس پراید

باتری ۵۵ آمپر دوپکس اطلس ساخت ایران است و یکی از تولیدات پرفروش شرکت اطلس محسوب شده و بدون نیاز به نگهداری است. این باتری ۱۲ ولت قدرت و ظرفیت ذخیره‌سازی ۹۰ دقیقه‌ای دارد.

برند باتری پوما

یکی از بهترین محصولات شرکت دلکور باتری پوما است که از نوع سیلد و اتمی و اصلیت آن متعلق به کشور کره جنوبی بوده و مناسب برای هر خودرویی مثل پراید، پژو، رئو و رانا است. باتری ماشین پراید از برند پوما صفحاتی کلسیمی دارد که مانند صفحات سربی بوده و کلسیمی که در آن به کار رفته از تبخیر آب محلول الکترولیت باطری جلوگیری می‌کند. این نوع باطری ۱۲ ولت قدرت با ظرفیت ذخیره‌سازی ۹۰ دقیقه‌ای دارد.

درمورد قیمت باتری پراید نیز باید بگوییم که با توجه به نوع برند و مشخصاتی که دارد متفاوت است. برای خرید بهترین باتری پراید که مناسب خودروی شما باشد، می‎توانید از طریق سامانه آیتول اقدام کنید. تهیه باتری در آیتول با تحویل سریع و نصب رایگان، خریدی به صرفه برای شما خواهد داشت.

باتری پراید چند آمپر است

چه نوع باتری برای پراید مناسب است؟

مطمئنا بهترین باتری پراید، باتری فابریک خود ماشین است. آخرین مدل باتری فابریک پراید ۱۳۲ باتری سیلد یا اتمی از نوع ۱۲ ولت ۵۰ آمپر است.

به طور کلی پراید می‌تواند از دو نوع باتری اتمی و اسیدی استفاده کند، اما بهترین باتری پراید، باتری اتمی است. باطری اتمی به باطری سیلد یا خشک هم معروف بوده و می‌توان گفت نسبت به باطری اسیدی دردسرهای کمتری دارد. در حال حاضر دو برند صبا باتری و اوربیتال وان سیلور برای پراید از نظر کیفیت و قیمت مناسبتر هستند.

در صورت داشتن تجهیزات پرمصرف برقی در ماشین خود، باتری ۵۵ آمپر انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. البته بهتر است درنهایت برای خرید باتری حتما از یک مشاور کمک بگیرید. به این خاطر که مشاور با توجه به تجهیزات ماشین شما انواع باتری خودرو را معرفی می‌کند تا شما از بین آنها بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

باتری چند آمپر برای پراید مناسب است؟

باطری فابریک پراید یک باتری ۵۰ آمپر است. ولتاژ آن نیز مانند ماشین‌های سبک با پلتفرمی مشابه، ۱۲ ولت است. همچنین مشخصات فنی باطری ماشین پراید در تیپ‌های مختلف آن مثل پراید ۱۱۱، پراید ۱۳۱، پراید ۱۳۲، پراید وانت، پراید صبا و پراید ۱۵۱ وانت یکی است.

ارزان‌ترین نوع باطری پراید ۵۰ آمپر است. بهترین برندهای باتری ۵۰ آمپر، باتری اوربیتال، باتری صبا واریان، زیتکس، سیلور و سوزوکی هستند. این برندها همچنین باطری ۵۵ آمپر هم تولید می‌کنند که نسبت به نمونه ۵۰ آمپر گران‌تر هستند.

باتری ۶۰ آمپر نیز توسط این برندها و به قیمت مناسب تولید می‌شود. این باطری برای افرادی است که چراغ ماشین و سیستم‌های برقی خودروی پراید آنها مصرف برق بالایی دارد. برای این باتری نسبت به باتری ۵۰ آمپر، باید حدود ۱۵% بیشتر هزینه دهید.

برخی از افراد هم تمایل دارند که باطری‌های ۶۶ و ۷۴ آمپر را بر روی ماشین پراید خود نصب کنند که البته از قاب تعبیه شده توسط شرکت سایپا بیرون می‌زند، اما امکان نصب آن وجود دارد. افرادی از این باتری‌ها استفاده می‌کنند که به اسپورت کردن و همچنین نصب سیستم‌های صوتی و الکترونیکی بر روی ماشین علاقه دارند.

باتری چند آمپر برای پراید مناسب است؟

بهترین باتری برای پراید چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین باتری پراید از نوع اتمی یا سیلد است که مزیت‌های زیادی دارد که شامل موارد زیر است:

  • دارای درپوش یکپارچه است.
  • دارای پیچ برای افزودن اسید نیست.
  • این باتری حدودا تا ۷ سال کارایی دارد.
  • نیاز به نگهداری و افزودن آب مقطر ندارد.
  • نوع کلسیم-کلسیم این باتری بهتر از همه است.
  • مدل کلسیم-کلسیم در مناطق سردسیر استفاده می‌شود.
  • فناوری استفاده شده در این باتری کلسیم-کلسیم و کلسیم-سیلور است.

در صورتی که در شهرهای کرج و مشهد ساکن هستید و باتری خودرویتان دچار مشکل شده می‌توانید از خدمات آیتول درباره تعویض باتری در محل مشهد و تعویض فوری باتری در محل کرج استفاده کنید. 

خرید باتری پراید از آیتول

برای خرید بهترین باتری پراید می‌توانید تنها با یک تماس، باتری مناسب ماشین پراید خود را در کمترین زمان و با بهترین قیمت از itoll دریافت کنید. تعویض باتری با ضمانت در محل و به صورت رایگان انجام خواهد شد و ارسال آن بسیار فوری صورت می‌گیرد.

عوامل موثر بر قیمت باطری پراید

عوامل مختلفی وجود دارد که بر قیمت باتری ماشین پراید تاثیرگذار هستند، که شامل موارد زیر است:

  • باتری اتمی نسبت به باتری اسیدی قیمت بیشتری دارد.
  • به طور معمول، هر چه آمپر باتری بالاتر برود، گران‌تر می‌شود.
  • باتری‌های خارجی، مخصوصا کره‌ای از بقیه باتری‌ها گران‌تر است.
  • زمان‌هایی وجود دارد که درصورت تحویل باتری کهنه خود و پس از تعیین قیمت آن می‌توانید باتری نو بگیرید.
عوامل موثر بر قیمت باطری پراید

کدام باتری بیشترین طول عمر را دارد؟

باتری پراید معادل ۵۰۰۰۰ کیلومتر و حدودا ۲ تا ۳ سال عمر مفید دارد. این نکته را نیز بدانید که عمر مفید باتری به نحوه کارکرد و تعداد استارت ماشین نیز وابسته است. همچنین برای خودروهای عمومی مثل تاکسی‌ها، عمر باتری کمتر از مقدار میانگین آن است.

ولی به طور کلی موارد زیر فاکتورهایی هستند که درمورد عمر مفقید باتری وجود دارند:

  • برند باتری
  • شرایط رانندگی
  • مراقبت و نگهداری از باتری خودرو
  • نوع باتری (باتری اتمی، سیلد یا اسیدی)
  • وضعیت سلامت و حجم تجهیزات برقی خودرو

نکات مهمی که در زمان تعویض باطری باید بدانید

در این مقاله به بهترین باتری پراید و ویژگی‌های آن پرداختیم. در آخر می‌خواهیم نکات مهمی که باید در زمان تعویض باتری بدانید را بگوییم.

باتری کهنه را در زمان تعویض باتری به فروشنده تحویل ندهید، به این خاطر که باطری قدیمی را می‌توانید براساس آمپر آن تعیین قیمت کنید و بفروشید. برای آمپراژ باطری یا باتری با آمپر بالاتر باید بیشتر هزینه کنید. همچنین موقع خرید باتری باید به این نکته توجه کنید که قیمت باطری اتمی از باطری اسیدی گران‌تر است. باتری کره‌ای و بقیه باتری‌های خارجی هم به دلیل کیفیت بالاتر، گران‌تر از باتری‌های ایرانی هستند.