خودرو برقی بستیون که برای اولین بار در نمایشگاه اتو اکسپو تهران معرفی شد، با طراحی موج‌دار و چشم‌نواز خود، یکی از خودروهایی است که از دیگر محصولات موجود در بازار متمایز می‌شود. این خودرو با ابعاد مناسب و وزن حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم، فضای جادار و راحتی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. در این مطلب از آیتول قصد داریم شما را با خودرو بستیون nat آشنا کنیم و به ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

استعلام و تسویه بدهی خودرو برای فروش خودرو

مشخصات بستیون nat

مشخصات ظاهری بستیون nat

اگر برای ثبت نام خودرو به دنبال خودرو برقی هستید، باید بگوییم که فاو بستون نات E05 نوعی ماشین برقی مینی‌ون است که با مشخصات فنی چشمگیر خود، گزینه‌ای جذاب در بازار خودروهای برقی به‌شمار می‌آید. این وسیله‌نقلیه به موتور الکتریکی با توان ۱۶۳ اسب‌بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتن‌متر مجهز شده است که نیروی خود را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

با بهره‌گیری از پک باتری ۵۴.۴ کیلووات ساعتی، ناتE05  می‌تواند با هر بار شارژ کامل تا ۴۲۵ کیلومتر مسافت را طی کند. این میزان برد، امکان انجام سفرهای طولانی را بدون نگرانی از اتمام شارژ فراهم خواهد کرد.

این خودرو از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند و با استفاده از شارژرهای سریع DC می‌توان باتری آن را در مدت ۳۰ دقیقه تا حد قابل توجهی شارژ کرد. همچنین، امکان شارژ خودرو با استفاده از شارژرهای خانگی AC نیز وجود دارد که باتری را طی مدت ۸.۴ ساعت به‌طور کامل شارژ می‌کند.

نات E05 دارای شتاب صفر تا صد ۱۰ ثانیه‌ای است و حداکثر سرعت آن به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این مشخصات، عملکرد رانندگی چابک و لذت‌بخشی را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کنند.

مزایا و معایب بستیون nat

اگر بخواهیم شما را با مزایا و معایب این خودرو آشنا کنیم، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

مزایای بستیون  NAT

  • قیمت مناسب
  • مصرف انرژی پایین
  • فضای داخلی جادار
  • تجهیزات مناسب

معایب بستیون NAT

  • طراحی نه چندان جذاب
  • مناسب نبودن برای مسافت‌های طولانی
  • کیفیت ساخت پایین
  • کمبود قطعات یدکی

بررسی طراحی بدنه بستیون

امکانات بستیون nat

در اولین نگاه به بستیون NAT، با طراحی ظاهری عجیبی مواجه می‌شویم که کمتر در خودروهای روزمره دیده می‌شود. در نمای جلو، چراغ‌های کوچک‌تر از حد انتظار و نبود جلوپنجره باعث شده‌اند تا طراحی کلی خودرو چندان جذاب نباشد و هارمونی بصری دلنشینی ایجاد نکند.

در نمای جانبی، درهای جلو به شکل معمول باز و بسته می‌شوند؛ اما درهای عقب به‌صورت کشویی طراحی شده‌اند. این طراحی سوار و پیاده شدن سرنشینان عقب را آسان‌تر می‌کند و جابه‌جایی وسایل در ردیف عقب را نیز تسهیل خواهد کرد. کمپانی چینی سعی کرده است با استفاده از نوارهای پلاستیکی مشکی رنگ در اطراف شیشه‌ها، نمای جانبی را جذاب‌تر کند، اما این تلاش چندان موفق نبوده است.

نمای عقب نیز با خطوط تیز و زوایای غیرمعمول طراحی شده است. برخی از افراد این محصول را از نظر طراحی با خودروهایی که در ثبت نام مدیران خودرو می‌بینند، مقایسه می‌کنند و به‌طور کلی به این نتیجه می‌رسند که طراحی بستیون NAT چندان چشم‌نواز نیست.

بررسی طراحی داخلی بستیون nat

طراحی داخلی بستیون nat

به محض ورود به کابین بستیون NAT با فضایی متفاوت از دیگر خودروهای چینی روبه‌رو می‌شویم. طراحی این قسمت، از شلوغی و زیاده‌روی فاصله گرفته و به سادگی و ارگونومی بسیار خوبی رسیده است. کیفیت مواد به‌کار رفته در کابین نیز با توجه به قیمت خودرو، قابل قبول ارزیابی می‌شود.

یکی از ویژگی‌های جذاب بستیون NAT عرضه آن در تریم‌های دو رنگ است. داشبورد خودرو نیز به سمت راننده متمایل شده است تا دسترسی به کلیدها و دکمه‌ها را آسان‌تر کند. در قسمت میانی و بالای داشبورد، یک مانیتور با اندازه مناسب قرار دارد که می‌تواند امکانات متنوعی را به راننده و سرنشینان ارائه دهد.

مشخصات فنی بستیون

مشخصات فنی بستیون NAT به شرح زیر هستند:

مشخصات فنی بستیون NAT

نام لاتین خودرو

Bestune NAT

کلاس بدنه

مینی ون

سگمنت جهانی

M

کشور سازنده

چین

سال طراحی

۲۰۲۱

تعداد سرنشین

۵

شرکت عرضهکننده

ایران خودرو

نوع موتور

برقی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

تک‌سرعته

قدرت

۱۶۳ اسب‌بخار در دور بر دقیقه

گشتاور

۲۵۵ نیوتن‌متر در دور بر دقیقه

حداکثر سرعت

۱۴۰ کیلومتر بر ساعت

شتاب ۰-۱۰۰

۱۰.۲ ثانیه

نوع سوخت

برقی

سیستم تعلیق جلو

مک فرسون

سیستم تعلیق عقب

تورشن بیم

نوع فرمان

برقی

امکانات / آپشن های بستیون

با توجه به قیمت خودرو برقی faw bestune، در این خودرو شاهد امکانات و آپشن‌های مختلفی هستیم. از مهم‌ترین امکانات و آپشن‌های این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکانات بستیون nat

سیستم تهویه مطبوع برقی
سیستم صوتی، تصویری و مالتی مدیا نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی، ۴ پورت USB، بلوتوث و رادیو، پشت آمپر ۸ اینچی
سیستم صندلی‌های جلو چرمی، صندلی ۶حالته با تهویه و گودی کمر ۴حالته و حالت استراحت، ۴حالته برای سرنشین
سیستم صندلی‌های عقب چرمی
سیستم روشنایی جلو LED، چراغ روز، مه‌شکن، تنظیم ارتفاع چراغ از داخل
سیستم روشنایی عقب مه‌شکن
سنسورهای پیش فعال سامانه پایش فشاد باد تایرها- سنسور نور
سیستم‌های کمکی راننده سنسور عقب، دوربین عقب، ترمز پارک برقی، اتوهلد،

کروز کنترل، تعویض دنده الکترونیکی،

سامانه کمک حرکت در سربالایی HAC

سیستم آینه‌ها آینه‌های جانبی برقی گرم‌کن‌دار
سیستم شیشه‌ها پاور ویندوز-شیشه بالابر برقی جلو و عقب
سایر موارد دکمه روشن و خاموش و ورود بدون کلید، سامانه بازیابی انرژی ترمز و گرمای اضافی، درب عقب سمت راست کشویی برقی، دارای کابل شارژ خانگی
کیسه‌های هوا ۲ عدد
سیستم‌های امنیتی و حفاظتی قفل کودک درب‌های عقب، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند سرنشینان عقب ۳نقطه‌ای، ایموبلایزر، اخطار باز بودن کمربند
ترمزهای جلو دیسکی خنک‌شونده
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم فرمان و هدایتپذیری برقی
سیستم‌های ترمز و پایداری سیستم ABS، EBD، سیستم ضدواژگونی (ROM، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز اضطراری، سامانه جلوگیری از واژگونی، سیستم کمکی ترمز

قیمت و نمایندگی‌ها

شرکت ایران خودرو در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳، قیمت خودرو برقی بستیون را به مبلغ ۱.۱۹۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان اعلام کرده است و شما با ثبت نام ایران خودرو و پرداخت قیمت خودرو برقی بستیون می‌توانید برای خرید این محصول اقدام کنید.

در این مطلب تلاش کردیم تا به معرفی مزایا و معایب خودرو برقی جدید بستیون NAT بپردازیم. این خودرو با قیمت مناسب، آپشن‌ها و امکانات جذاب، مصرف انرژی پایین و … یکی از جذاب‌ترین خودروهای برقی است که می‌توانید برای خرید آن اقدام کنید. البته با توجه به قیمت بستیون nat، توقع ما طراحی زیباتر و جذاب‌تری در این خودرو بود؛ اما یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف این خودرو طراحی آن است. اگر علاقه‌مند به خرید این محصول هستید، این امکان برای شما فراهم شده است که آن را از طریق شرکت ایران خودرو و سامانه یکپارچه فروش خودرو سفارش دهید.