سامانه یکپارچه فروش خودرو، سامانه‌ای مدیریتی است که با استفاده از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، به کسب‌وکارهای مرتبط با صنعت خودرو کمک می‌کند تا فرایند فروش خودروها را بهبود بخشند و به‌صورت موثرتری آن را مدیریت کنند. کاربران با استفاده از سامانه یکپارچه فروش خودرو، می‌توانند به راحتی در دوره‌های ثبت نام مختلف برنامه‌های فروش خودروسازان شرکت و نتایج قرعه‌کشی را نیز مشاهده کنند.

به‌طور کلی سامانه یکپارچه فروش خودرو باعث سهولت و بهبود فرایند خرید و فروش خودرو شده است و به کاربران و کسب‌وکارهای مرتبط با این صنعت کمک می‌کند تا به‌صورت هوشمندانه‌تر و بهتر به مدیریت منابع و فرایندهای خود بپردازند.

استعلام و تسویه بدهی خودرو برای فروش خودرو

ورود به سامانه یکپارچه خودرو

برای ورود به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در دفعات بعدی (پس از آن‌که ثبت‌نام اولیه را انجام دادید)، کافی است که پس از ورود به آدرس sale.iranecar.com، به بخش ورود بروید و نام کاربری و رمز عبور خود را بزنید. به این شکل به سامانه وارد می‌شوید و امکان شرکت در طرح‌های فروش و مشاهده لیست خودروها را خواهید داشت. برای ورود به این سامانه روی لینک زیر کلیک کنید:

ورود به سامانه جدید ثبت نام خودرو سامانه یکپارچه تخصیص خودرو sale iranecar com

معرفی سامانه یکپارچه فروش خودرو

وزارت صمت سامانه یکپارچه فروش خودرو را به منظور ساماندهی به بازار خودرو و رساندن خودرو با قیمت کارخانه به دست متقاضی واقعی در نظر گرفته است. به این ترتیب دیگر کارخانه‌های خودروسازی، طرح‌های فروش را به‌صورت مستقل و در پلتفرم‌های بومی خود، پیش نمی‌برند و تمامی برنامه‌های قرعه‌کشی و تخصیص خودرو به قیمت کارخانه، برای مثال ثبت نام سایپا و… از طریق این سامانه یکپارچه انجام می‌شود.

ورود به سامانه جدید ثبت نام خودرو سامانه یکپارچه تخصیص خودرو sale iranecar com

زمان ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام جدید را با توجه به اطلاعیه‌های فروش که هریک از خودروسازها اعلام می‌کنند، مشخص خواهد شد. برای اطلاع پیدا کردن از زمان ثبت نام بعدی سامانه یکپارچه خودرو لازم است که اخبار مربوطه را دنبال کنید. پس از اعلام هر دوره اطلاعیه فروش جدید، کافی است که وارد سامانه جدید ثبت نام خودرو شوید و در صورت داشتن شرایط، در طرح فروش شرکت کنید.

بدیهی است فارغ از این‌که ثبت نام مربوط به کدام برنامه فروش یا ثبت نام خودرو وارداتی باشد، زمان ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو، چند روز پیش از موعد ثبت نام اعلام می‌شود و شما می‌توانید آمادگی لازم را برای آن داشته باشید.

شرایط ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو

شرایط ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو به شرح زیر است:

  1. متقاضی باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد (شرط سن بالای ۱۸ سال، برای طرح جوانی جمعیت و مادران، لحاظ نخواهد شد).
  2. هر کد ملی، مجاز به خرید یک دستگاه خودرو از کل کارخانه‌های خودروسازی است.
  3. داشتن گواهینامه برای متقاضیان (به جز طرح مادران و جوانی جمعیت)، ضروری است.
  4. متقاضی یا باید پلاک فعال انتظامی نداشته باشد یا این‌که سن خودرو او، بیشتر از ۵ سال باشد.

شرط جوانی جمعیت: داشتن حداقل دو فرزند، به دنیا آمدن فرزند دوم پس از ۱۹ آبان ۱۴۰۱ و عدم خریداری خودرو پیش از این در طرح مادران، از شرایط این طرح هستند.

نحوه ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو

برای ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو sale.iranecar.com، مراحل زیر را در نظر داشته باشید:

مرحله اول: برای ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو، باید ابتدا به آدرس sale.iranecar.com ثبت نام وارد شوید و روی گزینه «ثبت نام خودرو» بزنید.

مرحله دوم: در این مرحله دو گزینه ورود و ثبت نام پیش‌روی شما قرار دارند که باید از میان آن‌ها، درصورتی که از قبل ثبت نام موفق را انجام نداده باشید، گزینه «ثبت نام» را انتخاب کنید.

مرحله سوم: با انتخاب ثبت نام، فرمی برای شما در سامانه ثبت نام خودرو نمایش داده می‌شود که باید همه اطلاعات خواسته‌شده در آن را با دقت و اطمینان از صحت هریک، وارد کنید. این اطلاعات شامل نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، تلفن همراه، پست الکترونیک و کلمه عبور است. دقت داشته باشید که تلفن همراه باید به نام خود متقاضی باشد.

مرحله چهارم: با تائید اطلاعاتی که وارد کرده‌اید، روی گزینه «ثبت نام» بزنید. سپس به فرم بعدی منتقل می‌شوید. در این فرم نیز باید اطلاعات دیگری شامل شماره شبا، جنسیت، آدرس محل سکونت، تلفن محل سکونت، شهر، کدپستی و… را وارد کنید و روی گزینه «ذخیره» بزنید. دقت داشته باشید که آدرس محل سکونت شما و کدپستی، باید در سامانه سخا تایید شده باشد. درصورتی که هرگونه مغایرت و مشکلی در این خصوص وجود داشته باشد، در مرحله اعتبارسنجی سامانه یکپارچه، مشکل به‌وجود خواهد آمد و امکان برخورداری و شرکت در طرح‌های فروش خودروسازها را نخواهید داشت.

نکته: در نظر داشته باشید که شبیه به چیزی که برای شماره موبایل گفتیم، شماره شبا نیز باید متعلق به کد ملی باشد.

مرحله پنجم: به این ترتیب ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو به پایان می‌رسد و شما می‌توانید برای مشاهده خودروهای عرضه‌شده از سوی کارخانه‌های خودروسازی مختلف، به صفحات لیست خودروها بروید و قیمت خودروهای طرح یکپارچه را نیز در همین جا مشاهده کنید.

همچنین برای مشاهده جدیدترین قیمت روز خودرو ها کلیک کنید.

یکپارچه خودرو

نتایج سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

با توجه به برنامه‌ها و طرح‌های فروش، نتایج سامانه یکپارچه خودرو در زمان‌های مختلف اعلام می‌شود و در همین سامانه قابل مشاهده خواهد بود. به‌طور معمول چند روز پس از به پایان رسیدن مهلت ثبت‌نام سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، نتایج اعلام می‌شود و البته به شماره موبایل متقاضیان نیز، در صورت انتخاب شدن، پیامک خواهد شد.

به‌علاوه شما می‌توانید برای اطلاع پیدا کردن از زمان اعلام نتایج در سامانه یک پارچه فروش خودرو، موضوع را از طریق اخبار خودرو دنبال کنید.

جدیدترین اخبار سامانه یکپارچه خودرو:

آغاز فروش ۱۲ خودروی وارداتی در سامانه یکپارچه (۹ اسفند ۱۴۰۲)

تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.

هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت‌نام کنندگان مرحله اول که در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ حساب خود را بلوکه نموده‌اند می‌باشد.

اخبار سامانه یکپارچه

بازگشایی سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به مدت ۳ روز

به گزارش ایسنا براساس اطلاعیه سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، این سامانه در هفته جاری برای متقاضیانی در اسفند ۱۴۰۱ وجه پانصد میلیون تومانی در حساب وکالتی خود بلوکه کردند،  بازگشایی می‌شود. این متقاضیان می‌توانند از عصر شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ به مدت سه روز سه روز (تا ۱۲ شب دوشنبه ۲۵ دی ماه) خودرو انتخاب کنند. متقاضیانی که مرحله اول ثبت نام را انجام داده‌اند، از بین ۱۱ خودرویی که در جدول زیر نشان داده شده است،‌ سه اولویت را می‌توان انتخاب کنند. لازم به تذکر است که در این مرحله ثبت نام جدیدی انجام نمی‌شود. همچنین مدیر سامانه پکپارچه افزود:

در این مرحله از فروش خودروهای وارداتی، ١١ محصول توسط پنج شرکت خودرویی واردکننده عرضه خواهد شد که از این تعداد هشت محصول دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و سه محصول دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند.

ردیف نام شرکت نشان تجاری مدل قیمت فروش مقطعی در مبادی ورودی
۱ سایپا Changan CS 35 Plus Type 3 ۹,۰۴۴,۷۰۰,۰۰۰
۲ سایپا Changan CS 35 Plus Type 2 ۸,۴۹۶,۲۰۰,۰۰۰
۳ سایپا Changan CS 55 Plus ۱۱,۱۷۷,۰۰۰,۰۰۰
۴ صنایع اتومیبل سازی فردا Geely Azkarra ۱۵,۳۱۹,۰۰۰,۰۰۰
۵ بهمن موتور Bestune T77 ۱۶,۵۱۶,۰۰۰,۰۰۰
۶ مکث موتور Venucia D60 Plus ۱۵,۰۶۲,۰۰۰,۰۰۰
۷ مکث موتور Venucia Star ۱۹,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
۸ مکث موتور Venucia Big V ۱۶,۷۶۷,۰۰۰,۰۰۰
۹ راسا موتور خاورمیانه Gac GS3 ۱۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۰ راسا موتور خاورمیانه Gac EMPOW ۱۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۱ راسا موتور خاورمیانه Gac EMKOO ۱۷,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

شوک شبانه به بازار خودرو/ شورای رقابت قیمت‌گذاری را به «صمت» سپرد

شورای رقابت از گردونه قیمت‌گذاری خودرو خارج شد و وظایف قانونی خود را به وزارت صمت محول کرد. از این پس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وظایف این شورا را عهده‌دار خواهد شد و شورای رقابت نقش تنظیم‌گری بازار را به عهده خواهد داشت.

بر این اساس اعضای شورای رقابت، فرآیند محاسبه و ابلاغ قیمت‌ها، مشمولان قانون حمایت از خانواده و جمعیت و خودروهای فرسوده، سامانه یکپارچه و اختیار پیشنهاد برای تنظیم بازار بر اساس کف عرضه را در دستورالعمل ۵۴۳ اصلاح کرد.

بازار خودرو اما روز گذشته به این تغییرات واکنش معناداری نشان داد. هر‌چند قیمت‌های خودرو دیروز به طور غیرمنتظره‌ای رو به افزایش بود، با این حال این تغییرات، می‌تواند در کوتاه‌مدت بازار خودرو را صعودی کند، اما در طولانی‌مدت به نفع خودروسازی کشور و مصرف‌کنندگان خواهدبود.

آغاز فروش ۱۲ خودرو وارداتی از ۱۳ دی ماه

به گزارش فارس نیوز براساس اطلاعیه سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، در هفته جاری دوازده مدل خودروی وارداتی به متقاضیانی که قبلا در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده و در نوبت تحویل خودرو قرار دارند، عرضه می‌شود.
متقاضیان خرید خودروهای وارداتی برای انتخاب خودرو می‌توانند از روز  چهارشنبه ۱۳ دی ماه تا پایان روز جمعه ۱۵ دی ماه به سایت خودروهای وارداتی به نشانی https://saleauto.ir  مراجعه کرده و خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند.در این مرحله خودرو‌های زیر عرضه می شوند:

  • چانگان توسط سایپا
  • سوزوکی
  • GS۳
  • Empow توسط راسا موتور خاورمیانه
  • تویوتا Corolla ۱۲۰۰ و تویوتا Corolla ۱۵۰۰ توسط معین خودرو ایرانیان

صنایع اتومبیل سازی فردا نیز Azkarra Geely، جهان نوین آریا نیسان Sunny وکوشا خودرو نگین K5 KIA را به عرضه می‌کند.

آخرین مهلت ثبت‌نام ۲ خودروی داخلی در سامانه یکپارچه (۷دی ۱۴۰۲):

سامانه یکپارچه خودروهای داخلی که از ۷ دی ماه با عرضه دو محصول گروه خودروسازی سایپا فعال شده بود تا از محل ظرفیت‌های خالی در قالب سه طرح عادی، جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده محصولات برای متقاضیان جدید فراهم شود، مهلت ثبت‌نام آن، امشب (دوشنبه ۱۱ دی ماه) به پایان می‌رسد.

اعلام زمان واریز وجه و ثبت نام منتخبین طرح عادی در دومین طرح سامانه یکپارچه گروه سایپا (بخش ۵۰ام)

زمان واریز وجه برای متقاضیان طرح عادی سامانه تخصیص خودرو مربوط به خرداد ماه سال ۱۴۰۲ که ثبت‌نام اولیه را برای خودرو شاهین اتوماتیک انجام داده بودند، اعلام شده است و این افراد می‌توانند با واریز وجه، برای دریافت خودرو شاهین با گیربکس اتوماتیک اقدام کنند.

لازم به توضیح است که مطابق با قرارداد، زمان تحویل خودرو هفته چهارم ماه‌های اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳ خواهد بود. مبلغ پیش‌پرداخت نیز ۳۲۰.۸۵۹.۰۰۰ میلیون تومان ذکر شده است.

آن دسته از متقاضیانی که پیامک واریز وجه را در تاریخ سوم دی ماه ۱۴۰۲ دریافت کرده‌اند، باید به سامانه https://saipa.iranecar.com مراجعه و با ثبت اطلاعات خود، نسبت به واریز وجه اقدام کنند.

سامانه یکپارچه

شرایط پیش فروش نقدی وانت سایپا ۱۵۱

شرایط پیش فروش نقدی وانت سایپا ۱۵۱ از تاریخ چهارم دی ماه ۱۴۰۲، از طریق وب‌سایت اینترنتی saipa.iranecar.com انجام می‌پذیرد. لازم به ذکر است که این پیش فروش نقدی وانت سایپا ۱۵۱، تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت.

شرایط پیش فروش برای سایپا SE151 با کفی اتاق بار تیپ DA، با مبلغ پیش‌پرداخت ۱۲۹.۵۱۷.۰۰۰ تومان و برای سایپا SE151 تیپ DA، معادل ۱۲۸.۰۱۷.۰۰۰ تومان است. همین‌طور زمان تحویل خودروها، خرداد ماه ۱۴۰۳ اعلام شده است و قیمت نهایی خودرو مطابق با قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریان خواهد بود.

اطلاعیه شماره شش، اطلاعیه طرح فروش محصولات در سامانه یکپارچه عرضه خودرو (متقاضیان جدید)

مطابق اطلاعیه شماره شش برای متقاضیان جدید، با هدف تسهیل شرایط خرید خودرو، متقاضیان می‌توانند از محل ظرفیت‌های خالی موجود در کارخانه خودروسازی سایپا، از پنج‌شنبه هفتم دی ماه ۱۴۰۲ برای ثبت‌نام دو خودرو اقدام کنند. این دو خودرو شاهین اتوماتیک و ساینا SDA هستند.

طرح‌های فروش عرضه نوبت ششم

  • طرح عادی: در طرح عادی فروش، باید محدودیت‌های ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری و مصوب شورای رقابت برای متقاضیان عادی لحاظ شود.
  • طرح خودروهای فرسوده: در این طرح متقاضی باید مالک خودرو فرسوده مورد تائید ستاد نوسازی و اسقاط باشد.
  • طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت: این طرح مختص به مادرانی است که مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند و شرایط استفاده از این طرح را دارند.

لازم به ذکر است که این طرح فروش از روز پنج‌شنبه ۷ام دی ماه ۱۴۰۲ آغاز شده است و تا ۵ روز ادامه خواهد داشت.

نکات زیر را برای شرکت در این طرح فروش ویژه با موعد تحویل ۳ ماهه، در نظر داشته باشید:

  1. تحویل در این طرح فروش فوق‌العاده، با موعد تحویل حداکثر ۳ ماهه همراه است.
  2. درصورتی‌ که منتخب، پیامک اطلاع‌رسانی را دریافت کند، برای واریز وجه به حساب خودروساز تنها ۵ روز فرصت دارد و درصورتی که تکمیل وجه را در این مهلت ۵ روزه انجام ندهد، این امر به منزلۀ انصراف از سوی او در نظر گرفته خواهد شد.
  3. بعد از ثبت‌نام و تکمیل واریز وجه، متقاضی باید در سایت سایپا نیز ثبت‌نام خود را کامل کند و به نمایندگی منتخب خود مراجعه کند تا ثبت‌نام کامل شود و قرارداد را دریافت کند.

فروش فوری وانت آریسان ۲ دوگانه سوز

زمان ثبت نام ایران خودرو نیز گاه‌وبی‌گاه مطابق با برنامه‌های فروش، در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام جدید اعلام می‌شود. شرایط ثبت‌نام خودرو در این سامانه برای خودروهای ایران خودرو، تقریبا مشابه با همان چیزی است که برای ثبت‌نام سایپا بیان کردیم. در حال حاضر جدیدترین طرح برای خودرو آریسان ۲ دوگانه‌سوز است. این طرح فروش از تاریخ ۲ دی ماه ۱۴۰۲ آغاز شده است و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد. لازم به ذکر است که طرح فروش برای وانت آریسان ۲ دوگانه‌سوز، در رنگ‌های قابل ارائه مشکی، عنابی، خاکستری و نقره‌ای، برقرار خواهد بود.

تعداد ۱۰۷۱۰۳ دستگاه وانت آریسان ۲ دوگانه‌سوز در این طرح فروش، عرضه شده و قیمت نیز معادل ۳۸۳.۰۳۳.۷۰۰ تومان اعلام شده است. موعد تحویل نیز مطابق با قرارداد، حداکثر ۴۵ روز کاری خواهد بود.
آیتول یک سامانه جامع خدمات خودرو است که خدماتی مانند استعلام و استعلام خلافی، نوبت دهی تعویض پلاک، استعلام عوارض آزادراهی، پرداخت جریمه طرح ترافیک ، مالیات نقل و انتقال خودرو و صدها خدمت دیگر را ارائه می‌دهد.