مالیات نقل و انتقال خودرو

عوارض خودرو ،خلافی خودرو ،بیمه

خلافی خودرو

استعلام و پرداخت خلافی خودرو

بیمه شخص ثالث خودرو

شخص ثالث ، بدنه ، شخص ثالث موتور سیکلت

باتری خودرو

خرید انواع باتری، نصب رایگان

ثبت نام خودرو

با توسعه خدمات آنلاین و روی کار آمدن بسیاری از سایت‌های اطلاع‌رسانی، خرید و ثبت نام خودرو نیز تا حد زیادی تسهیل پیدا کرد. به طوری که شما برای ثبت نام ماشین مورد نظر خود کافی است از شرایط ثبت نام خودرو باخبر شوید و سپس برای تکمیل مراحل روند ثبت نام، اقدامات اولیه را انجام دهید. سایت ثبت نام خودرو به شما کمک می‌کند نمونه قراردادهای فروش و خرید انواع ماشین‌های قابل خریداری را مطالعه کنید. همچنین نمونه قرارداد پیش فروش خودروهای قابل عرضه را در اختیار شما قرار می‌دهد. طرح‌های مربوط به ثبت نام جدید خودرو، اختلاف قیمت انواع خودروها را تحت کنترل دارد. خودرو ثبت نامی شاید در طول مدت زمان طولانی‌تری در اختیار شما قرار گیرد اما به هر حال نسبت به خرید خودروهای دست دوم حاضر در بازار از ارزش بالاتری برخوردار است. برای آگاهی از جدیدترین اخبار ثبت نام خودرو، شرایط و زمان‌بندی ثبت نام شرکت‌های خودروسازی مختلف  می‌توانید از همین صفحه کمک بگیرید.

مطالعه بیشتر

از چه طریق برای ثبت نام خودرو اقدام کنیم؟

در حال حاضر برای ثبت نام انواع خودروهای موجود در بازار، افراد متقاضی باید در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. این سامانه در واقع سیستم متمرکز قرعه‌کشی برای خودرو نیز محسوب می‌شود. وزارت صمت به منظور کنترل اختلاف قیمت‌ خودروهای موجود در بازار این سامانه را راه‌اندازی کرده است.

با ثبت نام در این سامانه در واقع بازار خودرو نیز تا حد زیادی سازماندهی می‌شود. همچنین متقاضیان می‌توانند با شرایط بسیار ویژه برای خرید خودرو دلخواه خود دست به کار شوند. این سامانه بازه زمانی مشخصی را برای تکمیل ثبت نام و عرضه ماشین تعیین می‌کند که افراد متقاضی باید در همین تاریخ اقدامات لازم را انجام دهند.

فرقی ندارد شرکت خودروسازی و واردکننده مورد نظر دولتی است یا جزء شرکت‌های خصوصی محسوب می‌شود، به هر حال افراد متقاضی برای خرید خودروهای این شرکت‌ها باید از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو دست به کار شوند.

زمان ثبت نام خودرو

نحوه ثبت نام خودرو

نام نویسی خودرو هر سال با تغییراتی همراه است و شما با دنبال کردن سایت‌های معتبر اطلاع‌رسانی می‌توانید از شرایط جدید ثبت نام خودرو آگاه شوید. برای مثال در زمان حاضر به منظور ثبت نام ماشین باید یک حساب وکالتی داشته باشید. این حساب وکالتی نیز باید در بانک‌های تعیین شده توسط سامانه فروش یکپارچه خودرو ایجاد شود.

در اولین قدم شما به عنوان یک فرد متقاضی باید مراحل پیش ثبت نام خودرو را پشت سر بگذارید تا در لیست نوبت‌دهی قرار بگیرید. بعد از مرحله نوبت‌دهی، شرکت براساس درخواست‌ها، زمان‌بندی دقیق انجام می‌دهد. در آخر نیز ثبت‌نام متقاضیان به طور قطعی تکمیل می‌شود.

متقاضیان برای خرید این خودرو باید موجودی معین شده را در حساب وکالتی خود مسدود کنند. این مبلغ تا زمان تاریخ مشخص شدن نتایج سیستم نوبت‌دهی باید بلوکه باقی بماند. در نظر داشته باشید، انسداد این مبلغ بدین معنا است که فرد خریدار نباید مبلغ موجود در حساب وکالتی خود را تا تاریخ مشخص شده برداشت کند.

در صورتی که فرد خریدار این مبلغ را برداشت کند، بدین معنا خواهد بود که او از درخواست خود انصراف داده است و از لیست انتظار نیز حذف می‌شود. لازم به ذکر است ثبت‌نام شما در طرح‌های تحویل خودرو بدین معنا نیست که شرکت تحویل‌دهنده به طور حتم ماشین را در اختیار شما قرار می‌دهد، این تعهد بعد از نتایج نهایی مشخص می‌شود.

شرایط جدید ثبت نام خودرو

شرایط عمومی برای ثبت نام خودرو

به منظور ثبت نام جدید خودرو باید از شرایط عمومی و اولیه برخوردار باشید. اصلی‌ترین شرط برای تکمیل ثبت نام خودرو داشتن حداقل 18 سال سن است. به عبارت دیگر متقاضی خرید خودروهای ثبت‌نامی باید حداقل 18 سال سن و گواهینامه معتبر داشته باشد.

دومین شرط عمومی برای ثبت نام در سامانه یکپارچه خودروها مربوط به ثبت‌نام‌های گذشته فرد متقاضی است. در واقع اگر شما در این زمینه سابقه داشته باشید و پیش‌تر در یکی از شرکت‌های تحویل‌دهنده خودرو ثبت‌نامی برای شما ثبت شده باشد، نمی‌توانید برای بار دوم در این طرح‌ها شرکت کنید. برخی دیگر از شرایط عمومی و مهم ثبت‌ نام ماشین را در زیر ذکر می‌کنیم:

  • افرادی که دارای پلاک انتظامی هستند، نمی‌توانند در این طرح‌ها شرکت کنند
  • فرد متقاضی خرید این نوع خودروها نمی‌تواند امتیاز و حقوق خود را به افراد دیگر انتقال دهد ( این موضوع حتی به صورت وکالتی نیز امکان‌پذیر نیست)
  • خودروهای خریداری شده را نمی‌توان صلح کرد

مراحل ثبت نام خودرو

اکنون که با نحوه ثبت نام و شرایط عمومی این روند آشنا شدید، بهتر است از مراحل اولیه آن آگاهی پیدا کنید. برای اینکه از زمان ثبت نام خودرو و شرایط دقیق آن باخبر شوید باید از سایت‌های آنلاینی که روزانه فراخوان‌های جدید را اطلاع‌رسانی می‌کنند، کمک بگیرید. برای مثال در همین صفحه ما اخبار ثبت نام ایران خودرو و ثبت نام سایپا را برای راحتی شما به صورت آپدیت قرار داده‌ایم.

با مراجعه به همین سایت شما می‌توانید از شرایط جدید ثبت نام ماشین آگاه شوید و به موقع برای شرکت در این طرح‌ها اقدام کنید. برای تکمیل ثبت نام خود باید در سایت سامانه مورد نظر اطلاعات خود را وارد کنید تا نام کاربری و رمز عبور در اختیار شما قرار گیرد.

کد ملی، شماره تلفن همراه، نام و سایر اطلاعات شخصی خود را به درستی وارد کنید تا ثبت‌نام شما بدون دردسر تکمیل شود. همچنین شما باید اطلاعات محل سکونت، شماره شبا، اطلاعات گواهینامه و غیره را نیز در این سایت وارد کنید. فراموش نکنید بعد از وارد کردن این اطلاعات دکمه ذخیره را بزنید.

به خاطر داشته باشید تنها در زمان‌های تعیین شده می‌توانید به سایت ثبت نام ماشین وارد شوید؛ زیرا در سایر زمان‌ها امکان ثبت‌نام برای شما وجود ندارد. بنابراین سعی کنید براساس تاریخ معین شده اقدامات لازم را انجام دهید و طبق مراحل سایت ثبت نام خودرو پیش بروید.

نام نویسی خودرو

مدارک لازم برای ثبت نام خودرو

برای اینکه مراحل ثبت نام را به خوبی پشت سر بگذارید و سریع‌تر به نتیجه نهایی مورد نظر خود دست پیدا کنید، توصیه می‌کنیم پیش از ورود به سایت سامانه ثبت نام ماشین، مدارک مورد نیاز را تهیه و آماده کنید. مدارک ضروری برای تکمیل مراحل ثبت نام را در ادامه ذکر می‌کنیم:

  • کارت ملی
  • شناسنامه
  • گواهینامه
  • اطلاعات مربوط به حساب بانکی
  • سیم کارت (شماره تلفنی که با کد ملی فرد متقاضی منطبق باشد)
  • شماره شبا
  • آدرس محل سکونت
  • کدپستی
  • شماره تلفن ثابت

ناگفته نماند، کد ملی و شماره حساب یا شبا به همراه شماره تلفن همراه باید براساس اطلاعات هویتی یک نفر ثبت شده باشند. در صورتی که این اطلاعات با هم تداخل پیدا کنند، متاسفانه ثبت‌نام شما تکمیل نمی‌شود. بدین ترتیب قبل از نهایی کردن اقدامات خود مدارک مورد نظر را مورد بررسی دقیق قرار دهید.

ثبت نام خودرو جدید

نکات مهم مربوط به ثبت نام خودرو

از آنجایی که این طرح‌های ثبت نام و تحویل ماشین محدود هستند، شما باید گوش به زنگ باشید و در زمان معین شده برای تکمیل ثبت نام خود دست به کار شوید. اگر طی مدت زمان تعیین شده وجه مورد نظر را واریز نکنید، این موضوع به معنای انصراف از درخواست است و شما تا 2 دوره بعد از طرح جاری نمی‌توانید در سامانه ثبت نام انجام دهید.

با اینکه خودرویی که تحویل می‌گیرید صفر و نو است اما توصیه می‌کنیم بعد از تحویل خودرو، در زمان اعلام شده برای اولین سرویس آن دست به کار شوید. در بخش‌های قبلی نیز ذکر کردیم اگر هر نوع تناقضی میان اطلاعات ثبت شده وجود داشته باشد، ثبت نام شما به درستی انجام نمی‌شود.

حتی اگر پول را پرداخت کنید و سپس تناقضی در میان اطلاعات ثبتی یافت شود، سامانه حداکثر طی 20 روز پول شما را عودت می‌دهد. شما برای اینکه در زمان مناسب و خیلی سریع از طرح‌های جاری پیش فروش و ثبت نام انواع خودروها آگاه شوید، می‌توانید از سایت ایتول کمک بگیرید.

آیا ثبت نام خودرو در تمام شرکت‌ها یکسان است؟

تا قبل از راه‌اندازی و روی کار آمدن سامانه یکپارچه فروش خودرو، همه شرکت‌ها نمی‌توانستند چنین طرحی را در اختیار افراد متقاضی قرار دهند. همچنین برخی از شرکت‌های بزرگ‌تر برای ثبت نام متقاضیان خودروهای خود برنامه مشخصی را به صورت هفتگی تعیین می‌کردند.

بعد از اینکه سامانه یکپارچه فروش خودرو روی کار آمد، بیشتر شرکت‌ها برای ثبت نام متقاضیان شرایط یکسانی دارند. وزارت صمت این سامانه یکپارچه را راه‌اندازی کرد تا طرح‌های سایر شرکت‌ها متوقف شود و متقاضیان بتوانند راحت‌تر به خودرو دلخواه خود دست پیدا کنند.

در حال حاضر کلیه مراحل، شرایط و مدارک برای خرید خودروهای هر یک از شرکت‌ها یکسان است اما تنها مسئله متغیر، هزینه تحویل خودرو خواهد بود. هر یک از خودروها با توجه به قیمت نهایی خود ارزیابی می‌شوند و پیش پرداخت آنها نیز در برخی موارد متفاوت است.

طرح‌های جاری ثبت نام خودرو

در سال جاری نیز همچنان طرح‌های ثبت نام و پیش فروش انواع خودروها وجود دارند که در حال حاضر لیست منتخبین این طرح‌ها اعلام شده و افراد متقاضی می‌توانند برای پرداخت وجه معین، اقدامات لازم را انجام دهند. برخی از طرح‌ها عادی هستند و شرکت در آنها برای عموم مردم امکان‌پذیر است.

این در حالی خواهد بود که طرح‌ جوانی و جانبازان نیز در سامانه یکپارچه فروش خودرو وجود دارند. در ضمن برخی از محصولات شرکت‌ها براساس طرح‌های ویژه‌ای قابل خریداری هستند که در زمان مناسب اعلام می‌شوند. به طور کلی شما برای اینکه از طرح‌های جاری مربوط به خرید خودرو آگاه باشید، می‌توانید از سایت ایتول کمک بگیرید.

شرایط پیش فروش و فروش فوری برخی از محصولات و خودروها در این سایت عرضه می‌شوند و از این رو شما می‌توانید به راحتی از اطلاعات ضروری و مورد نیاز خود بهره‌مند شوید. هنگام ثبت نام در این طرح‌ها باید سعی کنید اطلاعات دقیق و صحیحی را در اختیار سامانه یکپارچه فروش خودرو قرار دهید.

با ایتول از زمان و شرایط دقیق ثبت نام خودرو آگاه شوید

همیشه به هنگام خرید یک محصول، دریافت خدمات خاص و حتی بازدید از یک مکان اولین چیزی که به ذهن شما خطور می‌کند، جستجو آن موضوع در اینترنت است. بنابراین اگر قصد دارید در طرح‌های فروش خودرو نیز شرکت کنید، بدون شک به یک منبع معتبر و جامع از این اطلاعات نیاز خواهید داشت.

سایت ایتول می‌تواند یکی از بهترین سایت‌های اطلاع‌رسانی در زمینه ثبت نام خودرو محسوب شود که تا به امروز تجربه و سابقه خوبی کسب کرده است. بدین ترتیب شما نیز برای کسب اطلاعات دقیق و به روز می‌توانید به همین سایت اطمینان کنید.

01چه مدت بعد از فروش خودرو می‌توان ثبت نام کرد؟

در صورتی که هیچ پلاک فعالی نداشته باشید، شما بلافاصله بعد از فروش ماشین خود می‌توانید برای ثبت نام دست به کار شوید.

02برای ثبت نام خودرو چه مدارکی لازم است؟

کارت ملی، شناسنامه، اطلاعات حساب بانکی، شماره تلفن همراهی که به نام شخص متقاضی باشد اصلی‌ترین مدارک برای ثبت نام در سایت است.

03از کجا بفهمیم شرایط ثبت نام خودرو داریم؟

در صورتی که در سایر طرح‌ها ثبت نام نکرده ، گواهینامه و شماره موبایلی مطابق با کد ملی خود داشته باشید، می‌توانید در این طرح‌ها ثبت نام کنید.

04برای ثبت نام خودرو به کجا مراجعه کنیم؟

به صورت آنلاین و به سامانه یکپارچه فروش خودرو سر بزنید.

05برای ثبت نام خودرو چقدر پول لازم است؟

مبلغ مورد نیاز برای ثبت نام در این طرح‌ها به نوع خودرو منتخب شما بستگی دارد.

06حساب وکالتی برای ثبت نام خودرو چیست؟

نوع حساب بانکی است که شرکت تحویل‌دهنده خودرو می‌تواند به طور مستقیم وجه مورد نظر را از حساب فرد متقاضی برداشت کند.

07چطور بفهمم ثبت نام خودرو انجام شده است؟

با مراجعه به سایت مورد نظر و وارد کردن نام کاربری یا کد ملی خود می‌توانید ثبت نام انجام شده خود را پیگیری کنید.

08چطور برای خودرو ثبت نام کنیم؟

در ابتدا باید اطلاعات کاملی در مورد مراحل، شرایط و مدارک ثبت نام خود کسب کنید. سپس در سامانه مورد نظر ثبت نام خود را انجام دهید. برای ثبت سفارش خود باید طبق مراحل سایت پیش روید و مبلغ مورد نظر را در حساب وکالتی مسدود کنید.

09چه کسانی شرایط ثبت نام خودرو را دارند؟

افرادی که حداقل 18 ساله هستند، گواهینامه معتبر دارند، از آخرین خرید مستقیم آنها حداقل 48 ماه گذشته باشد و مالک پلاک انتظامی نباشند.

10کدام شرکت‌‎ها ثبت نام خودرو دارند؟

شرکت‌های زیادی در این طرح‌ها حضور دارند از جمله گروه خودروسازی سایپا، شرکت بهمن موتور، گروه صنعتی ایران خودرو، شرکت مدیران خودرو و غیره

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و مربوط به شرکت کیان افق هیربد است.