آیتول

عوارض خودرو ،خلافی خودرو ،بیمه

خلافی خودرو

استعلام و پرداخت خلافی خودرو

بیمه خودرو

شخص ثالث ، بدنه ، شخص ثالث موتور سیکلت

باتری خودرو

خرید انواع باتری، نصب رایگان

مشخصات دنا پلاس: بررسی طراحی و امکانات +مقایسه قیمت دناپلاس با رقبا

مشخصات دنا پلاس
دانستنی‌های خودرو

یکی از پرطرفدارترین محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز داخلی، دنا پلاس است که با توجه به ظاهر  زیبا و آپشن‌ها و امکانات جذابی که دارد، مورد توجه و استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. این وسیله نقلیه در طرح فروش از طریق سامانه یکپارچه خوردو توانست نظر بسیاری از مشتریان را جلب کند.

این محصول محبوب شرکت خودروسازی ایران خودرو از سال ۹۵ یعنی دو سال بعد از تولید محصول دنای معمولی، به بازار عرضه شد و یک سال بعد هم محصول دنا پلاس توربو اتوماتیک از سوی ایران خودرو روانه بازار شد.

ما در این محتوا در مورد مهم‌ترین ویژگی‌ها، امکانات و مشخصات دنا پلاس توربو اتوماتیک و معمولی با شما صحبت خواهیم کرد؛ به مقایسه این خودرو با سایر رقبای هم‌رده آن خواهیم پرداخت و در پایان هم در مورد قیمت دنا پلاس توضیحاتی خواهیم داد.

مشخصات کلی دنا پلاس

دنا پلاس یکی از پرطرفدارترین خودروهای داخلی است که مشخصات و امکانات خاص خود را دارد. در ادامه این بخش به معرفی این محصول از نظر طراحی بدنه، برخی از شاخص‌ترین مشخصات فنی و امکانات و آپشن‌های آن خواهیم پرداخت.

بررسی ظاهری دنا پلاس از لحاظ بدنه

دنا پلاس نسبت به سایر محصولات ایران خودرو ظاهری جذاب‌تر و اسپرت دارد که یکی از دلایل محبوبیت این محصول، همین ظاهر جذاب آن است.

بررسی مشخصات دنا پلاس

بخش جلویی دنا پلاس با چراغ‌های اسپرت و جلو پنجره زیبا که به سپر متصل شده است، ظاهری جذاب و مشابه خودروهای روز دنیا را به این محصول داده است. اگرچه صندوق و چراغ خطر این محصول به اندازه بخش جلویی زیبا طراحی نشده است، ولی با این حال ظاهری شیک و جذاب دارد.

 طراحی داخلی دنا پلاس

طراحی داخلی این خودرو یکی از جذابیت‌های این محصول است که تفاوت‌های زیادی با سایر محصولات ایران خودرو از جمله دنای معمولی دارد و با عناصری از طرح چوب و تودوزی زیبا، ظاهری بسیار جذاب به کابین داخلی آن داده است.

طراحی داخلی دنا پلاس

دنا پلاس دارای مانیتوری زیبا و سیستم مولتی‌مدیا برای پخش فیلم و موسیقی است. از جمله سایر امکانات این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرمان هیدرولیک زیبا و آرم ایران خودرو و دکمه‌های کنترلی بر روی آن
  • آینه‌های برقی تاشو
  • شیشه بالابر برقی
  • قابلیت دسترسی به صندوق از صندلی عقب

شاخص‌ترین مشخصات فنی دنا پلاس

دنا پلاس معمولی یکی از محصولات برتر ایران خودرو به‌شمار می‌آید که ویژگی‌های فنی بسیار مطلوبی دارد که برخی از مهم‌ترین این مشخصه‌های فنی را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

نوع موتور خطی بنزینی
حجم موتور ۱.۷ لیتر
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
تنفس موتور طبیعی
قدرت موتور ۱۱۳ اسب بخار
گشتاور ۱۵۵ نیوتون.متر
جعبه دنده ۵ سرعته دستی
محور متحرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۱۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت حدود ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
جنس رینگ آلومینیومی
شکل بدنه سدان

 

دنا پلاس توربو هم محصول ارتقاءیافته، اما با ویژگی‌های مشابه دنا پلاس معمولی است که برخی از مشخصات فنی آن بهبود یافته‌اند. بعضی از قابلیت‌هایی که در محصول دنا پلاس توربو ارتقاء یافته است، شامل موارد زیر هستند:

قدرت ۱۵۰ اسب بخار
گشتاور ۲۱۵ نیوتون متر
جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک
شتاب ۱۰ تا ۱۰.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت
فرمان برقی
تنفس موتور توربو شارژ

 

امکانات و آپشن‌های دنا پلاس

‌دنا پلاس یکی از محبوب‌ترین محصولات ایران خودرو به‌شمار می‌آید که امکانات بسیار جذابی دارد. برخی از شاخص‌ترین امکانات دنا پلاس را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

کروز کنترل دارد
سنسور دنده عقب دارد
ترمز ضد قفل دارد
دی‌لایت یا چراغ روز دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
هدایت و ناوبری دارد
دوربین دنده عقب دارد
ایر بگ یا کیسه هوا دارد
آینه برقی دارد
صندلی برقی راننده دارد
سانروف دارد
صندلی برقی سرنشین جلو دارد
پانوراما ندارد
گرم‌کن فرمان ندارد
نمایشگر هد آپ ندارد
رادار تصادف عقب و جلو ندارد
کنترل سرعت در سرازیری ندارد
کنترل ایستایی در سربالایی ندارد
کروز کنترل هوشمند ندارد

مزایا و معایب خودرو دنا پلاس

هر خودرویی چه داخلی و چه خارجی مزایا و معایبی دارد که بر اساس آنها می‌توان نسبت به خرید آن تصمیم‌گیری کرد. در ادامه این بخش در مورد مزایا و معایب این محصول جذاب صحبت خواهیم کرد.

بسیاری از افراد به دلیل مزایای جذاب دنا پلاس این محصول را انتخاب می‌کنند. از جمله شاخص‌ترین مزایای این محصول می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • طراحی بسیار زیبا، شیک و اسپرت
  • آپشن‌ها و امکانات بیشتر در مقایسه با سایر محصولات هم‌رده
  • مصرف کمتر سوخت در مقایسه با اغلب خودروهای مشابه

معایب دنا پلاس

در کنار مزایای جذاب، دنا پلاس معایبی هم دارد که از جمله معایب آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این محصول در در سال‌های اخیر به دلیل استفاده از قطعات با کیفیت پایین‌تر، دچار افت در کیفیت ساخت شده است.
  • کابین دنا پلاس عایق‌بندی چندان مناسبی ندارد.
  • برخی از آپشن‌های این محصول از سال ۹۷ به بعد حذف شده‌اند.
استعلام و تسویه بدهی خودرو برای فروش خودرو

رقبای دنا پلاس در بازار داخلی کدام خودروها هستند؟

دنا پلاس یکی از محبوب‌ترین خودروهای داخلی است که رقبای بسیار جذابی هم دارد. از جمله مهم‌ترین رقبای این محصول می‌توان به تارا از محصولات ایران خودرو و شاهین از محصولات سایپا اشاره کرد که در ادامه این بخش به مقایسه این محصولات با دنا پلاس خواهیم پرداخت.

مقایسه دنا پلاس معمولی با شاهین

شاهین گران‌قیمت‌ترین محصول شرکت خودروسازی سایپا و یکی از اصلی‌ترین رقبای دنا پلاس محسوب می‌شود. اخبار ثبت نام شاهین را در بخش اخبار آیتول می‌توانید دنبال کنید. از جمله مهم‌ترین تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو محصول می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • به اعتقاد بسیاری از افراد، دنا از لحاظ طراحی، شکل ظاهری جذاب‌تری نسبت به شاهین دارد. با این حال با توجه به این‌که دنا نمونه ارتقاءیافته سمند است، شاید بتوان گفت نوعی ناهمخوانی نسبی بین بخش‌های مختلف این خودرو وجود دارد.
  • از لحاظ مشخصات فنی دنا پلاس معمولی دارای موتور EF7 با قدرت ۱۱۵ اسب‌بخار در دور ۶۰۰۰ است؛ در حالی که شاهین دارای موتور ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۱۰ اسب‌بخار در دور ۵۰۰۰ است.
  • نوع پیشرانه دنا پلاس از نوع ۴ سیلندر تنفس طبیعی و نوع پیشرانه خودرو شاهین ۴ سیلندر توربو شارژ است.
  • حداکثر گشتاور خودرو دنا پلاس برابر ۱۵۷ نیوتون متر در دور ۴۵۰۰ است؛ در حالی‌که بیشترین میزان گشتاور شاهین برابر ۱۷۸ نیوتون در دور ۲۵۰۰ است.
  • نوع گیربکس یا جعبه دنده هر دو خودرو که یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های فنی آنها به‌شمار می‌آید، از نوع ۵ سرعته دستی است.
  • از لحاظ ایمنی می‌توان گفت که شاهین وضعیت بهتری نسبت به دنا پلاس معمولی دارد و عملکرد بهتری در آزمایش‌های تصادف داشته است.
  • از نظر قیمت با توجه به آپشن‌های بیشتر و تقاضای زیادتری که برای دنا پلاس وجود دارد، قیمت آن کمی بالاتر از شاهین است.

مقایسه دنا پلاس با تارا

تارا هم مانند دنا پلاس یکی از محصولات ایران خودرو است که طرفداران خود را دارد؛ به همین دلیل می‌توان این دو محصول ایران خودرو را رقیب یکدیگر دانست.

برای اطلاع از آخرین اخبار ثبت نام تارا به مجله آیتول مراجعه کنید.

از جمله مهم‌ترین تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از لحاظ ظاهری و طراحی بدنه، نمای جلویی دو خودرو اسپرت است و شباهت زیادی با هم دارد؛ ولی چراغ‌های خطر تارا، ابعاد دراز و طراحی نسبتا نامناسبی دارند که این موضوع برای بسیار از افراد چندان جذاب نیست.
  • از لحاظ آپشن‌ها، دنا پلاس امکانات بیشتری نسبت به تارا دارد؛ به‌طور مثال صندلی برقی یکی از آپشن‌های این خودرو است.
  • از لحاظ فنی موتور ۱.۶ لیتری تارا به نوعی ورژن ارتقاءیافته موتور معروف TU5 محسوب می‌شود؛ موتور EF7 دنا هم در زمان عرضه نسخه ارتقاءیافته TU5 است. به‌طور کلی عملکرد موتور این دو خودرو شباهت زیادی به هم دارد. به‌طور مثال قدرت هر دو موتور برابر ۱۱۳ اسب‌بخار است.
  • از لحاظ تجربه رانندگی، دنا پلاس عملکرد بهتری نسبت به تارا دارد و به اعتقاد بسیاری از افراد، رانندگی با دنا پلاس راحت‌تر و دلچسب‌تر از تاراست.

قیمت دنا پلاس

دنا پلاس از محبوب‌ترین محصولات ایران خودرو است که یکی از گران‌ترین خودروهای ایرانی محسوب می‌شود؛ البته قیمت مدل‌های مختلف آن در کارخانه و بازار با یکدیگر متفاوت است.

به‌طور مثال قیمت کارخانه دنا پلاس با موتور EF7P برابر با ۵۵۱ میلیون تومان و قیمت کارخانه دنا پلاس توربو اتوماتیک هم ۵۴۵ میلیون تومان است؛ اما قیمت این خودروها در بازار آزاد بسیار بیشتر است که مبلغ آن با توجه به شرایط بازار همواره تغییر می‌کند.

 

سخن آخر

دنا پلاس یکی پرطرفدارترین خودروهای داخلی است که بسیاری از افراد به دنبال خرید این محصول جذاب ایران خودرو هستند.

ما در این محتوا در مورد مهم‌ترین مشخصات فنی دنا پلاس و مزایا و معایب آن با شما صحبت کردیم؛ به مقایسه این خودرو با دو رقیب اصلی آن یعنی شاهین و تارا پرداختیم و در پایان هم در مورد قیمت این خودرو توضیحاتی دادیم. آیتول یک سامانه جامع خدمات خودرو است که خدماتی مانند پرداخت و استعلام خلافی خودرو، نوبت دهی تعویض پلاک، استعلام عوارض آزاد راهی،  استعلام جریمه طرح ترافیک  و صدها خدمت دیگر را ارائه می‌دهد.

01آیا دنا پلاس سانروف دارد؟

خودرو دنا پلاس معمولی سانروف ندارد؛ ولی دنا پلاس توربو اتومات دارای سانروف است.

02آیا دنا پلاس کروز کنترل دارد؟

بله؛ همه مدل‌های دنا پلاس دارای کروز کنترل هستند.

03چه روغنی برای دنا پلاس مناسب است؟

موتور دنا پلاس از نوع EF7 است و روغن موتور مناسب برای این نوع موتور، روغن‌های 10W40 هستند.

 

04چه باتری برای دنا پلاس مناسب است؟

با توجه به سیستم برقی این خودرو، انتخاب محصول مناسب برای باتری دنا بسیار مهم است. به‌طور کلی می‌توان گفت باتری 66 آمپر و 74 آمپر بهترین نوع باتری‌ها برای این خودرو به‌شمار می‌آیند.

05چه لاستیکی برای دنا پلاس خوبه؟

بهترین لاستیک برای دنا لاستیک 205 با رینگ 15 اینچ است.

06مالیات خودرو دنا پلاس چقدر است؟

مثل هر خودرو دیگری، برای خرید و فروش دنا پلاس نیز باید مالیات نقل و انتقال خودرو پرداخت شود. میزان مالیات نقل و انتقال دنا بر اساس  مدل و  سال تولید آن متفاوت است که برای اطلاع از مبلغ دقیق آن می‌توانید به سامانه آیتول مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و مربوط به شرکت کیان افق هیربد است.