دنا یکی از پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل است که با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد و مزایایی که دارد، بسیاری از مشتریان در طرح ثبت نام ایران خودرو که از طریق سامانه یکپارچه وزارت صمت انجام شد، این محصول را انتخاب کردند.

ما در این محتوا در مورد مزایا و معایب این خودرو جذاب و شیوه ثبت دنا از طریق سامانه یکپارچه صحبت خواهیم کرد؛ آخرین اخبار مربوط به ثبت‌نام این محصول ایران خودرو را بیان می‌کنیم و در پایان هم در مورد قیمت انواع مدل‌های دنا در بورس کالا توضیحاتی خواهیم داد.

استعلام و تسویه بدهی خودرو برای فروش خودرو

مزایا و ویژگی‌های دنا

دنا پلاس یکی از بهترین محصولات ایران خودرو است که ویژگی‌ها و مزایای بسیار جذابی دارد که در ادامه این بخش در مورد برخی از مهم‌ترین مزایای آن توضیحاتی خواهیم داد.

طراحی جذاب خودرو

یکی از دلایل محبوبیت دنا در بین مردم و به‌ویژه جوانان طراحی جذاب آن است. این محصول پرطرفدار، ظاهری شیک و اسپرت دارد. قسمت جلویی دنا با چراغ‌های اسپرت و جلوپنجره زیبا که روی سپر سوار شده، ظاهر این خودرو را بسیار چشم‌نواز کرده است.

آپشن‌ها و امکانات جذاب

دنا یکی از برترین محصولات ایران خودرو به‌شمار می‌آید که دارای امکانات و ویژگی‌های بسیار جذابی است که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کروز کنترل برای حرکت با سرعت ثابت در اتوبان‌ها
  • صندوق پران برقی از قسمت جلویی داشبورد
  • سیستم ایمنی و دزدگیر فابریک
  • آینه‌های جانبی برقی و دارای چراغ راهنما
  • سیستم الکترونیکی مالتی پلکس
  • ایربگ یا کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
  • نمایشگر ۷ اینچی
  • قابلیت تنظیم نور چراغ جلو از داخل اتاق با دکمه‌های تنظیم‌کننده
  • دکمه‌های تنظیم‌کننده سیستم صوتی روی فرمان
  • رینگ آلومینیومی زیبا
  • سنسور و دوربین دنده عقب
  • چراغ مه‌شکن جلو و عقب
  • قابیلت دسترسی به صندوق عقب از شکاف موجود در صندلی پشت

فضای نسبتا بزرگ اتاق و صندوق

دنا نسبت به اغلب خودروهای داخلی فضای اتاق بیشتری دارد و داخل صندوق آن هم بسیار جادارتر است که این ویژگی مزیتی مهم برای خانواده‌های پرجمعیت محسوب می‌شود.

شتاب بالا

یکی دیگر از مزایای دنا شتاب نسبتا مناسب آن است. این خودرو قدرت موتور برابر با ۱۱۵ اسب‌بخار دارد و حدود ۱۳.۵ ثانیه زمان می‌برد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که این عدد شتاب بالای آن را نشان می‌دهد. این عدد برای دنا پلاس توربو اتوماتیک ۱۰ ثانیه است.

سیستم ترمز پیشرفته

سیستم ترمز دنا دارای ویژگی پیشرفته ABS و EBD است که نقش بسیار مهمی در افزایش ایمنی این خودرو و کاهش تصادفات دارد.

ایمنی بالا نسبت به سایر محصولات داخلی

خودرو دنا با داشتن سیستم ترمز پیشرفته، اتاق مناسب و برخی دیگر از ویژگی‌ها ایمنی بسیار بیشتری نسبت سایر محصولات داخلی مثل پراید یا پژو ۲۰۶ دارد که همین ایمنی نسبتا بالا از جمله مزایای این محصول ایران خودرو به‌شمار می‌آید.

ثبت نام دنا پلاس

نحوه ثبت نام دنا

اگر قصد ثبت نام دنا پلاس یا سایر مدل‌های این خودرو محبوب را دارید، برای اساس بخش‌نامه‌هایی که ابلاغ می‌شوند، امکان انجام این کار با ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو یا بورس وجود دارد که در ادامه این بخش در مورد هریک از این دو روش با شما صحبت خواهیم کرد.

۱- ثبت نام دنا از سامانه یکپارچه وزارت صمت

برای ثبت نام از طریق سامانه یکپارچه باید به سایت sale.iranecar.com ورود بروید و با نام‌نویسی در آن، از محصولاتی که در هر مرحله اعلام می‌شوند، خودرو مورد نظر خود را انتخاب کنید.

امکان ثبت نام دنا از طریق سامانه یکپارچه وزارت صمت در طرح فروش جامع این وزارتخانه در سال ۱۴۰۱ فراهم شد و مشتریانی که خودرو دنا را در این طرح انتخاب کردند، با انجام قرعه‌کشی نوبت‌دهی شدند. این افراد می‌توانند بر اساس اولویتی که دارند، برای تکمیل وجه و دریافت خودرو خود اقدام کنند.

بعد از انجام مرحله اول ثبت نام در سامانه یکپارچه وزارت صمت، مرحله دوم ثبت‌نام هم انجام شد که البته در مرحله دوم امکان ثبت نام دنا وجود نداشت؛ تا به امروز هم بخش‌نامه‌ای برای ثبت نام دنا پلاس یا سایر محصولات داخلی از طریق سامانه یکپارچه اعلام نشده است.

شرایط ثبت نام دنا از طریق سامانه یکپارچه

برای ثبت نام دنا پلاس و سایر محصولاتی که در طرح یکپارچه وزارت صمت امکان انتخاب آنها برای کاربران فراهم شده بود، شرایطی تعیین شده است که از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متقاضی باید حداقل ۱۸ سال داشته باشد؛ البته این شرط برای افراد مشمول طرح جوانی جمعیت (ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی برای مادران) وجود ندارد.
  • فرد متقاضی باید حتما دارای گواهینامه رانندگی باشد.
  • فرد نباید دارای پلاک فعال خودرو با عمر کمتر از ۵ سال باشد.
  • متقاضی نباید در ۴۸ ماه اخیر محصولات ایران خودرو و سایپا را از طریق ثبت‌نام خریداری کرده باشد. برای سایر شرکت‌های خودروسازی هم این شرط وجود دارد و فرد نباید در ۲۴ ماه اخیر خریدی از آنها انجام داده باشد.
ثبت نام دنا پلاس اتوماتیک

۲- ثبت نام دنا از طریق بورس

در سال ۱۴۰۱ امکان ثبت نام دنا پلاس و برخی دیگر از خودروها از طریق بورس کالا در چندین مرحله فراهم شد و بسیاری از افراد با داشتن کد بورسی و واریز وجه به حساب کاربری خود در بورس کالا برای خرید انواع خودروها از جمله مدل‌های مختلف دنا اقدام کردند.

ثبت نام خودرو از طریق بورس کالا بعد از مدتی متوقف شد؛ ولی دوباره زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که احتمال دارد خودروسازها بخشی از تولیدات خود را از طریق بورس کالا به فروش برسانند.

شرایط ثبت نام دنا از طریق بورس کالا

به طور کلی برای ثبت نام دنا از طریق بورس کالا شرایط و محدودیت‌های طرح یکپارچه وجود ندارد و با تعیین قیمت پایه، افراد قیمت‌های پیشنهادی خود را اعلام می‌کنند و خودرو به کسانی که بیشترین قیمت را پیشنهاد داده‌اند، تعلق می‌گیرد.

مهم‌ترین شرایط ثبت نام دنا پلاس در بورس این بود که هر کد ملی فقط امکان خرید یک محصول را داشت. البته در صورت فروش مجدد خودرو از طریق بورس، احتمال وضع برخی از شرایط جدید وجود دارد.

سخن آخر

دنا یکی از محبوب‌ترین خودروهای داخلی است که ویژگی‌ها و مزایای جذابی دارد و به همین دلیل هم بسیاری از افراد علاقمند به خرید آن هستند.

ما در این محتوا در مورد مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای دنا با شما صحبت کردیم و در پایان هم در مورد نحوه ثبت نام دنا از طریق سامانه یکپارچه و بورس کالا  و شرایط لازم در هریک از این دو روش توضیحاتی دادیم. آیتول یک سامانه جامع خدمات خودرو است که خدماتی مانند استعلام و پرداخت خلافی، نوبت دهی تعویض پلاک، استعلام عوارض آزادراهی،  پرداخت طرح ترافیک ، مالیات نقل و انتقال خودرو و صدها خدمت دیگر را ارائه می‌دهد.