مالیات نقل و انتقال خودرو

عوارض خودرو ،خلافی خودرو ،بیمه

خلافی خودرو

استعلام و پرداخت خلافی خودرو

بیمه شخص ثالث خودرو

شخص ثالث ، بدنه ، شخص ثالث موتور سیکلت

باتری خودرو

خرید انواع باتری، نصب رایگان

راهنمای خرید خودرو اقساطی

راهنمای خرید خودرو اقساطی
ثبت نام خودرو
راهنمای مطالعه

    از آنجایی که قیمت خودرو به طور سرسام‌آوری در حال رشد است، خرید ماشین یکی از دغدغه‌های بزرگ افراد جامعه محسوب می‌شود. در نتیجه با رشد روز افزون قیمت خودرو، کمتر کسی توانایی خرید نقدی ماشین را دارد، بنابراین شرکت‌های مختلفی روی کار آمده‌اند و شرایط مناسبی برای خرید اقساط خودرو ایجاد کرده‌ و در اختیار عموم مردم قرار داده‌اند. 

    در حال حاضر فروش خودرو با اقساط ۶۰ ماهه یکی از رایج‌ترین روش‌های فروش اقساطی خودرو است که متقاضیان زیادی دارد. اگر شما نیز به فکر خرید اقساط خودرو هستید و هنوز یک شرکت لیزینگ خودرو پیدا نکرده‌اید، بدون شک این مطلب می‌تواند تا حد زیادی کمکتان کند. 

    شاید باورتان نشود حتی برخی از این شرکت‌ها توانایی فروش اقساطی خودرو بدون پیش پرداخت حتی بدون ضامن دارند که بدون شک برای شما و سایر خریداران بسیار خوشایند خواهد بود. 

    آشنایی با شرایط فروش یا نحوه‌های قسط‌بندی خودرو

    خرید ماشین لیزینگی

    با توجه به اینکه هر یک از شرکت‌های فروش خودرو لیزینگی شرایط خاص و ویژه‌ای برای خود در نظر گرفته‌اند، شما نمی‌توانید شرایط فروش یا قسط‌بندی مشخصی را برای همه شرکت‌ها به کار ببرید. برخی از شرکت‌های لیزینگ خودرو با اقساط ۶۰ ماهه، رضایت مشتریان خود را کسب می‌کنند و برخی دیگر با خرید خودرو اقساطی بدون پیش پرداخت، سعی دارند مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنند.

    به طور کلی شما باید برای خرید اقساطی خودرو مورد نظر خود، چندین شرکت خرید قسطی خودرو را در نظر بگیرید و شرایط آنها را با هم مقایسه کنید. برای مثال می‌توانید شرایط ثبت نام ایران خودرو را مطالعه و بررسی کنید.

     در نهایت بر اساس روند خرید ماشین لیزینگی مورد نظرتان، می‌توانید دست به کار شوید. برای مثال برخی از شرکت‌های معتبر در ابتدا خودرو را به شما تحویل می‌دهند و سپس برای دریافت پول اقدام می‌کنند. در مقابل برخی دیگر از شرکت‌های خرید خودرو لیزینگ، در ابتدا پول را به طور کامل از شما دریافت می‌کنند و سپس خودرو را به شما تحویل می‌دهند. 

    نحوه قسط‌بندی هر یک از آنها نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود. به طور معمول اقساط ۶۰ ماهه جزء محبوب‌ترین روش‌های قسط‌بندی خرید خودرو است که در بیشتر شرکت‌ها نیز قابل اجرا خواهد بود. 

    خرید قسطی خودرو با اقساط ۶۰ ماهه 

    معتبرترین شرکت لیزینگ خودرو نه تنها خودروها را با اقساط ۱۲ ماهه بلکه با اقساط ۶۰ ماهه نیز در اختیار متقاضیان و خریداران خود قرار می‌دهد. طی این روش از خرید اقساطی خودرو، فرد متقاضی باید حداقل ۴۰ درصد از ارزش خودرو مورد نظر را به عنوان پیش پرداخت در اختیار شرکت تحویل‌دهنده قرار دهد. 

    ناگفته نماند شما حتی با پرداخت مبلغ خیلی کم نیز می‌توانید در طرح خرید خودرو با اقساط ۶۰ ماهه شرکت کنید که البته هر چه مبلغ پیش پرداخت شما کمتر باشد، به طور حتم خودرو مورد نظر نیز ارزان‌تر خواهد بود. در طرح خرید خودرو با اقساط ۶۰ ماهه، شما در ابتدا پیش پرداخت را به شرکت لیزینگ خودرو پرداخت می‌کنید.

    در ادامه این طرح باقی‌مانده، باید پول خودرو را طی ۶۰ ماه با اقساط مشخص شده، بپردازید. در نظر داشته باشید طی این طرح‌ها، شما سودی را به شرکت لیزینگ خودرو پرداخت می‌کنید که معادل سود بانک‌ها به هنگام تحویل وام است. 

    خرید اقساطی خودرو با اقساط ۱۰۰ ماهه

    به جز طرح خرید خودرو با اقساط ۶۰ ماهه، طرح خرید خودرو با اقساط ۱۰۰ ماهه نیز وجود دارد که البته به دلیل بلند مدت بودن دوره پرداخت اقساط، مبلغ پیش پرداخت نیز بیشتر خواهد بود. در بیشتر موارد شرکت معتبر خودرو لیزینگ حداقل ۶۰ درصد مبلغ خودرو را به عنوان پیش پرداخت دریافت می‌کند. 

    ناگفته نماند در حال حاضر و با توجه به گرانی روزافزون خودروها، خرید خودرو لیزینگی با اقساط ۱۰۰ ماهه امری غیر ممکن است که خیلی منطقی نخواهد بود. شما می‌توانید برای خرید قسطی ماشین اقدام کنید اما بیشتر شرکت‌ها با پرداخت اقساط ۱۰۰ ماهه مخالف هستند و نمی‌توانند این روند را قبول کنند. 

    شرایط خرید خودرو اقساطی بدون پیش پرداخت

    خرید خودرو اقساطی بدون پیش پرداخت

    به دلیل پر تلاطم بودن بازار خرید و فروش خودرو، پیدا کردن شرکت فروش اقساطی ماشین بدون پیش پرداخت همانند یک معجزه است. شاید درک این موضوع برای شما سخت باشد، اما هنوز هم می‌توانید شرکتی پیدا کنید که بدون دریافت پیش پرداخت، خودرو قسطی را در اختیار شما قرار دهد. 

    خبر خوب اینکه برخی از شرکت‌های معتبر لیزینگ و فروش اقساطی خودرو، بیشتر مدل خودروها را بدون پیش پرداخت و به طور کاملا قسطی در اختیار متقاضیان و خریداران قرار می‌دهند. این روش خرید خودرو به طور کامل قانونی است و براساس قراردادهای معتبر انجام می‌شود. در ضمن شرایط تحویل سند و زمان تحویل ماشین نیز در این طرح‌های فروش ماشین به طور دقیق و واضح ذکر می‌شوند. 

    شرایط خرید اقساطی خودرو با چک و سفته

    علاوه بر روش‌های خرید خودرو با اقساط ۶۰ ماهه، ۱۰۰ ماهه و بدون پیش پرداخت، شما با ارائه چک و سفته معتبر نیز می‌توانید خودرو مورد نظر خود را خریداری کنید. در این روش خرید قسطی ماشین، با پرداخت کمترین مبلغ پیش پرداخت، صاحب یکی از خودروهای ایرانی مورد نظر خود را خواهید شد. 

    البته شرایط فروش خودرو با چک و سفته در هر یک از شرکت‌های لیزینگ و فروش خودرو متفاوت است و شما باید با توجه به بودجه و نیاز خود، بهترین و معتبرترین شرکت را انتخاب کنید. به هر حال شما با در دست داشتن چک بانکی معتبر خود می‌توانید طی مدت زمان مشخص، مالک یک خودرو باکیفیت شوید. 

    شرایط اجاره خودرو به شرط تملیک

    یکی از شروطی که به هنگام خرید اقساط خودرو به چشم می‌خورد، اجاره خودرو به شرط تملیک است که بسیاری از افراد با آن آشنایی ندارند. در این شرط مشخص شده، اگر فرد خریدار طی مدت تعیین شده تمامی اقساط را به موقع و براساس شرایط قرارداد مورد نظر پرداخت کند، حق مالکیت خودرو را به دست می‌آورد. 

    در واقع طی این شرط، فرد خریدار بعد از پرداخت تمام اقساط خودرو و با در نظر گرفتن شرایط ذکر شده در قرارداد، می‌تواند خود را به عنوان مالک خودرو معرفی کند. در صورتی که قصد دارید خودرو خود را به صورت اقساطی بخرید، بهتر است شرط تملیک را در زمان عقد قرارداد ذکر کنید تا بعد از پرداخت کلیه اقساط بتوانید حق مالکیت آن را به دست آورید.

    مدارک لازم برای خرید خودرو اقساطی 

    با وجود اینکه امکان خرید خودرو اقساطی در حال حاضر وجود دارد و کار خیلی سخت و پیچیده‌ای محسوب نمی‌شود اما شرکت‌های فروشنده اقساطی خودرو برای کسب اطمینان از هویت و اعتبار خریدار، مدارکی را درخواست می‌کنند. 

    به منظور آگاهی از مدارک لازم برای خرید خودروهای اقساطی می‌توانید به سامانه یکپارچه فروش خودرو مراجعه کنید ولی به طور معمول مدارک مورد نظر برای خرید قسطی ماشین‌های ایرانی و خارجی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند که این مدارک عبارت هستند از: 

    • اصل و کپی شناسنامه فرد خریدار 
    • اصل و کپی کارت ملی فرد خریدار 
    • اصل و کپی شناسنامه فرد ضامن (در صورت نیاز به ضامن) 
    • ارائه فرم‌های پرشده مورد نظر فروشنده
    • ارائه گزارش گردش حساب فرد متقاضی طی ۶ ماه گذشته 
    • مدارک مربوط به محل سکونت فرد خریدار همانند شماره تلفن، کدپستی و غیره 
    • مدارک مربوط به محل سکونت فرد ضامن ( در صورت نیاز) 
    • ارائه چک یا سفته مورد نظر براساس قرارداد ( در صورت نیاز) 

    در نظر داشته باشید مدارک مهم برای خرید خودرو اقساطی براساس قرارداد تعیین شده بین طرفین متغیر است اما در این بخش ما اصلی‌ترین و مهم‌ترین مدارک را به طور خلاصه نام بردیم. 

    شرایط لازم برای خرید خودرو اقساطی

    خرید اقساط خودرو

    به هر حال در زمان خرید یک ماشین، فرد متقاضی باید از شرایط اولیه برخوردار و آگاه باشد. برای مثال اصلی‌ترین شرط اولیه برای فروش اقساطی خودرو بدون پیش پرداخت حتی ضامن، داشتن چک یا سفته است. با اینکه خرید خودرو اقساطی بدون پیش پرداخت امکان‌پذیر خواهد بود اما فرد متقاضی باید گواهی حاکی از گردش حساب چند ماه اخیر خود را ارائه دهد.

    در واقع مدارک هویتی فرد متقاضی و ضامن او جزء اصلی‌ترین شرایط خرید قسطی ماشین محسوب می‌شوند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. فرد خریدار باید از شرایط پرداخت اقساط، مبلغ پیش پرداخت و مدارک لازم و ضروری نیز آگاهی کامل داشته باشد تا بتواند با دانش کافی قرارداد خرید خودرو قسطی را امضا کند. 

    یکی دیگر از شرایط ضروری مربوط به خرید خودرو لیزینگ آگاهی از نحوه پرداخت اقساط و مبلغ کلی خودرو است. البته هر یک از شرکت‌های فروش اقساطی خودرو شرایط ویژه و به خصوصی دارند که با مراجعه به سایت یا دفاتر مرکزی آنها می‌توانید از این شرایط باخبر شوید. 

    مزایای خرید خودرو اقساطی 

    در جامعه فعلی که قیمت خودرو به طور روز افزون در حال رشد و توسعه است، خرید ماشین کار راحتی نیست، از این رو استفاده از طرح‌های خرید ماشین قسطی می‌تواند بهترین روش برای خرید خودرو محسوب شود. با این شرایط شما بدون پرداخت مبلغ نقدی می‌توانید خودرو مورد نظر خود را بخرید. 

    خرید اقساطی ماشین شرایط مناسبی برای شما ایجاد می‌کند تا به راحتی و با مبلغی قابل قبول خودرو مورد نظر خود را بخرید و هزینه کلی آن را به طور قسطی پرداخت کنید. در چنین شرایطی لازم نیست ماشین‌های دست دوم و خراب که با بودجه اولیه شما مطابقت دارند را بخرید. برخی از بهترین مزایای خرید ماشین‌های قسطی را در ادامه ذکر می‌کنیم: 

    • توانایی انتخاب انواع خودروهای به روز و حاضر در بازار 
    • امکان خرید خودرو با هر بودجه 
    • امکان پرداخت قسطی مبلغ خودرو 
    • عدم نیاز به خرید ماشین‌های بی‌کیفیت دست دوم 
    • امکان خرید انواع خودروهای صفر و به روز 
    • جلوگیری از هزینه‌های مربوط به تعمیر ماشین‌های کارکرده 
    • امکان پرداخت اقساط بلندمدت
    • توانایی مدیریت بهتر و بیشتر هزینه‌ها 
    • امکان خرید خودرو بدون قرض 
    • بدون نیاز به پس‌انداز نقدی برای خرید ماشین 
    • عدم روبرو شدن با نوسان‌های آزاردهنده بازار

    معایب خرید خودرو اقساطی 

    با وجود اینکه خرید ماشین‌های قسطی از مزایای زیادی برخوردار هستند، اما این روش خرید نیز با معایبی همراه خواهد بود. برای مثال اگر اقساط بلند مدت را برای خرید ماشین قسطی خود انتخاب کنید، این امکان وجود دارد که با فروشندگان کلاهبردار درگیر شوید. 

    علاوه بر این موضوع، شما به دلیل خرید قسطی ماشین بدون شک باید سودهای هنگفتی پرداخت کنید که برایتان خوشایند نیست. البته با توجه به شرایط ناپایدار اقتصادی و براساس بی‌ارزش شدن پول شما با گذر زمان، خرید قسطی خودرو و پرداخت سودهای هنگفت همچنان به نفع شما خواهد بود. 

    به عبارت دیگر اگر در انتخاب فروشنده مورد نظر خود دقت به خرج دهید، بدون شک خرید قسطی ماشین هیچ دردسر و عیب بزرگی برای شما به همراه ندارد؛ زیرا شما سوار ماشینی می‌شوید که هنوز مبلغ آن را به طور کامل پرداخت نکرده‌اید. 

    برخی از افراد نیز عدم مالکیت قطعی خودروهای قسطی را عیب بزرگ این روش خرید می‌دانند. اگر فروشنده معتبری را انتخاب نکنید، ممکن است بعد از پرداخت اقساط کامل در تحویل سند ماشین خود با دردسر روبرو شوید. بدین ترتیب فروشنده معتبر در معایب و مزایای اصلی این روش خرید خودرو نقش مهمی دارد. 

    جمع‌بندی 

    در آخر باید گفت خرید نقدی خودرو با وضعیت اقتصادی فعلی کار راحتی نیست و بیشتر افراد جامعه توانایی این نوع خرید را ندارند. از این رو اگر شما نیز شرایط خرید نقدی خودرو را ندارید، می‌توانید از روش لیزینگ خودرو با اقساط ۶۰ ماهه کمک بگیرید. برای تجربه این نوع خرید باید در مورد فروشندگان معتبر تحقیق و بررسی کنید. 

    بهتر است قبل از اقدام برای خرید ماشین‌های قسطی، اطلاعات کاملی در مورد مدارک و شرایط مورد نظر آنها کسب کنید، سپس با در دست داشتن مدارک ضروری اقدامات اولیه را انجام دهید. شما حتی می‌توانید به صورت آنلاین و از طریق اینترنت نیز برای خرید اقساطی خودرو مورد نظر خود دست به کار شوید. 

    01بهترین لیزینگ خودرو کدام است؟

    برای پیدا کردن بهترین شرکت لیزینگ خودرو باید در مورد سابقه و صحت شرکت مورد نظر استعلام بگیرید. بهترین شرکت‌ها به طور معمول خودروهای قسطی را با شرط تملیک در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. 

    02آیا ماشین لیزینگی را می‌توان فروخت؟ 

    از آنجایی که فرد خریدار، بدهکار است و مالک نهایی خودرو محسوب نمی‌شود، تا قبل از پرداخت اقساط کامل خودرو نمی‌تواند برای فروش ماشین خود اقدام کند.

    03لیزینگ خودرو چیست؟ 

    طی این روش، افرادی که نمی‌توانند خودرو مورد نظر خود را به صورت نقدی بخرند، با کمک روش‌های اقساطی برای خرید ماشین دست به کار می‌شوند. در روند لیزینگ خودرو اقساط بلند مدت و سود آنها زیاد است.

    • مهدی محمدی ۱۴۰۳٫۰۵٫۲۵

      باسلام با مبلغ ۱۵۰ میلیون پیش میشه یه دستگاه خودرو ۲۰۶ به صورت اقساط معامله کنیم و تعد اقساط طی ۲۴ ماهه پرداخت کنم ممنون

      پاسخ دهید
    • مهدی محمدی ۱۴۰۳٫۰۵٫۲۵

      باسلام با مبلغ ۱۵۰ میلیون پیش میشه یه دستگاه خودرو ساینا به صورت اقساط معامله کنیم و تعد اقساط طی ۲۴ ماهه پرداخت کنم ممنون

      پاسخ دهید
      • پشتیبان آیتول ۱۴۰۳٫۰۵٫۲۸

        سلام و ارادت
        سامانه ایتول ارائه دهنده خدمات خودرو شامل پرداخت خلافی ، مالیات ، عوارض ازادراهی ، بیمه و ….. می باشد.لطفا برای پیگیری این مورد به سامانه های مربوط تماس بگیرید
        سپاس

        پاسخ دهید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و مربوط به شرکت کیان افق هیربد است.