در سایه تحریم‌های سنگین صنعت خودرو، شاهد تحولات جالبی در نام‌گذاری محصولات خودروسازان ایرانی هستیم. گویی این تحریم‌ها فرصتی ناخواسته برای برندسازی داخلی فراهم کرده است. بهمن موتور دو کراس اوور جدید خود را با نام‌های دیگنیتی و فیدوس از برندهای دانگ فنگ و جتور راهی بازار کرده است.

از سوی دیگر کرمان موتور نیز با معرفی محصولاتی تحت برند KMC، گامی در جهت استقلال نام‌گذاری برداشته است. مدیران خودرو هم از قافله عقب نمانده و با جایگزینی نام فونیکس به جای چری، به دنبال هویت‌بخشی به محصولات خود است. اما این تغییر نام‌ها فقط به این موارد ختم نمی‌شوند.

آرین موتور با رونمایی از لاماری ایما، نشان تجاری اختصاصی خود را معرفی کرده و به جمع برندسازان ایرانی پیوسته است. به نظر می‌رسد خودروسازان ایرانی از این فرصت به‌وجود‌آمده به خوبی استفاده می‌کنند و در تلاش هستند تا با برندسازی، هویتی مستقل برای خود در بازار رقابتی خودرو دست‌و‌پا کنند. در صورتی که علاقه‌مند به ثبت نام خودرو لاماری هستید، در این مطلب از آیتول با ما همراه باشید تا شما را با مشخصات لاماری آشنا کنیم و اطلاعات لازم را درباره این خودرو به شما ارائه دهیم.

مشخصات لاماری ایما X

مشخصات لاماری ایما x

در ارتباط با مشخصات لاماری ایما x باید بگوییم که خودرو لاماری ایما که در بازارهای دیگر جهان با نام دانگ فنگ T5 Evo شناخته می‌شود، نسخه‌ای ارتقاءیافته از دانگ فنگ T5 اصلی است. در واقع، در پاسخ به این پرسش که خودرو لاماری ساخت کجاست، باید گفت که این خودرو چینی در سال ۲۰۲۱ توسط فنگ ژینگ، یکی از زیرمجموعه‌های دانگ فنگ، رونمایی شد.

همان‌طور که اشاره کردیم، لاماری ایما چهره‌ای جدید از دانگ فنگ T5 است که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده بود. نکته جالب توجه، عرضه هم‌زمان نسخه اصلی یعنی دانگ فنگ T5 توسط خودروسازی فردا در ایران است. این خودرو با نام FMC T5 به بازار عرضه می‌شود و برخلاف لاماری ایما، بیشتر نوعی کراس اوور خانوادگی است تا یک خودرو اسپرت و اکثرا افرادی که به دنبال خودرو خانوادگی هستند، می‌توانند به سراغ این خودرو بیایند.

مزایا و معایب

از مزایا و معایب این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای لاماری

  • امکانات رفاهی
  • طراحی روز و مدرن
  • بالا بودن قدرت موتور لاماری به دلیل استفاده از موتور میتسوبیشی

معایب لاماری

  • سواری نسبتا خشک

بررسی طراحی بدنه لاماری ایما

اگر بخواهیم درباره طراحی لاماری ایما صحبت کنیم، باید بگوییم که این خودرو چهره‌ای جوان‌پسند دارد و در آن شاهد خطوط تیز و چراغ‌های LED  باریک هستیم که ظاهری جسورانه به لاماری ایما داده است. این المان‌ها که در خودروهای چینی جدید مانند کی ام سی K7 و ام وی ام X22 پرو نیز دیده می‌شوند، حس اسپرت بودن را القاء می‌کنند.

همچنین شاهد شباهت‌های قابل توجهی بین این خودرو با کی ام سی  K7 هستیم. در نمای روبه‌رو، به‌ویژه در طراحی جلوپنجره و محل قرارگیری چراغ‌های روشنایی روز، شباهت‌هایی بین این دو خودرو دیده می‌شود.

لازم به ذکر است که در نمای جانبی و عقب، شاهد تمایزی آشکار هستیم. طراحی جانبی این خودرو به کراس اوورهای جگوار شباهت دارد و در نمای عقب، المان‌هایی از پورشه دیده می‌شوند. این تقلید ظریف، حس لوکس بودن را به لاماری ایما می‌بخشد.

به‌طور کلی، می‌توان گفت که لاماری ایما با ظاهری جوان‌پسند، اسپرت و در عین‌حال لوکس، نظرها را به خود جلب می‌کند. این خودرو با الهام‌گیری از طراحی‌های روز دنیا، چهره‌ای متمایز و جذاب برای خود ساخته است.

بررسی طراحی داخلی ‌لاماری

طراحی داخلی خودرو لاماری

درون کابین لاماری ایما بسیار مجلل و مدرن است. با ورود به لاماری ایما، با فضایی کاملا متفاوت از ظاهر اسپرت و ماجراجویانه آن روبه‌رو می‌شوید؛ گویی که پا به کابین خودرویی لوکس و مجلل گذاشته‌اید. نمایشگرهای عریض و بهم پیوسته، بخش قابل توجهی از داشبورد را احاطه کرده‌اند و وظیفه نمایش اطلاعات مربوط به سیستم سرگرمی و ناوبری را بر عهده دارند.

طراحی مینیمالیستی کابین نیز که تعداد دکمه‌ها و ادوات اضافی در آن به حداقل رسیده‌اند، حس مدرن و امروزی بودن را در سرنشینان ایجاد می‌کند.

به احتمال زیاد طراحان دانگ فنگ در خلق فضای داخلی T5 Evo، نیم‌نگاهی به محصولات مرسدس بنز داشته‌اند؛ زیرا سبک کلی کابین، شباهت زیادی به کابین خودروهای جدید مرسدس دارد؛ به‌ویژه دریچه‌های سیستم تهویه که کاملا مشابه نمونه‌های موجود در مرسدس هستند. فرمان و اهرم تعویض دنده نیز با ظرافتی خاص طراحی شده‌اند و حس اسپرت بودن خودرو را تقویت می‌کنند. فرمان دی کات نیز رانندگی لذت‌بخشی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

در این خودرو، فاصله ۲۷۱۵ میلی‌متری بین دو محور، نویدبخش فضای داخلی جادار و راحت برای سرنشینان در هر دو ردیف صندلی است. لاماری ایما ترکیبی از زیبایی، مدرن بودن، کیفیت و فضایی جادار است که آن را به انتخابی ایده‌آل برای خانواده‌ها و جوانان تبدیل می‌کند.

مشخصات فنی لاماری ایما X

اگر بخواهیم درباره مشخصات فنی لاماری ایما صحبت کنیم، این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند:

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

۷ سرعته اتومات دوکلاچه (تَر)

پیشرانه

۴ سیلندر توربوشارژ (۴A95TD)

حجم موتور

۱.۵ لیتر

قدرت

۱۹۵ اسب‌بخار

گشتاور

۲۸۵ نیوتن‌متر

شتاب

۹.۵ ثانیه

سرعت

۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

نوع بدنه

شاسی‌بلند جمع‌و‌جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

۴۵۶۵ میلی‌متر

عرض

۱۸۶۰ میلی‌متر

ارتفاع

۱۶۹۰ میلی‌متر

فاصله محوری

۲۷۱۵ میلی‌متر

وزن

۱۵۵۰ کیلوگرم

حجم باک

۵۵ لیتر

استعلام و تسویه بدهی خودرو برای فروش خودرو

امکانات/ آپشن های لاماری

جهت خرید خودرو از شرکت‌های مختلف از طریق ثبت نام ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و …، یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در نظر بگیرید تا بتوانید محصول مناسبی را سفارش دهید، امکانات و آپشن‌های خودرو است. در همین راستا در این بخش شما را با این ویژگی‌های لاماری آشنا می‌کنیم.

با توجه به قیمت خودرو لاماری انتظار می‌رود که در آن طیف قابل توجهی از امکانات و آپشن‌ها وجود داشته باشند. از مهم‌ترین امکانات و آپشن‌های این ماشین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکانات لاماری

کروز کنترل

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

حالت رانندگی۲  حالته (اکو – اسپرت)

سنسور عقب

سنسور فشار باد تایر

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

دی لایت

اتولایت

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ خوش‌آمدگویی

تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از طریق مالتی مدیا

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

فرمان دی کات ۳ حالته (استاندارد – کامفورت – اسپرت)

سیستم صوتی ۶ اسپیکر با امکان تنظیم هوشمند بلندی صدا

مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی لمسی

دوربین عقب

قابلیت پشتیبانی از Bluetooth – USB – Wi-Fi

صفحه کیلومتر دیجیتال ۱۰.۲ اینچی

نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

دوربین ثبت وقایع رانندگی

۶ ایربگ

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه اتومات

کول باکس

صندلی  راننده ۶ حالته برقی با تنظیم برقی گودی کمر

روکش چرم صندلی

ایزوفیکس صندلی

خروجی ۱۲ ولت

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

رقبای لاماری ایما

در سامانه یکپارچه فروش خودرو ممکن است خودروهای مختلفی را مشاهده کنید که رقبای لاماری هستند. اگر بخواهیم شما را با مهم‌ترین رقبای این خودرو آشنا کنیم، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • فیدلیتی پرایم: رقیبی قدر از بهمن موتور است که با وجود برتری در امکانات رفاهی نسبت به لاماری ایما، از نظر عملکرد فنی حرفی برای گفتن در برابر آن ندارد. فیدلیتی پرایم با کابینی جادار و ۷ نفره، آپشن‌های متعدد و ظاهری عامه‌پسند، گزینه جذابی (به‌ویژه برای خانواده‌ها) محسوب می‌شود.
  • دیگنیتی پرایم: این خودرو رقیبی سرسخت‌تر برای لاماری ایماست که با چهره‌ای جذاب و کابینی مدرن، نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب می‌کند. دیگنیتی پرایم از نظر عملکرد فنی نیز در حد و اندازه لاماری ایما ظاهر شده است و رقیبی جدی برای آن به‌شمار می‌آید.
  • K7: این خودرو رقیبی مستقیم برای لاماری ایما و از نظر قوای فنی و جذابیت ظاهری، هم‌تراز با آن محسوب می‌شود. این ماشین با کابینی جادار و امکانات رفاهی قابل قبول، در کنار قیمتی مشابه یا کمی پایین‌تر از لاماری ایما، رقیبی سرسخت برای آن در بازار است.
  • فونیکس FX: این شاسی‌بلند مدیران خودرو از نظر عملکرد فنی در سطحی پایین‌تر از لاماری ایما قرار می‌گیرد. با این‌حال، فونیکس FX با لیست بلندبالایی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی، به‌ویژه در بخش‌های مربوط به سرگرمی و ایمنی، سعی در جلب نظر خریداران دارد.
  • فونیکس تیگو ۷ پرو: این خودرو رقیبی قدرتمند از مدیران خودرو است که از نظر عملکرد فنی نزدیک به لاماری ایما به نظر می‌رسد. تیگو ۷ پرو با کابینی مدرن و امکانات رفاهی فراوان، در کنار قیمتی بالاتر از لاماری ایما، به دنبال سهمی از بازار کراس اوورهای کامپکت لوکس است.

به‌طور کلی، می‌توان گفت که لاماری ایما از نظر عملکرد فنی در میان رقبای خود حرفی برای گفتن دارد. موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ این خودرو با قدرتی معادل ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۵ نیوتن‌متر به همراه جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه، رانندگی لذت‌بخشی را برای شما رقم می‌زنند.

از نظر قیمت نیز لاماری در میان رقبای خود گزینه قابل قبولی محسوب می‌شود. این قیمت‌گذاری در کنار عملکرد فنی و امکانات رفاهی ارائه‌شده، لاماری ایما را به انتخابی منطقی برای خریداران تبدیل کرده است. طراحی ظاهری لاماری ایما به‌ویژه در نمای جلویی، با خطوط اسپرت و عضلانی، نظر جوانان و علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت را به خود جلب می‌کند.

البته نباید از این موضوع غافل شد که لاماری ایما در مقایسه با برخی رقبای خود، از نظر امکانات رفاهی در سطح پایین‌تری قرار دارد. لیست آپشن‌های این خودرو می‌توانست شامل موارد بیشتری باشد تا رضایت حداکثری خریداران را جلب کند.

قیمت خودرو لاماری و نمایندگی‌ها

قیمت خودرو لاماری

در صورتی که قصد خرید این مدل از خودروها را دارید، باید به این موضوع توجه کنید که آرین موتور پویا نمایندگی این خودرو در داخل کشور است. به همین دلیل برای ثبت نام لاماری به آرین موتور پویا مراجعه کنید. از نظر قیمت هم باید بگوییم که با توجه به شرایط بازار، قیمت این خودرو بین ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۲.۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان متغیر است.

حرف آخر

در این مطلب از سایت آیتول شما را با لاماری ایما آشنا کردیم. همان‌طور که گفتیم، لاماری ایما با طراحی ظاهری مدرن و عامه‌پسند، در خیابان‌ها خودنمایی می‌کند. در کنار قدرت بالا، لاماری ایما به امکانات رفاهی و ایمنی متعددی مجهز شده است. به‌طور کلی می‌توان گفت که این خودرو انتخابی ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال کراس اوور مدرن، پرقدرت، جادار با امکانات رفاهی و ایمنی به‌روز و قیمتی مناسب هستند.