چری، غول خودروسازی چین، با گسترش زیرمجموعه‌های متنوعی مانند جتور، جیکو و حتی جگوار/لندرور (به تازگی)، دامنه محصولات خود را به شدت گسترش داده است. اکسید یکی دیگر از برندهای زیرمجموعه چری است که وظیفه ساخت خودروهای لوکس این شرکت را بر عهده دارد. محصولات اکسید در بازار ایران با نام اکستریم شناخته می‌شوند و مدیران خودرو آن‌ها را عرضه می‌کند.

اکستریم VX لوکس‌ترین محصول این برند در ایران محسوب می‌شود که بر پلتفرم مشترک با تیگو ۹ ساخته شده است. این کراس اوور ۷ نفره میدسایز، ادعای کسب عنوان لوکس‌ترین کراس اوور کشور را دارد. اگر می‌خواهید‌ ثبت نام مدیران خودرو را برای خرید اکستریم vx انجام دهید، با ما در این مطلب همراه باشید تا به مشخصات فنی این خودرو بپردازیم و اطلاعات لازم را درباره بخش‌های مختلف آن به شما ارائه دهیم.

استعلام و تسویه بدهی خودرو برای فروش خودرو

مشخصات xtrim vx

مشخصات xtrim vx

برند اکسید با رویکردی جوان‌پسند و لوکس، به سرعت در حال گسترش سبد محصولات خود است. اکسید VX نسخه لوکس و مجهزتر چری تیگو ۸ پرومکس به‌حساب می‌آید و جایگاهی ویژه در این خانواده پیدا کرده است.

این خودرو به همراه اکسید TX بر پایه پلتفرم مشترکی با تیگو ۸ پرو ساخته شده‌اند؛ اما طراحی هر یک از آن‌ها با هدف متفاوتی صورت گرفته است. در حالی‌ که اکسید TX نوعی کراس اوور اسپرت و جوان‌پسند شناخته می‌شود، اکسید VX بیشتر نوعی شاسی‌بلند خانوادگی لوکس است و به همین دلیل خیلی از افراد برای ثبت نام خودرو اکستریم VX اقدام کرده‌اند.

اکستریم VX از سال ۲۰۱۹ تولید و در بازارهای مختلفی از جمله چین، روسیه و عربستان عرضه شده است. با معرفی نسل جدید چری تیگو ۸ پرو و اضافه شدن پسوند پرو به نام آن، اکسید VX نیز به‌روزرسانی شد و عرضه آن با طراحی جدید در سال ۲۰۲۱ انجام گرفت. نسخه‌ای نیز که به بازار ایران وارد شده، مربوط به همین فیس‌لیفت اخیر است.

با توجه به شرایط بازار خودرو در ایران و نبود بسیاری از برندهای لوکس خارجی پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که اکستریم VX با استقبال خوبی از سوی مشتریان ایرانی روبه‌رو شود. این خودرو با ترکیب طراحی جذاب، امکانات رفاهی فراوان و مشخصات فنی قدرتمند می‌تواند گزینه مناسبی برای خانواده‌های ایرانی باشد که به دنبال ماشین شاسی بلند لوکس و مدرن هستند.

مزایا و معایب

پیش از خرید اکستریم vx مدیران خودرو باید دید کاملی درباره مزایا و معایب آن داشته باشید. در ادامه از نقاط قوت و ضعف خودرو اکستریم vx صحبت می‌کنیم:

مزایای خودرو اکستریم vx:

  • پیشرانه قدرتمند
  • امکانات مناسب
  • فضای کافی

معایب خودرو اکستریم vx:

  • قیمت بالا نسبت به سایر رقبا
  • طراحی معمولی و غیرمبتکرانه

بررسی طراحی بدنه خودرو اکستریم VX

بررسی طراحی بدنه خودرو اکستریم VX

در طراحی اکستریم VX شاهد سادگی و ظرافت در خطوط بدنه هستیم که حس لوکس بودن را به خوبی القاء می‌کند. اگرچه در نمای جلو نمی‌توان ردپایی از طراحی‌های جسورانه برندهای مطرح را مشاهده کرد، اما این ماشین شباهت‌هایی به طراحی برخی خودروهای ژاپنی دارد که این امر به جذابیت آن افزوده است.

در نمای جانبی، کشیدگی بدنه به‌ویژه پس از محور عقب، نشان از فضای جادار کابین و گنجایش هفت سرنشین دارد. این طراحی اگرچه به زاویه خروج خودرو لطمه زده است، اما گویای هدف اصلی طراحان برای خلق خودرویی خانوادگی و کاربردی می باشد.

رینگ‌های خودرو نیز با حفظ تعادل بین ظاهر و عملکرد، نرمی سواری را فدای زیبایی ظاهری نکرده‌اند. اما در نمای عقب، احتیاط بیش از حد طراحان کمی ملال‌آور است. چراغ‌های پیوسته که امروزه در بسیاری از خودروها دیده می‌شوند، اگرچه ظاهری مدرن به خودرو بخشیده‌اند، اما این طراحی آنقدرها شاخص و به‌یاد ماندنی نیست.

در قسمت عقب، طراحی چراغ‌های باریک و درب پنجم عمودی، یادآور خودروهای تویوتا و لکسوس به نظر می‌رسد و ظاهری مدرن و اسپرت به این خودرو بخشیده است. خروجی‌های اگزوز دوگانه و چراغ‌های مه‌شکن جانبی نیز به جذابیت نمای عقب افزوده‌اند.

لازم به ذکر است که سپر و چراغ‌های خودرو نیز با الهام از طراحی تیگو ۸ پرو، مجدد طراحی شده اند. لوگوی اکسید نیز به‌صورت برجسته بر روی کاپوت ماشین خودنمایی می‌کند.

بررسی طراحی داخلی  خودرو اکستریم

بررسی طراحی داخلی خودرو اکستریم

با توجه به قیمت ماشین اکستریم vx، این خودرو کابینی با طراحی آینده‌نگرانه تولید شده است که شبیه به مرسدس بنز EQS است و تجربه‌ای لوکس و مدرن را برای سرنشینان خود به ارمغان می‌آورد. داشبورد یکپارچه با سه نمایشگر گسترده شامل کلاستر دیجیتال، نمایشگر مرکزی لمسی ۱۵ اینچی و نمایشگر سرگرمی سرنشین جلو، فضایی مدرن و مینیمالیستی را ایجاد کرده و کنسول وسط با پوشش چوبی، جلوه‌ای گرم و لوکس به کابین بخشیده است.

صندلی‌های اکستریم VX با بهره‌گیری از فناوری پیشرفته Zer-Gravity، راحتی بی‌نظیری را در سفرهای طولانی فراهم می‌کنند. این فناوری با توزیع یکنواخت وزن بدن، فشار را از روی نقاط حساس بدن بر می‌دارد و از خستگی و کوفتگی جلوگیری می‌کند. صندلی شاگرد که لوکس‌ترین نقطه کابین است، با امکان تنظیمات گسترده، زیرپایی برقی و سیستم صوتی اختصاصی، تجربه‌ای بی‌نظیر را ارائه می‌دهد.

همچنین ردیف دوم صندلی‌ها با فضای پا و سر فراوان و امکانات رفاهی متنوع، راحتی سرنشینان را تضمین می‌کند. ردیف سوم نیز با امکان تنظیم برقی صندلی‌ها و دریچه‌های تهویه مجزا، برای مسافرت‌های خانوادگی مناسب است. البته برای بزرگسالان قدبلند، ردیف سوم ممکن است در سفرهای طولانی کمی محدود باشد.

در مجموع اکستریم VX با تلفیق طراحی مدرن، فناوری پیشرفته و امکانات رفاهی متنوع، تجربه‌ای لوکس و دلپذیر را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند. الهام گرفتن از مرسدس بنز EQS و استفاده از فناوری Zer-Gravity در صندلی‌ها، این خودرو را به یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها در کلاس خود تبدیل کرده است.

مشخصات فنی اکستریم VX

برای ثبت نام ایران خودرو، مدیران خودرو، کرمان موتور و…، به کمک مراجعی همچون سامانه یکپارچه فروش خودرو، جهت انتخاب بهترین ماشین نیاز است تا به مقایسه مشخصات خودروها با یکدیگر بپردازید تا بتوانید برای ثبت‌نام بهترین گزینه اقدام کنید. اصلی‌ترین مشخصات xtrim vx شامل موارد زیر هستند:

مشخصات اکستریم VX

نام خودرو

اکستریم VX

کشور سازنده

چین

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۹۹۸ سی‌سی
تنفس موتور توربو شارژ
انتقال نیرو چهار چرخ محرک
حداکثر قدرت ۲۶۱ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۸ سرعته خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۸.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۹۸۵ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۹۷۰ طول – ۱۹۴۰ عرض – ۱۷۹۲ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۹۰۰ میلی‌متر
حجم باک ۶۵ لیتر

امکانات اکستریم مدیران خودرو

یکی از نکاتی که باعث شده است تا بسیاری از افراد برای ثبت نام اکستریم vx اقدام کنند، امکانات و آپشن‌های این خودرو است. شما می‌توانید هنگام ثبت نام کرمان موتور، ایران خودرو، مدیران موتور و… به راحتی آپشن‌ها و امکانات خودروهای مختلف را مشاهده کنید و سپس بر اساس نیاز خود، خودرو مناسب را برای خرید در نظر بگیرید. پس از بررسی مشخصات اکستریم vx اگر بخواهیم شما را با امکانات و آپشن‌های این ماشین آشنا کنیم، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

امکانات/آپشن های اکستریم VX

سقف پانورامای برقی

نورپردازی کابین

نمایشگر مستقل شاگرد

رینگ آلومینیومی

در صندوق عقب برقی

فرمان کمکی برقی

رانندگی خودکار بین خطوط

گرمکن صندلی‌های ردیف اول

سردکن صندلی‌های ردیف اول

تنظیم صندلی شاگرد از ردیف دوم

جلو آمپر دیجیتال

تنظیم حالت رانندگی

دسته دنده الکتریکی

دنده پشت فرمان

صندلی‌های ردیف اول و دوم برقی

حافظه صندلی راننده

کروز کنترل تطبیقی

پاکسازی هوای کابین

تهویه اتوماتیک دوکاناله

سنسور پایش باد تایرها

تابلوخوان

دوربین ثبت وقایع

دوربین ۳۶۰ درجه

فناوری LED چراغ‌ها

سنسور نور

سنسور باران

نور بالای اتوماتیک

سقف پانورامای برقی

رقبای اکستریم VX

رقبای اکستریم VX

یکی از دلایل اصلی موفقیت خودروهای چینی در بازارهای جهانی، از جمله ایران، قیمت مناسب آن‌ها نسبت به امکانات و تجهیزات ارائه‌شده است. اکستریم VX نیز با وجود قرارگیری در سگمنت خودروهای لوکس، قیمتی رقابتی دارد. قیمت خودرو اکستریم VX  در محدوده ۲۵ تا ۳۲ هزار دلار است و در بازار چین و سایر بازارهای صادراتی، با رقبای هموطن خود از برندهای مطرحی مانند جیلی، چانگان و هونگچی رقابت می‌کند.

این رقابت بر اساس طراحی، امکانات و قیمت صورت می‌گیرد. از سوی دیگر در بازار ایران به دلیل محدودیت‌های واردات خودروهای لوکس نو، اکستریم VX بیشتر با شاسی‌بلندهای لوکس وارداتی کارکرده رقابت خواهد کرد. انتظار می‌رود که قیمت پایین‌تر اکستریم VX نسبت به این خودروها و همچنین وجود گارانتی، آن را به انتخابی جذاب برای بسیاری از خریداران ایرانی تبدیل کند.

قیمت رقابتی اکستریم VX در مقایسه با خودروهای هم‌رده، یکی از اصلی‌ترین دلایل جذابیت آن است. از سوی دیگر با توجه به قیمت اکستریم مدیران خودرو، شاهد امکانات و تجهیزات لوکس در این ماشین هستیم.

وجود گارانتی، به‌ویژه برای خودروهای نو، یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران است. اکستریم VX با ارائه گارانتی، این نگرانی را برطرف کرده است. همچنین برای بسیاری از خریداران داشتن خودرو صفر کیلومتر و نو اهمیت زیادی دارد. اکستریم VX خودرو جدیدی است که این نیاز را برطرف می‌کند.

قیمت و نمایندگی‌های اکستریم

در صورتی که قصد خرید اکستریم VX را دارید، باید به این نکته توجه کنید که نمایندگی این خودرو در داخل کشور، مدیران خودرو است. قیمت اکستریم VX نیز حدود ۳ میلیارد و ۹۷۴ میلیون تومان خواهد بود.

در نهایت نیز باید گفت اکستریم VX نوعی کراس اوور سایز بزرگ و لوکس است که از سوی مدیران خودرو تولید می‌شود. این ماشین یکی از لوکس‌ترین و پرآپشن‌ترین خودروهای چینی در بازار ایران به‌حساب می‌آید. اکستریم VX گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که به دنبال کراس اوور لوکس، قدرتمند و پرامکانات هستند. این خودرو با طراحی جذاب، مشخصات فنی قوی و امکانات رفاهی فراوان می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش از رانندگی را برای شما فراهم کند.

در صورتی که قصد خرید این خودرو را داشتید برای تمامی مراحل می توانید روی کمک ما حساب باز کنید. شما می توانید برای خرید بیمه شخص ثالث و بدنه از آیتول استفاده کنید و حتی در صورت خرید خودروهای دست دوم استعلام کارت خودرو، تعویض پلاک و بررسی بدهی های همچون خلافی از سرویس های مختلف آیتول بهره مند شوید.