عده‌ای از افراد برای تحویل گرفتن ماشین خود از کارخانه روزشماری می‌کنند. در روز موعود و پس از شماره‌گذاری ماشین، یک خودروی صفر را از کارخانه تحویل می‌گیرند. بد نیست بدانید که این خودرو فقط تا ۹۰ روز پس از شماره‌گذاری، صفر کیلومتر محسوب می‌شود. بنابراین لازم است در کنار خرید لوازم جانبی مانند روکش صندلی و فرمان، لوازم تزئینی و سیستم صوتی، خرید بیمه بدنه را نیز در اولویت خود قرار دهید؛ زیرا با اقدام به‌موقع، از مزایای این بیمه بهره‌مند خواهید شد. در این مقاله به لزوم انجام بیمه بدنه خودرو صفر، شرایط و مدارک موردنیاز آن پرداخته‌ایم. اگر سوالی در این زمینه دارید پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

پوشش‌های بیمه بدنه ماشین صفر؛ بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ قیمت

جالب است بدانید روند انجام بیمه‌ برای خودروهای صفر کیلومتر تفاوتی با بیمه‌های دیگر ندارد. همان طور که خرید بیمه شخص ثالث ضرورت دارد، انجام بیمه بدنه ماشین صفر کیلومتر نیز برای رانندگان واجب است؛ بهترین بیمه بدنه از نظر مردم ارزان‌ترین بیمه است. البته نباید فراموش کنیم که قیمت بیمه بدنه با قیمت ماشین ارتباطی مستقیم دارد؛ بنابراین اگر ماشین مدل بالایی دارید، باید حق بیمه بدنه بیشتری بپردازید. خدماتی ارائه شده در بیمه ماشین‌های صفر کیلومتر به دو دسته پوشش‌های اصلی و فرعی طبقه‌بندی می‌شوند. در این بخش به توضیح هر کدام می‌پردازیم.

پوشش اصلی؛ خدمات پیش فرض بیمه بدنه خودرو صفر

پوشش اصلی بیمه بدنه ماشین برای حوادثی است که به‌طور معمول رخ می‌دهند. سوانحی مانند: تصادف، سقوط و واژگونی خودرو، انفجار، آتش‌سوزی و سرقت، از مواردی هستند که تحت این پوشش قرار می‌گیرند. مزایای مهم پوشش اصلی عبارتند از:

  1. در تصادفاتی که راننده مقصر فرار می‌کند، شرکت بیمه خسارت شما را پرداخت خواهد کرد.
  2. در صورتی که در حادثه‌ای شما متضرر باشید و شخص مقصر توانایی مالی پرداخت خسارت را نداشته باشد، می‌توانید از بیمه بدنه استفاده کنید.
  3. خسارت خودروهای مدل بالا و گران‌قیمت نیز به‌راحتی از طریق بیمه بدنه پوشش اصلی قابل پرداخت است.

بنابراین در همان ابتدا با خرید بیمه بدنه برای خودرو صفر کیلومتر، برای حوادث احتمالی در آینده آماده شوید.

استعلام و خرید بیمه بدنه آیتول

پوشش فرعی بیمه بدنه؛ چه خساراتی توسط این پوشش جبران می شوند؟

پوشش‌ فرعی بیمه بدنه به‌صورت پیش فرض در بیمه‌ها وجود ندارد. شما می‌توانید با پرداخت حق بیمه بیشتر و عقد قرارداد، از خدمات گسترده‌ پوشش فرعی بهره‌مند شوید. از این طریق شرکت بیمه در شرایط زیر متعهد به پرداخت غرامت می‌شود:

  1. دزدیده شدن قطعات خودرو
  2. کشیده شدن ابزار تیز به بدنه ماشین
  3. شکسته شدن شیشه خودرو
  4. نوسان قیمت بازار
  5. هزینه خواب خودرو در زمان تعمیر
  6. پاشیده شدن رنگ و اسید روی وسیله نقلیه

برای مثال، حتی اگر هنگام سفر به شمال و پس از پرداخت عوارض تهران شمال ماشین شما دچار حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و آتش‌فشان شد؛ جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. زیرا توسط پوشش فرعی بدنه خودرو صفر قابل جبران است.

بیمه بدنه فرعی و پرداخت خسارت حوادث طبیعی

تحت کدام شرایط بیمه بدنه خسارتی را پرداخت نمی‌کند؟ آیا انجام آن به صرفه است؟

انجام بیمه بدنه خودرو صفر باعث می‌شود در برابر اتفاقات احتمالی که در آینده روی خواهند داد دلگرمی داشته باشیم. اما هنگام بروز برخی حوادث، هیچ شرکت بیمه‌ای خسارت آن‌ها را متقبل نخواهد شد. مواردی مانند:

  • آسیب عمدی از طرف دارنده خودرو یا وابستگان او
  • ایجاد حادثه بر اثر مصرف نوشیدنی‌های الکلی و داروهای روان‌گردان
  • تصادف در حین فرار از پلیس
  • جنگ و آشوب
  • حمل بار بیش از ظرفیت خودرو
  • انفجارهای هسته‌ای

همان‌طور که قیمت بیمه شخص ثالث در برابر مزایایی که دارد کاملا به‌صرفه است، انجام بیمه بدنه خودرو صفر نیز با توجه به خساراتی که پوشش می‌دهد بسیار ضروری است.

آیا بیمه بدنه ماشین صفر کیلومتر شامل تخفیف می‌شود؟

اگر ماشین خود را به‌تازگی از کارخانه تحویل گرفته و شماره‌گذاری کرده‌اید، با انجام بیمه بدنه از تخفیف‌های مخصوصی بهره‌مند خواهید شد. در کنار تخفیفات رایج مانند: تخفیف عدم خسارت، نقدی و مناسبتی، دارندگان خودروی نو می‌توانند از ۲۰ الی ۳۰ درصد تخفیف بیمه بدنه برای وسیله نقلیه‌شان بهره‌مند شوند.

تخفیف بیمه خودروهای صفر

مدارک موردنیاز برای بیمه کردن خودروهای صفر کیلومتر

وسیله نقلیه جدید را در اسرع وقت بیمه کنید تا از مزایای بیمه ماشین صفر بهره‌مند شوید. مثلا پس از دریافت کد یکتای بیمه شخص ثالث، مراحل انجام این بیمه به‌راحتی طی خواهد شد. برای انجام بیمه بدنه خودرو صفر کیلومتر مدارکی اعم از پلاک، برگه شناسایی خودرو، کارت ماشین، برگ سبز یا سند کارخانه را باید به شرکت بیمه تحویل دهید. کارشناسان بیمه پس از بازدید ظاهری و فنی خودرو و اطمینان از سلامت آن، مدارک مربوطه را چک کرده و بیمه‌نامه را صادر می‌کنند.

آیتول سایتی معتبر برای انجام بیمه بدنه خودرو صفر کیلومتر

در این مقاله راجع‌به لزوم بیمه بدنه خودرو صفر و مراحل انجام آن اشاره کردیم. همچنین درباره تفاوت‌های دو پوشش اصلی و فرعی و خدمات هر قسمت توضیحاتی را ارائه دادیم. اگر به‌تازگی صاحب یک ماشین جدید و صفر کیلومتر شده‌اید، در اسرع وقت برای بیمه بدنه آن اقدام کنید.

آیتول یکی از معتبرترین سایت‌هایی است که خدمات متعدد عوارض خودرو و سرویس‌های دیگر در آن انجام می‌شوند. انجام معاینه فنی غیرحضوری، پرداخت عوارض، استعلام و پرداخت خلافی، تعویض پلاک غیر حضوری و بیمه بدنه خودرو صفر توسط itoll قابل انجام است. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری راجع‌به این خدمات گسترده کسب کنید، فقط کافی است با شماره ۰۲۱۸۹۵۱۸۰۱۰ تماس گرفته و با کارشناسان ما گفتگو کنید. اگر تا به‌حال از خدمات غیرحضوری آیتول استفاده کرده‌اید، نظرات خود را با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.