امروزه با گسترش و دسترسی همگانی به اینترنت، بازار معاملات، خدمات دولتی ، سرگرمی و حتی آموزش دستخوش تحول شده‌اند. در این میان بازار خرید و فروش خودرو نیز مستثنی نبوده است، آیتول به همین منظور بستر جدیدی برای خرید و فروش خودرو فراهم کرده است که فروشندگان خودرو تنها با یک کلیک می‌توانند خودروی کارکرده خود را در معرض دسترس میلیون‌ها نفر قرار دهند. این فرصت استثنائی و رایگان برای عرضه خودرو در بستر اینترنت تنها برای عده خاصی نیست و این یعنی هزاران هزار رقیب ممکن است برای خودروی دست دوم شما نیز وجود داشته باشند، به همین منظور نوشتن یک آگهی جذاب و مناسب حیاتی به نظر میرسد تا بتوانید از میان چندین و چند رقیب، خودروی خود را با مشتریان بالقوه بیشتری نشان داده و یک قدم به فروش خودروی خود نزدیک‌تر شوید.

در این مقاله تمام نکاتی را که نیاز دارید تا یک آگهی خودروی موفق بنویسید را خواهید دید.

استعلام و تسویه بدهی خودرو برای فروش خودرو

عنوان مناسب برای خودرو

به یاد داشته باشید فرصت بسیار کوتاهی برای جلب توجه مشتری دارید و باید در کمترین زمان ممکن بیشترین حجم اطلاعات را برسانید. بنابراین مهمترین نکات مربوط به یک خودرو، یعنی نام، مدل و رنگ را به طور خلاصه و بدون جزئیات اضافی در عنوان آگهی بنویسید. مثلا پژو ۲۰۶ نقره ای مدل ۹۵ و یا پراید ۱۱۱ SE مدل ۱۳۹۲

عکس

یک ضرب المثل معروف میگوید یک تصویر به اندازه هزاران کلمه حرف میزند. بنابراین اهمیتی ندارد چقدر در مورد سالم، بی رنگ و فنی سالم بودن خودرویتان مینویسید اگر یک عکس کدر از خودروی خاک خورده با نور کم  بیاندازید و روی آگهی قرار دهید؛ کسی باور نمیکند آن تصویر یک خودروی سالم است. بنابراین اول از همه خودروی خود را حسابی تمیز کرده و به اصطلاح برق بیندازید، به یک جای با نور مناسب رفته و عکس های حرفه ای بیندازید. هر چه عکس خودروی شما جذاب تر باشد، افراد بیشتری جذب آگهی شما میشوند. پس از انداختن یک عکس خوب غافل نشوید.

توصیف خودرو

اگر یک عکس خوب از خودروی خودتان انداخته باشید، این قسمت آسان تر است چون یک مرحله بیشتر بیننده را قانع کرده اید که با یک خودروی تمیز و سالم روبروست. از ویژگی های مثبت، منحصر بفرد و آپشن های خودرویتان با لحنی مثبت تعریف کنید. این نکته را درنظر داشته باشید که اگر کسی بخواهد خودروی شما را بخرد آن را حتما از نزدیک دیده و بررسی می‌کند، بنابراین از اغراق و نسبت دادن نکاتی که در خودروی شما وجود ندارد یا قبلا وجود داشته و الان نیست پرهیز کنید.

مشخصات فنی

در قسمت مشخصات فنی، تیپ خودرو، مشخصات بدنه و موتور را ذکر کنید. توصیه میکنیم پیش از اقدام به فروش خودرو یکبار آن را برای معاینه فنی و چک آپ اساسی به یک تعمیرگاه مجاز برده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. در ادامه توضیحات صادقانه در مورد هرگونه عیب و ایراد و قطعات تعویضی خودرو توضیح دهید چون ممکن است برای خیلی از خریداران در ابتدا مسئله مهمی نباشد اما برملا شدن آن در آینده موجب سلب اعتماد و برهم خوردن معامله بشود.

بیمه و معاینه فنی

بیمه بودن خودرو و اعتبار برگه معاینه فنی بسیار مهم هستند.  در مورد بیمه مدت باقیمانده از بیمه، نوع بیمه، نام سازمان بیمه را حتما قید کنید. وجود تخفیف برای بیمه بسیار برای مشتری ها جذاب خواهد بود پس اگر بیمه شما تخفیف دارد حتما ذکر کنید. اگر خودروی شما قطعات تعویضی داشته بهتر است یک لیست از آنها تهیه کرده و در آگهی عنوان کنید که لیست مورد نظر به بازدیدکننده از خودرو نشان داده خواهد شد.

آگهی خودرو در آیتول 

اگر قصد فروش خودروی خود را دارید می‌توانید آگهی فروش خودروی خود را در آیتول ثبت کرده و با با انجام احراز هویت، کاربران را از وضعیت استعلام‌های خودروی خود مطلع کرده و باعث جلب اعتماد بیشتری از سوی خریداران شوید.

ویژگی های آگهی های خودرو در آیتول :


آماده انتقال سند:

این نشان به خودروهایی داده می شود که مالک آن تمام بدهی های آن را پرداخت کرده باشد. مالک این خودرو قصد جدی برای فروش خودروی خود را دارند و فرآیند انتقال سند با سرعت بیشتری طی می شود.

احراز هویت شده:

این نشان به خودروهایی داده می شود که پلاک، شناسه یکتای خودرو (VIN) و دیگر مشخصات خودرو با یکدیگر تطابق داشته که این ویژگی نشان دهنده واقعی بودن خودرو بوده و خریدار مطمئن میشود که آگهی خودرو توسط مالک اصلی و بدون واسطه درج شده است.