افزایش محبوبیت کراس اوورها در سال‌های اخیر باعث شده است که خودروسازان تمرکز بیشتری بر تولید این دسته از خودروها داشته باشند. این روند به کاهش تنوع در دیگر کلاس‌های خودرویی منجر شده است و بسیاری از محصولات موجود در بازار یا به‌طور مستقیم شاسی‌بلند هستند یا با استفاده از المان‌های آفرودی تلاش کرده‌اند که ظاهری شبیه به آن‌ها پیدا کنند. این وضعیت به‌ویژه در بخش خودروهای میان‌رده و لوکس مشهود است؛ جایی که خودروهای سدان به تدریج جایگاه خود را از دست داده‌اند.

البته، معرفی سدان‌های خانوادگی جدید می‌تواند خبری خوشایند برای طرفداران این دسته باشد. در این میان، مدیران خودرو با نگاهی استراتژیک به این سگمنت وارد شده و پس از افزایش آمار ثبت نام آریزو ۵ و فروش قابل توجه این خودرو، تصمیم به عرضه نسخه‌ای ارتقاءیافته و کامل‌تر از آن به نام چری اریزو ۶ گرفته است. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی مشخصات اریزو ۶ بپردازیم و شما را با این خودرو آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

استعلام و تسویه بدهی خودرو برای فروش خودرو

مشخصات آریزو ۶ پرو

مشخصات فنی اریزو ۶

چری آریزو ۶ یکی از سدان‌های پرفروش چری در بازار ایران و جهان است که به لطف طراحی زیبا و مشخصات فنی به‌روز، طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر قصد خرید این خودرو از طریق ثبت نام مدیران خودرو را دارید، بهتر است تا دید کاملی درباره مشخصات آن داشته باشید.

آریزو ۶ مجهز به همان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو است که قبلا در آریزو ۵ و تیگو ۷ نیز استفاده شده بود. این انجین ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ قادر به تولید ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور از ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. در مقایسه با آریزو ۵، یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های آریزو ۶، بهبود هماهنگی بین موتور و گیربکس است.

در آریزو ۵، تاخیرهای آزاردهنده در گیربکس CVT، مانع شتاب‌گیری سریع خودرو می‌شد؛ اما در آریزو ۶ این مشکل تا حد زیادی رفع شده است و گیربکس جدید با قابلیت شبیه‌سازی ۹ سرعت، تجربه رانندگی نرم‌تری را فراهم می‌کند.

چری در کنار مدل استاندارد، دو نسخه جدیدتر یعنی آریزو ۶ پرو و اریزو ۶ جی تی را نیز عرضه کرده است. به منظور ثبت نام آریزو ۶ پرو باید به این نکته توجه کنید که این خودرو تمرکز بیشتری بر امکانات لوکس و طراحی داخلی به‌روز‌شده دارد؛ درحالی‌که آریزو ۶ جی تی با تنظیمات اسپرت‌تر و قدرت بیشتر، جذابیت ویژه‌ای برای علاقه‌مندان به رانندگی پرهیجان خواهد داشت.

موتور آریزو ۶ جی تی با خروجی بالاتر نسبت به مدل‌های استاندارد، عملکردی سریع‌تر و قدرتمندتر ارائه می‌دهد و تجربه‌ای نزدیک‌تر به خودروهای اسپرت را فراهم می‌کند.

مزایا و معایب آریزو ۶

در ارتباط با مزایا و معایب آریزو ۶ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای آریزو ۶

  • طراحی جذاب ظاهر و داخل کابین
  • آپشن‌های کافی
  • شتاب مناسب
  • بهبود عملکرد گیربکس CVT
  • فضای جادار
  • کیفیت ساخت خوب

معایب آریزو ۶

  • قیمت بالا
  • افت قیمت قابل توجه در مدل‌های دسته دوم
  • حذف برخی از آپشن‌های تکمیلی

بررسی طراحی بدنه چری اریزو ۶

بررسی اریزو ۶

اگر برای ثبت نام خودرو، طراحی بدنه برای شما خیلی اهمیت دارد، باید بگوییم که چری آریزو ۶ نسخه تکامل‌یافته پلتفرم آریزو ۵ است که با بهره‌گیری از حجم‌دهی‌های دقیق و کمی اغراق در جزئیات، تصویری قدرتمند و اسپرت را به نمایش می‌گذارد.

ابعاد کلی بدنه نسبت به مدل قبلی اندکی بزرگ‌تر شده است؛ اما این تغییرات به گونه‌ای اعمال شده‌اند که خودرو همچنان چابک و متناسب به نظر می‌رسد. طراحی جلوی ماشین با چراغ‌های تهاجمی، جلوپنجره بزرگ و سپری عضلانی، حس سدانی لوکس و اسپرت را تداعی می‌کند.

خطوط هماهنگ کاپوت و فرم یکپارچه جلوپنجره با ورودی‌های هوای سپر، حالتی جذاب و پویا را به‌وجود آورده‌اند که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب خواهد کرد.

در نمای کناری، طراحی روان و ساده‌ای خودنمایی می‌کند. خط شانه و رینگ‌ها از معدود عناصری هستند که به جذابیت این بخش افزوده‌اند. فریم شیشه‌ها، گلگیرها و درب‌ها به‌گونه‌ای منطقی و هماهنگ طراحی شده‌اند تا ظاهری یکپارچه و مینیمال را در این بخش ارائه دهند.

در بخش عقب خودرو نیز چراغ‌های سه‌بعدی عقب با استفاده از فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌های دقیق در صندوق و سپر، جلوه‌ای خاص به این قسمت بخشیده‌اند. نوار کرومی افقی هم که در تمام عرض بخش عقب به‌کار رفته، با عناصر کرومی موجود در دماغه و روی داشبورد هماهنگ شده است و حس انسجام و یکپارچگی را در طراحی کل خودرو تقویت می‌کند.

بررسی طراحی داخلی اریزو ۶ جی تی

طراحی داخلی اریزو ۶

اگرچه ممکن است برخی طراحی خودروهای چینی را به دلیل کمبود اصالت نقد کنند، اما این انعطاف‌پذیری به چری اجازه داده است تا محصولات خود را با ترندهای روز دنیا هماهنگ کند. چری بدون محدودیت به زبان طراحی خاص، ابتدا از هیوندای الگو گرفت و حالا در آریزو ۶، تاثیراتی از طراحی داخلی آئودی در آن دیده می‌شود. این تغییرات، فضای کابین را به طرز چشمگیری مدرن و زیبا کرده‌اند و نمایشگرها و پنل‌های لمسی موجود، حس مواجهه با خودرو امروزی و پیشرفته را به سرنشینان منتقل می‌کنند.

از نظر کیفیت ساخت، کابین آریزو ۶ در سطحی قرار دارد که با کمی ارفاق می‌توان آن را قابل مقایسه با خودروهای کره‌ای دانست. مواد به‌کار رفته در بخش‌های مختلف، حس لوکس بودن را به سرنشینان القاء می‌کند؛ با این‌حال، استفاده از تنظیمات لمسی گسترده، هرچند مدرن به نظر می‌رسد، نسبت به کلیدهای مکانیکی سنتی، نیاز به دقت بیشتری دارد. این موضوع می‌تواند گاهی از تسلط راننده در هنگام رانندگی بکاهد.

چند کمبود کوچک در کابین وجود دارد که با توجه به سطح قیمتی خودرو، کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد. سیستم تهویه مطبوع تک‌کاناله و نبود آینه وسط با سیستم الکتروکرومیک از جمله این موارد هستند. اگرچه این کاستی‌ها ممکن است برای برخی کاربران مهم باشند، اما فضای داخلی شیک و طراحی راحت کابین، این نواقص را تا حد زیادی پوشش می‌دهند.

آریزو ۶ از نظر فضاسازی نیز عملکرد قابل قبولی دارد. چهار سرنشین بزرگسال همراه با یک کودک می‌توانند بدون مشکل خاصی از نظر جای پا و فضای سر، از این خودرو استفاده کنند. همچنین صندوق عقب جادار آن، نگرانی‌ها را برای سفرهای خانوادگی برطرف کرده است.

مشخصات فنی چری آریزو ۶

اگر برای شما مهم است که پیش از خرید ماشین در سامانه یکپارچه فروش خودرو، دید کاملی درباره مشخصات فنی آریزو ۶ داشته باشید، در ادامه به بررسی مشخصات فنی این خودرو می‌پردازیم:

مشخصات فنی آریزو ۶

کشور سازنده

چین

موتور

۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور

۱۴۹۸ سی‌سی

تنفس موتور

توربو شارژ

انتقال نیرو

دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت

۱۴۷ اسب‌بخار

حداکثر گشتاور

۲۰۰ نیوتن‌متر

جعبه دنده

CVT

شتاب ۰ تا ۱۰۰

۹.۲ ثانیه

فاصله بین دو محور

۲۶۵۰ میلی‌متر

مصرف سوخت ترکیبی

۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک

۵۵ لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۵ پلاس

آپشن های خودرو آریزو ۶

اگر بخواهیم شما را با امکانات و آپشن‌های خودرو آریزو ۶ آشنا کنیم، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

امکانات خودرو آریزو ۶

کیسه هوای راننده و سرنشین

کیسه هوای جانبی و پرده‌ای

ترمزهای چهارچرخ دیسکی خنک‌شونده

سیستم‌های کمکی ترمز و پایداری: ABS، EBD، ESP، TCS، HAC، EBA، BA

ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد

سیستم نمایش فشار و دمای باد تایر (TPMS)

دوربین‌های پیرامونی با نمایش ۳۶۰ درجه

سنسورهای دنده عقب

نمایشگر ۹ اینچی مرکزی مجهز به مسیریاب ماهواره‌ای

مانیتور دیجیتال پشت آمپر با نمایش اطلاعات متنوع

سیستم صوتی با ۶ بلندگو و ساب ووفر

کروز کنترل

تهویه مطبوع الکتریکی با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب

صندلی‌های جلو با روکش چرمی و گرمکن

تنظیمات برقی صندلی راننده

آینه‌های جانبی تاشو برقی

سیستم ورود و استارت بدون کلید

سان‌روف برقی دو حالته

چراغ‌های جلو اتوماتیک با قابلیت تنظیم ارتفاع و سیستم مشایعت

چراغ‌های روشنایی در روز

فرمان برقی با روکش چرم و کلیدهای کنترلی

امکان انتخاب حالت‌های رانندگی اقتصادی و اسپرت

نورپردازی داخلی

حذف رادار نقطه کور در نسخه‌های داخلی

فقدان تنظیمات برقی برای صندلی شاگرد

عدم وجود تهویه مطبوع دوگانه (Dual Zone)

نبود آینه وسط الکتروکرومیک

رقبای آریزو ۶

چری آریزو ۶ به‌عنوان سدان خانوادگی در بازار با گزینه‌های محدودی رقابت می‌کند. با وجود قیمت آریزو ۶ که نسبتا بالاست، پیدا کردن رقبای مستقیم برای این خودرو چندان آسان نیست. در این کلاس قیمتی می‌توان به چند گزینه دیگر مثل کیا سراتو سایپا، مزدا ۳ دست دوم و میتسوبیشی لنسر اشاره کرد.

قیمت آریزو ۶ و نمایندگی‌های آن

قیمت اریزو ۶

اگر بخواهیم شما را با قیمت آریزو ۶ و نمایندگی آن آشنا کنیم، باید بگوییم که در حال حاضر این خودرو حدود ۱.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده و نمایندگی آن نیز بر عهده مدیران خودرو است.

حرف آخر

در این مطلب شما را با مشخصات خودرو آریزو ۶ آشنا کردیم و درباره ویژگی‌های مختلف این خودرو، طراحی داخلی و خارجی و رقبای آن، اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دادیم. پیشنهاد می کنیم اگر تصمیم به خرید این خودرو را گرفتید حتما باقی اقداماتی که باید انجام بدهید مانند خرید بیمه شخص ثالث را جدی بگیرید.