از زمانی که داشتن برگه معاینه فنی خودرو برای تمامی خودروهای بالای چهار سال عمر، به یکی از الزامات قانونی دارندگان وسایل نقلیه تبدیل شده‌ است، رانندگان بسیاری با چالش‌هایی همچون چگونگی دریافت معاینه فنی خودرو، نحوه اخذ نوبت معاینه فنی خودرو، عدم آشنایی با آدرس و خدمات مراکز معاینه فنی موجود و … مواجه شده‌اند، از این رو ما در این مطلب ضمن توضیحی مختصر درباره ضرورت اخذ برگه معاینه فنی خودرو به معرفی مرکز معاینه فنی دماوند واقع در شرق تهران، ساعات کاری و نحوه نوبت‌ دهی این مرکز خواهیم پرداخت.

استعلام آنلاین جریمه معاینه فنی خودرو

آیا همه خودروها نیاز به دریافت معاینه فنی خودرو دارند؟

گواهی معاینه فنی خودرو نشان‌دهنده سلامت فیزیکی خودرو و عدم‌ نقص فنی آن است که پس از انجام تست‌های مختلف در مراکز معاینه فنی، برای دارندگان تمام وسایل نقلیه بالای ۴ سال عمر صادر می‌شود. تا قبل از سال ۹۹ دریافت معاینه فنی خودرو اختیاری بود، اما با افزایش روند آلایندگی ناشی از نقص فنی وسایل نقلیه اعم از خودروهای سواری، موتورسیکلت و …، همراه داشتن گواهی معاینه فنی به امری اجباری و قانونی تبدیل شد، بنابراین عدم داشتن معاینه فنی خودرو تخلف محسوب شده و منجر به دریافت جریمه خواهد شد.

گواهی معاینه فنی خودرو برای تمام وسایل نقلیه

خدمات و مراحل کار مرکز معاینه فنی دماوند به چه صورت است؟

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم؛ داشتن گواهی معاینه فنی خودرو همانند برگه  بیمه خودرو از جمله مدارکی است که کلیه مالکین ماشین‌های داخلی و خارجی باید جهت اخذ آن اقدامات لازم را انجام دهند، بنابراین اولین قدم برای دریافت معاینه فنی، همراه داشتن اصل کارت یا سند خودرو به همراه فرم تشخیص عیوب ظاهری ماشین است. در گام بعدی لازم است که به یکی از مراکز معتبر معاینه فنی خودرو مانند معاینه فنی دماوند مراجعه کنید، البته بهتر است که قبل از مراجعه، نوبت خود را به صورت اینترنتی از طریق سایت آیتول رزرو کرده ‌باشید تا بتوانید زمان خود را به شکل بهتری مدیریت کرده و اسیر صف‌های طولانی این مراکز نشوید.

مرکز معاینه فنی دماوند یکی از مراکز معتبر معاینه فنی خودرو در محله سرخه حصار تهران است که در آن کلیه خدمات مربوط به معاینه فنی، به شکلی منظم و حرفه‌ای ارائه می‌گردد. بدین ترتیب پس از ورود خودروی شما به این مرکز، ابتدا پلاک خودرو توسط دوربین‌های مخصوص خوانش شده و پس از ثبت در سیستم، پذیرش می‌شود. در گام بعد، مراحل معاینه فنی که شامل بازرسی چشمی ماشین، آزمون کمک فنرها، تست ترمز، آزمون سیستم تعلیق، آزمون سلامت چراغ‌ها و بررسی هم راستایی چرخ‌هاست، توسط متخصصین مرکز معاینه فنی خودروی دماوند آغاز می‌شود. سرانجام در صورت قبولی خودرو در این آزمون‌ها، موفق به دریافت گواهی معاینه فنی خودرو خواهید شد.

خدمات مرکز معاینه فنی دماوند

چطور می‌توانم قبل از مراجعه به مرکز معاینه فنی دماوند نوبت خود را رزرو کنم؟

از آنجایی که انجام معاینه فنی خودرو پروسه‌ای وقت‌گیر و زمان‌بر است، مسئولین امر تصمیم گرفتند به منظور کاهش هرج‌و‌مرج و تسهیل در انجام مراحل اولیه دریافت معاینه فنی از طریق ایجاد سامانه‌های آنلاین مانند سایت تهران من امکان رزور نوبت به شکل اینترنتی را برای کلیه دارندگان وسایل نقلیه فراهم کنند. برای رزرو نوبت آنلاین از سایت‌ تهران من کافی است پس از ورود به سایت، به قسمت نوبت دهی معاینه فنی خودرو بروید و اطلاعات لازم را وارد کنید، سپس از میان مراکز لیست شده، واحد معاینه فنی دماوند را انتخاب کرده و مراحل پایانی ثبت و پرداخت را انجام دهید.

اگرچه دریافت نوبت از طریق سایت تهران من کار پیچیده‌ای نیست، اما چون این سایت‌ دولتی است و حجم ورودی کاربران آن‌ بسیار زیاد بوده، گاهی با مشکلاتی نظیر تأخیر در ثبت نهایی، خارج شدن از دسترس و … مواجه می‌شود، بنابراین جهت رزرو نوبت آنلاین مرکز معاینه فنی دماوند و یا استعلام کارت هوشمند، ما به شما سریع‌ترین و راحت‌ترین راه، یعنی استفاده از خدمات جامع و یکپارچه سامانه هوشمند «آیتول» را پیشنهاد می‌کنیم.

برای رزرو نوبت آنلاین معاینه فنی از آیتول، تنها کافی است از طریق آدرس itoll.ir  وارد سایت شوید، بر روی تَب معاینه فنی خودرو کلیک کنید، سپس با وارد کردن شماره پلاک و شماره موبایل به صفحه بعد رفته، نام واحد معاینه فنی دماوند، ساعت و روز مراجعه را انتخاب کرده و پس از واریز وجه، ثبت نهایی را انجام دهید.

همچنین شما می‌توانید از طریق خدمات کارپرداز آیتول در تهران، انجام کارهایی مانند دریافت گواهی معاینه فنی خودرو، ترخیص خودرو توقیف شده و تعویض پلاک با وکالت از مراکزی چون تعویض پلاک میثم و … را به سفیران آیتول بسپارید، تا بدون نیاز به حضور شخص شما، تمامی کارهایتان به آسانی و در کمترین زمان انجام شود.

رزرو آنلاین در مرکز معاینه فنی دماوند

چگونه می‌توان به مرکز معاینه فنی دماوند رفت؟

دریافت معاینه فنی خودرو همانند لزوم پرداخت بدهی‌های خودرو اعم از پرداخت عوارض آزادراهی، عوارض سالیانه ماشین و … کاری است که نباید آن را به تعویق بیندازید، چرا که هرگونه کوتاهی شما، منجر به جریمه‌های هنگفت و حتی توقیف خودرو خواهد شد، بنابراین توصیه ما این است که در اولین فرصت به واحد معاینه فنی دماوند واقع در آدرس زیر مراجعه کنید.

آدرس معاینه فنی خودرو دماوند: تهران، خیابان دماوند، بعد از سه راه تهرانپارس، بعد از ساختمان ایر تویا، روبه‌روی دفتر بیمه ایران

آدرس مرکز معاینه فنی دماوند

چه روزهایی می‌توان به مرکز معاینه فنی دماوند مراجعه کرد؟

برای مراجعه به واحد معاینه فنی دماوند می‌توانید روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۶:۰۰ بعد از ظهر (در ساعت ۱۶:۰۰ تا ۱۷:۰۰ پذیرش تنها از طریق سامانه نوبت دهی ممکن است) اقدام کنید. همچنین بازدید چشمی مخازن خودروهای دوگانه سوز در این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۶:۰۰ بعد از ظهر و پنجشنبه‌ها از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۲:۰۰ ظهر صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که مرکز معاینه فنی دماوند در روزهای جمعه فعالیتی ندارد.

دقت داشته باشید که تنها ۲۴ ساعت قبل از زمان مراجعه به این مرکز امکان جابه‌جایی یا لغو نوبت وجود دارد، در غیر این صورت وجه پرداختی به هیچ عنوان ارجاع داده‌ نمی‌شود. همچنین جهت هرگونه پرسش و پاسخ می‌توانید از طریق شماره‌ تلفن ۰۲۱۷۷۲۹۷۶۷۳ با این واحد در تماس باشید.