مالیات نقل و انتقال خودرو

عوارض خودرو ،خلافی خودرو ،بیمه

خلافی خودرو

استعلام و پرداخت خلافی خودرو

بیمه شخص ثالث خودرو

شخص ثالث ، بدنه ، شخص ثالث موتور سیکلت

باتری خودرو

خرید انواع باتری، نصب رایگان

مشخصات دنا پلاس توربو اتوماتیک +(مقایسه قیمت با رقبا)

بررسی کامل مشخصات دنا پلاس توربو اتوماتیک
دانستنی‌های خودرو

دنا پلاس توربو اتوماتیک یکی از خودروهای پرطرفدار و محبوب ایران خودرو است که تعداد زیادی از افراد در طرح ثبت نام ایران خودرو در سامانه یکپارچه، متقاضی خرید این محصول بودند. این خودرو با طراحی شیک و مدرن، موتور قدرتمند توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک، توانسته است توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

ما در این محتوا مشخصات دنا پلاس اتوماتیک توربو از جنبه‌های مختلف، مزایا و معایب این خودرو و امکانات و آپشن‌های آن را بررسی خواهیم کرد؛ در پایان نیز به مقایسه این خودرو پرطرفدار با برخی از رقبا و قیمت آن خواهیم پرداخت.

شما با مطالعه این محتوا می‌توانید اطلاعات مفیدی در مورد این خودرو محبوب کسب کنید و با توجه به نیاز، سلیقه و اولویت‌های خود به این پرسش پاسخ دهید که آیا دنا پلاس توربو اتومات ارزش خرید دارد یا خیر.

بررسی مشخصات دنا پلاس توربو اتوماتیک

دنا پلاس توربو یکی از پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو است که به دلیل مشخصات و ویژگی‌های جذابی که دارد، مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است.

ما در ادامه این بخش به بررسی دنا پلاس توربو اتوماتیک و مشخصات این خودرو محبوب از جنبه طراحی بدنه، نوع طراحی داخلی و برخی از مشخصه‌های فنی خواهیم پرداخت.

طراحی بدنه دنا پلاس اتوماتیک توربو

دنا پلاس توربو اتوماتیک نسخه ارتقاءیافته خانواده دنا به حساب می‌آید که مبنای طراحی بدنه آنها بسیار شبیه خودرو سمند است.

بخش جلویی این خودرو ظاهری بسیار جذاب و اسپرت دارد؛ چراغ‌های اسپرت به همراه جلو پنجره و سپر، جلوه زیبایی به این محصول پرطرفدار ایران خودرو داده‌اند.

بخش عقب این خودرو هم ظاهری بسیار زیبا و چشم‌نواز دارد؛ با این حال بسیاری از افراد معتقدند که چراغ‌های خطر و سپر عقب دنا پلاس توربو اتوماتیک نسبت به بخش جلویی آن کمی ساده‌تر است.

طراحی بدنه دنا پلاس اتوماتیک توربو

طراحی داخلی دنا پلاس توربو اتومات

خودروهای خانواده دنا از جمله دنا پلاس توربو اتوماتیک بر پایه پلتفرم سمند طراحی شده‌اند و شکل اتاق آنها شباهت زیادی به خودرو سمند دارد؛ هرچند برخی امکانات و آپشن‌ها که در خودروهای دنا وجود دارند، جذابیت بیشتری به آن داده‌اند.

غربیلک فرمان دنا پلاس اتوماتیک توربو دارای دکمه‌های کنترلی مختلف است که بسیار خوش‌دست و زیبا به نظر می‌رسد؛ صفحه کیلومترشمار این محصول ایران خودرو هم بسیار شیک و قشنگ است که همین موضوع رانندگی با این خودرو را بسیار لذت‌بخش می‌کند.

صندلی‌های دنا پلاس توربو اتوماتیک نیز بسیار شیک و راحت هستند و مسافرت با این خودرو را برای سرنشینان بسیار راحت و دلنشین کرده‌اند.

این خودرو یک مانیتور به همراه ضبط مالتی‌پلیر هم دارد که در کنار سانروف و داشبورد بسیار زیبای آن، فضای داخلی آن را بسیار جذاب و مشابه خودروهای روز دنیا کرده‌اند.

طراحی داخل دنا پلاس اتوماتیک توربو

مشخصات فنی دنا پلاس توربو اتوماتیک

خودرو دنا پلاس اتوماتیک توربو مشخصه‌های فنی بسیار جذابی دارد که برخی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

 

نوع گیربکس یا جعبه فرمان ۶ سرعته اتومات اسپرت
محور متحرک دیفرانسیل جلو
پیشران ۴ سیلندر توربو شارژ ef7
حجم موتور ۱.۷ لیتر
قدرت موتور ۱۵۰ اسب بخار
گشتاور ۲۱۵ نیوتون متر
شتاب ۱۰ ثانیه
سرعت ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت
میزان مصرف سوخت ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

 

مزایای دنا پلاس توربو

خودرو دنا پلاس توربو یکی از محبوب‌ترین خودورهای داخلی است که مزایای خاص خود را دارد که در این بخش به معرفی برخی از مهم‌ترین مزایای آن خواهیم پرداخت. از جمله مهم‌ترین مزایای این خودرو پرطرفدار ایران خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 طراحی شیک و زیبا: دنا پلاس توربو اتوماتیک با طراحی خارجی جذاب و شیک، احساس رضایت و لذت از رانندگی را در افراد ایجاد می‌کند.

توان موتور توربوشارژ: موتور قدرتمند توربو شارژ این خودرو، عملکرد بسیار خوبی دارد که همین موضوع قدرت و سرعت بالای این خودرو را نشان می‌دهد.

گیربکس اتوماتیک: گیربکس اتوماتیک در دنا پلاس اتومات توربو، به رانندگی راحت و آسان با آن کمک می‌کند که این موضوع باعث جلوگیری از خستگی راننده در شهر و بلندگاه‌ها می‌شود.

امکانات و آپشن‌ها: سیستم تهویه هوای اتوماتیک، سیستم صوتی با صفحه نمایش لمسی و دوربین عقب، از جمله امکانات و آپشن‌های جذابی هستند که رانندگی با این خودرو را بسیار لذت‌بخش می‌کنند.

ایمنی بالا: دنا پلاس توربو اتوماتیک با دارا بودن سیستم‌های ایمنی مانند ABS، EBD، کیسه هوای استاندارد و سیستم‌های کنترل پایداری، امنیت راننده و سرنشینان را تا حدود بسیار زیادی تضمین می‌کند.

با توجه به این مزایا، دنا پلاس اتوماتیک خودرویی مناسب برای افرادی است که به دنبال ترکیبی از زیبایی، عملکرد مناسب، امکانات و آپشن‌های جذاب هستند.

معایب دنا پلاس اتوماتیک توربو

دنا پلاس توربو اتوماتیک در کنار مزایای بسیار جذاب، معایبی هم دارد. برخی از مهم‌ترین معایب دنا پلاس توربو اتوماتیک شامل موارد زیر هستند:

  • یکی از مهم‌ترین معایب خودروهای خانواده دنا، عایق‌بندی نه چندان مناسب آنهاست که این موضوع به‌ویژه در هنگام رانندگی در جاده با سرعت بالا به خوبی حس می‌شود.
  • دنا پلاس توربو دارای فرمان برقی است. این نوع فرمان در سرعت بالا کمی نرم است و می‌تواند تاحدودی مشکل‌ساز باشد.
  • دکمه‌های فرمان برقی در این خودرو موقعیت نامناسبی دارند و ممکن است کار کردن با آنها برای افراد چندان راحت نباشد.
  • صندلی‌های برقی این خودرو فقط در حالتی که خودرو روشن باشد، عمل می‌کنند؛ به همین دلیل هم تنظیم صندلی‌ها در حالتی که خودرو خاموش باشد، میسر نیست.
استعلام و تسویه بدهی خودرو برای فروش خودرو

امکانات و آپشن‌ های دنا پلاس توربو اتوماتیک

یکی از دلایل محبوبیت دنا پلاس توربو، امکانات و آپشن‌های جذاب آن است. از جمله مهم‌ترین آپشن های دنا پلاس توربو اتوماتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دنا پلاس اتومات توربو دارای کروز کنترل است که این آپشن، امکان رانندگی با سرعت ثابت در اتوبان‌ها و جاده‌ها را فراهم می‌کند. این ویژگی برای رانندگی در مسیرهای بین‌شهری بسیار کاربردی است.
  • این خودرو دارای سنسور و دوربین دنده عقب است که به راننده در هنگام استفاده از دنده عقب، دید مناسبی می‌دهد و مانع برخورد با موانع و اشیائی که در پشت خودرو قرار دارند، می‌شود.
  • این محصول ایران خودرو دارای سیستم ترمز ضدقفل با قابلیت توزیع نیرو است که همین آپشن مهم، نقش مهمی در ارتقاء سیستم ایمنی آن دارد.
  • چراغ‌های این خودرو دارای دی‌لایت یا همان روشنایی روز هستند که در هنگام روز و بدون روشن کردن چراغ‌ها روشنایی دارند.
  • این خودرو جذاب دارای سیستم راهبری یا اصطلاحا نویگیشن برای مسیریابی در شهرها و جاده‌هاست که با استفاده از آن می‌توان در مسافرت‌ها به راحتی مسیریابی کرد.
  • دنا پلاس توربو اتوماتیک دارای ایربگ برای سرنشینان جلو و چندین کیسه هوای جانبی است که این آپشن جذاب، میزان آسیب‌ها را در هنگام وقوع حوادث رانندگی به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.
  • این محصول ایران خودرو دارای آینه‌های جانبی برقی است که امکان تنظیم آنها به راحتی و با استفاده از دکمه‌های کنترلی وجود دارد.

مقایسه دنا پلاس توربو اتوماتیک با رقبای آن

دنا پلاس توربو اتومات که یکی از محصولات پرطرفدار ایران خودرو به حساب می‌آید، رقبایی هم دارد که یکی از مهم‌ترین این رقبا شاهین اتومات گروه خودروسازی سایپا است. در جدول زیر می‌توانید امکانات و ویژگی‌های مختلف این دو خودرو محبوب را مشاهده کنید.

دنا پلاس توربو اتومات شاهین اتومات
نوع طراحی بدنه سدان سدان
ظرفیت صندوق عقب ۵۰۰ لیتر ۴۲۰ لیتر
نوع پیشرانه خطی خطی
حجم پیشرانه ۱۶۴۵ لیتر ۱۴۹۷ لیتر
تعداد سیلندر ۴ ۴
تعداد سوپاپ ۱۶ ۸
توربو شارژ دارد دارد
قدرت موتور ۱۵۰ اسب‌بخار ۱۱۰ اسب‌بخار
حداکثر گشتاور ۲۱۵ نیوتون بر متر ۱۷۸ نیوتون بر متر
مصرف سوخت در ۱۰۰ کیلومتر ۸.۱ ۷.۵
ظرفیت باک بنزین ۶۰ ۴۷
سیستم ترمز دیسکی دیسکی
ستون فرمان تلسکوپی دارد ندارد
ترمز ABS دارد دارد
کروز کنترل دارد دارد
کیسه هوا راننده و سرنشینان دارد دارد
دی‌لایت دارد دارد
فعال شدن خودکار چراغ‌ها دارد ندارد
ایموبلایزر و سیستم ضد سرقت دارد دارد
استارت بدون کلید ندارد دارد
سنسور باران دارد ندارد
دماسنج دارد ندارد
سیستم تهویه خودکار دارد دارد
مانیتور دارد دارد
مسیریابی یا نویگیشن دارد دارد

 

قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک

دنا پلاس توربو اتوماتیک گران‌ترین محصول ایران خودرو به حساب می‌آید که قیمت انواع مدل‌های آن با توجه به آپشن‌های متنوعی که دارند، با یکدیگر متفاوت است. در حال حاضر نرخ دنا پلاس توربو اتومات در کارخانه برابر ۵۴۵ میلیون تومان است؛ البته قیمت بازار این محصول نسبت به قیمت کارخانه بسیار بیشتر است.

شما با توجه به ویژگی‌ها، امکانات، مزایا و معایب دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک  که در بخش‌های قبلی بیان کردیم، می‌توانید در مورد قیمت و ارزش خرید دنا پلاس توربو اتوماتیک تصمیم‌گیری کنید.

سخن آخر

دنا پلاس توربو اتوماتیک یکی از پرطرفدارترین خودروهای داخلی است که بسیاری از مشتریان در طرح فروش یکپارچه وزارت صمت، آن را برای خرید انتخاب کردند.

ما در این محتوا در مورد مهم‌ترین مشخصات فنی دنا پلاس توربو اتوماتیک صحبت کردیم؛ توضیحاتی درباره مزایا و معایب دنا پلاس توربو اتوماتیک دادیم و در پایان هم به مقایسه این خودرو با شاهین اتومات پرداختیم که یکی از اصلی‌ترین رقبای آن است.

نظرات خود را در مورد این خودرو می‌توانید با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. آیتول یک سامانه جامع خدمات خودرو است که خدماتی مانند استعلام خلافی خودرو، نوبت تعویض پلاک، پرداخت عوارض آزادراهی، پرداخت بدهی تهران من ورود به طرح ترافیک ، استعلام بیمه شخص ثالث و صدها خدمت دیگر را ارائه می‌دهد.

01از کجا بفهمیم دنا پلاس توربو است؟

دنا پلاس توربو از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به دنا پلاس معمولی دارد؛ البته دنا پلاس توربو دارای آرم توربو است که از این طریق می‌توان آن را شناسایی کرد.

02چه روغنی برای دنا پلاس توربو مناسب است؟

موتور دنا پلاس توربو از نوع EF7 توربو شارژ است که بهترین نوع روغن برای آن 5W40 است.

03چه باتری برای دنا پلاس توربو مناسب است؟

باتری نقش مهمی در سیستم برقی خودرو دارد؛ بنابراین انتخاب مناسب برای خرید باتری دنا بسیار مهم است. باتری دنا پلاس توربو 66 آمپر است؛ البته می‌توانید از باتری 74 آمپر هم برای آن استفاده کنید.

04چه لاستیکی برای دنا پلاس توربو خوبه؟

بهترین لاستیک برای خودرو دنا پلاس توربو لاستیک پهن 205 است. برای اطلاع از اخبار ثبت نام لاستیک دولتی پیشنهاد می‌کنیم، اخبار مجله آیتول را دنبال کنید.

05مالیات خودرو دنا پلاس توربو چقدر است؟

یکی از مواردی که در هنگام فروش خودرو در نظر گرفت، پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو است که میزان آن بر اساس ارزش خودرو تعیین می‌شود؛ درنتیجه میزان مالیات برای خودرو دنا پلاس بر اساس مدل و سال تولید آن متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و مربوط به شرکت کیان افق هیربد است.