سورن پلاس نسخه به‌روزشده‌ سمند سورن است که در سال ۱۳۹۶ از سوی ایران خودرو به بازار عرضه شد. این وسیله نقلیه در مقایسه با مدل‌های قبلی سمند، از نظر ظاهری، داخلی و فنی، تغییرات قابل‌توجهی داشته است. به‌واقع، سورن پلاس یکی از خودروهای محبوب در بازار ایران است که با توجه به قیمت مناسب، امکانات رفاهی قابل قبول و عملکرد فنی مطلوب، می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به دنبال خودرو جادار و خانوادگی هستند. ایران خودرو نیز در دوره‌های زمانی مختلف، شرایط متنوعی را برای ثبت نام سورن پلاس اعلام کرده است.

استعلام و تسویه بدهی خودرو برای فروش خودرو

جدیدترین اطلاعیه ثبت نام سورن پلاس بنزینی (مرداد ۱۴۰۳)

ایران خودرو در طرح فروش مرداد ماه خود، امکان ثبت‌نام برای خودرو محبوب سورن پلاس بنزینی را فراهم کرده است. این طرح ویژه همه اقشار جامعه از جمله متقاضیان عادی، خانواده‌های جوان و دارندگان خودروهای فرسوده طراحی شده است. طرح مرداد ۱۴۰۳ ثبت نام سورن پلاس شامل متقاضیان عادی، مشمولان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و مشمولان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده می باشد و شرایط ثبت نام هم به این شکل است که متقاضیان عادی باید یک حساب بانکی به نام ایران خودرو وکالتی کرده و مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان را در آن مسدود کنند. این مبلغ به هیچ عنوان به حساب ایران خودرو منتقل نشده و تنها برای اطمینان از جدی بودن درخواست متقاضی است.

از روز یکشنبه ۲۱ مرداد تا پایان روز شنبه ۲۷ مرداد فرصت دارید تا نسبت به وکالتی کردن حساب و مسدود کردن وجه اقدام کنید. برای اطلاع از سایر خودروهای موجود در این طرح، می‌توانید به صفحه اخبار ثبت نام ایران خودرو مراجعه کنید. پس از ثبت‌نام، متقاضیان بر اساس شرایط و ضوابط تعیین شده اولویت‌بندی خواهند شد. اگر قصد ثبت نام خودرو دارید، نباید پلاکی با کد ملی شما فعال باشد و پیشنهاد می کنیم قبل از ثبت‌نام، با استفاده از سامانه آیتول، از عدم فعال بودن پلاکی به نام خود مطمئن شوید تا مشکلی برای ثبت نام برایتان ایجاد نشود.

ثبت نام سورن پلاس اولویت پاییز ۱۴۰۳

ثبت نام سورن پلاس ۱۴۰۳

در آخرین روزهای دی ماه سال ۱۴۰۲، شرایط فروش سورن پلاس XU7P از سوی ایران خودرو اعلام شد. مطابق این بخشنامه، ثبت نام سورن پلاس در دو فرمت فروش فوری و پیش‌فروش انجام خواهد شد. به این ترتیب متقاضیان این امکان را خواهند داشت که در دو قالب زیر خودرو سورن پلاس خود را تحویل بگیرند:

  • تحویل فوری
  • تحویل در آبان ماه ۱۴۰۳

قیمت، رنگ‌های موجود و همین‌طور موعد تحویل در طرح ثبت نام سورن پلاس ایران خودرو را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

نوع خودرو

قیمت اعلامشده(ریال)

رنگ‌های موجود

زمان تحویل

سورن پلاس XU7P

۴.۵۹۱.۱۸۹.۳۳۶

سفید، مشکی آبنوس

۹۰ روز کاری

سورن پلاس XU7P

۲.۲۹۵.۵۹۴.۰۰۰

سفید، مشکی، خاکستری، آبی کبود

آبان ماه ۱۴۰۳

لازم به ذکر است که پیش‌فروش خودرو سورن پلاس XU7P، بدون سود مشارکت و انصراف تعیین و برنامه‌ریزی شده است که این متفاوت با چیزی است که در ثبت نام معین خودرو داشتیم.

نحوه ثبت نام سورن پلاس ۱۴۰۳

مطابق قوانین فعلی، متقاضیان دریافت سورن پلاس در قالب ثبت نام ایران خودرو باید پیش از آن طبق زمان‌بندی، درخواست خود را در سامانه یکپارچه انجام داده باشند. پس از آن لازم است که متقاضیان با دریافت پیامک از ایران خودرو، برای ثبت‌نام و تکمیل اقدامات وارد سایت ایران خودرو شوند و مراحل لازم را انجام دهند. البته پیش از این دیدیم که در ثبت نام سایپا، گاه و بیگاه خارج از ثبت‌نام قبلی، برنامه فروش فوق‌العاده در سامانه یکپارچه اعلام می‌شود.

شرایط فروش اقساطی سمند سورن پلاس

شرایط فروش اقساطی سمند سورن پلاس

در صورتی که شرایط فروش اقساطی سمند سورن پلاس از سوی ایران خودرو اعلام شود، در قالب بخشنامه اطلاع‌رسانی می‌شود و متقاضیان از آن مطلع خواهند شد. به این ترتیب آن دسته از افرادی که مایل به خرید قسطی سمند سورن پلاس هستند، امکان آن را خواهند داشت تا در این برنامه‌های فروش شرکت کنند و با پرداخت قسطی مبالغ، خودرو مورد نظر خود را بخرند. البته اگر مایل به خرید اقساطی خودرو هستید، توصیه می‌کنیم که نیم‌نگاهی نیز به ثبت نام مدیران خودرو داشته باشید.

سخن پایانی

با توجه به شلوغی فعلی بازار که وجود امکان ثبت نام خودرو وارداتی نیز به آن افزوده شده است، هنوز تعداد متقاضیان ثبت نام سورن پلاس زیاد است و به نظر می‌رسد که این خودرو توانسته نظر مصرف‌کنندگان ایرانی در گروه‌های سنی مختلف را به خود جلب کند.

شما چه نظری در این باره دارید؟ سورن پلاس با توجه به نرخ آن و به عنوان خودرو ایرانی به‌روز، تا چه اندازه می‌تواند جذابیت خرید داشته باشد؟

شما می توانید برای آگاهی از شرایط ثبت نام خودرو در کمپانی های مختلف با ما همراه باشید تا کاملا با نحوه خرید انواع خودرو از این طریق آشنا شوید. همچنین می توانید برای استعلام گواهینامه یا مالیات نقل و انتقال خودرو نیز روی کمک ما حساب باز کنید. حتی می توانید بیمه شخص ثالث خودرو خود را از طریق آیتول و از کمپانی مورد نظر خود تهیه بفرمایید. همینطور می توانید به راحتی  تمامی بدهی های خودروی خود را پرداخت کنید و مطمئن باشید که دیگر هیچ بدهی ندارید.