طی سال‌های اخیر دریافت برگه معاینه فنی جزو الزامات داشتن وسایل نقلیه با عمر بالای ۴ سال است. اگر شما نیز قصد انجام مراحل معاینه فنی را دارید می‌توانید به مرکز معاینه فنی الغدیر مراجعه کنید، از این رو جهت اطلاع از نحوه نوبت دهی، ساعات کاری، آدرس و خدمات این مرکز و در نهایت آگاهی از ضرورت گرفتن معاینه فنی، با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

استعلام آنلاین جریمه معاینه فنی خودرو

چه نیازی به انجام معاینه فنی خودرو است؟

در گذشته هیچگونه اجباری جهت دریافت برگه معاینه فنی وجود نداشت، اما کم‌کم به دلیل افزایش تعداد وسایل نقلیه فرسوده، تردد بیش از اندازه خودروهای دارای نقص فنی، ازدیاد آلاینده‌ها و …  بحث دریافت معاینه فنی به منظور ساماندهی وضعیت سلامت وسایل نقلیه، کاهش میزان تصادفات، تعدیل تعداد جریمه‌ها و … به طور جدی مطرح و پیگیری شد، به طوری که در سال ۹۸ طبق قانون راهنمایی و رانندگی همراه داشتن برگه معاینه فنی‌ رسما به یک ضرورت و اجبار تبدیل شد.

همانطور که می‌دانید وقتی قانونی به تصویب می‌رسد، تخلف از آن مشمول جریمه خواهد بود، بنابراین طبق قانون راهنمایی و رانندگی نداشتن برگه معاینه فنی خلاف بوده و منجر به جریمه خودرو خواهد شد. هزینه انجام تست معاینه فنی در سال ۱۴۰۲ تنها ۹۲ هزار تومان است. این در حالی‌ست که جریمه وسایل نقلیه بدون برگه معاینه فنی به ازاء هر روز مبلغی سنگین خواهد شد، پس عقلانی نیست که پروسه دریافت معاینه فنی خودروی خود را به تعویق بیندازید.

چرا برای انجام معاینه فنی به مرکز معاینه فنی الغدیر برویم؟

در مرکز معاینه فنی الغدیر چه خدماتی را می‌توانم دریافت کنم؟

در این مرکز معاینه فنی یکسری تست و آزمایشات فنی جهت ارزیابی وضع سلامت وسایل نقلیه شما توسط کارشناسان حرفه‌ای و مجرب انجام می‌شود. این تست‌ها شامل مواردی چون بررسی کارایی سیستم ترمز، وضعیت کارکرد موتور، عملکرد کمک فنرها و چرخ‌ها، بررسی اتصالات قطعات فرمان، وضعیت چراغ‌ها، انجام آزمون آلایندگی، سلامت ظاهری و فیزیکی وسیله نقلیه و … است. در صورتی که خودروی شما پس از انجام تمامی این موارد فاقد عیب و نقص باشد، موفق به دریافت برگه معاینه فنی خواهید شد، در غیر این صورت مالک موظف است وسیله نقلیه خود را جهت رفع عیب و نقص‌های موجود به تعمیرگاه‌های مجاز و معتبر ببرد.

چطور می‌توانم از مرکز معاینه فنی الغدیر نوبت آنلاین بگیرم؟

نوبت دهی مرکز معاینه فنی الغدیر و هر مرکز معاینه فنی دیگر که در شهر تهران هستند، مثل مرکز بیهقی، چیتگر، معاینه فنی نیایش و… را می‌توانید در سایت تهران من انجام دهید. همچنین سایت سیمفا برای نوبت دهی تمام مراکز در کل کشور هستند.

از آنجایی که معاینه فنی حضوری ممکن است کمی زمان بر باشد و ساعتها در صف‌های طولانی بمانید، می‌توانید معاینه فنی را با خیال راحت به صورت غیرحضوری، از طریق آیتول انجام دهید. پس از ثبت درخواست در سایت و هماهنگی پشتیبانی با شما، سفیران آیتول در وقت مقرر به محل شما مراجعه کرده و پس از بررسی مدارک و صدور بیمه نامه، خودروی شما را تحویل می‌گیرند و سرویس مورد نظر شما را انجام می‌دهند.

نوبت آنلاین معاینه فنی از مرکز الغدیر

آیا برای انجام معاینه فنی حتما باید مالک وسیله نقلیه حضور داشته‌ باشد؟

به طور کلی حضور مالک وسایل نقلیه در هنگام انجام معاینه فنی الزامی است، اما همانطور که مستحضر هستید انجام این فرایند در مراکز شلوغ معاینه فنی، امری وقت‌گیر و کلافه کننده است که بسیاری از رانندگان به دلیل مشغله‌های متعدد زمان کافی برای اینکار ندارند. از این رو «سامانه جامع آیتول» برای آن دسته از مالکین خودرو که در تهران سکونت دارند، شرایطی خاص و ویژه را فراهم کرده‌ است تا بدون نیاز به حضور در مراکز معاینه فنی با خاطری آسوده موفق به دریافت این برگه شوند.

همانطور که قبلتر گفتیم، آیتول این خدمت را از طریق کارپرداز انجام می‌دهد. در حقیقت کارپرداز به عنوان وکیل و سفیر مالک خودرو کلیه کارهای مربوط به نوبت دهی تعویض پلاک، دریافت برگه معاینه فنی، ترخیص خودرو توقیفی از پارکینگ را در کمترین زمان انجام خواهد داد. بدین ترتیب تنها کافی است تا وارد سایت آیتول شوید و گزینه معاینه فنی در بالای صفحه را بفشارید، سپس بر روی معاینه فنی غیرحضوری کلیک کنید. در این صفحه باید اطلاعات شخصی خود را همراه با شماره پلاک خودرو وارد کرده تا در اسرع وقت جهت تعیین زمان و دیگر هماهنگی‌های لازم از سوی سفیران آیتول با شما تماس گرفته شود.

پس از هماهنگی‌های لازم دستیار آیتول در محل موردنظر شما حاضر شده و پس از تحویل خودرو به مرکز معاینه فنی الغدیر یا هر مرکز دیگری که شما انتخاب کرده ‌باشید مراجعه خواهد کرد. تضمین امنیت خودروی شما توسط بیمه از آغاز تا پایان انجام پروسه معاینه فنی دیگر خدمتی است که آیتول به منظور ایجاد امنیت خاطر بیشتر، جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه برای کاربران خود مهیا کرده‌است.

چگونه می‌توان به مرکز معاینه فنی الغدیر رفت؟

همانطور که اشاره کردیم داشتن برگه معاینه فنی درست به اندازه داشتن بیمه خودرو مهم و ضروری است، بنابراین لازم است در اسرع وقت جهت دریافت یا تمدید آن به مرکز معاینه فنی الغدیر به آدرس زیر مراجعه نمائید.

آدرس مرکز: تهران، یافت آباد، بلوار الغدیر، رو‌به‌روی بیمارستان شهدای یافت آباد

همچنین این امکان برای مراجعین محترم فراهم شده ‌است که به منظور دریافت آدرس این مرکز بر روی نقشه، با ارسال عدد ۱۲ به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۱۲  لینک آن را دریافت نمایند.

آدرس مرکز معاینه فنی الغدیر

ساعات کاری مرکز معاینه فنی الغدیر به چه صورت است؟

این مرکز به مدیریت جناب آقای حمید معصومی طبق زمان بندی زیر آماده خدمات دهی به مراجعین محترم است.

  • روزهای شنبه تا پنجشنبه: ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۷:۰۰ عصر
  • روز جمعه: ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۴:۰۰ بعد از ظهر

اگر قصد انجام بازدید چشمی ‌مخازن خودروهای دوگانه سوز در این مرکز را دارید می‌توانید در این ساعات مراجعه کنید.

  • روزهای شنبه تا چهارشنبه: ساعت ۸:۰۰ صبح تا ۱۶:۰۰ بعد ازظهر
  • روز پنجشنبه: ساعت ۸:۰۰ صبح تا ۱۴:۰۰ بعد از ظهر