مالیات نقل و انتقال خودرو

عوارض خودرو ،خلافی خودرو ،بیمه

خلافی خودرو

استعلام و پرداخت خلافی خودرو

بیمه شخص ثالث خودرو

شخص ثالث ، بدنه ، شخص ثالث موتور سیکلت

باتری خودرو

خرید انواع باتری، نصب رایگان

آموزش کامل باتری به باتری خودرو (مرحله به مرحله)

باتری به باتری ماشین - راهنمای کامل نحوه باطری به باطری (مرحله به مرحله)

زمانی که باتری ماشین خالی شده و قادر به تامین نیروی کافی برای روشن کردن موتور خودرو نباشد، باید باتری خودرو تعویض شود. در صورتی که ماشین جایی خاموش شده باشد که دسترسی به باتری نو نداشته باشید، باید خودروی خود را به شکلی روشن کرده تا به جایی برای تعمیر و تعویض باتری برسید. در چنین شرایطی، باتری به باتری کردن ماشین، یک روش مناسب است که کمک می‌کند تا خودروی شما روشن شده و بتوانید خود را به جای لازم برسانید.

در این مطلب قصد داریم نگاهی به نحوه باطری به باطری ماشین بیندازیم.

باتری به باتری ماشین

نحوه باتری به باتری ماشین

برای باطری به باطری کردن خودرو، باید مراحل زیر را دنبال کنید که البته ساده است:

  1. ابتدا یک خودرو پیدا کنید که حاضر باشد باتری به باتری با ماشین شما را انجام دهد و البته باتری سالم داشته باشد.
  2. کابل‌های باطری به باطری کردن را آماده کنید و دو خودرو را در شرایطی قرار دهید که بخش باطری آن‌ها به هم نزدیک بوده و طول کابل برای اتصال به هر دو باطری، کافی باشد. (معمولا روبروی هم قرار دادن خودروها، مناسب خواهد بود.)
  3. هر دو خودرو را خاموش کرده و کابل‌ها را وصل کنید. پایانه‌های مثبت و منفی هر دو باتری را به صورت مشابه، به هم متصل کنید. کابل قرمز را به قطب مثبت باتری تمام شده و سپس به قطب مثبت باتری سالم، اتصال دهید. همین طور کابل مشکی را به دو قطب منفی، متصل کنید.
  4. حالا ماشین سالم را روشن کرده و بگذارید چند دقیقه کار کند.
  5. سپس ماشین باتری تمام شده را روشن کرده و اگر استارت نخورد، کمی بیشتر صبر کرده و دوباره تلاش کنید.
  6. پس از روشن شدن ماشین، کمی منتظر بمانید و سپس کابل‌ها را با احتیاط به ترتیب معکوس، جدا کنید.

البته معمولا روش باطری به باطری کردن خودرو، برای دراز مدت کفایت نکرده و لازم است که پس از مدتی، باطری جدیدی برای خودروی خود، تهیه کرده و با باطری قدیمی تعویض کنید. این روش تنها در صورتی جواب می‌دهد که از کار افتادن باطری، به دلیل عدم کارکرد طولانی آن باشد و اگر عمر باتری خودرو تمام شده باشد، حتما باید برای تعویض آن اقدام کنید.

باطری به باطری

باطری به باطری ماشین سنگین چگونه است؟

باتری به باتری کردن ماشین سنگین نیز درست شبیه به روش باطری به باطری ماشین سواری است. با این تفاوت که شما باید برای باتری به باتری ماشین‌ سنگین، حتما از یک ماشین سنگین دیگر کمک بگیرید.

باطری به باطری ماشین اتوماتیک چگونه است؟

به همین ترتیب برای باتری به باتری ماشین اتوماتیک، به یک خودروی دهنده و کابل برای اتصال قطب مثبت و منفی باتری ماشین اول به ماشین دوم، نیاز است. پس از باطری به باطری ماشین اتوماتیک، کافی است که چند دقیقه منتظر بمانید تا خودرو کار کند و پس از آنکه باطری کمی شارژ شد، می‌توانید کابل‌ها را جدا کنید.

آیا باطری به باطری برای ماشین ضرر دارد؟

اکنون این سوال پیش می‌آید که آیا باتری به باتری ضرر دارد؟ به طور کلی باید گفت که باتری به باتری کردن برای ماشین، ضرری ندارد؛ البته منوط به اینکه روش باطری به باطری را به طور صحیح دنبال کنید. نکات زیر به شما در این مورد کمک می‌کنند:

  1. از اتصال صحیح کابل‌ها به قطب‌های مثبت و منفی، اطمینان خاطر پیدا کنید.
  2. تجهیزات برقی غیرضروری خودرو، مانند چراغ‌ها، ضبط و رادیو و سیستم تهویه مطبوع را خاموش کنید. این کار فشار روی باطری را کاهش داده و خطر افزایش ولتاژ را به حداقل می‌رساند که به طور بالقوه ممکن است به سیستم برق خودرو آسیب بزند.
  3. حتما پیش از استارت زدن، موتور خودرو را خاموش کنید تا باتری آن به وسیله ماشین دیگر، روشن شده و شارژ شود تا به طور یک‌باره، بار زیادی روی دینام وارد نشده و آسیب نبیند.
  4. پس از آنکه خودرو از طریق باطری به باطری کردن روشن شد، به آرامی گاز داده و از گاز دادن پرفشار، اجتناب کنید.
روش باطری به باطری ماشین

سخن پایانی

در این مطلب دیدیم که نحوه باتری به باتری ماشین چگونه است و چه نکاتی را باید در این خصوص، رعایت کرد. شما چه تجربه‌ای درباره نحوه باطری به باتری ماشین دارید و این اقدام را در چه شرایطی، مناسب می‌دانید؟ مشتاق دنبال کردن نظرات و تجربیات شما در خصوص باتری به باتری ماشین هستیم.

01آیا باطری به باطری برای ماشین ضرر دارد؟

؟ به طور کلی باید گفت که باتری به باتری کردن برای ماشین، ضرری ندارد؛ البته منوط به اینکه روش باطری به باطری را به طور صحیح دنبال کنید.

02باطری به باطری ماشین سنگین چگونه است؟

باتری به باتری کردن ماشین سنگین نیز درست شبیه به روش باطری به باطری ماشین سواری است. با این تفاوت که شما باید برای باتری به باتری ماشین‌ سنگین، حتما از یک ماشین سنگین دیگر کمک بگیرید.

03باطری به باطری ماشین اتوماتیک چگونه است؟

برای باتری به باتری ماشین اتوماتیک، به یک خودروی دهنده و کابل برای اتصال قطب مثبت و منفی باتری ماشین اول به ماشین دوم، نیاز است. پس از باطری به باطری ماشین اتوماتیک، کافی است که چند دقیقه منتظر بمانید تا خودرو کار کند و پس از آنکه باطری کمی شارژ شد، می‌توانید کابل‌ها را جدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و مربوط به شرکت کیان افق هیربد است.