پلاک خودرو تنها به عنوان یک شماره خودرو برای ثبت تخلفات و جرایم رانندگی استفاده نمی‌شود. دریافت پلاک خودرو جهت عبور و مرور در شهر، ثبت خودرو در سامانه راهبری و جلوگیری از سرقت آن انجام می‌شود و بلافاصله پس از خرید خودروی جدید تعویض پلاک انجام خواهد شد اگر خودرو صفر باشد تعویض پلاک توسط نیروی راهنمایی و رانندگی ناجا انجام شده و خودرو با پلاک صفر و ثبت شده در سیستم به شما تحویل داده می‌شود. اما هنگام خرید خودروی دست دو روند تعویض پلاک کاملا متفاوت خواهد بود.

علاوه بر خرید خودرو، افرادی که قصد نقل مکان به شهرستان را دارند باید در کمترین زمان به مرکز تعویض پلاک مراجعه کرده و شماره پلاک خود را بر اساس شهر مقصد تغییر دهند. در این شرایط نیز افراد باید مجددا کلیه مراحل قانونی را طی کرده و پلاک را با توجه به نشانی جدید محل سکونت دریافت کنند. اگر ساکن شهرستان هستید یا قصد نقل مکان به شهرستان را دارید و می‌خواهید پلاک خودروی شما با شماره تهران ثبت شود نگران نباشید در اینجا ما شما را با نحوه گرفتن ماشین پلاک تهران برای افراد ساکن شهرستان و ثبت پلاک تهران برای ماشین‌تان آشنا می‌کنیم. همراه ما باشید.

شرایط گرفتن پلاک تهران در شهرستان‌ها در کمترین زمان

نحوه گرفتن ماشین پلاک تهران برای افراد ساکن شهرستان، خصوصا شهرستان‌های حومه تهران یکی از دغدغه‌های خریداران است. هر چند داشتن پلاک تهران تاثیری بر قیمت خودرو ندارد، اما بعضی از خریداران اصرار به دریافت پلاک تهران برای خودروهایشان را دارند.

برای دریافت پلاک خودرو برای تهران، شما نیازمند ارائه کتبی سند یا اجاره‌نامه شهر تهران به نام خود یا پدرتان دارید. مواردی مانند ثبت خرید و فروش خودرو در تهران، ثبت بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه آن در این شهر، تاثیری در دریافت پلاک تهران برای خودروی شما ندارد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از آنکه زمان زیادی را برای ثبت پلاک تهران در شهرستان بگذرانید، کلیه مدارک لازم برای انجام این کار را فراهم کنید.

پلاک تهران برای خودروهای شهرستان

گرفتن پلاک تهران با شناسنامه برای خودروهای شهرستان

شاید اغلب کسانی که به دنبال دریافت پلاک تهران در شهرستان هستند، بارها این جمله را شنیده باشند که دریافت پلاک تهران با شناسنامه تهران امکان پذیر است، اما آیا این ادعا صحت دارد؟

جواب این سوال منفی است. برای دریافت پلاک تهران شناسنامه و دفترچه بیمه تهران کاربردی برای شما نخواهد داشت و تنها در صورتی می‌توانید با شناسنامه تهران پلاک خودروی این شهر را دریافت کنید که کلیه مدارک لازم اعم از سند یا اجاره نامه محل سکونت در تهران، قبض برق یا آب را به همراه مدارک پرداخت جریمه خودرو و سند آن را به مراکز تعویض پلاک تحویل دهید.

دریافت پلاک تهران با شناسنامه محل تولد

مدارک لازم برای گرفتن پلاک تهران برای افراد ساکن شهرستان

همانطور که چندین بار در این مطلب به این موضوع اشاره شد، برای دریافت پلاک تهران شما نیازمند ارائه قولنامه یا سند منزل به مراکز تعویض پلاک هستید. در غیر این صورت بلافاصله باید نوبت دهی تعویض پلاک بگیرید و پلاک ماشین خریداری شده را با شماره پلاک شهرستان خود به ثبت برسانید. اگر یکی از اعضای خانواده شما در تهران سکونت داشته باشد می‌توانید با ارائه اجاره نامه یا سند خانه آن‌ها نیز اقدام به دریافت پلاک تهران کنید.

برای دریافت پلاک تهران، علاوه بر مدارک موردنیاز مانند مدارک شناسایی کامل فروشنده و خریدار، برگ سبز خودرو و موارد دیگر نیاز به ارائه مدارک سکونت در شهر تهران را نیز دارید. برخی از این مدارک به شرح زیر هستند:

_ سند اجاره‌نامه یا سند خانه مالک خودرو

_ فیش آب و برق و گاز خانه

_ ارائه گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان از آموزش و پرورش

_ معرفی نامه کارمندان دولت با ذکر آدرس شرکت و منزل

_ ارائه مدارک ثبت شرکت در تهران یا مجوز ثبت شرکت

مراحل دریافت پلاک تهران برای خودروهای شهرستان

اگر خودرویی را از شهرستان خریداری کردید و قصد ثبت پلاک برای آن را دارید یا بالعکس خودرویی را از تهران خریداری کرده‌اید، قبل از انجام مراحل قانونی تعویض پلاک و کارهای مربوط به مالکیت، حتما کلیه موارد خودرو مانند کارشناسی رنگ، اطلاع از تخفیف بیمه‌ خودرو مثل نرخ بیمه شخص ثالث بیمه ایران، سلامت خودرو و مدارک آن را بررسی کنید.

برای دریافت پلاک تهران برای خودروهای شهرستان مانند خودروهای دیگر باید از مراحل زیر به ترتیب عبور کنید.

  • دریافت نوبت و مراجعه به مراکز معتبر تعویض پلاک خودرو و دریافت قبض ورود خودرو به پارکینگ
  • مراجعه به بخش اداری و دریافت نوبت برای ارائه مدارک و تعیین غرفه برای امور مربوط به پلاک گذاری خودرو
  • تحویل مدارک خودرو، مدارک خریدار و فروشنده و ارائه مدارک سکونت در شهر تهران به مسئول باجه بخش اداری
  • دریافت فرم بازدید فنی خودرو از غرفه مشخص شده
  • تایید اصالت خودرو توسط کارشناس
  • تعیین گواهی مربوط به جرائم نقدی پرداخت نشده (در صورت نقل و انتقال)
  • واریز یک فیش نقدی با مبلغ تعیین شده جهت تهیه کارت مشخصات فنی خودرو
  • مراجعه به مرکز مشخص شده و دریافت نامه تایید از سوی کارشناسان
  • مراجعه به مرکز فک پلاک و فک پلاک قدیم
  • مراجعه به انبار پلاک، دریافت پلاک جدید و نصب آن
  • مراجعه به درب خروج، ارائه فیش و خروج از پارکینگ
مدارک لازم برای دریافت پلاک خودروی تهران

انجام تعویض پلاک در کمترین زمان برای خودروهای شهرستان توسط تیم آیتول

اگر کلیه مدارک موردنیاز برای دریافت پلاک تهران را فراهم کردید، اما زمان کافی برای انجام کارهای مربوط به انجام آن را ندارید، نگران نباشید، تیم آیتول همراه شماست. آیتول با ارائه خدماتی مثل تعویض پلاک غیرحضوری و استعلام پلاک فعال در کنار شماست. تنها کافی‌ست با ما تماس بگیرید تا سفیران آیتول در محل شما حاظر شوند و امور مربوط به تعویض پلاک خودروی شما را در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت انجام دهند.

دریافت پلاک تهران در کمترین زمان

در این مطلب سعی کردیم شما را با نحوه دریافت پلاک تهران برای ساکنین شهرستان آشنا کنیم. همانطور که مطالعه کردید، برای انجام این کار شما نیازمند ارائه مدارک سکونت در شهر تهران به کارشناسان و مسئولین مراکز تعویض پلاک هستید. اگر زمان کافی ندارید با شماره ۰۲۱۸۹۵۱۸۰۱۰ تماس بگیرید تا کارشناسان و سفیران تیم آیتول، راهنمایی لازم در این زمینه را برای انجام امور مربوط به تعویض پلاک خودرو در اختیار شما عزیزان قرار دهند. با آیتول دیگر نگران از دست دادن زمان خود نباشید.