افزایش روزافزون وسایل نقلیه شخصی، کاهش کیفیت سوخت و اشتیاق عمومی برای داشتن خودروهای شخصی از جمله عواملی هستند که نقش مؤثری در افزایش میزان آلاینده‌ها و آلودگی هوا دارند. این مسئله در کلان شهرها به دلیل تراکم خودروها و دیگر وسایل نقلیه، بیش از سایر شهرهای کوچک کشور نگران کننده و خطرآفرین شده‌است، بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع، مسئولین امر بر آن شدند تا طی فرآیندی سیستماتیک، سلامت وسایل نقلیه را از طریق مراکز معاینه فنی مورد بررسی و ارزیابی کارشناسانه قرار دهند.

بدین منظور؛ از سال ۹۷ قانون همراه داشتن برگه معاینه فنی در همه حال، امری الزامی و اجباری اعلام شد. در واقع این برگه بیانگر سلامت همه جانبه خودرو و جوازی برای تردد آن در سطح شهرها و جاده‌ها است. عدم دریافت برگه معاینه فنی منجر به صدور جریمه معاینه فنی خواهد شد بنابراین، هرگونه اهمال کاری در این مورد از منظر قانون و پلیس راهنمایی و رانندگی هیچگونه توجیهی نداشته و با متخلف برخورد قانونی خواهد شد! با توجه به این مهم، مراکز معاینه فنی متعددی در سرتاسر ایران تأسیس شده‌است که ما در این مقاله قصد داریم تنها به معرفی خدمات مرکز معاینه فنی فداییان اسلام واقع در جنوب تهران، آدرس و ساعات کاری این مجموعه بپردازیم.‌

استعلام آنلاین جریمه معاینه فنی خودرو

مرکز معاینه فنی فداییان اسلام چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

اگر مالک خودرویی هستید حتما می‌دانید که بدون برگه معاینه فنی نه‌تنها اجازه تردد در سطح شهر را ندارید، بلکه از انجام اموری هم‌چون؛ معامله خودرو، تعویض پلاک، ورود به محدوده طرح ترافیک و … نیز منع خواهید شد. به همین علت رجوع به مراکز معاینه فنی برای تست سلامت خودرو اجباری و ضروری است.‌ بدین ترتیب؛ مسئولان امر باتوجه به تعداد بالای مراجعه کنندگان، مراکز معاینه فنی متعددی را به شکل ثابت و سیار در سطح کشور تأسیس کرده‌اند تا مراجعین محترم بتوانند بدون کمترین پیچیدگی و زحمت مراحل معاینه فنی خودرو خود را توسط کارشناسان حاضر در این مراکز انجام دهند.

مرکز معاینه فنی فداییان اسلام یکی از مراکز ثابت معاینه فنی تهران  است. این مجموعه خدمات متعدد معاینه فنی را به‌ صورت کاملا تخصصی و حرفه‌ای به رانندگان و مالکان انواع خودروهای سواری و سبک ارائه می‌کند. در مرکز معاینه فنی فدائیان اسلام معاینه فنی برتر انجام نمی‌شود. در این مرکز بازبینی فنی و ظاهری خودرو توسط متخصصین مجموعه، طی مراحل زیر انجام می‌گیرد.

  • بازبینی ظاهری خودرو:
    در مرحله بازبینی ظاهری مواردی هم‌چون؛ تست سلامت بوق، برف پاک‌کن، باد لاستیک‌ها، دنده عقب، عدم دودزا بودن خودرو، داشتن کمربند ایمنی و…بررسی می‌شود.
  • سنجش و ارزیابی آلایندگی خودرو: در این مرحله میزان آلایندگی ایجاد شده توسط اگزوز خودرو چک می‌گردد.
  • بررسی و تست کمک فنرها:
    سلامت و انعطاف استاندارد کمک فنرها، نقش به‌سزایی در ایمنی راننده و سرنشینان هر خودرو دارد، بنابراین در این مرحله، کارشناسان امر کمک فنرهای عقب و جلو خودرو را با دقت چک می‌کنند.
  • تست ترمز:
    بازبینی و تست ترمزها از دیگر مراحل مهم فرآیند معاینه فنی است، از این‌رو تکنسین‌ها و کارشناسان فنی مجموعه؛ عدم هرگونه نقص در عملکرد ترمزها، بررسی لنت و روغن ترمز را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
  • تست سیستم تعلیق و فنربندی:
    در تست سیستم تعلیق خودرو مواردی چون؛ سلامت اتاق، شاسی، فنربندی، تکان‌ها و ارتعاشات خودرو هنگام عبور از سطوح ناهموار و … چک می‌شود.
  • تست چراغ‌ها:
    از آنجائیکه چراغ‌ها نقش مؤثری در دید شب راننده دارند در معاینه فنی، سلامت تمامی چراغ‌های راهنما، عقب، جلو، سقف و … خودرو بررسی می‌شود‌.
  • تست هم‌راستایی چرخ‌ها:
    ارزیابی میزان هم‌راستایی و انحراف جانبی چهار چرخ خودرو با توجه به استانداردهای معمول، مورد دیگری است که معمولا در آخرین مراحل معاینه فنی چک می‌شود‌.
خدمات مرکز معاینه فنی فداییان اسلام

پس از اینکه کارشناسان مرکز رضایت خود را از عملکرد خودرو و شرایط فنی و ظاهری آن اعلام کردند، مالک ماشین می‌تواند برگه معاینه فنی خودرو خود را دریافت نماید. دقت داشته‌باشید که این برگه اعتبار یکساله دارد که پس از اتمام این تاریخ باید مجددا آن را تمدید نمائید. از آنجائیکه عدم تمدید به‌موقع گواهی معاینه فنی، مشمول جریمه دیرکرد خواهد شد، بنابراین بهترین و سریع‌ترین کار جهت استعلام معاینه فنی خودرو و تاریخ اعتبار آن استفاده از خدمات آنلاین و برخط آیتول است. همچنین کارپردازان مجرب این سامانه آمادگی  انجام کلیه مراحل معاینه فنی بدون نیاز به حضور شما در مرکز معاینه فنی فداییان اسلام  و دیگر مراکز معاینه فنی شهر تهران را خواهند داشت.

 مرکز معاینه فنی فداییان اسلام کجاست؟

مرکز معاینه فنی فدائیان اسلام در جنوب شهر تهران واقع شده‌است، بنابراین ساکنین این منطقه می‌توانند بدون هیچگونه اتلاف وقت و در سریع‌ترین زمان با رزرو نوبت اینترنتی معاینه فنی حضوری از طریق وبسایت تهران من و دریافت نوبت غیر حضوری معاینه فنی در سامانه آیتول، در زمان و تاریخ مقرر جهت انجام پروسه معاینه فنی به این مجموعه مراجعه نمایند‌. برای رسیدن به این مرکز باید به نشانی زیر بروید.

آدرس مرکز معاینه فنی فداییان اسلام: تهران، اتوبان آزادگان شرق، خروجی خیابان فداییان اسلام (شمال)، جنب بازار سنگ فاطمیه، کوچه خسروی.

مدیریت مجموعه: آقای حبیب محققی

شماره تماس: ۸۵-۰۲۱۳۳۶۰۴۲۸۴

 

ساعات کار مرکز معاینه فنی فداییان اسلام به چه صورت است؟

مرکز معاینه فنی فداییان اسلام نیز همانند دیگر مراکز معاینه فنی، دارای ساعات کاری و ظرفیت پذیرش محدود است. بدین ترتیب لازم است قبل از مراجعه حضوری حتما روز و ساعت مراجعه خود را به شکل اینترنتی رزرو نمائید.

ساعات کاری مجموعه برای معاینه فنی خودروهای سبک

روزهای شنبه تا پنجشنبه: از ۷:۳۰ صبح الی ۱۷ بعدازظهر

روزهای جمعه: از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۴ بعدازظهر

ساعات کاری مجموعه برای معاینه فنی و بازدید چشمی مخازن خودروهای دوگانه سوز

روزهای شنبه تا چهارشنبه: از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۷ بعدازظهر

روزهای پنجشنبه: از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۴ بعدازظهر

روزهای جمعه: تعطیل است.

آدرس مرکز معاینه فنی فداییان اسلام

در صورت مردود شدن در تست معاینه فنی خودرو در مرکز معاینه فنی فدائیان اسلام چه باید کرد؟

طبق قانون، آن دسته از مالکین خودروهایی که نتوانسته‌اند مراحل مختلف معاینه فنی ماشین خود را با موفقیت طی کنند تنها ۱۵ روز زمان دارند تا مطابق با لیستی که مرکز ارائه داده‌است مشکلات خودرویی خود را رفع نموده و مجددا جهت دریافت گواهینامه معاینه فنی به مرکز مورد نظر مراجعه کنند. توصیه می‌کنیم که جهت تسریع در انجام پروسه معاینه فنی خودرو، پیش از مراجعه به مرکز، نواقص فنی و ظاهری ماشین خود را رفع نمائید.