مالیات نقل و انتقال خودرو

عوارض خودرو ،خلافی خودرو ،بیمه

خلافی خودرو

استعلام و پرداخت خلافی خودرو

بیمه شخص ثالث خودرو

شخص ثالث ، بدنه ، شخص ثالث موتور سیکلت

باتری خودرو

خرید انواع باتری، نصب رایگان

رفع مسدودی حساب وکالتی: مدت زمان بلوکه شدن پول در حساب وکالتی

آزاد سازی پول حساب وکالتی
ثبت نام خودرو

باز کردن حساب وکالتی برای ثبت نام خودرو موضوعی است که کمابیش همه ما با آن آشنایی نسبی داریم، اما در این میان پرسش‌هایی مربوط به نحوه برداشت، لغو و آزاد سازی پول حساب وکالتی وجود دارد که قصد داریم در این مطلب به آن‌ها بپردازیم. این موارد برای آن دسته از افرادی که بخواهند با باز کردن حساب وکالتی نسبت به ثبت نام خودرو از کارخانه‌های خودروسازی اقدام کنند، اطلاعات ارزشمندی محسوب می‌شوند. اگر شما نیز در این باره پرسش و ابهامی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نحوه آزاد شدن حساب وکالتی

توجه کنید که آزادسازی پول بلوکه‌شده در حساب وکالتی، بعد از اعلام نتایج قرعه‌کشی خرید خودرو با حساب وکالتی انجام خواهد شد؛ اما این بدان معنا نیست که فرد نمی‌تواند پیش از این موعد از حساب وکالتی خود پول برداشت کند. تنها با این تفاوت که برداشت پول از حساب پیش از اعلام نتایج قرعه‌کشی، به منزله انصراف از ثبت‌نام و عدم شرکت در طرح خواهد بود.

به این ترتیب می‌توان گفت که برداشت پول از حساب وکالتی، زودتر از موعد آن یعنی پیش از اعلام نتایج، به منزله لغو ثبت‌نام و عدم شرکت در طرح خرید خودرو به‌شمار می‌آید. از این روی برای لغو و انصراف، کار ساده‌ای پیش‌رو دارید. البته شما با مراجعه به بانک یا سیستم اینترنت‌بانک نیز می‌توانید به‌صورت مستقیم وضعیت حساب خود را از حالت وکالتی به حساب عادی تغییر دهید. شما می توانید پس از آزادسازی حساب وکالتی خود به سادگی از آن پول برداشت کنید.

رفع مسدودی حساب وکالتی

برداشت پول حساب وکالتی

درباره رفع مسدودی حساب وکالتی نیز ماجرا بسیار ساده پیش می‌رود. زمانی که نتایج قرعه‌کشی اعلام شود، پول بلوکه‌شده برای افرادی که اسم آن‌ها در قرعه‌کشی نبوده است، آزاد می‌شود و امکان برداشت آن به راحتی وجود خواهد داشت. با این توصیفات دیگر نیازی نیست که خود فرد برای رفع مسدودی پول بلوکه‌شده در حساب وکالتی، اقدام خاصی انجام دهد.

البته در صورتی‌که مشکلی برای برداشت پول از حساب وکالتی وجود داشته باشد، فرد باید به بانک مربوطه مراجعه کند؛ زیرا قطعا این مشکل از سیستم بانکی و عدم همکاری بانکی است و به راحتی مرتفع خواهد شد. به‌طور مثال اگر پول بلوکه‌شده جهت ثبت نام ایران خودرو باشد و اعلام نتایج قرعه‌کشی صورت گیرد، دیگر نباید هیچ‌گونه مسدودی برای پول بلوکه‌شده و حساب وکالتی وجود داشته باشد.

زمان آزاد شدن حساب وکالتی

لازم به توضیح است که برای برندگان قرعه‌کشی و آن عده‌ای که اسامی آن‌ها در قرعه‌کشی سامانه یکپارچه فروش خودرو اعلام شده است، رفع مسدودی پول از حساب وکالتی با حفظ نوبت است و برداشت پول در این شرایط به منزله انصراف تلقی نخواهد شد. به این معنا که در این شرایط مشکلی برای روند ثبت‌نام و خرید خودرو صورت نمی‌گیرد و زمانی که خودروساز آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده در حساب‌های وکالتی را اعلام کند، افراد می‌توانند بدون اشکال برداشت پول از حساب خود را انجام دهند.

نکته: در صورتی‌که مهلت تحویل خودرو در شش ماهه پیش‌رو باشد، پول بلوکه‌شده پیش‌پرداخت خواهد بود و به حساب شرکت خودروساز واریز می‌شود. به همین ترتیب برای آن دسته از افرادی که موعد تحویل خودرو آن‌ها نیمه دوم و یا بهتر بگوییم ۶ ماهه ثانویه باشد، امکان برداشت پول از حساب وکالتی بعد از آزاد شدن آن با حفظ نوبت وجود خواهد داشت و از این جهت چالش و مشکلی را تجربه نخواهند کرد.

کلام آخر

در این مطلب دیدیم که نحوه برداشت پول از حساب وکالتی پیش از زمان قرعه‌کشی و بعد از آن به چه صورت است و در هر حالت چه تبعات و شرایطی خواهد داشت. با این شرایط به نظر می‌رسد که برای شرکت کامل در طرح فروش خودرو با حساب وکالتی باید تا زمان اعلام نتایج منتظر بمانید و به پول موجود در حساب وکالتی دست نزنید. پس از آن پول آزاد می‌شود و امکان برداشت آن وجود خواهد داشت.

شما چه تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ مشتاق دنبال کردن نظرات و تجربیات شما در این باره هستیم. همین‌طور پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دوستان و آشنایان خود نیز به اشتراک بگذارید تا آن‌ها هم با وضعیت برداشت و لغو حساب وکالتی خرید و ثبت نام خودرو و شرایط پیرامون آن آشنا شوند.

01چگونه می‌توانیم حساب وکالتی را لغو کنیم؟

اگر قصد تبدیل حساب وکالتی به حساب عادی را دارید، باید به‌صورت حضوری به بانک مورد نظر مراجعه کنید یا از طریق سامانه اینترنت‌بانک، وضعیت حساب خود را تغییر دهید.

02مبلغ مسدودی در حساب وکالتی چه زمانی آزاد می‌شود؟

پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی، مبلغ مسدودی در حساب وکالتی آزاد خواهد شد.

03برداشت پول از حساب وکالتی با حفظ نوبت چیست؟

زمانی که برداشت پول از حساب وکالتی بعد از اعلام نتایج قرعه‌کشی و موعد تحویل در 6 ماهه دوم  صورت بگیرد، به آن برداشت پول از حساب وکالتی با حفظ نوبت گفته می‌شود.

  • نازنین رضایی ۱۴۰۳٫۰۵٫۲۲

    من پولو با بانک رفاه بلوکه کردم ولی برای واریز برگشت پول بلوکه شده درصورت برنده نشدن شماره شبا بانک دی رو دادم مشکل نداره؟

    پاسخ دهید
  • سیدمحمدرضا عطارد ۱۴۰۳٫۰۵٫۲۵

    سلام
    من حساب وکالتی باز کردم و ۲۳۰ تومن مسدود کردم الان هنوز تو سایت ثبت نام نکردم امروز رفتم بانک حساب وکالتی رو لغو کردم میخام بدونم پولم چه زمانی از مسدودی درمیاد؟

    پاسخ دهید
    • پشتیبان آیتول ۱۴۰۳٫۰۵٫۲۸

      سلام و ارادت
      سامانه ایتول ارائه دهنده خدمات خودرو شامل پرداخت خلافی ، مالیات ، عوارض ازادراهی ، بیمه و ….. می باشد.لطفا برای پیگیری این مورد به سامانه های مربوط تماس بگیرید
      سپاس

      پاسخ دهید
  • آتنا ۱۴۰۳٫۰۶٫۰۶

    من۱۳۰ میلیون به حساب وکالتی ریختم و ۱۰۰میلیون تسهیلات بانک ملت گرفتم وثبت نام و ۵انتخاب انجام دادم.امشب بانکملت تسهیلاتش رو از حسابم برداشت.الان ثبت نام من کنسل میشه؟۱۰۰میلیون رو واریزکنم باید؟چیکار کنم

    پاسخ دهید
    • پشتیبان آیتول ۱۴۰۳٫۰۶٫۱۱

      سلام و ارادت
      شما میتوانید با ورود در سامانه آیتول بیمه شخص ثالث و بدنه،خلافی ، عوارض ازادراهی ، عوارض سالیانه ، طرح ترافیک و مالیات خودرو خود را استعلام و پرداخت نمایید.در ارتباط با موارد اعلام شده لطفا یه سامانه مربوطه تماس حاصل نمایید.
      سپاس

      پاسخ دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و مربوط به شرکت کیان افق هیربد است.