هر خودرویی، یک سری دیون قانونی دارد که باید به صورت دوره‌ای، نسبت به پرداخت آن‌ها، اقدامات لازم صورت بگیرد. خوشبختانه ما به یک پلتفرم جامع خدمات خودرویی، یعنی آیتول، دسترسی داریم و می‌توانیم در این پلتفرم، کلیه دیون قانونی خودرو را به صورت یکجا تسویه کرده و گواهی مربوط به این بدهی‌ها را دریافت کنیم. اگر مایل هستید که در این باره اطلاعات مناسبی را به دست بیاورید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دیون قانونی خودرو

از جمله دیون قانونی خودرو، موارد زیر را داریم:

مالیات نقل و انتقال خودرو

مالیات نقل و انتقال خودرو یکی از مالیات‌هایی است که هنگام خرید و فروش خودرو باید توسط فروشنده پرداخت شود. این مالیات برای تنظیم سند جدید و انتقال مالکیت خودرو به خریدار ضروری است.

خلافی خودرو

شما می‌توانید برای پرداخت خلافی خودرو، در سایت آیتول اقدام کرده و به راحتی مبالغ جریمه خودروی خود را به صورت یکجا یا اقساطی، تسویه کنید.

بدهی طرح ترافیک

مالکان خودروهایی که بدون مجوز یا پرداخت عوارض وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند، مشمول جریمه خواهند شد. این جریمه‌ها به عنوان بدهی طرح ترافیک شناخته می‌شود و می‌توان از طریق آیتول، نسبت به پرداخت آن‌ها اقدام کرد. با پرداخت بدهی طرح ترافیک از طریق آیتول، می‌توانید برگه تسویه آن را نیز در صفحه زیر نیز دریافت کنید.

استعلام و تسویه بدهی خودرو برای فروش خودرو

عوارض آزادراهی

عوارض آزادراهی به مبلغی اطلاق می‌شود که رانندگان برای تردد در آزادراه‌ها باید پرداخت کنند. این مبلغ برای جبران هزینه‌های ساخت و نگهداری آزادراه‌ها استفاده می‌شود. نرخ عوارض آزادراهی به عوامل مختلفی مانند نوع خودرو، مسافت طی شده و نوع آزادراه بستگی دارد. در پلتفرم جامع آیتول، امکان استعلام و تسویه عوارض آزادراهی خودروی خود را خواهید داشت.

عوارض سالیانه خودرو

عوارض سالیانه خودرو که به آن مالیات و عوارض خودرو نیز گفته می‌شود، مبلغی است که مالکان خودروها موظفند به صورت سالانه به شهرداری پرداخت کنند. این مبلغ برای جبران هزینه‌های خدمات شهری مانند ساخت و نگهداری معابر، جمع‌آوری زباله و روشنایی معابر استفاده می‌شود. همین طور در آیتول، امکان پرداخت این عوارض نیز فراهم شده است.

سکوی وصول دیون قانونی وسائط نقلیه

پرداخت اینترنتی دیون قانونی خودرو

با توجه به سبک زندگی امروزی، پرداخت اینترنتی دیون قانونی خودرو، یک ضرورت به حساب می‌آید. به این ترتیب دیگر نیازی نیست که برای پرداخت دیون مختلف خودرو از جمله خلافی، عوارض آزادراهی، مالیات نقل و انتقال خودرو و …، مراجعه حضوری به مراکز مختلف داشته باشید.

پرداخت دیون قانونی خودرو از طریق serwis.ir

شما می‌توانید برای پرداخت برخی از دیون قانونی خودرو همچون عوارض آزادراهی و مالیات نقل و انتقال خودرو به سکوی وصول دیون قانونی وسائط نقلیه یعنی serwis.ir مراجعه کنید. به این ترتیب با مراجعه به serwis.ir، برخی از این دیون پرداخت خواهند شد.

برای ثبت نام سکوی وصول دیون قانونی وسائط نقلیه، مراحل زیر را پیش رو دارید:

  • مرحله اول: ابتدا به سایت سکوی وصول دیون قانونی خودرو، به آدرس ir وارد شوید.
  • مرحله دوم: در صفحه ورود و ثبت نام، شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و کد امنیتی را ثبت کنید. سپس روی گزینه “ورود” کلیک کنید.
  • مرحله سوم: سپس در صفحه بعدی، کد ملی شما خواسته شده که باید آن را وارد کنید. دقت داشته باشید که باید کد ملی و شماره تلفن موبایلی که در این سامانه وارد می‌کنید، متعلق به یک شخص باشد.
  • مرحله چهارم: حالا یک کد احراز هویت به شماره تلفن همراه شما ارسال خواهد شد که لازم است آن را در بخش مربوطه وارد کرده و با ثبت کد امنیتی کپچا، روی گزینه ادامه بزنید.
  • مرحله پنجم: با عبور از این مرحله، به یک صفحه دیگر وارد خواهید شد که در آن اطلاعات هویتی از شما خواسته شده است. با وارد کردن این اطلاعات، باید روی گزینه ادامه کلیک کنید.

به این ترتیب ثبت نام شما در سکوی وصول دیون قانونی وسائط نقلیه، به پایان رسیده و می‌توانید با مشاهده این دیون، نسبت به پرداخت آن‌ها اقدام کنید.

محاسبه دیون قانونی خودرو و پرداخت در سامانه آیتول

همین طور یک راه حل به مراتب بهتر و راحت‌تر نیز پیش روی شما قرار دارد و می‌توانید به وب سایت آیتول مراجعه کرده و تمامی این دیون را یکجا پرداخت کرده و برگه تسویه حساب را نیز دریافت کنید. در تسویه آسان بدهی‌ها برای فروش خودرو قادر به مشاهده بدهی‌ها و همین طور گواهی تسویه حساب دیون قانونی خودروی خود خواهید بود.

به طور مثال امکان تسویه عوارض سالیانه خودرو، تسویه عوارض آزادراهی، پرداخت خلافی و مالیات نقل و انتقال خودرو و … همگی در سامانه جامع آیتول، فراهم شده است. همین طور شما می‌توانید از اپلیکیشن آن نیز استفاده کرده و به سادگی با استفاده از گوشی موبایل خود، تمامی این دیون قانونی خودرو را استعلام گرفته و نسبت به پرداخت آن‌ها، اقدام کنید.

سخن پایانی

در این مطلب نگاهی به دیون قانونی خودرو و نحوه پرداخت اینترنتی آن‌ها داشتیم. با توجه به شلوغی زندگی این روزها و نیاز به انجام کارها به صورت اینترنتی، روش پرداخت آنلاین این دیون قانونی، یک امکان عالی به نظر می‌رسد. شما چه نظر و تجربه‌ای در این باره دارید؟ پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دوستان و آشنایان خود نیز به اشتراک بگذارید تا آن‌ها نیز با این روش‌های پرداخت آشنا شوند.