درست از زمانی که همراه داشتن برگه معاینه فنی هنگام تردد با وسایل نقلیه بالای ۴ سال عمر به قانونی اجباری تبدیل شد، بسیاری از رانندگان جهت دریافت یا تمدید این برگه با چالش‌های متعدد از جمله کمبود مراکز معاینه فنی، زمان‌بر بودن پروسه معاینه فنی و  …  مواجه شدند.

از این رو شهرداری تهران با توجه به تعداد بالای متقاضیان و به منظور تسهیل در فرایند دریافت برگه معاینه فنی اقدام به تأسیس مراکز معاینه فنی سیار در سطح شهر تهران کرد. بدین ترتیب ما در این مطلب سعی کردیم تا به معرفی نام، آدرس و نحوه نوبت دهی مراکز معاینه فنی سیار در تهران بپردازیم تا شما رانندگان عزیز بتوانید با توجه به محل سکونت خود، نزدیک‌ترین مرکز را انتخاب نمائید.

استعلام آنلاین جریمه معاینه فنی خودرو

لیست مراکز معاینه فنی سیار شمال تا جنوب تهران!

جهت انجام پروسه معاینه فنی می‌توانید به واحدهای سیار این مراکز در اقصی نقاط تهران به شرح زیر مراجعه نمائید.

معاینه فنی تهران واحد سیار شماره ۱

ساکنین تهران معمولا برای انجام فرایند معاینه فنی با نام مراکز معروفی چون مرکز معاینه فنی بیهقی، آبشناسان، خاوران و … آشنا هستند. اما این مراکز علاوه بر شلوغی بیش از حد به دلیل پذیرش تعداد بالای ارباب رجوع، از نظر مکانی نیز به بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه دور هستند. بنابراین بهترین پیشنهاد برای رهایی از اتلاف وقت و انجام سریع‌تر پروسه دریافت برگه معاینه فنی برای ساکنین شمال تهران، مراجعه به مرکز معاینه فنی سیار شماره ۱ تهران به آدرس زیر است.

آدرس: نوبنیاد، پایانه شهید دستواره

ساعات کاری: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۸:۰۰، روز پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۶:۰۰، روز جمعه از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۴:۰۰ بعدازظهر

مراکز معاینه فنی سیار در مناطق مختلف تهران

معاینه فنی سیار تهران واحد شماره ۲

فعالیت این مرکز زیر نظر معاینه فنی نیایش است که اهالی بلوار اوشان و مناطق نزدیک به آن می‌توانند برای انجام پروسه معاینه فنی به این واحد فعال مراجعه کنند.

آدرس: انتهای اتوبان امام علی شمال، اتوبان ارتش غرب، ابتدای بلوار اوشان، مستقر در ایستگاه اتوبوس و تاکسی اوشان

ساعات کاری: روزهای شنبه تا پنجشنبه ۷:۳۰ الی ۲۱:۰۰، روز جمعه ۷:۳۰ صبح الی ۱۴:۰۰ بعدازظهر

معاینه فنی سیار تهران واحد شماره ۳

از آنجایی که به ازای هر یک پلاک خودرو که به نام شما باشد، مسئولیت تمامی موارد مربوط به آن وسیله متوجه شخص شما خواهد بود، لازم است در کنار استعلام «پلاک های فعال من» از طریق اپلیکیشن آیتول، جهت دریافت برگه معاینه فنی پلاک یا پلاک‌های فعال وسایل نقلیه خود نیز اقدامات مربوطه را انجام دهید. بنابراین اگر جزو اهالی محله هروی و پاسداران هستید واحد سیار شماره ۳ برای اینکار بسیار به شما نزدیک است.

آدرس: بزرگراه شهید همت، صیاد شیرازی، خیابان گیلان شرقی، بعد از نگار یکم

ساعات کاری: روزهای شنبه تا پنجشنبه ۷:۳۰ الی ۱۵:۰۰، این مرکز روزهای جمعه تعطیل است.

معاینه فنی سیار شمال تهران

معاینه فنی سیار تهران واحد شماره ۴

نزدیک‌ترین مرکز سیار معاینه فنی به شرق تهران واحد شماره ۴ است، بنابراین ساکنین مناطق تهرانپارس، نارمک، پیروزی و … به راحتی می‌توانند به این واحد سیار دسترسی داشته ‌باشند.

آدرس : میدان الغدیر، خیابان فرجام به سمت میدان رسالت، جنب آتش نشانی، کوچه شهید فضل علی

ساعات کاری: روزهای شنبه تا پنجشنبه ۷:۳۰ الی ۱۶:۰۰، این واحد روزهای جمعه تعطیل است.

 معاینه فنی تهران واحد سیار شماره ۵

بهترین گزینه جهت انجام معاینه فنی برای ساکنین جنوب تهران مراجعه به واحد سیار شماره ۵ است. بنابراین اگر از مدت زمان اعتبار معاینه فنی خود مطمئن نیستید، می‌توانید پس از استعلام معاینه فنی خودرو با پلاک از سایت آیتول، در صورت نیاز به این مرکز مراجعه کنید.

آدرس: انتهای خیابان جیحون، خیابان شهید رنجبر، نبش کوچه سلیمیان

ساعات کاری: روزهای شنبه تا پنجشنبه ۷:۳۰ الی ۱۷:۰۰ بعدازظهر، این مرکز روزهای جمعه تعطیل است.

معاینه فنی سیار تهران واحد شماره ۶

برگه تسویه جرائم بالای سه میلیون و داشتن معاینه فنی هر دو از مدارک ضروری هر وسیله نقلیه هستند که جهت تردد در سطح شهر به آن‌ها نیاز دارید، بنابراین برای استعلام خلافی خودرو با کد ملی می‌توانید از خدمات آنلاین سایت‌های اینترنتی مانند آیتول استفاده کرده و جهت انجام فرایند معاینه فنی به واحد سیار شماره ۶ مراجعه نمائید.

آدرس: کیلومتر ۱۷ آزادراه شهید فهمیده، مستقر در پمپ بنزین وردآورد شمالی

ساعات کاری: روزهای شنبه تا پنحشنبه ۷:۳۰ تا ۱۶:۰۰، این مرکز روزهای جمعه تعطیل است.

معاینه فنی تهران واحد سیار شماره ۷

واحد سیار شماره ۷، یکی دیگر از مراکز معاینه فنی بوده که در شمال تهران واقع شده‌ است. شما می‌توانید با رزرو نوبت، به این مرکز در منطقه کلاهدوز مراجعه کرده و مراحل معاینه فنی را با خیال آسوده طی کنید.

آدرس: ابتدای بزرگراه شهید یاسینی، جنب ایستگاه متروی شهید کلاهدوز، پایانه تاکسیرانی شهید کلاهدوز

ساعات کاری:. روزهای شنبه تا پنجشنبه ۷:۳۰ الی ۱۶:۰۰ بعدازظهر، این واحد روزهای جمعه تعطیل است.

معاینه فنی سیار شرق تهران

رزرو نوبت آنلاین از مراکز معاینه فنی سیار چگونه است؟

قبل از پرداختن به نحوه رزرو نوبت آنلاین از طریق سایت‌های اینترنتی، لازم است به این موضوع اشاره کنیم که اکثر مراکز معاینه فنی اعم از سیار و غیر سیار معمولا بسیار شلوغ هستند و همین مسئله پروسه دریافت برگه معاینه فنی را کمی طولانی و پیچیده می‌کند، بنابراین اگر جزو آن دسته از رانندگانی هستید که واقعا به دلایل گوناگون وقت کافی برای انجام پروسه طولانی و زمان‌بر معاینه فنی را ندارید پیشنهاد ما به شما آن است که سریع‌ترین، مطمئن‌ترین و راحت‌ترین راه یعنی استفاده از خدمات «کارپرداز آیتول» را انتخاب کنید. وب‌سایت «تهران من» نیز از جمله سایت‌هایی است که با ورود به آن می‌توانید برای رزرو نوبت آنلاین مراکز معاینه فنی سیار تهران که به آن‌ها اشاره شد اقدام نمائید، اما به دلیل ترافیک بالا کمی کند و زمان‌بر است.

بدین ترتیب شما با وکیل قرار دادن سفیران آیتول، خود را از شر پروسه معاینه فنی خلاص می‌کنید. در حقیقت طبق این خدمت، سفیر آیتول به عنوان دستیار قانونی شما علاوه بر اینکه می‌تواند جهت انجام صفر تا صد مراحل معاینه فنی اعم از دریافت نوبت، بردن ماشین به مرکز معاینه فنی منتخب شما و … اقدامات لازم را انجام دهد، بلکه در صورت درخواست شما از سیستم کارپرداز آیتول، حتی می‌تواند از طریق دریافت مدارک لازم برای تعویض پلاک با وکالت نیز کارهای مربوط به تعویض پلاک خودرو را بدون نیاز به حضور شما انجام دهد.