برای استعلام و پرداخت خلافی ماشین سنگین، روش‌های متفاوتی وجود دارد که ما در این مقاله چند مورد از کاربردی‌ترین آنها را بررسی می‌کنیم تا از میان آنها بهترین را انتخاب کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا راه و روش‌های متفاوت استعلام خلافی خودرو ماشین سنگین را با هم بررسی کنیم.

استعلام خلافی خودرو

روش‌های گرفتن استعلام خلافی ماشین سنگین

استعلام خلافی از طریق سامانه سخا پلیس راهور
برای استعلام خلافی ماشین سنگین می‌توانید به سایت پلیس راهور مراجعه کرده و پس از احراز هویت در سامانه سخا پلیس می‌توانید خلافی خودروی سنگین خود را استعلام بگیرید.

 استعلام خلافی از طریق تلفن ثابت (سامانه گویا)

در حال حاضر امکان استعلام خلافی خودرو از طریق vin و تماس با سامانه گویای پلیس راهور امکان پذیر نبوده و پیشنهاد می‌شود که برای مشاهده سریع جزییات خلافی خودروی خود از طریق سامانه آیتول اقدام کنید.

استعلام خلافی ماشین سنگین با استفاده از پیامک
در این روش با استفاده از کد VIN که در پشت کارت خودرو درج شده و ارسال آن به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰، تنها در چند دقیقه مجموع بدهی جرایم رانندگی خود را دریافت کنید. این روش برای اطلاع از نمره منفی راننده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

VIN یک کد ۱۷ رقمی بوده که با IR شروع می‌شود و شماره آن متشکل از اعداد ۱ تا ۹ و حروف انگلیسی به‌غیر از O و Q است، که این حروف به دلیل تشابه آنها به‌هم، استفاده نمی‌شود.

استعلام خلافی از طریق USSD

در این روش می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری #۱۱۰* و ارسال کد VIN از خدمات پلیس راهور برای استعلام خلافی خودرو یا خلافی موتور خود استفاده کنید.

استعلام خلافی ماشین سنگین و کامیون

استعلام و پرداخت اینترنتی خلافی

شما می‌توانید با مراجعه به سامانه آیتول، استعلام خلافی خودرو را گرفته و آن را پرداخت کنید. برای استعلام خلافی در آیتول کافی‌ست شماره پلاک خودرو، تلفن همراه و کد ملی مالک را وارد کرده و نیازی به احراز هویت در سامانه سخا ندارید. شما می‌توانید به راحتی جزییات خلافی خود را ببینید و به صورت موردی یا تجمیعی جرایم خودروی خود را بپردازید. در صورت پرداخت خلافی از طریق آیتول، تسویه خلافی به صورت آنی و لحظه‌ای انجام می‌شود و جرایم پرداختی شما از لیست خلافی سامانه پلیس راهور حذف خواهد شد.

غیر از استعلام و پرداخت خلافی و عوارض خودروی خود، می‌توانید شرکت‌های مختلف را برای خرید بیمه شخص ثالث مقایسه کرده و بیمه خودروی خود را تمدید کنید. همچنین می‌توانید برای خرید انواع بیمه‌ها مثل بیمه شخص ثالث دانا به سایت آیتول مراجعه کرده و با بهترین قیمت بیمه‌نامه خود را تمدید کنید.

استعلام خلافی از طریق پلیس+۱۰

شما می‌توانید با مراجعه به دفاتر و شعبه‌های پلیس+۱۰ و ارائه کارت خودرو، جزییات خلافی خودرو را درخواست کرده و استعلام بگیرید. در میان روش‌های استعلام خلافی، این روش بیشترین هزینه را برای استعلام و دریافت جرایم رانندگی دارد، همچنین بهتر است شلوغی شعب پلیس+۱۰ را نیز در نظر بگیرید.

در زمان استعلام جرایم رانندگی به این نکته نیز توجه کنید که جریمه دوربین بعد از چند روز ثبت می‌شود و ممکن است به صورت آنی به لیست جرایم رانندگی شما اضافه نشود.استعلام خلافی قسطی ماشین سنگین

در این مقاله سعی کردیم تا به سوالات متداول شما در خصوص خلافی خودرو ماشین سنگین و انواع روش‌های استعلام آن بپردازیم. چنانچه سوالات بیشتری در این زمینه دارید می‌توانید با همکاران ما در بخش پشتیبانی در تماس باشید. همچنین برای مطالعه مقالات دیگر در زمینه‌های خودرو مثل بیمه شخص ثالث چیست می‌توانید به بخش اخبار و مقالات آیتول مراجعه کنید.

پرداخت اقساطی خلافی ماشین سنگین

شما می‌توانید به سامانه آیتول مراجعه کرده و خلافی خودرو ماشین سنگین خود را استعلام بگیرید. پس از استعلام جرایم راهنمایی و رانندگی، جزییات تخلفات به شما نمایش داده خواهد شد و می‌توانید از فهرست جرایم رانندگی خود مواردی که قصد پرداخت آن را دارید انتخاب کرده و بپردازید، سپس موارد پرداخت شده به صورت آنی از لیست جرایم سامانه پلیس راهور حذف خواهد شد.