آیتول

عوارض خودرو ،خلافی خودرو ،بیمه

خلافی خودرو

استعلام و پرداخت خلافی خودرو

بیمه خودرو

شخص ثالث ، بدنه ، شخص ثالث موتور سیکلت

باتری خودرو

خرید انواع باتری، نصب رایگان

سامانه سماس، ورود و استعلام سهمیه اعتباری بنزین samas.moi.ir

ورود به سامانه سماس بنزین
اخبار کارت سوخت

سامانه سماس یکی از سامانه‌های دولتی است که برای ساماندهی و بهینه‌سازی مصرف سوخت ایجاد شده است و مراجعه و پیگیری حضوری به مراکز دولتی را کاهش می‌دهد. این سامانه برای رانندگان تاکسی، سرویس مدارس و موارد مشابه، بسیار کاربردی است. در این مطلب قصد داریم نگاهی به سامانه سماس، نحوه ثبت‌نام در آن و سرویس خدماتی که ارائه می‌دهد، داشته باشیم. پیشنهاد می‌کنیم که شما نیز تا انتهای این مطلب با ما همراه بمانید.

معرفی کوتاه درباره سامانه سماس

سامانه سماس به آدرس samas.moi.ir سامانه‌ای اختصاصی برای اعطای تسهیلات سوختی و بهینه‌سازی مصرف سوخت است که با استفاده از آن، مراجعه حضوری برای تخصیص سهمیه سوخت و پیگیری مربوط به آن به شدت کاهش پیدا کرده است. این سامانه عمر چندان طولانی ندارد، اما در همین مدت زمان نیز بسیاری از رانندگان جهت دریافت تسهیلات سوختی، به جای مراجعه حضوری از این سامانه استفاده کرده و در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کرده‌اند. از آن جایی که همه چیز در سامانه سماس به‌صورت اینترنتی پیش می‌رود و حتی نیازی به پیگیری مشابه پیگیری کارت ماشین ندارد، برخورداری از خدمات اعتبار سوخت آن بسیار ساده است.

سامانه سماس برای تمامی رانندگانی که در زمینه حمل‌ونقل اینترنتی فعالیت دارند، کاربرد دارد و امور مربوط به سوخت‌گیری و سهمیه سوخت را مدیریت می‌کند. در نظر داشته باشید که کلیه رانندگان وسایل نقلیه موتوری که فعالیت اینترنتی دارند، می‌توانند برای دریافت تسهیلات سوخت در سامانه سماس ثبت‌نام کنند. توجه داشته باشید که این سامانه با utcms.ir تخصیص سوخت تفاوت دارد و شما باید مسقیم به وب‌سایت سماس وارد شوید.

samas

رانندگان با ثبت نام در سامانه سماس می‌توانند از تسهیلات سوختی دولتی بهره‌مند شوند و استعلام وضعیت سوخت وسیله نقلیه خود را انجام دهند. توجه داشته باشید که بنزین تخصیص‌داده‌شده به مالک خودرو در این سامانه به شکلی است که راننده موقع بنزین زدن در جایگاه سوخت می‌تواند هزینه مربوط به آن را از اعتبار خود در سامانه سماس سوخت پرداخت کند.

استعلام سهمیه سوخت در سامانه سماس

برای استعلام سهمیه بنزین و سوخت وسیله نقلیه خود در سامانه سماس بنزین، پس از ورود به این سامانه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: ابتدا ورود به سامانه سماس بنزین را انجام دهید. برای این منظور به وب‌سایت سماس به آدرس moi.ir وارد شوید.
  • مرحله دوم: در این سامانه روی گزینه «استعلام اعتبار سوخت» کلیک کنید.
  • مرحله سوم: حالا باید کد ملی خود را در بخش خواسته‌شده بنویسید و عبارت امنیتی را نیز به دقت تایپ کنید. سپس روی گزینه «استعلام» بزنید.
  • مرحله چهارم: در قاب بعدی می‌توانید به بخش «تاریخچه واریز اعتبار» بروید و در آن‌جا میزان اعتبار سوخت خود را استعلام کنید. درواقع در این مرحله میزان مانده اعتبار سوخت شما نمایش داده می‌شود.

به این ترتیب از میزان سوخت مانده اعتباری خود در سامانه سوخت اطلاع پیدا خواهید کرد. البته اگر با هر مشکلی در ارتباط با کارت سوخت وسیله نقلیه خود مواجه هستید، پیگیری کارت سوخت خودرو خود را حتما انجام دهید.

ورود به سامانه سماس بنزین

دقت داشته باشید که نیازی به ثبت نام در سامانه سماس نیست؛ تنها کافی است که شماره موبایل خود را وارد کنید تا کد تائیدیه برای شماره موبایل تلفن همراه شما ارسال شود. با ثبت این کد به راحتی به این سامانه وارد خواهید شد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت سهمیه بنزین سماس

برای آن‌که بتوانید از بنزین اعتباری سماس استفاده کنید، به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • کد ملی راننده
  • نام و نام خانوادگی
  • شماره موبایل به نام مالک
  • اطلاعات گواهینامه
  • اطلاعات خودرو
  • اطلاعات بیمه شخص ثالث
سامانه سماس سوخت

نحوه استفاده از اعتبار سهمیه سوخت سماس

برای استفاده از اعتبار سهمیه سوخت سماس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: پیش از هر چیز سوختگیری خودرو خود را انجام دهید. به این نکته دقت داشته باشید که فرقی نمی‌کند سوختگیری را با کارت سوخت وسیله نقلیه خود انجام دهید یا از کارت جایگاه استفاده کنید.
  • مرحله دوم: پس از انجام سوختگیری، نوبت به پرداخت مبلغ آن می‌رسد. حالا کارت بانکی خود را در دستگاه خودپرداز بکشید.
  • مرحله سوم: گزینه پرداخت اعتباری را انتخاب کنید.
  • مرحله چهارم: رمز پرداخت شما چهار رقم آخر کد ملی‌تان است که باید وارد کنید تا مبلغ سوختگیری از اعتبار شما کسر شود.

سخن پایانی

همان‌طور که در این مطلب مشاهده کردید، تمامی وسایل نقلیه که به هر شکلی تحت نظر شهرداری فعالیت می‌کنند یا این‌که در سرویس حمل‌ونقل اینترنتی فعال هستند، با ثبت‌نام در سایت سماس امکان برخورداری از سهمیه بنزین دولتی و اعتباری را دارند. همه چیز در این سامانه به‌صورت اینترنتی پیش می‌رود و نیازی به مراجعه حضوری برای پیگیری نخواهد بود. آیتول یک سامانه جامع خدمات خودرو است که خدماتی مانند استعلام و پرداخت خلافی، نوبت دهی تعویض پلاک، استعلام عوارض آزادراهی،  پرداخت طرح ترافیک ، مالیات نقل و انتقال خودرو و صدها خدمت دیگر را ارائه می‌دهد.

01رمز اعتبار در سامانه سماس چیست؟

چهار رقم آخر کد ملی هر فرد برای رمز اعتبار در سامانه سماس سوخت در نظر گرفته شده است.

02سامانه سماس سهیمه بنزین را چطور و بر چه اساسی تخصیص می‌دهد؟

تخصیص بنزین در سامانه سماس برای خودروهای بنزینی به ازاء هر 100 کیلومتر پیمایش، معادل 75.8 لیتر تا سقف 300 لیتر و برای خودروهای دوگانه‌سوز به ازاء هر 100 کیلومتر پیمایش، معادل 25.5 لیتر تا سقف 180 لیتر است.

03برای استفاده از سهمیه بنزین سامانه سماس باید از چه کارت بانکی استفاده کنیم؟

در این مورد فرقی نمی‌کند؛ تنها کافی است که از کارت بانکی متعلق به کد ملی ثبت‌شده در سامانه سماس بنزین استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و مربوط به شرکت کیان افق هیربد است.