آیتول

عوارض خودرو ،خلافی خودرو ،بیمه

خلافی خودرو

استعلام و پرداخت خلافی خودرو

بیمه خودرو

شخص ثالث ، بدنه ، شخص ثالث موتور سیکلت

باتری خودرو

خرید انواع باتری، نصب رایگان

جریمه بیمه موتور سیکلت +(بخشودگی و مبلغ جریمه دیرکرد بیمه موتور)

جریمه بیمه موتور سیکلت +(بخشودگی و مبلغ جریمه دیرکرد بیمه موتور)

بیمه شخص ثالث موتورسیکلت نیز مانند بیمه شخص ثالث خودرو، از بیمه‌گذار در برابر مسئولیت ناشی از صدمات جانی یا خسارات مالی به افراد دیگر یا اموال آن‌ها، در هنگام استفاده از موتورسیکلت حمایت می‌کند. داشتن بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، اجباری بوده و در صورت عدم خرید و تمدید به موقع، جریمه بیمه موتور برای پلاک آن، منظور خواهد شد. در اینجا نگاهی به موضوع جریمه دیرکرد بیمه موتور خواهیم داشت.

اگر شما نیز علاقه‌مند هستید که در این‌باره اطلاعات مناسبی به دست بیاورید؛ تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

توجه به زمان تمدید و پرداخت به‌موقع مبلغ بیمه شخص ثالث موتور سیکلت، درست به اندازه هر وسیله نقلیه دیگری واجب و ضروری است چرا که هرگونه غفلت در انجام این امر، منجر به جریمه دیر کرد بیمه موتور سیکلت خواهد شد. در کلان‌ شهرهایی که همواره با معضل داشتن ترافیک روبه‌رو هستند، خرید موتور، نعمت بزرگی است که شما را از شر اتلاف وقت و دردسرهای ناشی از آن راحت می‌کند.

اگرچه  این وسیله نقلیه سبک و سودمند، به دلیل سهولت در استفاده، خواهان زیادی دارد، اما بسیاری از افراد بالاخص جوانان، تنها برای تجربه هیجان سرعت و ویراژ دادن در خیابان‌ها به آن تمایل دارند که مجموع این موارد سبب شده‌است تا خرید این وسیله بیش از پیش مورد استقبال طرفداران آن قرار بگیرد.

از سوی دیگر نکته مهم آن است که؛ استفاده قانونی از موتور سیکلت نیز، همانند هر وسیله نقلیه دیگری باید در چارچوب قوانین راهنمایی و رانندگی صورت گیرد. یکی از این قوانین، خرید بیمه شخص ثالث موتور سیکلت است. خرید بیمه ثالث، امری اجباری است که هرگونه غفلت در پرداخت به‌موقع آن مشمول جریمه دیرکرد خواهد شد.

متأسفانه آمار نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد موتورسواران، بیمه شخص ثالث ندارند، این در حالیست که عواقب ناشی از تصادفات با این وسیله هزینه‌های زیادی را بر دوش راکبان آن خواهد گذاشت، بنابراین اگر از نحوه خرید، تمدید و یا پرداخت جریمه دیر کرد بیمه موتور سیکلت  آگاهی ندارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بیمه شخص ثالث موتورسیکلت

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم؛ بیمه شخص ثالث موتور سیکلت، درست مانند بیمه خودرو، اجباری است و بابت هر روزی که مالک، نسبت به بیمه کردن موتور خود تاخیر داشته باشد؛ باید جریمه متناسب را پرداخت کند. نداشتن بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، به خودی خود، تخلف محسوب شده و در صورت بروز تصادف نیز مالک، مسئول تمامی خسارات جانی و مالی خواهد بود. با توجه به ریسک بالای تصادفات حین استفاده از موتورسیکلت و هزینه بالای خسارات مالی و جانی؛ حتی یک ساعت نداشتن بیمه شخص ثالث موتورسیکلت جایز نیست.

از این روی همیشه توصیه می‌شود که به موقع برای خرید بیمه شخص ثالث موتورسیکلت و تمدید آن، چند روز پیش از تمام شدن بیمه نامه قبلی اقدام کنید. به این ترتیب، هم جریمه‌ای از بابت دیرکرد خود پرداخت نخواهید کرد و هم این که ریسکی برای پرداخت خسارت در صورت بروز تصادف، متوجه شما نیست.

منظور از جریمه دیر کرد بیمه شخص ثالث موتور سیکلت چیست؟

اگر دارای بیمه شخص ثالث موتور هستید اما در زمان مقرر اقدام به تمدید و پرداخت حق بیمه خود نکرده‌اید، مشمول جریمه دیر کرد بیمه موتور سیکلت خواهید شد. در واقع این جریمه، همان مبلغی است که بیمه‌گزار به دلیل عدم تمدید بیمه نامه خود باید به شرکت بیمه‌گر بپردازد.

تمدید نکردن بیمه ثالث موتور سیکلت، علاوه بر اینکه منجر به پرداخت هزینه‌های بیشتر ناشی از جریمه خواهد شد، بلکه در صورت تردد در سطح شهر نیز پلیس راهنمایی و رانندگی تا زمان ارائه بیمه نامه معتبر، می‌تواند بنابر قانون، موتور شما را متوقف کرده و به پارکینگ منتقل کند، در این شرایط راکب مضاف بر تهیه بیمه شخص ثالث موتور سیکلت، موظف به پرداخت جریمه راهنمایی رانندگی نیز هست.

جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت

بابت هر روز تاخیر در تمدید و خرید بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، جریمه دیرکردی مشمول بیمه نامه جدید خواهد شد. میزان این جریمه را شرکت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مشخص کرده و در واقع نهاد جریمه کننده نیز همین شرکت بیمه مرکزی است.

جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت، به صورت روزانه محاسبه می‌شود. به این ترتیب که اگر شما از یک روز تا ۳۶۵ روز، یعنی یک سال دیرکرد برای خرید و تمدید بیمه موتور خود داشته باشید، متناسب با همان تعداد روز، جریمه محاسبه خواهد شد.

لازم به توضیح است که حداکثر جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت، معادل یک سال تمام یعنی ۳۶۵ روز است و دیرکرد بیش از آن، تفاوتی در هزینه و مبلغ جریمه نخواهد داشت. در واقع چیزی که در خصوص جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث خودرو داشتیم، در مورد بیمه موتور سیکلت نیز صدق می‌کند.

منظور از جریمه دیر کرد بیمه شخص ثالث موتور سیکلت چیست؟

مبلغ جریمه دیر کرد بیمه موتور سیکلت چقدر است ؟

خرید بیمه شخص ثالث موتور سیکلت، بهترین راه جهت تضمین تأمین هزینه‌ها تا سقف تعهدات بیمه‌ای توسط بیمه‌گر، در صورت بروز هرگونه خسارات جانی و مالی با این وسیله است، به همین دلیل تمدید آن مطابق با سر رسید بیمه‌ای، خیال شما را از این بابت  راحت و آسوده خواهد کرد، اما اگر به هر دلیل موفق به انجام اینکار نشدید بد نیست بدانید که مطابق با قوانین راهنمایی رانندگی، جریمه دیر کرد بیمه موتور سیکلت بر اساس نوع موتور سیکلت و به صورت روز شمار محاسبه می‌شود یعنی؛ در صورتی که زمان دیر کرد، بیشتر از یک سال شود، بیمه‌گزار ملزم به پرداخت جریمه ۳۶۵ روز خواهد بود.

مبلغ جریمه دیر کرد شخص ثالث موتور سیکلت، توسط قانونگذار، مطابق با نرخ بیمه ثالث سال مربوطه تعیین می‌گردد. از این رو نرخ جریمه دیر کرد شخص ثالث موتور سیکلت در هر سال متفاوت است. مدت زمان قانونی تمدید بیمه ثالث موتور از ساعت ۲۴ روز خرید شروع شده و تا ساعت ۲۴ آخرین روز اعتبار بیمه نامه مهلت دارد، بنابراین بهتر است زمان خود را مدیریت کرده و از روش‌های آسان و سریع، مانند سامانه آنلاین و جامع itoll ، جهت تمدید و پرداخت حق بیمه ثالث موتور سیکلت خود استفاده کنید.

استعلام و پرداخت خلافی خودرو

نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه موتور با ذکر یک مثال

برای محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور سیکلت، باید نرخ پایه بیمه ثالث موتور سیکلت در همان سال را در نظر بگیرید. پس از آن، با تقسیم نرخ پایه بیمه موتور بر ۳۶۵، جریمه هر روز دیرکرد محاسبه خواهد شد. توجه داشته باشید که جریمه مربوط به هر نوع موتورسیکلت، متناسب با نرخ بیمه شخص ثالث پایه همان موتور محاسبه می‌شود.

حال فرض کنید که شما برای خرید بیمه شخص ثالث موتورسیکلت خود که نرخ بیمه پایه آن ۲.۹۲۰.۰۰۰ تومان است؛ به اندازه ۲۵ روز تاخیر دارید. مبلغ جریمه مربوط به بیمه موتور سیکلت چقدر خواهد شد؟ در این صورت جریمه یک روز معادل ۲.۹۲۰.۰۰۰ تقسیم بر ۳۶۵ (تعداد روزهای سال)، یعنی ۸۰۰۰ خواهد شد و جریمه تاخیر این ۲۵ روز، ۲۰۰.۰۰۰، یعنی ۸۰۰۰ ضرب در ۲۵ روز است.

به همین ترتیب جریمه دیرکرد هر چند روز که باشد، باید در نرخ یک روز جریمه دیرکرد موتور سیکلت، ضرب شود تا رقم کلی به دست آید. شاید این رقم برای چند روز، آن قدرها بزرگ و بازدارنده نباشد؛ اما زمانی که تعداد روزهای تاخیر در تمدید بیمه نامه قبلی بالا برود؛ قطعا باید عدد زیادی را به عنوان جریمه پرداخت کنید. دقت داشته باشید که بدون پرداخت جریمه قبلی، شما امکان خرید و تمدید بیمه نامه جدید، حتی از یک شرکت بیمه دیگر را نیز نخواهید داشت.

بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور سیکلت

بارها با بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت، روبرو شده و اخبار مربوط به آن را شنیده‌ایم. در صورت اعلام چنین بخشودگی، افرادی که دارای تاخیر در خرید بیمه موتور سیکلت خود هستند، می‌توانند در مهلت اعلام شده، مراجعه داشته و بدون پرداخت هزینه اضافه بابت جریمه برای بیمه شخص ثالث، بیمه نامه را تهیه کنند. البته لزوما هر سال با چنین طرح بخشودگی روبرو نیستیم و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود که به انتظار چنین چیزی باشید.

آیا بخشودگی جریمه دیر کرد بیمه موتور صحت دارد؟

معمولا در مواقعی از سال، طرح‌هایی تحت عنوان «بخشودگی جرائم دیر کرد» اعلام می‌گردد که امسال نیز طی تمهیدات بیمه مرکزی، به مناسبت دهه فجر و به منظور رفاه حال رانندگان انواع وسایل نقلیه زمینی اعم از؛ موتور سیکلت، خودرو و… کلیه جرایم دیر کرد بیمه شخص ثالث از تاریخ ۱۵ بهمن تا ۱۹ اسفند سال ۱۴۰۱، مشمول قانون بخشودگی گردیده‌است. لازم به ذکر است که قانون بخشودگی جریمه دیر کرد بیمه موتور سیکلت و خودرو تنها آن دسته از رانندگانی که تا قبل از تاریخ ذکر شده اقدام به تمدید بیمه ثالث یکساله خود نمایند را در بر خواهد گرفت.

بهترین زمان خرید و تمدید بیمه موتور

بهترین زمان خرید و تمدید بیمه موتور سیکلت، چند روز مانده به اتمام بیمه نامه قبلی است. به این شکل شما می‌توانید بدون نگرانی بابت تمام شدن بیمه نامه و مشکلات ناشی از آن، با راحتی و آسودگی، بیمه شخص ثالث موتورسیکلت خود را تمدید کنید. بدین ترتیب نه ریسکی بابت پرداخت شخصی خسارات را بپذیرید و نه مشمول پرداخت جریمه بیمه موتور شوید.

شما می‌توانید از طریق پلتفرم‌های جامع آنلاین فروش بیمه موتور سیکلت، بدون نیاز به مراجعه حضوری، بیمه وسیله نقلیه خود را تهیه کرده و در وقت و انرژی، صرفه جویی مناسبی داشته باشید.

سریع‌ ترین راه جهت تمدید یا خرید بیمه شخص ثالث موتور سیکلت چیست؟

با در نظر گرفتن احتمال توقیف موتور سیکلت، پرداخت خسارت ناشی از تصادف، استرس عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی به دلیل نداشتن بیمه نامه موتور، دیگر جایی برای بهانه‌های تکراری، مشغله کاری و نداشتن زمان کافی جهت تمدید بیمه شخص ثالث موتور باقی نمی‌ماند، به خصوص که در حال حاضر، به لطف دسترسی آسان به گوشی‌های همراه و اینترنت انجام تمامی این کارها به شکلی راحت و ساده ممکن شده‌است.

بدین ترتیب اگر به هر دلیل از خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث موتور سیکلت خود باز مانده‌اید، می‌توانید سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه، یعنی استفاده از سامانه جامع و یکپارچه خدمات خودرویی آیتول را انتخاب کرده تا در کمترین زمان نه تنها کارهای مربوط به استعلام بیمه موتور سیکلت با شماره پلاک را انجام دهید بلکه بتوانید در بستری امن و آسوده با تمدید یا خرید بیمه ثالث، از پرداخت جریمه دیر کرد بیمه موتور سیکلت خود جلوگیری کنید.

سریع‌ ترین راه جهت تمدید یا خرید بیمه شخص ثالث موتور سیکلت

تمدید بیمه شخص ثالث موتور سیکلت در آیتول، تنها با چند کلیک ساده انجام می‌شود، بدین منظور ابتدا باید وارد سایت itoll.com  شوید، سپس گزینه «بیمه شخص ثالث موتور سیکلت» را انتخاب کنید، در این قسمت با وارد کردن اطلاعات موتور سیکلت خود می‌توانید به راحتی از جزئیات بیمه نامه موتور استعلام گرفته و در صورت تمایل نسبت به تمدید آن در لحظه اقدام کنید.

همچنین اگر موتور سیکلت شما فاقد بیمه نامه است، آیتول با همکاری برترین شرکت‌های بیمه‌ای همچون؛ بیمه ایران، بیمه دانا و … در کمترین زمان امکان خرید و صدور غیر حضوری بیمه شخص ثالث را برای شما فراهم می‌نماید. در واقع این سامانه جامع، با نیازسنجی دوره‌ای مخاطبان و به کمک پشتیبانی ۲۴ ساعته تیم حرفه‌ای خود همواره در تلاش است، سرویس‌های خدماتی خود را گسترش داده تا کاربران بتوانند از جای جای ایران امور مربوط به خودرو یا موتور سیکلت خود را به صورت غیر حضوری، یکجا و به آسانی انجام دهند.

سخن پایانی

جریمه بیمه موتور، به ازای هر روز تاخیر در خرید و تمدید بیمه شخص ثالث، یک عامل بازدارنده برای جلوگیری از نادیده گرفتن ضرورت بیمه شخص ثالث برای وسایل نقلیه موتوری است. با توجه به شلوغی خیابان‌ها و ریسک بالای تصادفات، لازم است که بیمه نامه شخص ثالث را با پوشش‌های کامل، برای موتورسیکلت خریداری کرده و به موقع نیز نسبت به تمدید آن اقدام کرد.

شما چه نظری در این باره دارید؟ حتما این مطلب را برای اطرافیان و آشنایان خود نیز که موتور دارند، ارسال کنید تا آن‌ها نیز در این‌باره اطلاعات لازم را به دست بیاورند.

01منظور از جریمه دیر کرد بیمه شخص ثالث موتور سیکلت چیست؟

اگر دارای بیمه شخص ثالث موتور هستید اما در زمان مقرر اقدام به تمدید و پرداخت حق بیمه خود نکرده‌اید، مشمول جریمه دیر کرد بیمه موتور سیکلت خواهید شد. در واقع این جریمه، همان مبلغی است که بیمه‌گزار به دلیل عدم تمدید بیمه نامه خود باید به شرکت بیمه‌گر بپردازد.

02مبلغ جریمه دیر کرد بیمه موتور سیکلت چقدر است ؟

مبلغ جریمه دیر کرد شخص ثالث موتور سیکلت، توسط قانونگذار، مطابق با نرخ بیمه ثالث سال مربوطه تعیین می‌گردد. از این رو نرخ جریمه دیر کرد شخص ثالث موتور سیکلت در هر سال متفاوت است.

03آیا بخشودگی جریمه دیر کرد بیمه موتور صحت دارد؟

معمولا در مواقعی از سال، طرح‌هایی تحت عنوان «بخشودگی جرائم دیر کرد» اعلام می‌گردد که امسال نیز طی تمهیدات بیمه مرکزی، به مناسبت دهه فجر و به منظور رفاه حال رانندگان انواع وسایل نقلیه زمینی اعم از؛ موتور سیکلت، خودرو و… کلیه جرایم دیر کرد بیمه شخص ثالث از تاریخ ۱۵ بهمن تا ۱۹ اسفند سال ۱۴۰۱، مشمول قانون بخشودگی گردیده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و مربوط به شرکت کیان افق هیربد است.