ساینا یکی از پرطرفدارترین محصولات گروه خودروسازی سایپا به حساب می‌آید که محبوبیت نسبتا زیادی در بین مردم دارد. در ثبت نام سایپا ۱۴۰۲ که از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو صورت گرفت، تعداد زیادی از مشتریان این نوع خودرو را انتخاب کردند.

ما در این محتوا در مورد شرایط ثبت نام ساینا و طرح‌های فروش این خودرو با شما صحبت خواهیم کرد؛ در مورد جدیدترین فراخوان ثبت نام ماشین ساینا  توضیحاتی خواهم داد و در پایان نیز به بررسی قیمت ساینا در کارخانه و بازار می‌پردازیم.

جدیدترین خبر: فروش ۹۰ روزه ساینا به مناسبت عید سعید فطر

گروه تولیدی سایپا طی آخرین بخش نامه خود شرایط ثبت نام به صورت فروش فوق العاده و پیش فروش ویژه متقاضیان عادی را اعلام کرد. متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام از ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ با ورود به سایت سایپا (saipa.iranecar.com) اقدام به ثبت نام خودرو ساینا کنند. در این مدت متقاضیان می‌توانند خودرو انتخاب کنند و پس از وارد کردن اطلاعات خود، کد کاربری و رمز عبور دریافت نمایند. شرایط این بخش‌نامه را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید. مدارک و شرایط لازم برای ثبت نام ساینا در ادامه این صفحه مفصل توضیح داده شده است.

شماره تاریخ نوع خودرو زمان تحویل قیمت خودرو (تومان) مبلغ علی الحساب پیش پرداخت (تومان)
۱ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ اطلس G دی و بهمن ۱۴۰۳ قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریان ۲,۰۲۵,۳۶۵,۰۰۰
۲ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ ساینا اس با استاندارد ۸۵ گانه دی ۱۴۰۳ قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریان ۱,۷۰۰,۹۸۰,۰۰۰
۳ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ کوئیک GXR_L با رینگ آلومینیومی و ترمز ESC شهریور و مهر ۱۴۰۳ قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریان ۱,۸۹۹,۲۲۰,۰۰۰
۴ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ سهند تیپ S شهریور و مهر ۱۴۰۳ قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریان ۲,۲۷۷,۰۸۵,۰۰۰

 

ردیف محصول قیمت خودرو (به ریال) موعد تحویل رنگ
۱ کوییک -«GXR با رینگ آلومینیومی و ترمز ESC ۳.۷۹۸.۴۴۰.۰۰۰ حداکثر ۹۰ روز پس از پذیرش سفید-مشکی ، کرم-مشکی ، نقره‌ای-مشکی ، سفید-قرمز  و مشکی-قرمز
استعلام و تسویه بدهی خودرو برای فروش خودرو

شرایط ثبت نام ساینا

با توجه به شرایط خاص بازار و تقاضای بسیار بالایی که برای انواع خودروها از جمله ساینا وجود دارد، وزارت صمت و خودروسازان شرایطی را برای ثبت نام ساینا و سایر محصولات ایران خودرو و سایپا وضع کرده‌اند تا مشتریان واقعی بتوانند خودرو خود را به‌طور مستقیم از کارخانه خریداری کنند.

به‌طور کلی برای خرید انواع محصولات ایران خودرو و سایپا از کارخانه، مثل ثبت نام ساینا s، افراد باید حتما واجد شرایط زیر باشند:

  • متقاضیان باید حتما دارای حداقل سن ۱۸ سال تمام باشند؛ درواقع امکان ثبت نام ماشین ساینا برای افراد زیر   ۱۸ سال وجود ندارد.
  • افراد برای ثبت نام ساینا دوگانه یا هر محصول دیگری از ایران خودرو و سایپا، باید حتما دارای گواهینامه رانندگی باشند.
  • یکی دیگر از شرایط ثبت نام ماشین ساینا در طرح فروش یکپارچه، عدم خرید خودرو صفر از دو گروه خودروسازی بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا در ۴۸ ماه گذشته و سایر شرکت‌های خودروسازی در ۲۴ ماه گذشته است.
  • افرادی که قصد ثبت نام ساینا s و یا هر محصول دیگری را دارند، نباید دارای پلاک انتظامی فعال باشند.
  • برای هر فرد و هر کد ملی فقط امکان خرید یک خودرو وجود دارد و افراد نمی‌توانند در طرح‌های فروش برای بیش از یک خودرو ثبت‌نام کنند.
  • برای ثبت‌نام در طرح‌های فروش معمولا باید مبلغی پول را در حساب وکالتی بلوکه کرد تا امکان ثبت‌نام فراهم شود که مبلغ آن در طرح‌های مختلف متفاوت است. به‌طور مثال برای ثبت نام در طرح یکپارچه فروش خودروها که در سال ۱۴۰۱ انجام شد، هر فرد متقاضی باید مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی خود بلوکه می‌کرد.
  • امکان ثبت نام ساینا و سایر محصولات سایپا و ایران خودرو برای مجموعه‌های حقوقی وجود ندارد و فقط افراد حقیقی که شرایط لازم را دارند، می‌توانند برای خرید این محصولات از کارخانه اقدام کنند.

در گذشته امکان ثبت نام ساینا S بدون قرعه کشی وجود داشت؛ ولی در حال حاضر با توجه به تقاضای بالایی که برای انواع خودروها از جمله این محصول محبوب سایپا وجود دارد، در اغلب موارد بعد از ثبت‌نام برای تعیین اولویت بین متقاضیان، قرعه‌کشی انجام می‌شود.

ثبت نام ساینا

معرفی طرح‌های مختلف ثبت نام ساینا

در سال‌های اخیر برای ثبت نام ساینا از گروه خودروسازی سایپا از روش‌ها و بسترهای مختلفی استفاده شده است. از جمله روش‌ها برای ثبت‌نام این خودرو می‌توان به طرح‌های پیش‌فروش یا فروش فوری سایپا و طرح فروش یکپارچه وزارت صمت اشاره کرد که در ادامه این بخش در مورد هریک از این دو طرح به‌صورت جداگانه صحبت خواهیم کرد.

طرح فروش سایپا

در برخی از طرح‌ها شرکت خودروسازی سایپا به‌صورت مستقیم و بدون واسطه اقدام به ثبت‌نام محصولات خود کرده است. برای این منظور کاربران به‌طور مستقیم به سایت این خودروساز به نشانی saipa.iranecar.com مراجعه می‌کنند و بعد از ثبت‌نام در آن، در طرح‌های فروشی که به‌صورت دوره‌ای اعلام می‌شوند، اقدام به انتخاب خودرو مورد نظر خود می‌کنند.

طرح فروش یکپارچه وزارت صمت

وزارت صمت در سال گذشته برای ساماندهی بازار خودرو به‌طور مستقیم وارد عمل شد و با راه‌اندازی سامانه یکپارچه، خودروسازان را ملزم به فروش محصولات خود در بستر سایت سامانه یکپارچه خودرو کرد.

تاکنون دو مرحله از فروش در سامانه یکپارچه خودرو انجام شده است که در آن افراد بعد از انتخاب خودروهای عرضه‌شده در این پلتفرم، بر اساس قرعه‌کشی اولویت‌بندی شدند و امکان ثبت‌نام برای اولویت‌ها از سایت گروه‌های خودروساز فراهم شد.

برای این منظور افراد با مراجعه به سایت به نشانی esalecar.ir در طرح‌های فروش یکپارچه ثبت‌نام کردند و بعد از تعیین اولویت در موعد مقرر می‌توانند از طریق سایت گروه خودروسازی اقدام کنند. به‌طور مثال مشتری بعد از انتخاب خودرو ساینا در طرح یکپارچه، بر اساس قرعه‌کشی دارای نوبت یا اولویت خواهد بود که در آن تاریخ می‌تواند با مراجعه به سایت سایپا اقدام به تکمیل وجه و دریافت خودرو انتخابی خود کند.

ثبت نام ساینا بدون قرعه کشی

فراخوان جدید ثبت نام ساینا

در جدیدترین فراخوان گروه خودروسازی سایپا به مناسبت اعیاد شعبانیه، امکان نام‌نویسی برای خرید چندین محصول این مجموعه از جمله ثبت نام کوییک بدون قرعه کشی و ساینا S با استاندارد ۸۵گانه فراهم شد و متقاضیان از تاریخ ۲ اسفند ۱۴۰۲ می‌توانستند در این طرح ثبت‌نام کنند.

سایپا در  این طرح پیش‌فروش مبلغی به‌صورت علی‌الحساب از مشتریان دریافت کرد؛ قیمت نهایی خودرو نیز بر اساس نرخ روز در موعد تحویل اعلام خواهد شد.

البته متقاضیانی هم که در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده‌اند و دارای اولویت‌بندی هستند، می‌توانند در موعد مقرر نسبت به تکمیل وجه و دریافت خودرو خود اقدام کنند.

آخرین قیمت ساینا

قیمت کارخانه انواع خانواده ساینا با توجه به ویژگی‌ها و آپشن‌هایی که دارند، متفاوت است. در جدول زیر می‌توانید آخرین قیمت انواع خودرو ساینا در بهمن سال ۱۴۰۲ را مشاهده کنید.

 

نام خودرو قیمت کارخانه
ساینا S با تیپ DA ۳۲۳.۷۵۷.۰۰۰
ساینا S با استاندارد ۸۵گانه ۳۳۰.۴۹۰.۰۰۰
ساینا S دوگانه‌‌سوز ۲۸۳.۱۶۲.۰۰۰
ساینا S با گیربکس اتوماتیک ۳۳۰.۹۳۲.۰۰۰

البته این قیمت کارخانه انواع محصولات ساینا است و این خودرو در بازار با قیمتی به مراتب بیشتر ارائه می‌شود. به‌طور کلی قیمت بازار انواع محصولات ساینا با توجه به شرایط حاکم بر بازار متغیر است.

سخن آخر

ساینا یکی از محبوب‌ترین خودروهای گروه خودروسازی سایپا است. ما در این محتوا در مورد شرایط ثبت‌نام این محصول پرطرفدار و طرح‌هایی که برای این منظور وجود دارد، با شما صحبت کردیم و در پایان هم در مورد آخرین قیمت انواع ساینا توضیحاتی دادیم. آیتول یک سامانه جامع خدمات خودرو است که خدماتی مانند استعلام خلافی خودرو ، نوبت تعویض پلاک، استعلام پرداخت عوارض آزادراهی، پرداخت  جریمه طرح ترافیک ، خرید بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث خودرو و صدها خدمت دیگر را ارائه می‌دهد.