در این مطلب قصد داریم نگاهی به نحوه خرید طرح ترافیک از تهران من داشته باشیم. آموزش خرید طرح ترافیک روزانه، هفتگی و ماهانه به صورت قدم به قدم و همراه با تصویر در ادامه آورده شده است. همچنین آخرین اخبار در مورد خرید طرح ترافیک را نیز می‌توانید در همین صفحه مطالعه کنید. از آن جایی که هرکسی ممکن است زمانی نیاز به رزرو طرح ترافیک پیدا کند، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

آخرین خبر: ادغام دو طرح ترافیک و طرح آلودگی هوا

مطابق با آنچه که معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده است، احتمالا به زودی شاهد ادغام دو طرح ترافیک و طرح آلودگی هوا خواهیم بود. محسن هرمزی در این باره گفت: «واقعیت این است که اجرای ۲ طرح کنونی ترافیک و کاهش آلودگی هوا، منجر به شب‌مردگی در مناطق مرکزی تهران شده و از سوی دیگر منطقه مرکزی پایتخت را شبیه شهر ارواح و خالی از سکنه کرده است».

معاون شهردار تهران اضافه کرد:

«بیشتر شرکت‌ها و مراکز اداری پایتخت در این قسمت و بیشتر در ساعات اداری روز فعال هستند؛ اما تغییر در گستره طرح‌های ترافیکی الزامی است».

البته معاون حمل‌ونقل و ترافیک تهران وارد کردن سیستم ناوگان حمل‌ونقل عمومی برقی را شرط لازم برای گذار از وضعیت فعلی طرح ترافیک و آغاز دوره‌ای جدید دانست.

وی در این باره توضیح داد:

«خرید ۲.۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی ۱۲ متری، ۱۰.۰۰۰ تاکسی، ۱۰.۰۰۰ ون و ۱۰۰.۰۰۰ موتورسیکلت برقی با چینی‌ها نهایی شده است و امیدواریم که تا شب عید، رقم قابل‌توجهی از آن‌ها را در خیابان‌های شهر داشته باشیم».

هرمزی تاکید کرد:

«در طرح ترافیک جدید، طرح‌های ترافیک اصلی و کاهش آلودگی هوا در هم ادغام می‌شوند و ممکن است وسعت آن کاهش پیدا کند؛ زیرا هرچه گستره این طرح را توسعه دهیم، باعث شب‌مردگی و خالی شدن بیشتر مرکز تهران از سکنه می‌شود».

در صورتی‌که بخواهید در محدوه طرح ترافیک تهران تردد داشته باشید، لازم است که پس از ثبت‌نام در سامانه تهران من، برای رزرو طرح ترافیک به‌صورت روزانه، هفتگی و… اقدام کنید. فرایند خرید طرح ترافیک از تهران من بسیار ساده است و به راحتی و در مدت زمانی کوتاه به انجام می‌رسد. به این ترتیب از ثبت شدن مبلغ جریمه ورود به طرح ترافیک برای پلاک خودرو خود پیشگیری خواهید کرد.

آموزش خرید طرح ترافیک از تهران من

برای خرید طرح ترافیک از سامانه تهران من، پیش از هر چیزی باید در این پلتفرم ثبت‌نام کنید تا در مراجعات بعدی به راحتی وارد پنل کاربری خود شوید. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: پیش از هر اقدامی به سامانه تهران من به آدرس tehran.ir وارد شوید.
  • مرحله دوم: در صورتی‌که پیش از این ثبت‌نام را انجام نداده‌اید، روی گزینه ثبت‌نام بزنید. صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد که باید در آن اطلاعات شخصی خود را به همراه نام کاربری و رمز عبور مناسب وارد کنید. حتما در این بخش شماره تلفن همراهی را ثبت کنید که در همان لحظه به آن دسترسی داشته باشید تا بتوانید کد تائیدیه را دریافت و در تهران من وارد کنید.
  • مرحله سوم: با وارد کردن کد تائیدشده پیامکی، این مرحله تکمیل می‌شود. سپس باید برای مرحله آخر تائید، روی گزینه «ثبت نام در تهران من» کلیک کنید.

حالا ثبت‌نام شما تکمیل شده است و می‌توانید از بخش ورود، به پروفایل خود وارد شوید و برای خرید طرح ترافیک امروز اقدام کنید.

خرید طرح ترافیک تهران من

افزودن خودرو در سامانه تهران من

با وارد شدن به پروفایل خود می‌توانید روی گزینه افزودن خودرو بزنید و اطلاعات مربوط به خودرو خود را در آن وارد کنید. برای این منظور باید به بخش خدمات حمل‌ونقل بروید و از آن‌جا روی گزینه «افزودن خودرو» کلیک کنید.

پس از آن وارد صفحه دیگری خواهید شد که باید در آن اطلاعات پلاک خودرو و همین‌طور شناسه یکتا یا همان VIN خودرو را وارد کنید. با وارد کردن این مشخصات، روی گزینه «مرحله بعد» بزنید.

در اینجا از شما خواسته می‌شود که تصویر کارت خودرو و تصویر شناسنامه مالکیت خودرو را اضافه کنید. پس از آن باید روی گزینه «ثبت خودرو» بزنید.

حالا به راحتی می‌توانید برای خرید طرح ترافیک اقدام کنید. به‌علاوه در پروفایل خود نیز می‌توانید استعلام جریمه طرح ترافیک را انجام دهید و مبلغ بدهی خود را مشاهده کنید.

خرید طرح ترافیک یک روزه تهران من

برای خرید طرح ترافیک یک روزه ۱۴۰۲ تهران من، مراحل زیر را پی بگیرید:

مرحله اول:

در بخش خدمات حمل‌ونقل، روی گزینه «رزرو مجوز روزانه طرح ترافیک» بزنید.

خرید طرح ترافیک روزانه اینترنتی

مرحله دوم:

در صفحه بعدی در تب خودرو، خودرو خود را انتخاب کنید. ممکن است که شما بیش از یک خودرو اضافه کرده باشید و بخواهید برای یکی از آن‌ها طرح ترافیک خریداری و رزرو کنید. از این رو لازم است که خودرو را در اینجا انتخاب کنید.

خرید طرح ترافیک امروز

مرحله سوم:

حالا می‌توانید برای هر روزی از هفته که مایل هستید و هنوز مهلت رزرو آن باقی مانده است، نسبت به رزرو طرح ترافیک اقدام کنید. برای مثال همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، روز دوشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲ را انتخاب و با زدن تیک مربوط به آن، برای رزرو اقدام کردیم.

خرید طرح ترافیک تهران

مرحله چهارم:

پس از انتخاب روز مورد نظر، در انتهای صفحه روی گزینه «تایید» کلیک کنید.

مرحله پنجم:

در این مرحله تصویر زیر برای شما نمایش داده خواهد شد که مطابق با آن باید پرداخت را از روش کسر از کیف پول شهروندی انجام دهید. برای این منظور باید پیشتر کیف پول شهروندی خود را شارژ کرده باشید. در صورتی که این کیف پول کسری دارد، ابتدا شارژ ریالی آن را انجام دهید و مجدد برای رزرو طرح ترافیک اقدام کنید. با زدن روی گزینه «پرداخت»، رزرو طرح ترافیک برای روز درخواستی شما مطابق چیزی که در زیر می‌بینید، انجام می‌شود و پیامک مربوط به آن را نیز روی شماره موبایل خود دریافت خواهید کرد.

تهران من خرید طرح ترافیک

همان‌طور که در تصویر زیر مشخص است، در صورت تمایل امکان لغو رزرو خود را نیز خواهید داشت.

خرید طرح ترافیک روزانه با آپ

خرید طرح ترافیک هفتگی

در صورتی‌که مایل به خرید طرح ترافیک هفتگی باشید، می‌توانید مطابق مراحلی که در بالا گفتیم، به تعداد روزهای هفته برای رزرو طرح اقدام کنید.

خرید طرح ترافیک ماهیانه از تهران من

اگر مایل به خرید طرح ترافیک ماهیانه بودید، پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ بسته‌های ترافیکی بروید و با پرداخت هزینه کمتر، طرح ترافیک را برای یک ماه کامل رزرو و خریداری کنید. به این ترتیب مشمول تخفیفی از بابت خرید ماهیانه طرح ترافیک خواهید شد.

خرید طرح ترافیک از طریق موبایل

شما به راحتی این امکان را دارید که هم اپلیکیشن تهران من را روی گوشی هوشمند خود دانلود و نصب کنید و هم این‌که پس از باز کردن نسخه دسکتاپ آن روی گوشی، برای خرید طرح ترافیک از طریق موبایل اقدام کنید.

خرید طرح ترافیک از طریق پیامک

در صورتی‌که از پیش در سامانه تهران من ثبت‌نام خود را انجام داده‌ و پروفایل ایجاد کرده باشید، می‌توانید کد دستوری *۱۳۷*۶# را بزنید و با وارد کردن کد ملی خود، خدمات طرح ترافیک را انتخاب کنید و پس از تایید اطلاعات، در ساعت طرح ترافیک مورد نظر خود، رزرو را انجام دهید.

سخن پایانی

همان‌طور که در این مطلب مشاهده کردید، سامانه تهران من طرح ترافیک را به‌صورت روزانه، هفتگی و… به فروش می‌رساند و رزرو آن به راحتی برای شما امکان‌پذیر است. با خرید طرح ترافیک یک روزه تهران من یا به شکل هفتگی، از جریمه شدن در زمان تردد در محدوده طرح ترافیک جلوگیری خواهید کرد. شما چه نظر و تجربه‌ای در این باره دارید؟ آن را با ما به اشتراک بگذارید.