نخستین اطلاعیه مربوط به واردات خودرو جانبازان ۱۴۰۲، به تاریخ ۴ بهمن‌ماه امسال، در سامانه یکپارچه ثبت نام خودرو جانبازان به آدرس janbazan.saleauto.ir منتشر شد. واردات خودرو برای جانبازان مطابق شرایط و استانداردهای تعریف‌شده پیش رفته و گروهی خودروهای قابل عرضه در این ردیف اعلام شده است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در این باره مرور کنیم.

تازه ترین اخبار خودروهای وارداتی جانبازان

واردات خودرو جانبازان ۱۴۰۲ برای جانبازان ۵۰درصد و بالاتر اعلام شده و شامل سقف ارزش خودرو و خودروهای خاص است.

استعلام و تسویه بدهی خودرو برای فروش خودرو

خودروهای ایتالیایی هم برای جانبازان آمد / ۲ محصول خاص فیات در سامانه یکپارچه

بعد از بازگشت خودروهای رنو به ایران حال نوبت به فروش خودروهای ایتالیایی فیات به جانبازان رسیده است.

فیات ۵۰۰ ایکس هیبرید و تیپو با اتاق‌های مختلف ۲ محصول جدیدی هستند که برای جانبازان در نظر گرفته شده است.

پیش از این نیز فیات ۵۰۰ توسط پارسیان موتور عرضه و زودتر از موعد تحویل مشتریان شده بود.

آنطور که به نظر می‌رسد به زودی شاهد عرضه بیشتر خودروهای هیبریدی خواهیم بود./روزگارخودرو

آغاز ثبت‌نام اولیه انتخاب خودروهای وارداتی جانبازان از ۴ بهمن

این مرحله صرفاً جهت پایش درخواست جانبازان برای برنامه‌ریزی واردات و زمان‌بندی ثبت نام خودرو وارداتی است. در روزهای چهارم و پنجم بهمن‌ماه جانبازان ۷۰ درصد ویژه امکان انتخاب خودرو دارند. در روزهای ششم و هفتم بهمن‌ماه سایر جانبازان ۷۰ درصد خودروهای خود را انتخاب خواهند کرد و در نهایت روزهای هشتم و نهم بهمن‌ماه نیز جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد می‌توانند به سایت مراجعه کنند و خودروهای وارداتی خود را مشاهده و انتخاب کنند.

همچنین روزهای ۱۰، ۱۱ و ۱۲ بهمن مجدداً سامانه برای کلیه جانبازان واجد شرایط باز و چنانچه جانبازی از ثبت‌نام جامانده یا قصد ویرایش دارد این امکان فراهم است تا اقدام کند.

ضیغمی، رییس سازمان توسعه تجارت:

جانبازان مشمول دریافت خودروهای وارداتی می‌توانند جهت اطلاع از نوع خودروهای وارداتی عرضه‌شده و انتخاب آن از فردا به مدت ۹ روز به سایت Janbazan.saleauto.ir مراجعه و خودرو موردنیاز خود را تعیین کنند.

کدام جانبازان مشمول طرح واردات خودرو هستند؟

  • بنیاد شهید اعلام کرده وبگاه ثبت‌نام واردات خودرو برای جانبازانِ مشمول از امروز در دسترس خواهد بود و این موضوع از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.
  • سقف واردات خودرو برای جانبازان ۷۰ درصد ویژه ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد ۳۰ هزار یورو و جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد ۲۵ هزار یورو خواهد بود.
  • جانبازانی که پس‌از لازم‌الاجرا شدن قانون خدمات‌رسانی ایثارگران به هر نحوی از تسهیلات خودروی داخلی و خارجی استفاده کرده باشند مشمول این طرح نخواهند بود و حتی اگر در طول ثبت‌نام این موضوع مشخص شود، از فهرست حذف خواهند شد.

خودرو های ویژه جانبازان

سایت خودروهای وارداتی جانبازان با ۵ محصول و اعلام شرایط ثبت نام باز شد.

هم اکنون سایت ثبت نام خودروهای وارداتی ویژه جانبازان با آدرس janbazan.saleauto.ir فعال شد تا متقاضیان واجد شرایط خرید بتوانند از میان ۵ خودرویی که تا به حال بر روی این سامانه قرار گرفته، یک خودرو را انتخاب کنند.

تا به حال اطلاعات ۵ خودرو تویوتا کمری هیبرید، تویوتا راو ۴ هیبرید، نیسان ایکس تریل، ب ام و ۳۱۸i، و فیات ۵۰۰X بر روی سایت این سامانه قرار گرفته و جانبازان واجد شرایط می بایست از میان آن ها یک گزینه را برگزینند.

شرایط واردات خودرو جانبازان

طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۲، جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر می‌توانند از تسهیلات واردات خودرو بهره‌مند شوند. بر اساس شرایط واردات خودرو جانبازان، این تسهیلات شامل واردات یک دستگاه خودرو سواری با سقف ارزشی ۳۵.۰۰۰ یورو برای جانبازان ۷۰درصد ویژه و بالاتر، ۳۰.۰۰۰ یورو برای جانبازان ۷۰ درصد غیرویژه و ۲۵.۰۰۰ یورو برای جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد است. ثبت نام خودرو برای جانبازان تسهیلاتی است که برای کمک و حمایت از این گروه از عزیزان کشور در نظر گرفته شده است.

برای بهره‌مندی از این تسهیلات، شرایط ثبت نام خودرو برای جانبازان در سامانه ویژه و خارج از سامانه یکپارچه خودرو به شرح زیر است:

  • داشتن کارت ایثارگری و جانبازی معتبر
  • داشتن حداقل ۵ سال سابقه بیمه‌پردازی
  • عدم استفاده از تسهیلات خودرو از سایر دستگاه‌های اجرایی

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه جامع به شرح زیر هستند:

  • کارت ایثارگری و جانبازی
  • کارت ملی
  • شناسنامه
  • گواهینامه رانندگی
  • پرینت سوابق بیمه‌پردازی

پس از ثبت‌نام در سامانه و بارگذاری مدارک مورد نیاز، جانبازان باید هزینه‌های مربوطه را به حساب بنیاد شهید و امور ایثارگران واریز کنند. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های ثبت سفارش، عوارض گمرکی و سود بازرگانی است.

جانبازان می‌توانند پس از پرداخت هزینه‌ها با مراجعه به سامانه، خودرو مورد نظر خود را از بین خودروهای موجود انتخاب کنند. پس از انتخاب خودرو باید وجه مربوط به آن را به حساب شرکت واردکننده واریز کنند. بعد از آن‌که پرداخت وجه خودرو انجام شد، شرکت واردکننده سفارش جانباز محترم را به گمرک ارسال می‌کند و پس از طی مراحل گمرکی، خودرو به جانباز تحویل داده خواهد شد.

نکته: لازم به ذکر است که مدت زمان تحویل خودرو به جانبازان حدود ۶ ماه پس از ثبت سفارش خواهد بود.

آلت تصویر: ثبت نام خودرو برای جانبازان

واردات خودرو برای جانبازان چند درصد است؟

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، واردات خودرو مطابق بودجه سال ۱۴۰۲، برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر است که مطابق جدول زیر طبقه‌بندی شده است:

درصد جانبازی مبلغ معادل خودرو وارداتی
جانبازان ۷۰ درصد ویژه و بالاتر معادل ۳۵.۰۰۰ یورو
جانبازان ۷۰ درصد غیرویژه معادل ۳۰.۰۰۰ یورو
جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد معادل ۲۵.۰۰۰ یورو

توجه کنید که این جدول، سقف ارزش واردات خودرو را نشان می‌دهد و در صورتی‌که خودرو مورد نظر جانباز، بیش از این مقدار ارزش داشته باشد، باید تفاوت و تفاضل آن را به‌صورت آزاد پرداخت کند.

ثبت نام خودرو جانبازان زیر ۲۵ درصد

طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۲، جانبازان زیر ۲۵ درصد واجد شرایط دریافت تسهیلات خودرو نیستند. این تسهیلات بابت واردات خودرو تنها به جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر تعلق می‌گیرد. با این حال مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۱ طرحی را تصویب کرد که به موجب آن جانبازان زیر ۲۵ درصد نیز می‌توانند از تسهیلات خودرو بهره‌مند شوند. این طرح هنوز به تائید شورای نگهبان نرسیده است و در صورت تائید، شرایط و نحوه ثبت‌نام برای این گروه از جانبازان عزیز نیز اعلام خواهد شد. به‌علاوه اگر شرایطی برای واردات خودرو جانبازان ۲۵ درصد اعلام شود، حتما از همین طریق اطلاع‌رسانی خواهد شد.

واردات خودرو جانبازان ۷۰ درصد

جانبازان ۷۰درصد و بالاتر می‌توانند از تسهیلات واردات خودرو بهره‌مند شوند. از روز چهارشنبه ۴ بهمن تا روز پنج‌شنبه ۵ بهمن، به مدت دو روز، جانبازان ۷۰درصد (با شرایط دو پا یا دو دست قطع از مچ یا قطع نخاعی) می‌توانستند تا سقف ۳۵.۰۰۰ یورو خودرو وارداتی انتخاب کنند.

همین‌طور از روز شنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ تا روز یک‌شنبه ۸ بهمن ماه، به مدت دو روز، دیگر جانبازان ۷۰درصد نیز می‌توانند تا سقف ۳۰.۰۰۰ یورو انتخاب خودرو خود را از خودروهای وارداتی اعلام‌شده انجام دهند.

به همین ترتیب از روز دوشنبه ۹ بهمن تا روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن، به مدت دو روز، امکان انتخاب خودرو وارداتی برای جانبازان ۵۰ تا ۶۹درصد تا سقف ۲۵.۰۰۰ یورو فراهم شده است.

آلت تصویر: ثبت نام واردات خودرو جانبازان

لیست خودروهای وارداتی جانبازان

خودروهای قابل عرضه برای ثبت نام جانبازان محترم در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است که در سایت ثبت نام خودرو ایثارگران قابل انتخاب خواهند بود:

مدل خودرو ویژه جانبازان شرکت واردکننده
فیات ۵۰۰X هیبرید پارسیان موتور
تویوتا کمری هیبرید برساوش
تویوتا راوفور هیبرید برساوش
نیسان ایکس تریل معین خودرو اروند
ب ام دبلیو ۳۱۸ سدان پرشیا خودرو

سامانه واردات خودرو جانبازان

سامانه ثبت نام خودرو جانبازان به آدرس Janbazan.Saleauto.ir سامانه‌ای است که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ثبت‌نام و انتخاب خودرو وارداتی جانبازان ایجاد شده است. این سامانه از تاریخ ۴ بهمن سال ۱۴۰۲ برای ثبت‌نام جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر، به تفکیک سه گروه جانبازان ۷۰درصد ویژه و بالاتر، سایر جانبازان ۷۰درصد و جانبازان ۵۰ تا ۶۹درصد بازگشایی شده است.

سخن پایانی

همان‌طور که در این مطلب مشاهده کردید، واردات خودرو توسط جانبازان، تحت شرایطی و برای جانبازان ۵۰درصد به بالا تعریف شده است. در غیر این‌صورت خرید خودرو جانبازان باید از دیگر مسیرها و تسهیلات موجود صورت بپذیرد. همین‌طور ثبت نام واردات خودرو جانبازان تنها از طریق سامانه واردات خودرو جانبازان به آدرس janbazan.saleauto.ir انجام می‌پذیرد. اگر شما نیز اطلاعات دیگری در این باره دارید، در صورت تمایل آن را در بخش نظرات، با ما و دیگر کاربران ما به بحث و اشتراک بگذارید.

آیتول یک سامانه جامع خدمات خودرو است که خدماتی مانند استعلام و پرداخت خلافی، نوبت دهی تعویض پلاک، استعلام عوارض آزادراهی،  پرداخت طرح ترافیک ، مالیات نقل و انتقال خودرو و صدها خدمت دیگر را ارائه می‌دهد.